Ga naar het forum
Jessie: Back to the...

Meldingen
Alles wissen

Jessie: Back to the micro's

712 Berichten
69 Gebruikers
0 Reacties
19.6 K Weergaven
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Dacht wel dat het zoiets was, maar ik vond het er wel leuk uitzien. :P

Beantwoorden
Citeren
elderwon
PokerStrategist

En hoppaa: veel geluk gewenst in 2012 :D

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Ook voor jou veel geluk in 2012. Ik kan wel zeggen 'veel poker geluk', maar pokeren is natuurlijk een skill. ;)

Beantwoorden
Citeren
elderwon
PokerStrategist

haha, ook al ja, maar geluk in't algemeen verslaat alles.
Wat moet je meer hebben dan gewoon gelukkig zijn he :)

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Ja, zoals in deze hand. Die Q5 kan ik me nog enigszins iets bij voorstellen, al zou ik die zelf nooit spelen natuurlijk, maar die 32o?? What was he thinking?? Tip als je van vissen houdt, kom naar Everest Poker:

Everest - $0.10 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 3

Hero (BB): $12.20
UTG: $3.35
MP: $4.85
CO: $3.93
BTN: $11.00
SB: $3.40

SB posts SB $0.05, Hero posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has 9♥ 9♦

fold, fold, CO calls $0.10, BTN calls $0.10, SB calls $0.05, Hero raises to $0.50, CO calls $0.40, BTN calls $0.40, fold

Flop: ($1.60, 3 players) 9♠ T♣ Q♦
Hero bets $1.40, CO calls $1.40, BTN calls $1.40

Turn: ($5.80, 3 players) 9♣
Hero bets $3.00, CO calls $2.03 and is all-in, BTN calls $3.00

River: ($13.83, 3 players) 3♣
Hero bets $7.30 and is all-in, BTN calls $6.10 and is all-in

Spoiler

Hero shows 9♥ 9♦ (Four of a Kind, Nines) (Pre 60%, Flop 96%, Turn 100%)
CO shows Q♥ 5♠ (Two Pair, Queens and Nines) (Pre 27%, Flop 3%, Turn 0%)
BTN shows 2♣ 3♥ (Two Pair, Nines and Threes) (Pre 13%, Flop 1%, Turn 0%)
Hero wins $11.10
Hero wins $13.21

Beantwoorden
Citeren
elderwon
PokerStrategist

Ja daar loopt wat vis rond hoor.
Ben er weggegaan omdat ik helemaal uitgekeken was op de site.

Had je hier geen schrik voor een aangekomen draw? Bord is wel heel wet op de river?
Stats van de villains?

Beantwoorden
Citeren

LOLOLOLOL die 32o :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door elderwon
Ja daar loopt wat vis rond hoor.
Ben er weggegaan omdat ik helemaal uitgekeken was op de site.

Had je hier geen schrik voor een aangekomen draw? Bord is wel heel wet op de river?
Stats van de villains?

Ik neem aan dat dit laatste niet serieus bedoeld is? Welke draws komen aan die mij hier verslaan? Of de hand niet goed bekeken?

Stats zijn niet heel relevant, want ik had van de ene villain (BTN) maar 10 handen, maar hij had een VPIP van 50, PFR van 0, WTSD 80.

Andere villain 35 handen: 66/20 AF=1

Farmarchist, dit was wel een hele grote vis, maar dit soort vissen zitten er wel veel. Alleen jammer dat de software van Everest zo slecht is, geen auto top up bijv. Enige reden dat ik er speel is de grote hoeveelheid vissen. Ook op NL25 en hoger.

Beantwoorden
Citeren
elderwon
PokerStrategist

Aaaccchhh hahahaha, ja verkeerd gekeken
Dacht dat je met een set zat ipv met quads :D

Jezus, moet echt wel meer slapen denk ik... :P

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Het is al weer meer dan een jaar geleden dat ik voor het laatst mijn blog heb geupdate. Inmiddels is het wel wat vooruit gegaan. Ik heb o.a. een keer de 6e plek behaald bij de Women's Sunday, waardoor mijn bankroll een aardige boost kreeg. Het grootste probleem was dat ik dacht dat ik niet goed genoeg was. Uiteindelijk ben ik gewoon de limieten gaan spelen die bankroll technisch ok waren en dat ging eigenlijk heel goed. NL50 gaat ook prima, alleen NL100 loopt bij Poker Stars nog een beetje stroef, maar dat zit ook tussen de oren. Ik hoor links en recht dat het moeilijk is daar en dus ga ik iedereen daar te hoog inschatten. En daar zitten net zo goed nog vissen, dus is helemaal niet nodig. Beetje getilt daar, dus nu bouw ik dat weer op via NL50.

Leuk hoogtepunt was nog wel dat ik in Namen het Ladies Event heb gespeeld van de Holdem Challenge (via Poker Stars) en dat ik daar Marcel Luske heb ontmoet. Echt een aardige man en het ladies event was direct naast het event dat hij speelde, dus toen ik eruit lag kwam hij vragen hoe het gegaan was. Ik was echt enorm vereerd. :-) Sorry voor de brag, maar ik vond dit echt heel erg leuk.

Ik heb wel een strategie ontwikkeld, maar heb nog moeite met spelers die bijv. blijven callen tot en met de river, of blijven betten tot en met de river, dus daar moet ik me nog aan aanpassen. Heb onlangs een speler ontdekt die veel 3 barrelt met air, dus dan kun je wel wat looser gaan callen, maar waarmee? Dat vind ik dus nog wat lastig. Maar ik weet zeker dat ik daar ook wel weer uit kom. _grin:

Beantwoorden
Citeren
Fladdermouse
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door jessie35555
Heb onlangs een speler ontdekt die veel 3 barrelt met air, dus dan kun je wel wat looser gaan callen, maar waarmee? Dat vind ik dus nog wat lastig. Maar ik weet zeker dat ik daar ook wel weer uit kom. _grin:

Het belangrijkste is dat je positie op hem hebt. Moest hij aan een tafel links van je zitten, kan je best weggaan en een andere tafel openen.

Ik zou net tighter gaan spelen tegen hem i.p.v. looser.

Preflop wil je een redelijk sterke range hebben. Handen zoals KJo spelen beter tegen hem dan 9Ts. In principe wil je toppair floppen en hem downcallen.
Wat je zeker niet moet doen is c-bets gaan callen met medium pairs en dan vervolgens de turn en river folden als er een scarecard valt. Speel eerder fit or fold op de flop en misschien af en toe een bluffraise.

Als je vaak tegen hem speelt is het ook zeer interessant om te kijken hoe hij op flop/turn raises terugspeelt. Als hij veel barrelt is zijn range eerder zwak en dus makkelijk te bluffen.

Duik ook even in HEM of PokerTracker en filter de handen waarmee hij 3 straten barrelt. Vaak zal hij op een bepaald type board doorbarrellen (lage flops wannneer er een overcard valt, drawy boards als er draws completen, paired boards die jij moeilijk hit).

Veel succes alvast!

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Bedankt voor de uitleg! Ik heb ook inderdaad naar zijn gespeelde handen gekeken en heb een keer met 88 t/m de river gecalld en toen had hij Aas hoog, dus helemaal niets. Met looser callen bedoel ik vooral postflop. Preflop ga ik wel tighter spelen.

Het is ook een psychologisch effect als je van NL50 naar NL100 gaat dat je dan gaat denken dat hier de 'grote jongens' aan het spelen zijn, wat soms een tilteffect kan geven. Terwijl ik er nu achter kom dat daar ook gemiddelde en slechte spelers zitten.

Ik had een bankrol van $3200 en zit nu terug op $2000, dus ik moet even opnieuw met NL50 omhoog zien te grinden en dan nog een poging wagen.

Beantwoorden
Citeren