Hallo hallo pokerstrategen, hier een geluid vanaf mijn bescheiden burootje ergens in het Noord-Westen van dit land, dit is Jackcheck69. Niet een heel bekende nick, maar ergens in 2008 leerde ik deze community kennen en heel af en toe poste ik zelfs een ditje of datje.
Mijn nickname was in 2008 in online low limit toernooitjes dagelijks in sommige pokerrooms te zien en heel af en toe prikte ik daarmee zelfs op de eerste plaats, want dankzij de kennis die ik opdeed op Pokerstrategy ging het goed met mijn zelfvertrouwen aan de tafels. Hey, zelfs als ik dacht van de 10 pokerspelers zijn er 5 die verliezen, 3 die quitte spelen en twee die winnen, wist ik in 2008 dat ik bij die 3 zat die gelijk speelde en dat het ongeveer nog een jaartje kon duren voordat ik redelijk zou cashen gaan. Een beetje koffiedik kijken misschien, maar als je bedenkt dat ik Hold 'm leerde spelen in 2007 en dat de gemotiveerde gemiddelde speler 2 jaar nodig heeft om een leuke kijk erop te krijgen, dan was mijn visie destijds bepalend voor de koers die mijn leventje zou nemen: pokerpro
Maar beste pokerstrategen, nu je weet dat ik in dat prille plannetje wel brood begon te zien en een beetje pokerlife style wilde aanmeten, toen vernam ik iets heel vervelends op de radio in dat jaar 2008: de belasting zou haar pijlen richten op pokeraars. Ik gooide dezelfde dag de handdoek in de ring en stapte uit de wereld van het pokeren. Ik hield dit dik een jaar vol.
Heel soms betrapte ik mijzelf dat ik benieuwd was hoe het zou zijn geweest als ik stug zou door blijven spelen. Hmm. Tuurlijk ging het langzaam kriebelen en het kriebelen werd jeuken.
Toen zag ik op de televisie iemand die online op PS zat te pokeren en dat was net genoeg om dan toch maar weer de draad op te pakken. Ik besloot om op mijn xbox droog te pokeren en dit wilde ik een maandje doen. Ik besloot ook mijn pokerboeken opnieuw door te bladeren, want zo begon ik hier op Pokerstrategy: Ik kocht van iemand boeken en degene tipte mij over deze community en in no time was ik helemaal commited totdat ik de radio in 2008 luisterde dus.
Maargoed pokerstrategen, las Phill Helmuth's Play poker like the pro's en versloeg mijn xbox game bijna 2x op rij. Dit en een mailtje van Pokerstrategy waarvan ik dacht dat jullie mij allang vergeten waren, deed het 'm: Jackcheck's69 comeback...
Maarja, het is 2010.
De tijd heeft niet stil gestaan. Ik ben begonnen met Euro 50 als tweede startkapitaal op PartyPoker en dit was een week geleden. SnG's en MTT waren mijn eerste optie.
Toen ik mijn winstjes tegen mijn verliezen hield, was het toch beter om FL te doen (minder risico om broke te gaan, of althans minder snel zoals ik speelde met SnG's, hoewel mijn BRM nog wel aardig is). Maar ik moet toegeven dat ik heeeel veel moet inhalen. Dus ik ga de basic en bronze artikelen van FL bestuderen, voordat ik mij opnieuw actie op de hals ga halen.
Jackcheck groet u, pokerstrategen en veel geluk aan de tafels!!