OK, gelijk maar even een post er achter aan van de eerste potjes die ik gespeeld heb.
Tot nu toe 7 games gedaan.
2 games gewonnen
2 games tweede plek
1 game derde plek
1 game op bubble eruit
1 game verkeerd gespeeld, moest op gegeven moment pushen en werd gecalled door 2 overcards ..er viel niks..
BR staat nu op 36$
Ik speel nu op bepaalde momenten ook conservatiever en denk wat langer na wat de juiste actie zou zijn..
Voorbeeld conservatief:
Ik zit op de Button en we zijn nog met 4 man, ik krijg JJ gedeeld.
Ik heb op dat moment ongeveer 4000 aan chips. De man voor mij heeft dat ook ongeveer. De man voor mij gaat all in.
Ik pleur mijn JJ weg...wetende dat na mij 2 low stackers zitten waar ik mijn stack niet voor wil riskeren. Voorheen callede ik in dit soort situaties te makkelijk. de lowstackes folden ook, maar raken daaardoor onder de 1000 chips, wat het mij op een later tijdstip makkelijk maakt hun aan te blijven vallen. Dit doet die gast vervolgens een paar keer en zo af en toe zie ik met welke kaarten hij dat doet. 1 man werkt hij er tenslotte uit en we zijn nog met 3 man over. Even later krijg ik QQ. Die gast doet het vervolgens weer. Ik call hem instantly, hij showt 66, en ik double up naar mega stacker. Zij zitten nog rond de 1000. Ik heb de rest..
Voorbeeld goed denkwerk:
We zijn nog met 3 man over..ik ben BU heb ongeveer 5000 chips,
De man op SB na mij heeft zelfs nog iets meer, en de BB heeft 800, waarvan er 240 op tafel liggen.(lowstacker dus)
Ik krijg Ax suited(weet niet exact de 2e kaart meer), wat ik voorheen deed was de hand pushen, om de BB te dwingen een keus te maken tussen all in en fold. Echter waar ik dan niet bij stil stond, was dat je gecalled kon worden door de SB met een range die beter was als de jouwe..
Waardoor je je vette tweede positie kwijt kon raken en zelfs de game uit gegooid kon worden..
Nu raise ik daar gewoon een net aantal chips, van laten we zeggen 650 chips. Die gozer in de BB is potcommitted, dus die zal altijd allin gaan als ie meedoet. Echter het bedrag is groot genoeg om de SB goed na te laten denken om de hand wel of niet te laten folden. Raised hij me nu, kan ik de hand nog wegleggen. Voorheen dus niet.