Ga naar het forum
Het stoppen met blo...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Het stoppen met blowen, en beginnen met poker

192 Berichten
29 Gebruikers
0 Reacties
6,090 Weergaven
Roodbaars1986
PokerStrategist

Beste mede pokeraars,

Na een beste tijd regelmatig te hebben geblowd +3-4x in de week, ben ik vandaag besloten om te gaan stoppen hiermee.
Doordat ik toch serieuzer wil worden in me leven en me school etc weer op de rails kan krijgen voor het te laat is. besluit ik poker ook hierin te betrekken in een nuchtere toestand. ik merkte een achteruit gang van me begindagen van poker en nu, ik ben niet zo winstgevend anymore en verlies geleidelkijk elke dag wat geld, terwijl before me bankroll wel omhoog ging het zij niet snel maar geleidelijk ook voor ik ps had ontdekt.
Nu ik ook een vriendin weer heb en hiervan met volle overtuiging van geniet wil ik dit niet weggooien door een geestelijk afhankelijk middel en besloot ik ook te stoppen, het is te kostbaar om te verspillen.

Om me te verlossen van de wiet en te beginnen met pokeren op een serieuzere wijze heb ik besloten om op een dag. ongeveer 2 uur op de dag in de avonduren of middag, te gaan pokeren. op zowel de pokerrooms Titan en Partypoker om hierdoor mezelf weer in koers te krijgen op een nuchtere toon.

Bij deze het dagboek van een stoner.. naar een pokerspeler.

Zondagavond 9 juni:

Bankroll op Partypoker: 35.60 dollar
Bankroll op Titan: 28.65 euro

Het verslag van maandag avond volgt.

M.v.G

Hugo a.k.a. ''Roodbaars''

191 reacties
viewer88
Oldschool Grinder

Ik ben van plan mijn wietuitgaven te coveren met pokerwinsten... geen goed plan dus? :tongue:

trouwens.. verlossen van de wiet? Komop man :D
3,4 keer in de week valt nog mee, genoeg maanden dat ik dagelijks wiet rook. Gewoon stoppen tijdens blok/examens en het lukt allemaal wel :)

Ik blow al 15 jaar, en blow ook onder het pokeren, geen last van als je mate houdt ;)
Maar een erg goeie beslissing om te stoppen met blowen!
Ik ben zelf altijd te zwak om te stoppen, en begin altijd weer na een tijdje.
Met een vriendin als stok achter de deur gaat het wel een stuk beter dus dat moet goed komen met jou ;)

Roodbaars1986 Topicstarter
Roodbaars1986
PokerStrategist

dat is het em juist :S dat lukt helaas niet.. ik denk dat het mischien ook meer is dan 3-4x per week. maar dat ik scared ben to realize it. sterker nog ik weet wel zeker dat het de laatste tijd lees 5 weken zo bijna is geweest..

ik merk een achteruitgang nu in me leven. ben hiervoor een tijdje verslaafd geweest aan WoW en dit heeft het opgevolgd, voor mij geen goede uitkomst geworden.

maar nee :P wat mij betreft geen goed plan maar ieder mens is uiteraard anders natuurlijk :)

en @Lupp0 ja idd het lijkt voor mij ook wel te kunnen maar ik merk dat ik smiddags geld binnenhaal zeg maar en het savonds stoned weer weggooi.

Nou ja morgen iig meer informatie over het pokeren zelf :D waar het hier toch om gaat.

viewer88
Oldschool Grinder

Je bent kennelijk wat gevoelig voor verslavingen, ik ga je toch aanraden niet te ver op te gaan in het pokeren hoor... net zo verslavend als WOW spelen :)

Verder gewoon een tijdje stoppen met blowen als je het gevoel hebt dat het uit de hand loopt, rook je laatste spul op en koop gewoon niks meer bij. Je gaat er niet van "afkicken" ofzo hoor.. ontwenningsverschijnselen zijn onbestaande bij cannabis :)

Roodbaars1986
PokerStrategist

ja dat ben ik ook :(... helaas

maar daarom ook het tijdslimiet van 2 uur per dag.

anders is het idd weer de hele dag zitten... bijv: van 20.00 - 22.00 als het me uitkomt. En daarna hoe het ook is gegaan op de tafels het uit te zetten.

Kheb vandaag me laatste spul weggegooid wat ik nog had liggen. en idd niet meer naar de coffeeshop :).

Ik kom hier morgen even op terug. ;)

Roodbaars1986
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Sharp80
Ik kom hier morgen even op terug. ;)

niet tijdens de gebackte wedstrijden ;). als de 100k guarenteed waar ik de backdeals had. wees maar niet bang daarvoor. dat is niet wie ik ben :).

Wees gerust jongen, wilde juist een manier aandragen om ervan af te komen.. :D

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Succes joh! Je hebt helemaal gelijk!

Niet dat ik iets tegen blowers heb, maar wanneer het je beheerst, is het gewoon niet goed.

En uit jouw woorden blijkt dat je dat onderkent in jouw situatie. Respect dat je dit gaat proberen!

Veel succes!

Roodbaars1986
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Sharp80
Wees gerust jongen, wilde juist een manier aandragen om ervan af te komen.. :D

oh ik heb niets gezegd haha ;)

en @ zeezout ja het ging me beheersen, wil er dondersgraag vanaf!

DeKuip
Elite Grinder

Goede zaak dat dit staat te gebeuren!!
Knap dat je 't zelf allemaal onderkent en er ook wat aan gaat doen.
Ik volg je blog met interesse, dus hou hem wel netjes bij ;)

ik hoop dat je wel beseft dat poker net als blowen ook geestelijk verslavend kan zijn

Het zou zonde zijn als je de ene overlastgevende gewoonte inruilt voor de andere

Oorspronkelijk gepost door Roodbaars1986
dat is het em juist :S dat lukt helaas niet.. ik denk dat het mischien ook meer is dan 3-4x per week. maar dat ik scared ben to realize it. sterker nog ik weet wel zeker dat het de laatste tijd lees 5 weken zo bijna is geweest..

Dat valt nog best mee hoor ;)
Ik blow al meer dan 15 jr, en zeker al 12jr elke dag (minimaal) 2 joints.
Geestelijk ga je wel achteruit, en dan voornamelijk je geheugen.
Verder vind ik een jointje roken erg relaxed.
Onder het poker houd het me rustig, ik tilt echt bijna niet als ik een badbeat krijg o.i.d. als ik een jointje rook.
Als ik ook stoned tilt, stop ik er gelijk mee, terwijl ik dat niet doe als ik nuchter ben.

Het stoppen voor mij word ook enorm moeilijk aangezien bijna al mijn vrienden het ook doen, dus de omgeving ontmoedigd het niet echt ;)
Plus het feit dat ik zelf te zwak ben om die stap te zetten.
Zoals ik al eerder zei: diverse pogingen ondernomen om te stoppen.
Langste was bijna 2 mnd, toch weer begonnen...
Mensen zeggen altijd dat wiet niet verslavend is, nou ik vind van wel.
En ik las hier iemand die het had over ontwennings verschijnselen, dat die er niet zijn met wiet....
Ik wens je veel succes met slapen de aankomende tijd, want dat is echt dus wel een ontwennings verschijnsel!
Het duude bij mij een dikke 2-3 week voordat ik ook maar weer een beetje kon slapen.
Het inslaap vallen was echt een fucking probleem, dat moest ik weer opnieuw "leren" te doen.
Voorheen ging ik met mn stoney hasses op bed liggen en ik was vertrokken, nu lag ik aldoor te draaien/zweten in bed en kon gewoon niet slapen :(

Ik wens je echt enorm veel succes toe, vooral met slapen.
Gewoon zorgen dat je samen met je vriendin op bed gaat elke dag en nog wat "oefeningen" gaat doen zodat je moe wordt ;)

Gr Frank.

ik blow zelf ook al een jaar of 18, maar ik blow soms ook gewoon een paar dagen niet. Het enige dat ik merk is dat ik mijn dromen dan WEL kan onthouden. Verder heb ik nergens last van.

Maar jouw beschrijving herken ik wel van anderen

NLDPeter
PokerStrategist

erg veel respect voor je actie rodebaars! Maar wees voorzichtig dat je niet verslaafd raakt aan poker. Zelf heb ik nooit geblowd voornamelijk omdat ik denk dat ik het heel lekker zal vinden, en het dan vaker ga doen. Als je een manier zoekt om je mentaal op te laden, sporten heeft bij mij altijd enorm geholpen. Mijn tip is dan ook: Zoek een sport die je leuk vind en ga die met regelmaat beoefenen. Bovendien is het ook nog eens gezond :)

Succes man!

-Peter

Oorspronkelijk gepost door anunaki
ik blow zelf ook al een jaar of 18, maar ik blow soms ook gewoon een paar dagen niet. Het enige dat ik merk is dat ik mijn dromen dan WEL kan onthouden. Verder heb ik nergens last van.

Maar jouw beschrijving herken ik wel van anderen

Hahaha dit vind ik zo cool om te lezen lol.
Het lijkt namelijk wel of je helemaal niet droomt als je geblowed hebt.
Ik stopte voor een tijdje en werd snachts zwetend wakker van het dromen lol, had ik in jaren niet gedaan :P

Yoghi
BlackMember

Veel succes, hoop dat het lukt :)

Roodbaars1986
PokerStrategist

Maandag 9 juni:

Lekker op tijd opgestaan, kamer helemaal opgeruimd + dweilen etc..
Wasje er door heen gegooid
Naar school geweest om een verslag in orde te krijgen :) nog wat kleine aanpassingen en die kan ook de deur uit.

Ben net met een 1ste sessie begonnen van pokeren.

om 13.20 begonnen en ga om 14.00 ermee stoppen,
deze sessie wordt gespeeld op Partypoker op 2 tafels tegelijk.
Starthanden kaart en odds etc. naast me liggen als geheugensteuntjes.

Einde van de sessie update over handen en money.

Start bankroll: 35,60

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door anunaki
ik hoop dat je wel beseft dat poker net als blowen ook geestelijk verslavend kan zijn

Het zou zonde zijn als je de ene overlastgevende gewoonte inruilt voor de andere

Met dat verschil dat wiet geld kost en pokeren, met de hulp van PS, geld opbrengt :D.

En die dromen onthouden is inderdaad wel waar. Ik onthoud echt hele stukken van m'n droom en toen ik niet af en toe blowde had ik dat nooit.