Ga naar het forum
Grinding it up! 6-m...

Meldingen
Alles wissen

Grinding it up! 6-max ZOOM

97 Berichten
21 Gebruikers
0 Reacties
7,025 Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door R3DBANDANA
Je Br gaat in stijgende lijn
leuke blog trouwens kan ik nog iets leren :P

Thnx, jij ook succes!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door vandeuren
je bankroll plan bevalt me wel, denk dit ook te gaan doen met shots, maar dan liever van wel van 1,5 of 2 buyin, zodat ik toch iets langer fullstack kan spelen :)
probleem is dat ik dan elke keer mijn hele roll zou moeten uitcashen, of kan me misschien (un)registreren voor dure sundays :)

lijkt me ook fijn om rustig aan nieuwe limiet te wennen door de shots, ipv bruusk overgang maken, bijkomend voordeel is dat je ook met 1 tafel speelt en je je beter kunt focussen en leren van nieuwe limiet
like this, ga ook een een agressiever BRM opstellen, thx voor de inspiratie

en over die A4o hand, ben ook altijd wel blij als ik zie dat villains totaal out of line dingen doen en lucky worden, geeft me hoop voor de toekomst dat er nog zo'n villains zijn, ik zien dan gewoon "Future EV"

Ja dat maakt iedereen voor zichzelf uit natuurlijk, als je liever eerst 3BI's bij elkaar grind is dat ook prima, ik denk dat het echter belangrijker is dat je ook weer gaat downmoven, vaak maken mensen de fout als ze die BI's verliezen nog even door te spelen en voor je het weet kan je weer helemaal opnieuw beginnen en is de motivatie weg. Als je echt met 1BI shot neemt en je verlies de helft, dan stop je gewoon en heb je zo weer een halve BI bij elkaar gespeeld op je vorige stake, zo gaat je graph ook geen al te grote pieken en dalen vertonen en blijft het leuk om een dag later weer opnieuw te proberen. Ik denk dat vooral de discipline belangrijk is en natuurlijk leg je veel meer focus als je maar net die ene BI te besteden hebt. Vandaag geen tijd om te grinden dat zal iets voor morgen worden.

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Je bent goed bezig en vind de discipline in je BRM netjes! Ik ga je volgen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door pbijvoet
Je bent goed bezig en vind de discipline in je BRM netjes! Ik ga je volgen.

Thnx

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Day 10

3 tables 5NL 6-max zoom
1453 hands
+5.36$
Cash game Bankroll 87.10$

Begonnen met 2 tafels 5NL zoom vandaag en uiteindelijk een derde bij gezet, het zag er lang naar uit dat dit een verliezende sessie zou worden, ik was bijna BE toen ik toch weer een stack verloor, maar gelukkig kwamen er op het einde nog 2 gulle weldoeners enkele stacks in mijn schoot werpen, en zo konden we toch weer positief afsluiten. :)
Waarvoor dank uiteraard, de stacks die ik verloor waren allemaal standaard situaties en voor de rest was het eigenlijk best wel een saaie grind vandaag, flops vielen zelden in mijn voordeel, dus was het met c-bets kleine potjes oppakken en langzaam weer opbouwen. Ik deze week zoals beloofd nog een stukje schrijven over mijn 3 betting strategy op deze stakes maar ik heb de tijd nog niet gevonden. Maar dat houden jullie zeker nog te goed. Als ik aankomend weekend wat meer tijd heb zal ik ook totale statistieken (aantal handen, stats, bb/100) van heel de challenge tot dusver eens itt zetten. Voor de rest nog even Jorryt Van Hoof feliciteren, voor het 2de jaar op rij een nederlander bij de november nine dat is toch wel dikke klasse!

Sessie van vandaag,

Grtz Slayerfan666

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Day 11

4 tables 5NL 6-max zoom
1267 hands
+7.27$
Cash game Bankroll 94.37$

We zijn elf speeldagen ver in deze challenge en ik ben tevreden over de progress so far. Vandaag voor het eerst 4 tafels 5NL zoom gespeeld omdat ik wel het gevoel heb dat ik het beat. Ik zit nu op 4.7K handen 5NL met een winrate van 16bb/100 en het ziet er naar uit dat we binnen enkele dagen een shotje 10NL kunnen maken daar kijk ik alvast weeral naar uit.
Vandaag wel enkele interessante handen gespeeld.

Hand 1

In deze hand maak ik een iso raise vanuit de BB vs 2 limpers en CO callt (unknow villain), flop is ok met een A en ik besluit een vrij stevige cbet te maken op dit flushboard. Range van villain lijkt me niet al te sterk na limp call preflop. Toch krijg ik een snapraise er overheen en besluit te callen.
Nu ben ik in twijfel zet ik door en call ik de eventuele AI of check ik en evalueer ik de actie van villain. Ik besluit de tweede lijn te nemen en hij maakt een erg grote potbet, mijn inziens gaat hij dat niet met de nuts doen dus ik zet hem op een FD en maak de call. Naar mijn inziens is het +EV vs zijn range dat ik de call maak, maar ik kan me ook vergissen natuurlijk.
1. Speel ik deze hand correct volgens jullie?
2. Moet ik deze high variance plays gewoon achterwege laten?

$0.02/$0.05 Zoom No Limit Holdem
PokerStars
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG ($3.01) 60bb
UTG+1 ($5.72) 114bb
CO ($6.25) 125bb
BTN ($0.97) 19bb
SB ($1.72) 34bb
Slayerfan666 (BB) ($5) 100bb

Pre-Flop: ($0.07, 6 players) Slayerfan666 is BB A♣ K♠
2 folds, CO calls $0.05, 1 fold, SB calls $0.03, Slayerfan666 raises to $0.24, CO calls $0.19, SB folds

Flop: 7♦ 3♠ A♦ ($0.53, 2 players)
Slayerfan666 bets $0.38, CO raises to $1.65, Slayerfan666 calls $1.27

Turn: 10:heart: ($3.83, 2 players)
Slayerfan666 checks, CO bets $3.65, Slayerfan666 goes all-in $3.11

River: 9♦ ($10.05, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $10.05
Slayerfan666 shows a pair of Aces
A♣ K♠
CO shows a flush, Ace high
J♦ Q♦

CO wins $10.17 (net +$4.63)

SB lost $0.05
Slayerfan666 lost $5

Hand 2

Ik denk dat ik deze hetzelfde zou spelen in een nieuwe sessie morgen.
Any thoughts?

$0.02/$0.05 Zoom No Limit Holdem
PokerStars
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG ($4.40) 88bb
Slayerfan666 (UTG+1) ($5.04) 101bb
CO ($7.33) 147bb
BTN ($5.12) 102bb
SB ($5.26) 105bb
BB ($19.04) 381bb

Pre-Flop: ($0.07, 6 players) Slayerfan666 is UTG+1 A♠ K♦
UTG raises to $0.15, Slayerfan666 raises to $0.45, 1 fold, BTN calls $0.45, 2 folds, UTG calls $0.30

Flop: K♠ Q♦ 2♠ ($1.42, 3 players)
UTG checks, Slayerfan666 bets $1.02, BTN calls $1.02, UTG calls $1.02

Turn: K♣ ($4.48, 3 players)
UTG checks, Slayerfan666 goes all-in $3.57

Grtz Slayerfan666

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

1ste hand zou ik de resultaten in een spoiler doen d.m.v. de 'abc' knop.
Bij de 1ste hand kan de CO ook deze lijn nemen met een zwakkere Ax hand, 2 paar en een set. Al is zijn raise op flop behoorlijk groot.
Verder zou ik waarschijnlijk de flop al all-inn gaan, maar jouw lijn is ook prima om hem op de turn eventueel nog met slechter af te laten stacken.
Hand 2 zou ik hetzelfde spelen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ok thnx voor het commentaar, dadelijk nog is een sessie spelen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Day 12

3 tables 5NL 6-max zoom
509 hands
-1.29$
Cash game Bankroll 93.08$

Korte sessie gespeeld vandaag, niet veel spectaculair te melden, morgen laatste werkdag en dan kunnen we hopelijk in het weekend doorstoten naar de volgende stake, heb nog een dikke 3 BI nodig dus met een paar extra sessies moet dat lukken.

Goodnight!

Grtz Slayerfan666

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Day 13

4 tables 5NL 6-max zoom
259 hands
0.86$
Cash game Bankroll 93.94$

Gisteren niet veel tijd gehad, enkel 1 korte sessie kunnen inplannen.

Grtz Slayerfan666

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Day 14

4 tables 5NL 6-max zoom
743 hands
-2.79$
Cash game Bankroll 91.15$

Het loopt een beetje break-even in de laatste sessies maar goed, daar is niet veel aan te veranderen, ook gisteren niet echt handen gespeeld waar ik twijfels over had. Uiteindelijk onverwacht nog een vrij druk weekend gehad, dus het volume is wat onder verwachting gebleven.

Grtz Slayerfan666

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Day 15

4 tables 5NL 6-max zoom
758 hands
+1.24$
Cash game Bankroll 92.39$

Gisteren bijna 2 BI up maar daarna weer terug weggezakt, we blijven doorgrinden. Net zoals op 2NL blijf ik een paar dagen hangen op dezelfde bankroll, maar 1 van de dagen volgt er weer wel eens een heater.

grtz Slayerfan666

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Day 16

4 tables 5NL 6-max zoom
620 hands
+5.81$
Cash game Bankroll 98.20$

Vandaag nog is meer dan een BI up en we hebben een nieuwe BR piek bereikt nog een 2 tal BI's en we kunnen eindelijk een shot wagen op 10NL.
Ik kijk er al naar uit.

Grtz Slayerfan666

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Day 17

4 tables 5NL 6-max zoom
1028 hands
+8.24$
Cash game Bankroll 106.44$

Ik verloor vandaag 3 stacks in het midden van mijn sessie maar kon alles terugwinnen en nog een mooie profit boeken. We hebben een nieuwe bankroll peak en zijn minder dan 1BI verwijderd van het eerste shotje op 10NL.

Hier de graph sinds de start van deze challenge,

Enkele stats:

Hands 21.9K VPIP 21, PFR 18 3bet 8 AF 2.8 bb/100 8.16

Beantwoorden
Citeren
stukkrapoel
Oldschool Grinder

Nice graph sir ! Try to keep it up !

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door stukkrapoel
Nice graph sir ! Try to keep it up !

Bedankt, ik doe mijn best! :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

3 Betting

Het is vaak zoeken naar een goeie 3bet range op een bepaalde stake, ik ga hieronder mijn 3bet ranges even oplijsten en ben uiteraard benieuwd of er mensen kunnen zeggen wat er al dan niet aan moet veranderen.

MP vs UTG open
3bet shove AA, KK
3bet fold 98s, 87s
Calling range AKo, AKs, AQs, 88 - QQ

CO vs UTG open
idem aan MP range

CO vs MP open
3bet shove AA, KK
3bet fold 87s, 98s, T9s
Calling range AQo, AQs, AKo, AKs, KQs, 77 - QQ

BTN vs UTG open
idem aan MP range

BTN vs MP open
3bet shove AA, KK
3bet fold 65s, 76s, 87s, 98s, T9s
Calling range AQo, AQs, AKo, AKs, KQs, QJs, JTs, 55 - QQ

BTN vs CO open
3bet shove AA, KK, AKo, QQ
3bet fold 65s, 76s, 87s, 98s, T9s, A2s - A5s
Calling range AQo, AQs, AKo, AKs, AJs, ATs, KQs, QJs, JTs, 44 - JJ

SB vs UTG/MP/CO open
idem aan MP range

SB vs BTN open
3bet shove AK, AA, KK, QQ
3bet fold 65s - T9s, 86s, 97s, A2s - A8s
Calling range 66 - JJ, ATo+, A9s+, KTs+, KQo, JTs, QJs

BB vs UTG/MP/CO
idem aan MP range

BB vs BTN open
Vergelijkbaar met SB vs BTN

BB vs SB open
3bet shove JJ+ AK, AQs
3bet fold K5s - K8s, Q5s - Q7s, J5s - J7s, T6s - T7s, 95s - 96s
Calling range Alle niet eerder vernoemde broadways, A8o+, A2s+, K9s+, Q8s+, J8s+, 97s, 86s, 65s+, 66+

Nu uiteraard zijn er zoals steeds nuances, bovenstaande is een leidraad die ik gebruik waar ik ook regelmatig van moet afwijken door bv stats van bepaald villains, het heeft bv geen zin om licht te 3betten vs villains die niet folden voor 3bets. Met bovenstaande ranges kom ik aan een 3bet van 8 op 5NL wat aan de hoge kant is. Maar zolang villains niet terugspelen kan je wide 3betten imo. Bovenstaande range gebruik ik in single raised pots, dynamics worden uiteraard weer helemaal anders in multiway pots.

Grtz Slayerfan666

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Ik zou wat minder suited connectors in je range stoppen om te driebetten en wat meer blocker handen zoals A2s-A5s. En ik vind dat je vrij vaak callt met toch wat weakere holdings.... Ook denk ik dat je wat wijder kan callen met je pocket pairs, hoewel sommige pocket pairs zoals 22 soms reverse implieds hebben denk ik toch dat je er vaak nog genoeg value mee kan halen in sommige posities. Ik denk ook dat je op de SB geen calling range moet hebben maar enkel een 3bet fold range, kans is toch aanwezig dat BB je gaat squeezen en dan geef je het geld weg want het is moeilijk 3bets uit positie te callen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door advancedTN1984
Ik zou wat minder suited connectors in je range stoppen om te driebetten en wat meer blocker handen zoals A2s-A5s. En ik vind dat je vrij vaak callt met toch wat weakere holdings.... Ook denk ik dat je wat wijder kan callen met je pocket pairs, hoewel sommige pocket pairs zoals 22 soms reverse implieds hebben denk ik toch dat je er vaak nog genoeg value mee kan halen in sommige posities. Ik denk ook dat je op de SB geen calling range moet hebben maar enkel een 3bet fold range, kans is toch aanwezig dat BB je gaat squeezen en dan geef je het geld weg want het is moeilijk 3bets uit positie te callen.

Bedankt voor het commentaar, ik begrijp alleen niet goed waarom je op de SB geen calling range zou mogen hebben, er zijn op lagere stakes genoeg spelers die nooit squeezen, dus als je dan bv een wide button opener callt met bovenstaande range ga je toch vaak voorstaan en ga je meer value halen dan met deze zwakkere range te 3betten imo.

Ondertussen in de eerste sessie van de dag reeds na 80 handen +4.39$, dus ik ga dadelijk 1 tafeltje 10NL zoom spelen. Update later op de middag.

Beantwoorden
Citeren

Hey Slayerfan,

Cool dat je hier nu al mee bezig bent! Ik wil vanavond voor mezelf een aantal onderwerpen gaan kiezen om de (be)studeren en 3betten is er zeker één van.

Beantwoorden
Citeren