Ga naar het forum
Grinding it up! 6-m...

Meldingen
Alles wissen

Grinding it up! 6-max ZOOM

97 Berichten
21 Gebruikers
0 Reacties
7,029 Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Day 6

4 tables 2NL 6-max zoom
2765 hands
+2.29$
Cash game Bankroll 50.44$

Bedankt voor de reacties allemaal, vandaag een erg moeilijke sessie gespeeld waarin ik op een gegeven moment 5BI down was, dan terug 0.5BI up geraakte, maar ik wilde zo graag +50$ komen dat ik nog even doorging, waarna ik opnieuw bijna 5BI verloor, vooral veel flips die zichzelf spelen AK vs KK, KK vs AA, etc...
Ik heb me op geen enkel moment druk gemaakt in de beats en ben blijven door grinden tot mijn doel bereikt was. Hopelijk kan ik 1 van de volgende sessies eens beginnen met enkele BI's up dat speelt toch een stuk relaxter dan heel de tijd terug naar BE grinden. Maar goed we gaan niet klagen we zijn op enkele $$ van ons eerste shotje 5NL gekomen. Dus we blijven rustig verder kaarten. Ik ga later op de week als ik wat meer tijd heb wat dieper in op de ranges die ik ongeveer speel en zal dan proberen ook nog enkele HH te posten. Nu even voetbal kijken!

Grtz Slayerfan666

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Misschien moet je niet naar je results kijken als je aan het spelen bent. ;)

En vier tafels ZOOM vind ik ook erg veel als je nog lerende bent. Ben je vooral aan het klikken en niet na aan het denken.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door michel2311

En vier tafels ZOOM vind ik ook erg veel als je nog lerende bent. Ben je vooral aan het klikken en niet na aan het denken.

+1

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door martijnde666

+1

+2

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

Ik denk inderdaad ook dat als je actief over ranges gaat nadenken , en probeert spots te zoeken dat je met 2 tafels ook al ver komt :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dat is moeilijk af te leren he, niet kijken naar de results, ik denk ook niet dat ik er nadeel van ondervind eerlijk gezegd, misschien is 4 tafels zoom wel een beetje veel, maar het probleem is dat als je een tighte range speelt het zo saai word met 2 tafels. :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Day 7

4 tables 2NL 6-max zoom
1716 hands
+3.64$
Cash game Bankroll 54.08$

Kortere sessie gespeeld vandaag en op een rustige manier zonder veel grote potten te spelen bijna 2BI's gewonnen.
Zoals jullie kunnen zien zitten we minder dan 1$ van ons eerste shot op 5NL.
Morgen heb ik andere zaken te doen dus zaterdag gaan we verder en gaan we proberen de eerste treshhold te halen.

Grtz Slayerfan666

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Slayerfan666

Dat is moeilijk af te leren he, niet kijken naar de results, ik denk ook niet dat ik er nadeel van ondervind eerlijk gezegd, misschien is 4 tafels zoom wel een beetje veel, maar het probleem is dat als je een tighte range speelt het zo saai word met 2 tafels. :)

Wat zijn je stats?

En tighte range, steel je bijv 50% van de BTN? Zonee dan is dit bijv iets wat je veel makkelijker leert met 2 ipv 4 tafels.

Iedereen kan 15-10-5 spelen, maar hoe hoger je komt hoe meer je dan ge-exploid gaat worden, dus beter nu al alle spots leren aanpakken ipv alleen je premiums raisen etc

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Aanvulling:

Ik zou 25BI BRM aanhouden, dus pas 5NL shotten bij 125$, en dan weer down mocht je 5BI verliezen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Wat zijn je stats?

En tighte range, steel je bijv 50% van de BTN? Zonee dan is dit bijv iets wat je veel makkelijker leert met 2 ipv 4 tafels.

Iedereen kan 15-10-5 spelen, maar hoe hoger je komt hoe meer je dan ge-exploid gaat worden, dus beter nu al alle spots leren aanpakken ipv alleen je premiums raisen etc

Hallo Martijn,

Bedankt voor de vragen,

Mijn stats zijn 21/18 met een 3bet van 8 (13K hands)

Ik ben deze challenge begonnen met een vrij wide range, maar kwam er al snel achter dat als ik snel naar 5NL wilde ik toch een tightere range zou moeten opnemen. Wat ik dan ook gedaan heb.

Na wat experimenteren ben ik tot deze basis range gekomen vs unknow villains. Vooral op de button speel ik een veel wijdere range dan aangegeven en probeer ik veel te stelen (46% over de sample van de challenge om op je vraag te antwoorden).

UTG AK, AQs, 77+
MP AJ+, KQs, 55+
CO AJ+, KQo, KJs, 89s+, 22+
BT AT+, KT+, QT+, JT+, 22+, 54s+, A2s t/m A5s
SB AT+, KT+, QT+, JT+, 22+, 54s+, A2s t/m A5s

Uiteraard praten we hier over 2NL, ik ga wel een widere range spelen vanaf iedere positie naargelang we upmoven in stakes. En zal die dan ook posten hier in de thread. Ik probeer ook veel in positie te 3betten vs passieve spelers zo raap je ook nogal wat potjes op, dit kan met een vrij ruime range imo, maar daar kom ik later nog wel is op terug. Bovenstaande is een basis wat dus wil zeggen dat als er zich goede situaties voor doen ik uiteraard afwijk van bovenstaande ranges.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door martijnde666
Aanvulling:

Ik zou 25BI BRM aanhouden, dus pas 5NL shotten bij 125$, en dan weer down mocht je 5BI verliezen.

Ik heb een 1K bankroll op stars Martijn dus ik denk dat dit agressief BRM geen enkel probleem is in deze challenge, zoals eerder gezegd lijkt het me onmogelijk om 50$ kwijt te geraken op 2NL, dus als ik 55$ bereik (hopelijk vandaag) neem ik een shotje en als dat niet werkt bouw ik weer op tot ik terug 55$ heb om opnieuw te proberen. Als ik die regels aan hou dan zie ik geen enkel probleem om dit te doen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
Ik denk inderdaad ook dat als je actief over ranges gaat nadenken , en probeert spots te zoeken dat je met 2 tafels ook al ver komt :)

Ik denk zeker actief na over ranges, maar ik denk dat op 2NL het vooral gaat over goede handen valuebetten, aangezien mijn range veel kleiner is dan op 5NL of 10NL heb ik het gevoel dat ik wel 4 tafels aankan. Als ik echter op 5NL ben, begin ik gewoon weer met 1 tafeltje tot dat ik enkele BI's ruimte heb en pas daarna voeg ik weer een tafeltje bij.

PS: Prima video's die je gemaakt hebt in het verleden, heb er al enkele bekeken. Goeie basis om de micro's te beaten.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hoppa, doelstelling van de week gehaald, reeds na een 50 tal handen de kaap van de 55$ kunnen ronden. Bedoeling is dat we agressief gaan upmoven dus ik ga gelijk shotje 5NL nemen, als het goed gaat spelen we de volgende dagen een mix van 2NL en 5NL tot dat we voldoende BI's hebben om op 5NL te kunnen blijven en toe te werken naar onze volgende doelstelling 110$.
Let's go!

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Goed bezig!

Ik had even over die 1K heengelezen met mn BR advies haha :P

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Day 8

4 tables 2NL 6-max zoom tot ik 55$ had en daarna 1 table 5NL 6-max zoom
529 hands
+5.09$
Cash game Bankroll 59.17$

Vandaag eerst nog even 2NL gespeeld tot aan de 55$ en daarna overgeschakeld op 1 tafel 5NL. Het eerste shot neem ik altijd zonder auto rebuy zodat ik niet zonder het te beseffen 15$ verlies. Je kan zeggen dat het -EV is, maar ik wil me echt 100% aan mijn BRM houden, het ging eigenlijk break-even met op het laatste moment een flip waarbij een visje QJo vs mijn QQ wilde flippen. Ik wil vooral bewijzen dat je met agressief BRM ook op een veilige manier kan upmoven. Je moet dan wel wat discipline hebben maar dat lijkt me niet zo moeilijk.
We hebben nu bijna 2BI's om shots te nemen op 5NL dus laten we hopen dat we gelijk nog een paar extra BI's kunnen verzamelen zodat we de 2NL tafels achter ons kunnen laten.
Voor vandaag zit het erop, speel waarschijnlijk morgen nog wel een sessie loop van de dag.

Grtz Slayerfan666

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik was ondertussen al 3BI's up op 5NL en had net mijn 2de tafeltje bijgezet toen ik net mijn eerste full stack verloor op 5NL.

Denk niet dat ik hier veel verkeerd doe, ik 3bet iets groter omdat ik uit positie zit, villain is unknow dus op dit bord ga ik voor 3 straights of value zonder reads, ook op de turn grote valuebet zodat ik het er op de river vlot in krijg. Als hij dan zoals in dit geval zijn trips heeft gehit is dat jammer.

$0.02/$0.05 Zoom No Limit Holdem
PokerStars
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG ($12.88) 258bb
UTG+1 ($6.27) 125bb
CO ($8.93) 179bb
BTN ($5) 100bb
SB ($12.50) 250bb
Slayerfan666 (BB) ($5.23) 105bb

Pre-Flop: ($0.07, 6 players) Slayerfan666 is BB Q♦ Q♣
2 folds, CO raises to $0.15, 2 folds, Slayerfan666 raises to $0.52, CO calls $0.37

Flop: 3♠ 4♠ 4♦ ($1.06, 2 players)
Slayerfan666 bets $0.76, CO calls $0.76

Turn: 8♥ ($2.58, 2 players)
Slayerfan666 bets $1.84, CO calls $1.84

River: 9♦ ($6.26, 2 players)
Slayerfan666 goes all-in $2.11, CO calls $2.11

Final Pot: $10.48
Slayerfan666 shows two pair, Queens and Fours
Q♦ Q♣
CO shows three of a kind, Fours
A♠ 4♥

CO wins $10.05 (net +$4.82)

Slayerfan666 lost $5.23

Beantwoorden
Citeren

:) haha ja ken die "verveling" hoor, keek vaak nog een met half oog een filmpje als ik aan het 4-tafel zoomen was op de NL2, of surfde "tussen handjes door" nog wat op het net

zit nu op 10NL, en weet dat ik me tot 2-tafels zou moeten beperken, maar alles gaat zooo traag dan als je 1000h/uur gewoon bent he

1 enkele toernooitafel met zo'n 50h/uur (dikke freeroll ofzo) voelt dan niet eens aan alsof je aan het pokeren bent, op 3 minuten zie je normaal zoveel handen als op uur

denk dat je die vorige hand goed hebt gespeeld trouwens, AA of KK nog eens geraised preflop wrs, dus ja, er zullen heel vaak kleinere overpairs op dit board je afcallen,

lol trouwens waarmee die villain je 3-bet callt, pech voor jou natuurlijk

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ja alhoewel ik het prachtig vind dat ze out of line callen, want vaak gaan zo een kerels ook niet af van een paar ook al hebben ze een slechte kicker. :)

Day 9

2 tables 5NL 6-max zoom
1559 hands
+22.57$
Cash game Bankroll 81.74$

Ik ben de sessie begonnen met 1 tafel 5NL waarna ik al snel een stack won waarna ik een tweede tafeltje heb bijgezet, maar kort daarna gebeurde de hand hierboven vermeld en ben ik weer 1 tafel gaan spelen.
Daarna kwam er echt een rush van handen en kon ik vrij snel 3 BI's pakken aan 1 tafel notabene. Lekkere boost voor de bankroll.

Hand 1 vs Aggro villain, ik 3bet unknow CO en word en krijg een FC van BB, CO fold en ik word gelijk geraised op de flop, ik heb een 177 handen van villain waarin hij 38/26 speelt met een AF van 10 :)
Hij chekraist op dat aantal handen 4 keer, ik verwacht hier veel Tx handen en 8x handen + FD's met deze stats en besluit er dus maar gelijk over te shippen.

PokerStars
6 Players

Stacks:
UTG ($6.52) 130bb
UTG+1 ($11.62) 232bb
CO ($6.11) 122bb
Slayerfan666 (BTN) ($19.22) 384bb
SB ($12.49) 250bb
BB ($5.86) 117bb

Pre-Flop: ($0.07, 6 players) Slayerfan666 is BTN A♠ A♥
2 folds, CO raises to $0.14, Slayerfan666 raises to $0.42, 1 fold, BB calls $0.37, CO folds

Flop: 3♦ 8♦ 10:club: ($1, 2 players)
BB checks, Slayerfan666 bets $0.72, BB raises to $1.44, Slayerfan666 goes all-in $18.80, BB goes all-in $4

Turn: 5♦ ($11.88, 2 players, 2 all-in)

River: 5♥ ($11.88, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: $11.88
Slayerfan666 shows two pair, Aces and Fives
A♠ A♥
BB shows two pair, Tens and Fives
Q♥ 10:spade:

Slayerfan666 wins $24.75 (net +$5.53)

BB lost $5.86
CO lost $0.14

Hand 2 Niet veel uitleg nodig easy game!

PokerStars
6 Players

Stacks:
UTG ($5) 100bb
UTG+1 ($5.56) 111bb
CO ($4.41) 88bb
BTN ($5.42) 108bb
Slayerfan666 (SB) ($11.69) 234bb
BB ($5.43) 109bb

Pre-Flop: ($0.07, 6 players) Slayerfan666 is SB 5♠ 5♦
UTG raises to $0.15, UTG+1 calls $0.15, CO calls $0.15, BTN calls $0.15, Slayerfan666 calls $0.13, 1 fold

Flop: 5♥ 9♥ 10:club: ($0.80, 5 players)
Slayerfan666 bets $0.56, 3 folds, BTN calls $0.56

Turn: 5♣ ($1.92, 2 players)
Slayerfan666 checks, BTN goes all-in $4.71, Slayerfan666 calls $4.71

River: 6♦ ($11.34, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $11.34
BTN shows a pair of Fives
J♥ Q♥
Slayerfan666 shows four of a kind, Fives
5♠ 5♦

Slayerfan666 wins $10.87 (net +$5.45)

BTN lost $5.42
UTG lost $0.15
UTG+1 lost $0.15
CO lost $0.15

Ik won dan ook nog is een stack met KK vs iemand die zijn OESD niet kon afleggen op de turn en zo hebben we ineens 6 BI's om 5NL te spelen.
Voorlopig blijf ik 2 tafels spelen tot er nog wat meer ruimte is. En dan kan ik gaan toewerken naar mijn volgende doelstelling en dat is 110$ voor een eerste shot op 10NL. Ben ook wat aan het experimenteren met 3bets en daar ga ik van de week is een stukje over schrijven. Voor vandaag zit het erop want heb vanmiddag nog andere zaken te doen. Fijne zondag nog iedereen en tot later!

Grtz Slayerfan666

Beantwoorden
Citeren

Je Br gaat in stijgende lijn
leuke blog trouwens kan ik nog iets leren :P

Beantwoorden
Citeren

je bankroll plan bevalt me wel, denk dit ook te gaan doen met shots, maar dan liever van wel van 1,5 of 2 buyin, zodat ik toch iets langer fullstack kan spelen :)
probleem is dat ik dan elke keer mijn hele roll zou moeten uitcashen, of kan me misschien (un)registreren voor dure sundays :)

lijkt me ook fijn om rustig aan nieuwe limiet te wennen door de shots, ipv bruusk overgang maken, bijkomend voordeel is dat je ook met 1 tafel speelt en je je beter kunt focussen en leren van nieuwe limiet
like this, ga ook een een agressiever BRM opstellen, thx voor de inspiratie

en over die A4o hand, ben ook altijd wel blij als ik zie dat villains totaal out of line dingen doen en lucky worden, geeft me hoop voor de toekomst dat er nog zo'n villains zijn, ik zien dan gewoon "Future EV"

Beantwoorden
Citeren