Ga naar het forum
HU Hypers, a new ro...

Meldingen
Alles wissen

HU Hypers, a new road.

24 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
967 Weergaven
Etyre
Poker Player

Hallo allemaal,

Dit is alweer mijn tweede blog:f_biggrin:. Mijn eerste blog had ik lopen verwaarlozen omdat ik geen zin had om er wat in te schrijven of omdat ik weer zat te tilten om iets te schrijven, daardoor is die doodgebloed.

Mijn verleden is dat ik nu 6 maanden 'legaal' poker, daarvoor ook gepokerd en ook nog redelijk wat gewonnen maar natuurlijk ook weer verloren. In mijn eerste blog had ik een avontuurtje op PLO genomen wat niet zo goed was afgelopen, was de motivatie kwijt om te spelen en ging maar terug naar NL50. Uiteindelijk heb ik alles uitgecashed en een deel van mijn rijbewijs mee betaald.

Wat ik nu wil doen is een kleine challenge en dat is van $100 naar de $1000 gaan met HU Hypers, ik zal beginnen op de $1 buy-in hypers en hoop dan mijn weg te vervolgen naar de $10 hypers. Ik hou voor mijzelf een 100 BI regel aan wat nog wel naar misschien 75 BI verlaagd kan worden als ik voel dat dat kan.

Ik ben nu al ongeveer 2 weken bezig met deze challenge en tot nu toe staat de BR op $131,01, hoewel ik zoals ik dacht geen pro's aan de $1 hypers tegen ben gekomen ben ik wel alleen maar spewtards tegen gekomen die iedere hand all-in gaan omdat ze denken dat ze een hyper zo moeten spelen. Tegen dit soort mensen lijdt ik dan ook het meeste verlies omdat zij altijd op een of andere manier alles hitten.

Ik ga proberen per week minimaal 300 games per week te spelen en dan om de zoveel dagen een update te geven over hoe het gaat. :D

Hier alvast een graph ( PT4 later aangeschaft nadat de challenge was begonnen.)

Beantwoorden
Citeren
23 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Succes met je blog en het spelen van hyperturbo HU SNG's.

Beantwoorden
Citeren
Etyre Topicstarter
Etyre
Poker Player

Vandaag niet heel veel kunnen spelen door een drukke dag, gelukkig heb ik wel nog even kunnen profiteren van de Happy Hours dus de nodige punten zijn weer binnen.

Heb geprobeerd wat tighter vanaf de button te raisen en ook te callen vanuit de BB en het ging verassend goed, wat ik merk is dat als ik minder raise mijn tegenstander meestal meer gaat limpen/folden vanuit de button dan als ik 90% van mijn handen raise. Voor de rest heb nog wat video's proberen te vinden over HU hypers maar dat mocht niet baten, dus als iemand nog interessante vids heeft gezien laat maar weten. :)

Graphje van vandaag.

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Om een beetje studiemateriaal te vinden hier voor de hypers moet je een hogere status hebben dan brons. Kwestie van tracked spelen en volume maken dus. ;)

Verder zou je ook kunnen kijken op husng.com daar hebben ze een hoop gratis vids die je kunt kijken. Maar als je echt verder wilt moet je ook hier iets investeren.

Welke room speel je eigenlijk?

Speel ze zelf ook maar ben ook nog niet de fish-categorie ontstegen dus als je vragen hebt just shout.

Beantwoorden
Citeren
Etyre Topicstarter
Etyre
Poker Player

Ik speel op Full Tilt dus tracked spelen is helaas niet mogelijk, wel zat ik er over te denken om even een maandje platinum te kopen zodat ik het meeste van de strategie door kan nemen en natuurlijk ook de video's te bekijken.

Op HUSNG heb ik even gekeken en zal daar zeker nog even wat rond gaan kijken voor een paar goede video's, verder ook nog even gekeken bij de CoffeeHUD en video pakketen maar dat lijkt me iets uit mijn range op nu te kopen. :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Etyre Topicstarter
Etyre
Poker Player

Deze week mijn minimum van 300 games zeker gehaald, 464 games gespeeld om exact te zijn. :D

Gisteren ging het niet goed en dan ook 7 BI down omdat ik gewoon geen flip kon winnen hoewel in het grote deel van de gevallen de betere hand had. Helaas had ik dan ook bepaalde spelers die gewoon op mij wachten tot ik mij ergens register om dan bij mij te gaan zitten omdat zij tegen mij gewoon onwijs veel lucken, daardoor ook vaak gewoon gestopt met spelen omdat het geen zin meer had.

Vandaag was dan ook een heel ander verhaal alles ging goed ik hitte boards en had ook af en toe nog een beetje geluk, verder nog wat video's gekeken over het openen van de button en het barrelen van de flop/turn/river. Volgende week gaan we er weer voor en hopelijk kan ik snel up-moven naar de $2,25 hypers.

Graph van de week, ook nog een $20 bonus vrij gespeeld dus langzaam maar zeker omhoog.

Altijd leuk om dit te hitten. :tongue:

Spoiler

Full Tilt - $1|15/30 NL (2 max) - Holdem - 2 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (SB): 11 BB
BB: 22.33 BB (VPIP: 85.71, PFR: 42.86, 3Bet Preflop: 20.00, Hands: 21)

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 8♦ A♥

Hero raises to 2 BB, BB raises to 4 BB, Hero raises to 11 BB and is all-in, BB calls 7 BB

Flop: (22 BB, 2 players) A♣ 7♣ A♠

Turn: (22 BB, 2 players) A♦

River: (22 BB, 2 players) 9♣

Toch een mooie river.

Spoiler

Full Tilt - $1|15/30 NL (2 max) - Holdem - 2 players

BB: 19 BB (VPIP: 69.23, PFR: 61.54, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)
Hero (SB): 14.33 BB

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 9♦ 3♠

Hero raises to 2 BB, BB calls 1 BB

Flop: (4 BB, 2 players) 5♣ 3♣ 9♠
BB bets 17 BB and is all-in, Hero calls 12.33 BB and is all-in

Turn: (28.67 BB, 2 players) A♦

River: (28.67 BB, 2 players) 9♣

BB shows 7♣ 6♣ (Flush, Nine High) (Pre 49%, Flop 48%, Turn 32%)
Hero shows 9♦ 3♠ (Full House, Nines full of Threes) (Pre 51%, Flop 52%, Turn 68%)
Hero wins 28.67 BB

Spoiler Suprise :D

Spoiler

Beantwoorden
Citeren
Etyre Topicstarter
Etyre
Poker Player

Vandaag weinig gespeeld, van de games die ik heb gespeeld ben ik uiteindelijk $0,20 in de plus geëindigd.

Een hand waar ik niet zo goed wist wat ik moest doen, misschien hebben jullie een inbreng?

Full Tilt - $1|10/20 NL (2 max) - Holdem - 2 players

SB: 27 BB (VPIP: 71.00, PFR: 54.00, 3Bet Preflop: 43.00, CBet Flop 100 Hands: 41)
Hero (BB): 23 BB

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 8♣ J♠

SB raises to 2 BB, Hero calls 1 BB

Flop: (4 BB, 2 players) 7♣ 8♦ 2♠
Hero checks, SB bets 4 BB, Hero raises to 10 BB, SB raises to 25 BB and is all-in, Hero ?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Etyre
Ik speel op Full Tilt dus tracked spelen is helaas niet mogelijk, wel zat ik er over te denken om even een maandje platinum te kopen zodat ik het meeste van de strategie door kan nemen en natuurlijk ook de video's te bekijken.

Op HUSNG heb ik even gekeken en zal daar zeker nog even wat rond gaan kijken voor een paar goede video's, verder ook nog even gekeken bij de CoffeeHUD en video pakketen maar dat lijkt me iets uit mijn range op nu te kopen. :f_biggrin:

Ik denk dat je aan Platinum content op dit niveau nog niet veel hebt, als ik jou was zou ik dan eerder overwegen om een deel van de BR op een tracked room te zetten, hypers lopen op alle rooms namelijk wel redelijk ok voor zover ik weet dus je bent niet gebonden aan 1 room :coolface:. Ik zou zeggen probeer het gewoon eens en dan kun je na maand altijd kijken of het nut heeft om tracked te blijven spelen of niet maar ik denk dat als je beetje volume maakt en wat hogerop komt dat Gold status er wel in moet kunnen zitten.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Etyre
Vandaag weinig gespeeld, van de games die ik heb gespeeld ben ik uiteindelijk $0,20 in de plus geëindigd.

Een hand waar ik niet zo goed wist wat ik moest doen, misschien hebben jullie een inbreng?

Full Tilt - $1|10/20 NL (2 max) - Holdem - 2 players

SB: 27 BB (VPIP: 71.00, PFR: 54.00, 3Bet Preflop: 43.00, CBet Flop 100 Hands: 41)
Hero (BB): 23 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 8♣ J♠

SB raises to 2 BB, Hero calls 1 BB

Flop: (4 BB, 2 players) 7♣ 8♦ 2♠
Hero checks, SB bets 4 BB, Hero raises to 10 BB, SB raises to 25 BB and is all-in, Hero ?

Ik zou zelf op de flop gewoon callen om zijn range wijd te houden en de pot te controleren.
Als gespeeld fold ik niet meer met top paar.

Hoe gaat het de laatste dagen met spelen?

Beantwoorden
Citeren
Etyre Topicstarter
Etyre
Poker Player

Even een update, heb al een paar weken niet gespeeld i.v.m. een operatie (niets ernstig) waardoor ik weinig motivatie en geen conditie had om te spelen.

Dit jaar zal ik dan ook niet meer aan de tafels te zien zijn, in het nieuwe jaar zal ik weer vol goede moed beginnen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Alvast prettige feestdagen en het beste voor 2014 =)

Beantwoorden
Citeren
Etyre Topicstarter
Etyre
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Alvast prettige feestdagen en het beste voor 2014 =)

Bedankt, en natuurlijk jij ook prettige feestdagen. :D

Beantwoorden
Citeren
Etyre Topicstarter
Etyre
Poker Player

Gisteren en vandaag weer even gespeeld om weer in het ritme te komen, heb wat geëxperimenteerd met de hoeveelheid tafels die ik open had staan en ook even leren spelen met de CoffeeHUD Lite die ik maar even gedownload heb.

Nu ik er ongeveer 100 games mee heb gespeeld moet ik zeggen dat het voor de $1 buy-in games nog niet zoveel uitmaakt, voor de betere spelers die er zijn is het wel handig om te zien wat hun AF is op de Flop, turn en river omdat dat bij hun vaak ver uit elkaar ligt.
Voor de rest blijf ik spelen tegen mensen die denken dat het een Push/fold tafel is of dat ze raisen naar 120 terwijl de blinds 10/20 zijn.

Het eind van de $1 HU Hypers is echter in zicht, mijn BR is bijna groot genoeg om over te stappen naar de $2,25 HU Hypers. Met mijn bonus en een paar goede games moet het te doen zijn.

Graph van de 2 dagen:
ROI = 4%

Qua handen was het niet echt dat ik een hand verkeerd had gespeeld, het waren zoals gewoonlijk de flips die ik niet kon winnen, dit was er een van. :facepalm:

Spoiler

Full Tilt - $1|20/40 NL (2 max) - Holdem - 2 players

Hero (BB): 16.5 BB
SB: 8.5 BB (VPIP: 54.17, PFR: 12.50, 3Bet Preflop: 7.69, Hands: 24)

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 7♦ 4♦

SB calls 0.5 BB, Hero checks

Flop: (2 BB, 2 players) 7♥ J♠ 7♣
Hero checks, SB bets 7.5 BB and is all-in, Hero calls 7.5 BB

Turn: (17 BB, 2 players) A♠

River: (17 BB, 2 players) A♦

SB shows K♥ A♣ (Full House, Aces full of Sevens) (Pre 60%, Flop 2%, Turn 5%)
Hero shows 7♦ 4♦ (Full House, Sevens full of Aces) (Pre 40%, Flop 98%, Turn 95%)
SB wins 17 BB

Beantwoorden
Citeren
driebetje
Poker Player
Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Jij verandert dus bij elke street van gedaante?

ROI van 4% lijkt me niet bijster hoge edge voor 1$ sit&go's, alhoewel je natuurlijk wel lekker veel volume kan maken. Wat is je overall roi op de 1$ hypers?

Beantwoorden
Citeren
Etyre Topicstarter
Etyre
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door PkingNanne
Jij verandert dus bij elke street van gedaante?

ROI van 4% lijkt me niet bijster hoge edge voor 1$ sit&go's, alhoewel je natuurlijk wel lekker veel volume kan maken. Wat is je overall roi op de 1$ hypers?

Helaas heb ik geen stats meer van vorig jaar dus kan mijn overall ROI helaas niet zien, die 4% komt vooral ook door het uitproberen van de hoeveelheid tafels, verschillende hud's en verschillende ranges uitproberen. Zoals ik zei weer even proberen in een goed ritme te komen. :)

Beantwoorden
Citeren
duvel666
Elite Grinder

ik ben net ook met HU hypers begonnen...
ik heb er een aparte rol voor op stars en begin op de 1.5$ ...
mijn normale game is 9m sng 30$

hu hypers worden een 'neven-activiteit' die ik wel helemaal wil ontplooien ...

ik ben gewend van te Multi tabelen,
maar mocht ik jou zijn, dan zou ik zeker zo lang je nog aan het zoeken bent naar je game.... slechts 1 of 2 tafels spelen van de hypers....

je kan je concentratie er bij houden en je baseren op reads bij je opp ...
doe gewoon 1 of 2 tafels, ik doe dit voor de hypers ook en gaat snel genoeg zo ...
+ geeft het je de mogelijkheid om rustig te denken ipv op automatische piloot wat af te knallen ;)

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Die 74s is gewoon een fold hoor. ;) Beter was nog om hem direct te shoven ipv te checken. Heb je een programma like icmizer of hrc? Kun je mooi mee spelen en kijken wat de beste ranges zijn.

Verder zou ik max 1 tafel spelen als ik jou was en zeker niet naar results kijken.

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Misschien heb je het al gezien maar ikk vond de paar korte stukjes video die je kan bekijken op deze site: http://www.husng.com/zzztilt-phl500-crushing-hyper-turbo-husngs al bijzonder nuttig. Laat ook zien dat je eigenlijk (bijna) elke hand moet spelen etc. Limpen kunnen tegenstanders volgens mij op low levels ook niet zo goed tegen (in 25bb phase).

Beantwoorden
Citeren
Etyre Topicstarter
Etyre
Poker Player

Bedankt voor de reacties, ik zal me dan ook houden bij 1 tafel en proberen alles eerst een beetje uit te vogelen voordat ik misschien een 2de tafel erbij neem. :D

@michel Ik checkte daar omdat hij iedere hand die ik checkte op de flop gelijk AI ging waardoor ik wist dat alles er toch wel in ging. Voor icmizer/hrc moet ik even gaan kijken om dat aan te schaffen, zoals je zei dan kan ik daar een beetje mee gaan spelen

@Nanne Ik heb ze inderdaad al gezien, als ik een keer hoog genoeg speel zal ik zeker de hele video package kopen. :D
Iedere hand raisen doe ik vrijwel altijd, tenzij er te agressief op gereageerd word dan open ik ongeveer 60-80% van mijn handen.
Limpen vind ik handiger in de 10-16 BB fase, omdat mensen dan een beetje gaan twijfelen over hun hand en hoeveel ze nog van hun stack overhouden na een C-bet op de flop. Dit zorgt er ervoor (Bij mij) dat ze vaker een flop folden. (Dit ligt natuurlijk ook aan je tegenstander)

Beantwoorden
Citeren