Ga naar het forum
Joep de N00b

Meldingen
Alles wissen

Joep de N00b

19 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
830 Weergaven

Hallo hallo,

De eerste paar witjes zitten erop :pokerface: ! Het lijkt toch een stuk leuker dan ik in het begin dacht, maar of de wil er echt is is nog de vraag. Dadelijk voor de lol wat spelen en dan brons er eens bij gaan pakken lijkt me een puik plan.

Tot nu toe doe ik alles op aanraden van cowboykoen, alsmede dit blog maken (ik ben een volger :rage: ).

Beantwoorden
Citeren
18 reacties

Hahhahaha gogoogogo joep de noob :) als je iets nie snapt ofzo dump t hier dan denk ik mee! En elke dag status report ofc :-D

Beantwoorden
Citeren

Snap er niks van. Succes :)

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Welkom in de blogsectie!!

Oorspronkelijk gepost door bartdejong
Snap er niks van. Succes :)

+1

Tot nu toe doe ik alles op aanraden van cowboykoen, alsmede dit blog maken (ik ben een volger ).

Dan zal het waarschijnlijk goed komen. :)

Ga je in ieder geval volgen om te kijken waar dit naartoe gaat.

Good luck!!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

dankje dankje :)

binnenkort gratis centjes om mee te beginnen, voor die tijd eerst eens op de oefentafels zorgen dat ik de pre-flop handleiding kan spelen met de uitgeprinte versie ernaast. K vind poker770 redelijk lastig te volgen. Als iemand gefold heeft, dan zijn de (minuskuul kleine) kaarten van die tegenstander weg. en bij een call ligt er een superklein stapeltje munten op tafel. T is natuurlijk gewoon even oefenen, maar met kleurtjes bijvoorbeeld zou het makkelijker te zien zijn welke speler heeft geraisd of gecalld.

Oh vraagje hierbij. Ik las dat je minimale raises altijd moet callen maar die lopen op de oefentafels af en toe op tot 4BB wat ong gelijk is aan een raise. Moet ik dan nogsteeds die minimale raises callen? bijvoorbeeld:
10/20
hero A9s (CO)

Utg1 raise naar 40

utg2 raise naar 60

utg3 raise naar 80

mp1&mp2&mp3 fold

moet ik dan callen?

En in de tabel staat "one player calls" ik neem aan dat je ook moet callen als voor je meer dan 1 persoon heeft gecalld?

En, voordat ik met echt geld ga spelen, het na-flop artikel nogmaals doorlezen bestuderen en eventueel wat bruintjes over na-flop. Ik wil natuurlijk wel meteen meer winkans dan verlieskans hebben :coolface: . Misschien duurt t toch nog wel n maandje dan voordat ik met echt geld een goede winkans heb, wat denk jij cowboy?

En elke dag status report ofc :-D

ok baas!

Beantwoorden
Citeren

haha moet je je tafel groter uitrekken :D

En eh wtf speel je limit ofzo? anyway als je 2bb 3bb 4bb raisen zit je al tegen n 4bet te kijken technisch gezien. Callen met A9s is dan ruk aangezien UTG1 en 2 gewoon door kunnen raisen en als je HU zou gaan zou t ook n crapcall zijn (hoewel dat in deze spot nooit gaat gebeuren). Suited connectors en suited azen callen als er like 2/3 mensen ofzo voor jou ook al gecalld hebben op een openraise, en dan max 3bb en t liefst op de CO of button zodat je positie hebt met een eventuele draw en meer value uit je hand kan krijgen.

En mja ik zou gewoon op NL2 starte, daar kan je toch nie verliezen als je met je ogen open speelt en niet hersendood bent volges mij :coolface: (als je wit/brons begrijpt en letterlijk toepast :] )

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

nee no limit bss.

klinkt logisch, op 4bet en HU na.

zo 10 dollar was gestort, schijnbaar moet ik binnen 14 dagen een 5 strategy points halen omdat het anders weer eraf geschreven wordt.
rake is 5% voor de pokerroom toch?

verder vandaag erachter gekomen dat er ook SSS is wat ik denk ik beter kan gaan doen. Na-flop ben ik ws op BSS nog best slecht. en SSS is dan simpeler. verder heb ik ook maar een bankroll van $10,- nu, dat zijn 5 buy-ins als ik bss ga spelen :rolleyes:

dus nu eerst sss witjes lezen en dan pas spelen.

Beantwoorden
Citeren

Ja is ook n idee een shortstack #%^* worden :D

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

#%^*

is dat goed of slecht? :D

maar bankrolltechnisch gezien op t moment wel slimmer toch?

Beantwoorden
Citeren

Ik vind t maar niks maar je hebt idd een punt, goed idee wel hoor :)

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

zou t niet doen omdat t maybe heel marginaal +EV is omdat de rake vrij fors is, en je bovendien niks bijleert/t brainless poker is en je er super unhappy van wordt.

Zou gewoon met 5 buyins spelen en ga je bust stort je maar dat tientje bij ofzo :P

Beantwoorden
Citeren

Agree wel met rogier eigk ja :-) Maargoed mijn startkapitaal van 50 was in 1 avond nl25 gebust hahha
Nl2 kan je wel doen hoor though

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

na wat scannen van sss toch bss gaan spelen, leek me leuker. Wat je al zegt rogier, sss lijkt me echt brainless.

eerst ff wat bruintjes gelezen, conti-bet +odds en outs, implied pot odds

klein uurtje gespeeld en de starting hand chart van bss aangehouden met als resultaat dat ik 3 keer tijdens de flop nog meedeed lol ;(. Ik hoop snel naar rush poker te gaan of 1vs1 maar besef me ook dat dat nog flink wat uren gaat kosten voordat ik daar winstgevend kan spelen en een bankrol heb die groot genoeg is.

Waar zie ik hoeveel rake ik 'betaald' heb? Want ik moet binnen 2 weken de 1 euro dus halen.

Hey cowboy, zal ik progje ofzo downloaden zodat ik hier handen kan posten?

Van de 3 keer dat ik flop meedeed
1. gefold na een raise omdat ik niks had en nauwelijks draw mogelijkheden had
2. Hero: 7,7
flop: A,A,4.

tegenspeler had ik beoordeeld als loose dus ging voor value maximalisatie. kans dat hij een A of hoger paartje had leek me erg klein. uiteindelijk had ik hem all-in gezet en hij callde ;(. bleek die n 4tje te hebben --> 2 pleuro voor joep de n00b dus :D.

3. hero: AKo,
flop: kak
draws voor mij waren A,K of J (voor straat)
Hero: 0,5 pot raise als contibet
die ander gaat all-in :rage:.
fold dus.

uiteindelijk 1,60 winst. ik kei blij dus.

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Joeperman
fold dus.

Jij fold een full-house..... :coolface:

Beantwoorden
Citeren

na wat scannen van sss toch bss gaan spelen, leek me leuker. Wat je al zegt rogier, sss lijkt me echt brainless.

eerst ff wat bruintjes gelezen, conti-bet +odds en outs, implied pot odds

klein uurtje gespeeld en de starting hand chart van bss aangehouden met als resultaat dat ik 3 keer tijdens de flop nog meedeed lol ;(. Ik hoop snel naar rush poker te gaan of 1vs1 maar besef me ook dat dat nog flink wat uren gaat kosten voordat ik daar winstgevend kan spelen en een bankrol heb die groot genoeg is.

Waar zie ik hoeveel rake ik 'betaald' heb? Want ik moet binnen 2 weken de 1 euro dus halen.

Hey cowboy, zal ik progje ofzo downloaden zodat ik hier handen kan posten?

Van de 3 keer dat ik flop meedeed
1. gefold na een raise omdat ik niks had en nauwelijks draw mogelijkheden had
2. Hero: 7,7
flop: A,A,4.

tegenspeler had ik beoordeeld als loose dus ging voor value maximalisatie. kans dat hij een A of hoger paartje had leek me erg klein. uiteindelijk had ik hem all-in gezet en hij callde ;(. bleek die n 4tje te hebben --> 2 pleuro voor joep de n00b dus :D.

fold dus.

uiteindelijk 1,60 winst. ik kei blij dus.

hah cool dat je wat up bent :)
Die AA4 als je verwacht dat ie loose is kan je beter op de flop callen. Als je raist laat je hem al zijn blufs folden en isoleer je je most likely tegen een PocketPair (PP) of Ax.

Nice anyway dat je bss bent gaan doen imo :)

Voor hands te registreren zijn er een paar progjes, volges mij ook 1 hier van pokerstrategy maar dacht dat je daar zilver voor moest zijn. Anyhow ik gebruik zelf holdemmanager (HEM) en je hebt ook pokertracker (PTR dacht ik). Beide hebben een 1month free trial, dus zou pas installe als je weet dat je redelijk wat gaat/kunt spelen en er ook iets mee kan.

Anyhow, rush heb je volges mij op NL2 al en zou ik gewoon gaan doen. Op Ipoker waar je nu zit heeft dat ook weer een bepaalde variant, speed poker dacht ik.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door michel2311

fold dus.

Jij fold een full-house..... :coolface:

:coolface: :coolface:

747, 538, KAK, 666

daar speel ik poker voor, makes me smile :D (behalve when tilted :) )

Beantwoorden
Citeren

http://nl.pokerstrategy.com/software/

pokerstategy olifant is naar t dierenkerkhof ztz ;(

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

zo :D, 5 strategypoints gehaald dankzij de tip om de laatste dag nog ff speedpoker 0,02/0,05 te spelen. Dat waren maar 4 buy-ins voor me op dat moment. Maja ik moest 5 strategy points halen anders was ik mijn 10 dollar startkapitaal kwijt. En ondertussen mijn bankroll verdubbeld :P. begint ergens op te lijken dus. Ik probeer vooral tight te spelen volgens pot odds en gooi af en toe een semi bluf eruit. Als ik 1 tafel tegelijk speel probeer ik ook vaak de range van de andere in te schatten alhoewel ik een paartje vaak vergeet (met kans op 3 of a kind dus); daar moet ik op blijven letten dus.

Beantwoorden
Citeren

Haha gogoogog joepdenoep :-D goed bezig!!

Beantwoorden
Citeren