Hallo allemaal,
Het leek me wel leuk om een pokerblog te gaan bijhouden in de hoop ook nog wat advies en steun te krijgen van andere pokeraars.
In 2007 ben ik begonnen met pokeren bij PKR. Eerst met playmoney en na een half jaar leek het me wel leuk en spannend om met echt geld te gaan spelen. Ik had daarbij nog visioenen van pokerverslaafde mensen die hun huis en alles kwijtraken, dus ik vond het een beetje eng, maar ik wilde het toch gaan proberen.
De eerste tijd was het pokeren alleen een leuk tijdverdrijf en hield ik me niet echt bezig met de theorie, laat staan bankrollmanagement. Als het geld op was stortte ik gewoon weer nieuw. Ik probeerde wel wat strategieen, één daarvan was bijvoorbeeld gewoon met elke hand meegaan en hopen dat je op de flop iets hit.
Preflop raisen deed ik niet, stel je voor, extra geld in de pot stoppen, terwijl je niet eens weet wat er op tafel komt, dat vond ik maar eng.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik wel redelijk goed was in toernooien en sit 'n goes, dus dat heb ik een tijdje gedaan en best wat gewonnen, zelfs een paar keer uitgecasht, waardoor ik het idee kreeg dat ik toch wel erg goed bezig was.
Uiteindelijk heb ik me aangemeld bij een aantal andere pokersites, o.a. PartyPoker, daar speelde ik gewoon met mijn bankroll van 50 Dollar aan NL50 tafels en toen ik 100 Dollar had aan NL100. Ik had op een gegeven moment 220 Dollar en dacht 'dit gaat goed', waarna ik in ongeveer een half uur tijd na 2 keer all-in (met 100 Dollar, slik) nog 20 dollar overhad...
Toen kreeg ik door dat ik het toch wel wat anders aan moest pakken en me wat meer moest gaan verdiepen in de theorie achter het pokeren. Ik kwam er achter dat je beter niet met je volledige bankroll aan een tafel kunt gaan zitten, maar ongeveer 30 buy-ins nodig hebt. Via pokerstrategy kreeg ik op Mansion 50 Dollar gratis speelgeld en daar bovenop 100 Dollar. Die heb ik in januari volledig verspeeld door eigenwijsheid van mezelf en teveel willen bluffen. Toch nog maar een keer 50 dollar gestort en vanaf februari ging het al wat beter, mede dankzij deze site en coaching van meer ervaren pokeraars.
Na nog een dieptepunt naar een bankroll van 2,69 dollar ben ik nu in maart weer opgeklommen naar ongeveer 85 dollar. Ik speel voornamelijk op Mansion om mijn bonus vrij te krijgen en speel sinds kort NL4, na lang ploeteren op NL2.
Op Pacific poker ben ik deze maand gestegen van 18 naar 42 dollar en ook op een aantal andere pokersites is mijn bankroll gestegen.
Mijn doel is om door te spelen tot ik 300 dollar heb en dan naar NL10 te gaan, eventueel wil ik verschillende bankrolls samenvoegen tot 1. Ik kan nu een bonus krijgen bij PartyPoker (zonder storten), dus dan wil ik het daar proberen.
Ik speel het liefst SH, maar kan inmiddels ook steeds beter het geduld opbrengen voor FR en ik speel 4 tafels tegelijk, dus echt vervelen is er niet bij.
De fout die ik steeds maakte was dat ik teveel vasthield aan mijn goede starthanden en verder heb ik ook vaak last gehad van tilt, waardoor ik steeds weer terugviel. Tegenwoordig kan ik eigenlijk alleen maar lachen als ik een bad beat heb en ga ik er vanuit dat ik een volgende keer wel zal winnen als ik de juiste starthanden blijf spelen. Ik voel ook veel beter aan wanneer ik moet stoppen.
Ik zal later wat handen en grafieken etc. posten en wil hier mijn vorderingen (ahem) gaan bijhouden. Er staan ook veel pokersessies van mij op: http://weaktight.com/Jessie35555 Commentaar en advies is altijd welkom.
Groetjes,
Jessie