Ga naar het forum
Jordy's PLO blogje

Meldingen
Alles wissen

Jordy's PLO blogje

182 Berichten
12 Gebruikers
8 Reacties
8,427 Weergaven
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Thanks. Is al tijd terug hoor, dus dat is wel verwerkt.

Ligt het nou aan mij of hebben bijna alle spelers die eerst goed konden meekomen, nu problemen? Of is het spel zelf veranderd?

Er zijn natuurlijk wat andere opzetten, maar het verrast me gewoon dat veel herbeginnende spelers zo worstelen.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Nog gecondoleerd Jordy.

Wel mooi dat je een blog bij houdt en je gaat er vast iets moois van maken.. :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Thanks. Is al tijd terug hoor, dus dat is wel verwerkt.

Ligt het nou aan mij of hebben bijna alle spelers die eerst goed konden meekomen, nu problemen? Of is het spel zelf veranderd?

Er zijn natuurlijk wat andere opzetten, maar het verrast me gewoon dat veel herbeginnende spelers zo worstelen.

Problemen niet zo zeer, meer warm moeten draaien en wennen aan de pool :f_biggrin:

Oorspronkelijk gepost door ShovingLoose
Nog gecondoleerd Jordy.

Wel mooi dat je een blog bij houdt en je gaat er vast iets moois van maken.. :f_cool:

Dankjewel shove. Ik hoop mezelf op deze manier gemotiveerd te houden en mij aan mijn doelen te houden. Het is ook leuk om progressie op deze manier te zien.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Daar ben ik weer met een update :f_biggrin:

Er is een hoop gebeurd de afgelopen weken. Ik heb een mooi aanbod gekregen om een backing groep te joinen die onder leiding staat van een goede Runitonce coach. Ik heb deze uitnodiging geaccepteerd omdat ik merkte dat ik zelf een beetje vast begon te lopen. Met deze deal krijg ik minimaal 1x per week 2 uur coaching (soms vaker) en worden mijn solvers en alles vergoed. Alleen al kwa software wat ik kwijt was per maand om te studeren kostte mij al snel $200-300 per maand, dat valt nu dus weg en wordt vergoed. De coach speelt winstgevend 1/2k PLO dus daar kan ik veel van leren en normaliter zou een coachingsessie van hem onbetaalbaar zijn voor iemand als ik. We hebben al een aantal punten in mijn game aangepakt (ik x/f teveel op flops en turns, x/r niet genoeg flops & donk ook geen flops. De eerste twee punten heb ik al flink wat vooruitgang in geboekt, deze week focussen op het laatste.

Wat betreft het spelen zelf merk ik dat ik steeds betere beslissingen begin te maken en dat laat zich ook zien in mijn grafiek + stats. Helaas heb ik niet de beste start gekend en run ik ondertussen redelijk wat onder ev. Ik houd voorlopig de moed er gewoon in, blijft PLO en je gaat het er vaak met 30-40-50% in krijgen, ooit gaan ze mijn kant opvallen :gl:

Momenteel nog op 0.05/0.10 spelende, maar hoop in iedergeval tegen volgende maand toch wel zover te zijn om naar PLO25 up te moven en denk dat dat ook wel een realistisch doel is. Geen haast, alles op ze tijd.

Over 2 en een halve week heb ik mijn eerste marathon die ik ren in naam van KWF waarbij ik een heleboel geld heb opgehaald voor kankeronderzoek. Mijn langste afstand die ik ooit heb gerend was vorig jaar tijdens de dam tot dam loop (16km)

Ik ben vorige week pas begonnen met trainen dus dat gaat nog wat worden.. Wordt vervolgd :sifflote:

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Goed bezig!

Succes met je nieuwe traject. Gaat vast wat opleveren, gezien je ijver.
Ook succes met je sponsorloop!

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Thanks zeezout!

Een update vanuit mij die wat later is dan gepland.

Door mijn backers ben ik upgemoved naar PLO25, deze week werk ik aan meer BU opens (ik open 50% nu wat ongeveer GTO is maar population overfold dus moet hoger) X/R op flops, mijn x/r % is te laag voor zowel bluffs als value.

Grafiek:
Helaas run ik nog steeds niet best maar gelukkig heb ik flink wat rakeback terug gekregen vorige maand wat me toch een winst van zo'n 150 euro op heeft geleverd.

Ik heb nu lekker 10 dagen vrij en ben van plan om veel tijd in poker te stoppen. Update volgt weer :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ongelooflijk! Bestaat rakeback nog? :f_biggrin:

Dacht dat het tegenwoordig eerder rakegone was :D

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Ongelooflijk! Bestaat rakeback nog? :f_biggrin:

Dacht dat het tegenwoordig eerder rakegone was :D

Haha ja, nu ik via een speciale rakeback agent speel kan het snel gaan. Mijn fishbuffet gaat heel hard dus daar krijg ik veel van terug, dan heb je nog flipout tourneys & heel af en toe een badbeat jackpot share. Einde van de maand krijg ik dan nog van rakeback agent een groot gedeelte van me betaalde rake terug.

Nou nog een keer mijn handen holden dan kan ik echt geld gaan verdienen :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Lange tijd niks gepost maar ik ben nog steeds druk bezig met poker :f_biggrin:

Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin en ben nog steeds druk bezig met het spelen ervan en het studeren ervan. Mijn bedoeling was om hier wekelijks te posten maar ik weet dat niet altijd even goed bij te houden :f_biggrin:

Resultaatsgewijs gaat het nog niet zoals ik wil. Ik verdien nu weliswaar geld (door gelukkig een stuk beter te runnen als afgelopen weken & goede rakeback) winst door pokeren is er helaas (nog) niet van gekomen. Mijn spel is weliswaar in een rap tempo aan het groeien en ondanks dat ik negatief loop op PLO25 merk ik dat ik gewoon een stuk verder ben gamewise als de playerpool. Aangezien het nog een superlaag sample is (al helemaal voor PLO waarin variance echt enorm is) probeer ik zo weinig mogelijk naar mijn winrate te kijken en echt mijn focus te leggen op de keuzes die ik maak in een hand. Mijn stakers/coaches spelen PLO1k & PLO2k voor een inkomen, hun bevestigen mijn verhaal. Elke week zitten we samen in een skypecall en reviewen we mijn database om vervolgens stats te bespreken of bekijken we handen om die vervolgens samen te analyseren.

Buiten dit alles werk ik ook nog steeds redelijk wat met de solver (nog niet zoveel als ik graag zou willen)

Ik heb een voorgevoel dat ik binnen een aantal weken weleens upgemoved kan worden naar PLO50 maar we gaan het zien.

Results:

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Respect voor je ijver en drive!

Ik denk niet dat ik dat zou kunnen met zo'n variance.

Succes met je ontwikkelingen en hopelijk speel ze zelf ook binnenkort voor k's :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
Rra1der
PokerStrategist

Mooi te zien dat je het leuk vind en het werk erin steekt. Voor je het weet zit je op PLO50 en hoger.
Alleen moet je je hoofd koel houden met zulke swings.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Kleine update. Heb nu zo'n 3 weken vakantie waarvan er al 1 opzit. Ik heb mij tot nog toe veel bezig gehouden met poker in mijn vakantie. De consistentie is terug en dat is voor mij het belangrijkst heb ik gemerkt. Ik speel zo goed als elke dag nu wat er voor zorgt dat dingen daadwerkelijk blijven hangen. Hiervoor had ik 3 weken niet / nauwelijks gespeeld en had ik het idee dat ik alles wat ik had geleerd weer was vergeten. Nu dit volhouden, ook als het wat drukker op werk wordt (al is het maar 200 handen op een dag of een uur in de solver)

Pokerend gaat het steeds beter, ik leer elke dag bij en resultaat gewijs begint het ook weer beter te gaan. Volume is verdubbeld t.o.v vorige update en winrate zo goed als verdrievoudigd. Nogmaals het is maar een sample van 18,5k handen maar het gaat wel in de goede directie. Met verschillende bonussen + rakeback maak ik zowaar nog een leuk zakcentje. Wel zit ik momenteel nog volledig in leerfase dus naar geld kijk ik nog niet echt.

Soon weer een update, dan zie ik mezelf graag rond de 30-40k handen zitten.

GL allemaal :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Rra1der
Mooi te zien dat je het leuk vind en het werk erin steekt. Voor je het weet zit je op PLO50 en hoger.
Alleen moet je je hoofd koel houden met zulke swings.

Zeker weten! Heb er al het vertrouwen in dat het goed gaat komen :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Weer een kleine update van mij. Ben ondertussen upgemoved naar PLO50 :f_drink:

Grootste gedeelte van mijn vakantie aan het pokeren besteed en het bestuderen van het spel, helaas begint Dinsdag werk weer :f_confused:

Begin is erg sterk. Ik heb wel enigszins het idee dat de dealer mij zwaar aan het trollen is (heel veel slechte runouts in 3bet en 4bet pots, en vrij kaartdood in het algemeen) maar met mijn huidige winrate heb ik denk ik weinig te klagen. Ik voel me comfortabel in een hele boel spots en weet precies wat er van mij verwacht wordt. Mijn BBvsBU defense moest beter (meer verdedigen en meer 3betten) dat gaat voorlopig een stuk beter, ik moest wijder flatten op de button (omdat ik via een rakeback agency speel kan / moet ik wijder callen preflop omdat ik minder rake betaal) en meer 3betten op BUvsCO. Denk dat ik in al deze dingen positieve veranderingen heb gemaakt in mijn spel.

Momenteel pas zo'n 8k handen op PLO50 (sample van niks uiteraard) Maar ik durf wel te stellen dat ik deze limieten op z'n minst beat en wellicht crush. De pool is erg vergelijkbaar met PLO25 kwa niveau IMO. Voor mijn gevoel begint het werk met solver en coaches er nu echt een beetje uit te komen maar we gaan het zien!

De ene grafiek is in BB's en de andere in $

Mocht ik PLO100 gaan halen dan verander ik de grafiek gewoon naar BB's anders gaat de grafiek straks alle kanten op :f_biggrin:

GL een ieder!

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Lekker bezig hoor! Nice job! :f_drink:

Vroege vakantie was dat :f_cool:

Hier begon de vakantie pas dit weekend :P

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Lekker bezig hoor! Nice job! :f_drink:

Vroege vakantie was dat :f_cool:

Hier begon de vakantie pas dit weekend :P

Vakantie is vakantie 😜

Geniet ervan!

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Weer een tijdje geen post, door werk kon ik niet altijd evenveel spelen / studeren als ik zou willen. Ik heb gevraagd of ik minder kon werken maar dat was geen optie, na lang twijfelen heb ik besloten om mijn werk op te zeggen en me vol te gaan focussen op het pokeren. Ik versla de games best wel hard ondertussen en mijn uurloon ligt nu al een stuk hoger als op mijn huidige werk (bonussen en rakeback niet mee gerekend)

Ik mag de move up naar PLO100 maken nu na een aantal dingen gefixt te hebben.

Officieel eind deze maand zou ik mijn laatste werkdag hebben (tenzij ik roostertechnisch 2 weken vrij kan nemen op eigen kosten) Daarna ben ik van plan om een maand vrij te nemen en een maand vol te spelen / studeren om te kijken wat het me oplevert. Ik ga goed om en studeer veel met een speler uit Oostenrijk uit dezelfde groep, we hebben het al vaker over een grindhuisje in het buitenland gehad en willen het waarschijnlijk volgende maand proberen.

Ik zal de blog weer updaten zodra ik de 50k handen op PLO100 heb aangetikt.

GL iedereen :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Wow, klinkt ambitieus, maar spannend!

Gaat je wel lukken, dat lijkt me geen probleem. Veel succes! :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Wow, klinkt ambitieus, maar spannend!

Gaat je wel lukken, dat lijkt me geen probleem. Veel succes! :f_drink:

Ik heb er het volste vertrouwen in!

Nog een leuke sidenote op mijn laatste post: Ik heb in me afgelopen 10k handen 6x een royal flush gehit :wtf:

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Nice! Ik heb er één in mijn hele pokerleven :P

Beantwoorden
Citeren