Ga naar het forum
Jonkie76's Second C...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Jonkie76's Second Chance - On hold till 22 jan 2009

114 Berichten
20 Gebruikers
0 Reacties
2,265 Weergaven
Jonkie76
PokerStrategist

Ha, mede pokerstrategen..

Zoals jullie in mijn vorige blog hebben kunnen lezen is mijn SSS avontuur met de eerste 50$ van pokerstrategy niet zo goed afgelopen. Ik raakte bankrupt.

Via een backdeal met een maat van mij heb ik toch weer 30 dollar op mijn account weten te krijgen zonder zelf een storting te doen.
Dus ik heb een tweede kans gekregen om te bewijzen dat jullie strategieën werken. Echter ga ik me nu niet toeleggen op SSS (Sorry DeKuip..)

Sit and Go's is nu waar ik me op ga toeleggen. Ik speel daar de 1$ en 2$ dollar 9 mans tafeltjes op Full Tilt. Ik speel 2 versies, de normale No limit Holdem, en ik wil straks als ik genoeg BR heb een storting doen op Pokerstars en de Double ups er naast spelen.

Waarom de beslissing van Sit and Go's ?

Heel simpel.. ik ben redelijk tilt gevoelig.. en ik heb gemerkt dat ik bij Sit and Go's dat veel minder heb, en veel beter speel als je de cash niet ziet aan tafel.. de chips werken beter.

Dus daar gaan we!

113 reacties
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

OK, gelijk maar even een post er achter aan van de eerste potjes die ik gespeeld heb.

Tot nu toe 7 games gedaan.

2 games gewonnen
2 games tweede plek
1 game derde plek
1 game op bubble eruit
1 game verkeerd gespeeld, moest op gegeven moment pushen en werd gecalled door 2 overcards ..er viel niks..

BR staat nu op 36$

Ik speel nu op bepaalde momenten ook conservatiever en denk wat langer na wat de juiste actie zou zijn..

Voorbeeld conservatief:
Ik zit op de Button en we zijn nog met 4 man, ik krijg JJ gedeeld.
Ik heb op dat moment ongeveer 4000 aan chips. De man voor mij heeft dat ook ongeveer. De man voor mij gaat all in.
Ik pleur mijn JJ weg...wetende dat na mij 2 low stackers zitten waar ik mijn stack niet voor wil riskeren. Voorheen callede ik in dit soort situaties te makkelijk. de lowstackes folden ook, maar raken daaardoor onder de 1000 chips, wat het mij op een later tijdstip makkelijk maakt hun aan te blijven vallen. Dit doet die gast vervolgens een paar keer en zo af en toe zie ik met welke kaarten hij dat doet. 1 man werkt hij er tenslotte uit en we zijn nog met 3 man over. Even later krijg ik QQ. Die gast doet het vervolgens weer. Ik call hem instantly, hij showt 66, en ik double up naar mega stacker. Zij zitten nog rond de 1000. Ik heb de rest..

Voorbeeld goed denkwerk:
We zijn nog met 3 man over..ik ben BU heb ongeveer 5000 chips,
De man op SB na mij heeft zelfs nog iets meer, en de BB heeft 800, waarvan er 240 op tafel liggen.(lowstacker dus)
Ik krijg Ax suited(weet niet exact de 2e kaart meer), wat ik voorheen deed was de hand pushen, om de BB te dwingen een keus te maken tussen all in en fold. Echter waar ik dan niet bij stil stond, was dat je gecalled kon worden door de SB met een range die beter was als de jouwe..
Waardoor je je vette tweede positie kwijt kon raken en zelfs de game uit gegooid kon worden..
Nu raise ik daar gewoon een net aantal chips, van laten we zeggen 650 chips. Die gozer in de BB is potcommitted, dus die zal altijd allin gaan als ie meedoet. Echter het bedrag is groot genoeg om de SB goed na te laten denken om de hand wel of niet te laten folden. Raised hij me nu, kan ik de hand nog wegleggen. Voorheen dus niet.

marcelhermus
Oldschool Grinder

goede beslissing van je.

sit en go zijn voor heel veel mensen een stuk beter qua tiltbeleving.

hopelijk heb je er veel succes in.

Roodbaars1986
PokerStrategist

succes jonkie!

Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Thnx guys, we gaan ons best doen..
Ik heb in de afgelopen maanden iig veel ervaring kunnen opdoen.

Ik hoop dat dat mij gaat helpen die limieten te kraken ;-)

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik ben destijds om dezelfde reden overgestapt op SNG's :)

Succes!

Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Heb gister 3 tafeltjes gespeeld, alle 3 de tafels moest ik vroegtijdig verlaten.

1e tafel heb ik mezelf crippled gemaakt, toen ik met AK een raise maakte van 4 x BB, naar 240. Ik werd door 3 man gecalled. Er viel niks maar ik moest het als eerste zeggen, en was ook de preflop agressor.
Ik twijfelde tussen checken en betten.. dus ik bet 2/3e van de pot. Ik werd instantly geraised en moest mijn hand folden. M'n stack was in 1 klap gehalveerd.. Achteraf niet zo'n goed beslissing.. had beter kunnen checken als je zoveel man na je hebt. heb er niks meer van kunnen maken aan die tafel. (7e plek)

2e tafel kreeg ik te weinig kaarten, en toen ik rond de 800 cips zat kreeg ik eindelijk JJ in me handen, de BB callede me met KK.. Er viel xJK op de flop, erg ironscih maar ik lag er wel uit. (5e plek)

3e tafel kreeg ik twee maal AK, maar beiden leverden niks op, maar net zoals aan de eerste tafel raakt ik daardoor crippled en kon toen nog weinig uitrichten. (6e plek)

De BR staat nu weer op z'n startpositie van 30$ ;-)

Ik moet de tafels nog evalueren, maar elephant wil niet installeren.. nadat ik het en keer gedeinstalleerd had om met schone lei te beginnen..
Hoop dit te kunnen herstellen en dit soort tafels veel handen in het forum te kunnen plaatsen.

Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Ok, een kleine update.

Ik had aangegeven double up te willen gaan spelen bij Pokerstars?
Nou ik kan beginnen hoor. Pokerstars was zo vriendelijk om mij gratis $5 te geven en als ik 1 VPP verdiende mocht ik die houden.. Dus dat heb ik maar gedaan.. En nu kan ik daar dus ook lekker huishouden ;-)

Us kijken of ik van die $5 dollar tien ruggen kan maken.. hahaha ;-)

Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

OK, ik heb weer ff wat potjes gespeeld op pokerstars..

Heb nu totaal 5 Double Ups gedaan..

1e potje -- doubled (tevens chiplead)
2e potje -- op 7e plek eruit met JJ
3e potje -- doubled (tweede qua stack)
4e potje -- doubled (tevens chiplead)
5e potje -- doubled (tweede qua stack, pushte de laatste gast eruit met een flush)

de BR staat nu op $7.25

groet,

Jacob

Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

We vullen ons Double or Nothing avontuur op pokerstars even verder aan.

6 potjes gespeeld.

1e potje --> op me werk gespeeld.. en op de 7e plek er uit.
2e potje --> op me werk gespeeld.. en op de 7e plek er uit.
3e potje --> thuis gespeeld.. doubled
4e potje --> thuis gespeeld.. doubled
5e potje --> thuis gespeeld.. doubled
6e potje --> thuis gespeeld.. doubled

Totaal nu 11 potjes gespeeld, waarvan 8 keer gedoubled.

BR staat nu op $9.20 ;-)

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Vanochtend was me dochter niet lekker, dus niet naar de kerk geweest.
heb 3 potjes gespeeld in de tussentijd. De rest van de dag zal ik gaan relaxen..

OK, stiekem nog 1 potje gedaan vanmiddag...kon het niet laten.
OK het is avond, heb er nog twee gedaan..

1e potje -- gedubbeld
2e potje -- gedubbeld
3e potje -- gedubbeld
4e potje -- gedubbeld
5e potje -- gedubbeld
6e potje -- op plek 6 eruit geblind.

Ik heb zelfs een keer KK weg moeten gooien omdat er een A op de flop viel, en we waren nog met 6 man toen er iemand bettend uitkwam..
Durfde niet te callen, paar handen verder viel iemand anders ten prooi..

OK, de tussenstand tot dusver..

17 potjes gespeeld. 13 Gedubbeld, 4 keer eruit geknikkerd.

de BR bij Pokerstars staat nu op $12.30
Heb nu 17 VPP points opgespaard bij Pokerstars, dus die Porsche is binnen handbereik ;-) Erg jammer, dat ik me account niet aan Pokerstrategy kan koppelen. Hierdoor zak ik terug naar Basis / Brons en kan ik geen Silver artikelen meer lezen op Pokerstrategy.

WPTRay
Poker Player

Zijn die double or nothing SNG's zo goed te doen dan op Stars?

DeKuip
Elite Grinder

Mooi om te zien dat je weer met plezier aan het pokeren bent!!
Dat het geen SSS is maakt mij echt geen donder uit, zolang je d'r maar plezier in hebt, dat is het belangrijkste natuurlijk.

Veel succes.

Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Thnx Kuip, dat weet ik ook wel hoor, maar ik weet dat je een fervent SSS speler bent.. vandaar dat ik je naam even noemde ;-)

En WPtray, die SnG Double or Nothing's zijn goed te doen op Pokerstars.
Ik heb het idee dat op pokerstars het niveau lager is als bij Full Tilt.
Op het moment speel ik de $1 + 0.15 potjes, en daar zitten ontzettend veel slechte spelers.
Voorbeeld.. ik zit op de CU en krijg AA.. altijd lekker.. voor mij wordt er geraised naar 4BB, ik reraise naar 12BB. DE BB na mij gaat allin.
De gozer voor mij gaat allin, en ik ga allin. De gast voor mij heeft KK, een hand die je natuurlijk niet weglegt. Wat denk je dat die 3e gast heeft, die 2 raisers voor zich heeft.. Q8o!!! begrijp je hetzelf.. Echt bagger dus.
Echt ze raisen handen als A5o en K7o.. echt waar!

Heb net weer 5 potjes gespeeld..

1e potje -- gedubbeld 4e plek qua chips
2e potje -- eruit op de 6e plek. AQ ging onderuit tegen een 22
3e potje -- gedubbeld en tevens chiplead (won 3-way allin)
4e potje -- gedubbeld en tevens chiplead
5e potje -- gedubbeld en 2nd place qua chips.

Dat brengt de stand op 22 potjes Waarvan 17 gedubbeld en 5 verloren.
De BR staat nu op $14.55 en 23 VPP op PokerStars.

WPTRay
Poker Player

Goed om te lezen dat het zo lekker gaat :)

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Hoi Jonkie76. Ik ben een fan in ieder geval!
Zotjes te zien dat je zo lekker runt in de double or nothings. Ik kan je zeker aanraden om voorlopig op stars te blijven spelen want de fee op de $1 SNG's op FTP is best wel hoog dacht ik?
Verder is het wel duidelijk, je werk is rigged... :D

Veel succes!

Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Thnx Elias,

Ik heb het gevoel dat ik bij de SnG, Double or Nothing beter speel als bij de cash games SSS. Ten eerste omdat je maar bij de eerste 5 hoef te eindigen om $0.85 cent te verdienen voor $1.15 inleg.
Bij SSS was het vaak actie maken en flipjes om geld te verdienen.. nu doe ik het andersom.. ik fold om geld te verdienen ;-)

Het tilten heb ik hier totaal niet, tuurlijk baal je wel als je met AQ onderuit gaat tegen 22.. maar het kost je niet gelijk 2 dollar. En de drang om het terug te verdienen is er niet, omdat ik weet dat er genoeg potjes komen die ik wel winnend weet af te sluiten.
Als ik een keer verlies, verlies je $1.15, en 1 keer winnen heb je al weer $0.85 terug verdiend.
Dus de investering in verhouding tot wat je terug verdiend ligt gewoon een stuk beter.

En als je een keer onderuit gaat, is het nog niet verloren..
Voorbeeld.

Ik krijg K9 op de button gedeeld en heb nog ongeveer 1500 chips.
De SB met ongeveer 1250 chips voor mij called en ik check.
De flop valt K 9 J, en ik flop dus 2 pair.
Ik druk al me geld erin, in de hoop dat hij called met top pair.. want dat doen ze.. Als hij K7 had gehad ofzo, dan had hij echt gecalled, heb het erg vaak gezien.. Maar goed hij called inderdaad, maar niet met top pair maar met een geflopte straight, omdat hij T Q in de handen had.

Bij een cash game ga je dus onderuit. Nu heb ik echter nog 250 chips omdat ik hem covered had. We zijn amper begonnen, nog met tien man aan tafel en ik ben super shortstacked. Toch weet ik nog de laatste 5 te halen. Ten eerste omdat ze elkaar naar de rail sturen, en ten tweede omdat ze de push or fold fase niet kennen. Ik weet zelfs 2nd in chips te eindigen ;-)

WPTRay
Poker Player

Interessant :)

Blijf je updates posten (als je wilt natuurlijk).
MIsschien waag ik ook wel een gokje.

Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Ik was in ieder geval van plan om elke keer als ik gespeeld heb, aan de eind van de dag even een update hier neer te zetten.

Ik heb geen software zoals Elephant ofzo, dus ik gebruik mijn blog om mijn verloop van het spel vast te leggen.
Het aantal potjes dat ik speel zal in ieder geval erg verschillend zijn, omdat ik momenteel een studie volg die erg veel van mijn tijd vraagt.

Ik hoop vanavond weer wat potjes spelen. Dus ik zou zeggen, hou het in de gaten ;-)