Ga naar het forum
Jackcheck69's comeb...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Jackcheck69's comeback

10 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
932 Weergaven
Jackcheck69

Hallo hallo pokerstrategen, hier een geluid vanaf mijn bescheiden burootje ergens in het Noord-Westen van dit land, dit is Jackcheck69. Niet een heel bekende nick, maar ergens in 2008 leerde ik deze community kennen en heel af en toe poste ik zelfs een ditje of datje.

Mijn nickname was in 2008 in online low limit toernooitjes dagelijks in sommige pokerrooms te zien en heel af en toe prikte ik daarmee zelfs op de eerste plaats, want dankzij de kennis die ik opdeed op Pokerstrategy ging het goed met mijn zelfvertrouwen aan de tafels. Hey, zelfs als ik dacht van de 10 pokerspelers zijn er 5 die verliezen, 3 die quitte spelen en twee die winnen, wist ik in 2008 dat ik bij die 3 zat die gelijk speelde en dat het ongeveer nog een jaartje kon duren voordat ik redelijk zou cashen gaan. Een beetje koffiedik kijken misschien, maar als je bedenkt dat ik Hold 'm leerde spelen in 2007 en dat de gemotiveerde gemiddelde speler 2 jaar nodig heeft om een leuke kijk erop te krijgen, dan was mijn visie destijds bepalend voor de koers die mijn leventje zou nemen: pokerpro :evil:

Maar beste pokerstrategen, nu je weet dat ik in dat prille plannetje wel brood begon te zien en een beetje pokerlife style wilde aanmeten, toen vernam ik iets heel vervelends op de radio in dat jaar 2008: de belasting zou haar pijlen richten op pokeraars. Ik gooide dezelfde dag de handdoek in de ring en stapte uit de wereld van het pokeren. Ik hield dit dik een jaar vol.

Heel soms betrapte ik mijzelf dat ik benieuwd was hoe het zou zijn geweest als ik stug zou door blijven spelen. Hmm. Tuurlijk ging het langzaam kriebelen en het kriebelen werd jeuken.
Toen zag ik op de televisie iemand die online op PS zat te pokeren en dat was net genoeg om dan toch maar weer de draad op te pakken. Ik besloot om op mijn xbox droog te pokeren en dit wilde ik een maandje doen. Ik besloot ook mijn pokerboeken opnieuw door te bladeren, want zo begon ik hier op Pokerstrategy: Ik kocht van iemand boeken en degene tipte mij over deze community en in no time was ik helemaal commited totdat ik de radio in 2008 luisterde dus.

Maargoed pokerstrategen, las Phill Helmuth's Play poker like the pro's en versloeg mijn xbox game bijna 2x op rij. Dit en een mailtje van Pokerstrategy waarvan ik dacht dat jullie mij allang vergeten waren, deed het 'm: Jackcheck's69 comeback...

Maarja, het is 2010.
De tijd heeft niet stil gestaan. Ik ben begonnen met Euro 50 als tweede startkapitaal op PartyPoker en dit was een week geleden. SnG's en MTT waren mijn eerste optie.
Toen ik mijn winstjes tegen mijn verliezen hield, was het toch beter om FL te doen (minder risico om broke te gaan, of althans minder snel zoals ik speelde met SnG's, hoewel mijn BRM nog wel aardig is). Maar ik moet toegeven dat ik heeeel veel moet inhalen. Dus ik ga de basic en bronze artikelen van FL bestuderen, voordat ik mij opnieuw actie op de hals ga halen.

Jackcheck groet u, pokerstrategen en veel geluk aan de tafels!!

9 reacties

nou veel succes snap het belasting verhaaltje niet verdiende je toen al 7K + if not then u had nothing to fear. De beginnende speler hoeft zich echt niet druk te maken om de belastingdienst.

Jackcheck69 Topicstarter
Jackcheck69

Snelle update (vers vanuit mijn toetsenbord):

Heb voorlopig de basis artikelen (vooral de SHC) doorgelezen voor FL. Daarna huppelakee naar PP gesurfd en aan een tafel gaan zitten. Met $10 aan tafel en met het eerste handje...hit ik op de river gelijk een straight. Ik braaf $0.10 bet plaatsen en verhip, vier anderen callen mij. Ik blij dat ik gelijk op de showdown mijn tafel image een flinke boots geef na 1 handje spelen. Maar...

Na drie of vier handjes zie ik opeens een flinke pot van $17 opgebouwd worden. Hoe kan dat nou op FL $ 0,10/0.20 dacht ik sufjes. Jahoor, NL10 tafel en Jackcheck zat enkele minuten daar met zijn monster te mini betten. Goed, verkeerde stakes, verkeerde variant, want Jackcheck69 wil nog lang niet broke.

Beter gelezen op de PP site en FL $0.10/$0.20 tafels gevonden. Alweer
3 sessies erop zitten en ongeveer $3,50 gewonnen binnen drie uurtjes. Paste mijn BRM toe dat als ik 1/3 stack verloor, ik van tafel ging. 2x nipt ervoor wat potten in de wacht kunnen slepen en dit mede dankzij de SHC die ik geopend had in een ander venster. Heb nog vaak dat ik deze erbij moet pakken, trouwens...

Zag dat er FL coaching werd gegeven en wilde dit zeker bijwonen. Jammer genoeg zit ik met zo een dongel te internetten en kan niet teveel downloaden, want het is zeg maar een prepaid systeem met 500MB tegoed (Zit al ongeveer halverwege). Dus moet wachten op regulier internet, maar ach beter iets dan niets.

Maar pokerstrategen, ik ga deze frisse update stopzetten: Poker komt op de televisie en dat is voer voor mijn geestelijke pokerhonger...

Ben nog niet zo gewend om te bloggen, maar er is veel te beleven (lezen) in deze community en het lijkt mij leuk deel uit te maken van dit geheel, dus check jack en zijn comeback...gegroet

Jackcheck69 Topicstarter
Jackcheck69

@ Armed4fun: Bedankt voor je reply.
Neeh, geen 7k+...lang niet. Had en heb geen verstand van technische financiele regels op pokergebied. Dus nogmaals bedankt dat je mij wat daarover kon berichten. :]

Tja, ben je net droog achter je pokeroren zoals ik toen, dan denk je dat je af moet haken omdat je geen trammelant met de blauwe brigade wilt. En nu erachter komen dat het ongegrond was en voorlopig nog zo blijft...

Nu ga ik World Poker Tour loeren, want dan relax ik voor het slapen gaan, morgen druk, druk. Misschien helemaal geen poker, dan.

Jackcheck69 Topicstarter
Jackcheck69

hallo pokerbrigade, dit is weer een verse post in mijn blogje...

ik ben happy sinds ik FL speel, want het gaat mij beter af dan SnG's of MTT's. daarin wil ik later nog wel eens een shotje mee wagen, maar voorlopig ben ik up in the FL cashgames. Hierin oefen ik mezelf om thight te spelen wat eigenlijk een must is. Heb al routine erin en multi tafel met 4 tafeltjes op $0,10/$0,20.

heb al mijn handjes leren posten en ben er duidelijk mee vooruit gegaan. kreeg mijn handen beoordeeld en zag daardoor dat ik de vuistregel 'first inn met een raise' verzaakte en heb dit gecorrigeerd. Bovendien noopte het mij tot het beter bestuderen van de basic artikelen.
ja, ik moet nog bronze FL artikelen lezen en dat ga ik in de loop van de dagen eens doen (deze dan goed laten bezinken).

waarom ik niet speel vandaag?? ik had eigenlijk nog 4 punten nodig voor mijn silver status en had vanochtend drie tafels geopend. aan 2 ervan had ik de ene na de andere bad beat. AA tegen 1010 en vilian hit op de flop zijn set en krijgt nog 2x 5's op het board: full house...niet lekker en daar ging mijn score die ik tegen hem had opgebouwd. nuja, kon het slechter?? kijk maar:
Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.2 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is UTG1 with K:d, A:h.
Hero raises, UTG2 calls, 6 folds, BB calls.

Flop: (6.5 SB) 5:h, 7:d, 6:h (3 players)
BB checks, Hero checks, UTG2 checks.

Turn: (3.25 BB) A:d (3 players)
BB checks, Hero bets, UTG2 calls, BB calls.

River: (6.25 BB) 4:h (3 players)
BB bets, Hero calls, UTG2 folds.

Final Pot: 8.25 BB.
Results follow:

BB shows two pairs, aces and fours(A:c 4:s).
Hero shows a pair of aces(K:d A:h).

BB wins with two pairs, aces and fours(A:c 4:s).

dusss, ik heb eerst gedacht: whoa, wie speelt er nou op een raise A4o?? maargoed, hij zat op de blinds en wilde miss defenden?? kweenie, ik ga voorlopig broeden op de sessie die ik gewoon moet crushen...die van in het aankomende weekend. of zal ik morgen al sterk genoeg zijn voor een comeback??

hoop enorm dat ik genoeg strategy punten bij elkaar heb gesprokkeld, want ik kijk enorm uit naar de silver artikelen. maarja, eerst maar eens met een flinke beker koffie basic en bronze doornemen...

vanuit de huis pokerroom van jackcheck69 gl aan de tafels pokerbrigades!! :tongue:

Arjon

Hey Jackcheck,

Leuk dat je aan een comeback begonnen bent en ons op de hoogte houdt van je vorderingen in deze blog! :)

Ook gaaf dat je je wil storten op de FL artikelen, ik denk dat dat absoluut heel nuttig kan gaan zijn. Ook hebben we van FL een hele interessante 3-delige videoserie van Robibinho, waarin onder andere beginnersfouten en een goed BRM aan de orde komen, dus die wil ik je ook aanraden :)

Het handen posten ben je ook al mee bezig lees ik, klinkt goed allemaal. Ik wens je veel succes voor de komende tijd! :)

Jackcheck69 Topicstarter
Jackcheck69

@almigthy1984: hallo daar. altijd leuk om een reactie te mogen ontvangen.
bedankt voor de aanmoediging en de 3delige serie van robibinho, die ga ik in het weekend eens bekijken. lijkt me interessante kost.

update van de blog: zonnet silver status geworden, jippie kajééé :tongue:
natuurlijk een vloed aan artikelen erbij die bovenop mijn te leren materiaal dit weekend vallen. heel eventjes al gesnuffeld aan de eerste FL silver artikelen en nu snap ik weer wat termen die ik soms tegenkom op het forum...jah, ben pokerdoof. :rolleyes:

heb al de 7 charts uitgeprint incl. die van blind defence en wil dat in mijn pannetje stampen deze dagen voor de pinkster. spelenderwijs mij het zelf aanleren met de charts naast me is niet mijn ding, vrees ik ?(

nu speel ik dus op Partypoker. heel easy ben ik weer in de poker mind state geraakt en nog 36 partypoints af van de $50. tijd om dus wat doelen te stelen...

:spade: ik wil binnen 2 weken de $50 bonus clearen
:spade: ik wil binnen 2 weken de basic, bronze en silver artikelen + vids redelijk onder de knie hebben
:spade: ik wil binnen 3 weken FL $0,15/$0,30 spelen
:spade: ik wil eind juni op Partypoker de silver status verdiend hebben
:spade: ik wil eind juni over de $100 zijn gekomen met mijn bankrol.

mijn bankrol op Partypoker is nu $34,71.

jah, was zelfs onder de $25 geraakt door de turbo SnG's, hoewel ik ongeveer 60 ervan heb gespeeld in een week. gelukkig had ik een exemplaar van Phil Hellmuth "play poker like the pros" vorige maand snel doorgekeken, waarin hij advies gaf om de eerste maanden FL te spelen. toen ik dus weer een verloren SnG meemaakte en mijn bankrol zwaar begon te kreunen, maakte ik dus de switch.

jah, de cashgamers op mijn limiet van pp zijn al steeds bekender wordende spelers. ben nu bang dat ik hen niet meer om de tuin kan leiden, want zij kennen een beetje mijn tightness. dus met een paar dagen studie van basic, bronze en silver artikelen + vids van robibinho zal ik hopelijk een andere kant laten zien, denken jullie ook niet, pokervrienden??

goed, ik had het al over Phill Hellmuth en zijn boek, dus ik denk dat ik ga relaxen met zijn gedrukte filosofie. gisteren namelijk ook nog 5km getrimd dus ik wil een beetje achterover hangen voordat ik mij stort op de leerstof van PS. :D

tot zover de update.
tot slot een leuke overdenking vanuit jackcheck69's huis poker room:

:diamond: there are 2 things I like: Whiskey wurth zipping and cards wurth playing :f_biggrin:

pokercards

Weer een FL speler erbij :D
Succes!

Jackcheck69 Topicstarter
Jackcheck69

ik heb dom gedaan: ben 3 BI's kwijt geraakt toen ik mij niet hield aan het BRM en nu moet ik flink gas terug nemen. ja, zelfs een limiet lager dan gewoonlijk spelen, zucht.

ik had waarschijnlijk een beetje van een upswing aan mijn kant. raakte overmoedig en stapte over naar een limiet hoger. het begon mooi met zo een 8 of 9 BB winst en toen had ik moeten stoppen. maar omdat ik nog een half uur had voor dat ik zou gaan eten, bleef ik doorspelen.

natuurlijk AA die ik gedeeld kreeg en flink doorbet, gekraakt op de river. dezelfde vilian had daarna nog tweemaal de lucky river die mij nekte in belangrijke potten. voor het eerst tilte ik een flinke poos, maar gelukkig kreeg ik niet de kaarten om mee te spelen en toen ik weer kaarten kreeg was het dus einde BI #1.

de volgende dag maakte ik geen chocola ervan: 2 BI verspeeld ondanks een beter spel, maar geen geluk. ja en als het klavertje vier op vakantie is, dan stormt het wel hoor. maargoed, heb ook leaks tijdens deze sessie gemerkt: geen credit geven aan reraises, veel show me op de river betjes terwijl ik kon weten dat ik verslagen ben...maar soms folde ik wel bijtijds door reads die ik had aan tafel en gelukkig waren die juist. maar het was uitstel van BI executie.

misschien heeft iemand van jullie ook een upswing en denkt He, de pokergoden staan aan mijn kant, ik stap naar een hoger limiet ondanks het BRM...het enigste wat ik kan bedenken is dat het pijnlijk voelt voor je trots als je kris kras over de tafel word weggespeeld.

dit was jackie met het zure bekkie die eventjes gaat checkie...misschien dit weekend een paar sessies FL $0,05/$0,10 want dat limiet beat ik gewoonlijk. vandaag en morgen eist het sport gebeuren mij op, maar jackcheck maakt vrijdag zijn comeback... :spade: :heart: :diamond: :club:

Arjon

Aii, dat zijn pijnlijke (maar misschien ook wel leerzame) momenten.

Standaard medicijn is altijd even een break nemen. Later weer met nieuwe kracht opnieuw beginnen en er dan sterker uitkomen dan ooit tevoren :)
Veel succes alvast met de comeback, ik lees de resultaten hier wel weer!