Hallo strategen,
Na plus minus 3 jaar te hebben gepokerd (1 jaar met en 2 jaar zonder de strategie) heb ik besloten om over te stappen van cashgames naar Sit 'n Go's.
Over mijzelf
Mijn naam is Jeroen, 19 jaar en ik volg de opleiding procestechniek. Naast pokeren zijn mijn hobbies eigenlijk niet zo heel bijzonder, op stap gaan en lol maken met vrienden en vriendinnen. Ik speel op Pokerstars en ben (voorlopig) niet van plan om een andere site te gaan proberen.
Wat ga ik doen?
Na enkele jaren te hebben gespeeld aan de cashtafels (limieten NL2 tot en met NL25) is toch de nieuwsgierigheid naar SnG's beginnen kriebelen. Ik heb mijzelf inmiddels ingelezen in de SnG strategie van deze communitie en heb deze enkele keren toegepast op 45 man SnG's. Dit is erg goed bevallen en ik wil het wel eens serieuzer proberen. Ik ga beginnen met de 45 man SnG's en als dit winstgevend uit de bus komt voeg ik de 180 man SnG's toe. Later, als de SnG's misschien een beetje gaan vervelen zou ik graag ook wat grotere toernooien gaan spelen (the daily bigs, sunday storm etc. etc.)
Waarom deze blog?
Met deze blog hoop ik mensen te leren kennen die ook deze spellen spelen, zodat we misschien ervaringen en gebeurtenissen kunnen delen. Daarnaast motiveert een blog (denk ik) meer om volume te draaien, ook tijdens downswings. In deze blog zullen ook regelmatig handen worden gepost die ik zelf leuk of opvallend vond, of natuurlijk handen waar ik graag jullie mening over zou horen!
Bankroll schema:
Voor de 45 man toernooitjes denk ik dat ik genoeg zal hebben met ten alle tijden 80 Buy-ins. Ik start met een bankroll van een slordige 250$, maar zodra ik de 350$ bereikt heb zou ik graag 100$ uitcashen (vanwege gemaakte stortingen en aanschaf HM2)
Met 80 BI ga ik een limiet spelen, bij 80 BI van het volgende limiet ga ik shotten met 5 BI, met minder dan 75 BI ga ik terug downmoven.
1$ Spelen vanaf 80$, 3,50$ shotten vanaf $280, terug downmoven bij 262,50$
3,50$ spelen vanaf 280$, 7$ shotten vanaf 560$, terug downmoven bij 525$
Als ik het niveau van de $3,50 tafels goed onder de knie heb ga ik ook de 180 man SnG's eens proberen en misschien dat ik ook wel de 18 man's erbij neem (deze tafels hebben niet zo zeer mijn interesse, maar dit kan nog komen)
7$ spelen vanaf 560$, 15$ shotten vanaf 1200$, terug downmoven bij 1125$
Als ik zover gekomen ben ga ik mezelf wat meer verdiepen in het spelen van toernooien als de Sunday Storm en de daily bigs (tot een buy in van ca 15$.) Als ik wat gewend ben aan het spelen van toernooien ga ik dit combineren met de 15$ 45 man SnG's.
15$ spelen vanaf 700$, 30$ shotten vanaf 2400$, terug downmoven bij 2250$.
Iedereen die hier wil posten m.b.t. 45 man SnG's is welkom, vragen, opmerkingen en advies zijn altijd welkom!