Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen
2,180 Berichten
117 Gebruikers
9 Reacties
58.7 K Weergaven
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Het is dus zaterdag geworden ;

Namiddag flink getraind. 81.5km met de koersfiets.

Gemiddelde hartslag 146 dus lekker conditie opgedaan.

In bad geweest en pannenkoeken gebakken voor de klein mannen.

Nu net mijn statistieken opgevraagd bij stars.
Eerst geprobeerd via playing history audit maar dat werkt weer van geen kanten ;)
Ik krijg die file niet open.

Dus heb ik gewwon de toernooi resultaten van de laatste 120 games opgevraagd en dan gezocht naar mijn 45 mans van 2/2/2013 tem 7/2/2013.

Handmatig de resultaten overlopen en genoteerd wat ik gepresteerd had.

Euh toch weer ff verschrokken. Ik wist dat ik een paar mindere sessies achter de rug had maar dit is weer confronterend.

3.5$ 23 games --> 2itm
1.5$ 56 games --> 6 itm

De naakte cijfers ga ik u besparen maar ik ben vastberaden deze negatieve spiraal om te keren.

1 remedie: GRINDEN!

En dat ga ik nu dan ook doen. Ik laat table ninja reggen tot 23u30 een dik uur dus. 20 tal games zal dan waarschijnlijk het resultaat zijn. Het wordt wel een sessie van uitsluitend 1.5$ aangezien br gekrompen is.

Tot id break.

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Break ;)

Voorlopig niet veel gebeurd.

1x busto met QJo op een Q high board. Op de turn ook nog straightdraw maar villain had KK

Nu 12 tafels open.

Beantwoorden
Citeren
Bierpokkel
PokerStrategist

Zegt echt heel weinig dit sample. Ik had een BE stretch van 2k games op de 45s

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Bierpokkel
Zegt echt heel weinig dit sample. Ik had een BE stretch van 2k games op de 45s

thx voor de info man !

Doet me altijd weer wat minder twijfelen aan mezelf als spelers waarvan ik denk/vind dat ze veel beter zijn dan mij ook zo'n downswings of be periodes hebben.

2k games be is anders ook wel een heel poos niet ?

en idd ik weet dat deze sample op niets trekt.
Ik geef gewoon wat info mee en ga bij 1k games een 1e keer deftig kijken hoe het staat.

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

2e break:

nog 5 games open.

itm % beetje opgekrikt vandaag, alleen wat veel slechtere itm plaatsen gerealiseerd.
Maar het doet deugd om gewoon wat ft te spelen na die 50-ish blanks

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Results iets van een 5/20 itm

Wel vieze pech beats gehad aan de ft's anders hadden er wat meer $ ingezeten.

Ach ja, zoals gezegd ik hou er een tevreden gevoel aan over !

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door jova23
Results iets van een 5/20 itm

Wel vieze pech beats gehad aan de ft's anders hadden er wat meer $ ingezeten.

Ach ja, zoals gezegd ik hou er een tevreden gevoel aan over !

20 games is lolsample maar voor mijne moraal doet het wel wat als er wat ft's tussenzitten.

gisteren:

20 games
8 x final table
6x itm

0.34$ verlies.

Nu nog even wat spelen

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Ik heb ook nog wat opzoekwerk gedaan ivm concurrenten.

1 iemand die ik opzocht heeft op sharkscope een donkerrode grafiek en speelde 5k+ games oid.

Bad reg in mijn ogen.

Nu weet ik wel dat hij verlies maakt, maar wat houdt dat precies in ivm zijn game, en vooral met mijn game.

Hoe gedraag ik me tegen hem aan tafel.

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

pff pech blijft me achtervolgen voorlopig

2x bubble
66<33
QQ<TT

1x 5e KT<7T

Hoe zeggen ze dat? Als je het er pre goed inkrijgt is het ok. We zullen het daar maar op houden zeker ;) Nog 2 games left, dan avondmaal bij mijn ouders gaan nuttigen.

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Laatste 2 games nog 1e en 3e

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Net thuis van een zaalvoetbalmatch.

Nog wat te veel adrenaline in mijn lijf om al te gaan slapen dus maar een sessie opgestart. Zo'n 4 minuutjes reggen en dan uitspelen.

Door de profit van zondag speel ik vandaag weer een sessie 1.5$ en 3.5$ gemixt.

Ik laat straks weten wat het geworden is !

gl aan iedereen.

p.s. 1-3 gewonnen overigens :)

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

Succes

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

ty ty maar het helpt niet echt vandaag.

Mijn profit van gisteren er weer door denk ik. Veel zieke beats maar die kan ik er alleen uithalen door volume en dat is een werk van lange adem, niet vandaag alleen hè.

Voorlopig ook echt heel weinig itms in de 3.5$. Denk dat het toeval is maar het zou $ wise wel goed uitkomen moest ik net daar iets beter draaien. Meestal win ik er nog wel net 1 ofzo in mijn sessie. Voor de 3.5$ zou dat dan 44$ opleveren wat een kleine sessie van 15 à 20 tafels al gauw weer goed maakt.

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

16 games

1x 1e
1x 3e

goede nacht !

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

Als je het er pre goed inkrijgt is het ok.

als je het pré er altijd goed inkrijgt, dan ben je te tight.
zag ook update met 8 op 20 itm en breakeven. ?(
screw die ITM%, pak meer risico final two tabel.

rogier had het al ergens eens gepost, dag dat je beseft dat de slechste hand ook kan winnen, ben je al halfweg.

moeten obv nog aan je game beginnen , sorry datk het irl nogal onverwachtse dingen gebeuren, we komen er wel, maar seriously, pak first in aan de F3T/F2T meer risico. met 40% equity zit je vaak al meer dan goed genoeg om FI te pushen. bij call heb je genoeg equity met al het death money van blinds en anté's en bij fold is het $$$$ en 40% equity haal je met best veel kaarten, tenzij je dominated bent.

aan de FT mag je van mij gerust wat nitten tot je bij de top4 zit als je wilt, zolang je F2T/F3T maar genoeg risico pakt.

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

woops, sorry voor deze :rolleyes:

Poker Stars, $1.36 Buy-in (200/400 blinds, 25 ante) No Limit Hold'em Tournament, 5 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB,sit out: 11,980 (30 bb)
BB,jova(...3): 4,230 (10.6 bb)
MP: 7,934 (19.8 bb)
CO: 9,109 (22.8 bb)
Hero (BTN): 4,867 (12.2 bb)

Preflop: Hero is BTN with K 2
2 folds, Hero raises to 4,842 and is all-in, SB folds, BB calls 3,805 and is all-in

Flop: (8,735) 4 A J (2 players, 2 are all-in)
Turn: (8,735) T (2 players, 2 are all-in)
River: (8,735) Q (2 players, 2 are all-in)

Results:

Spoiler

8,735 pot
Final Board: 4 A J T Q
BB showed 2 2 and lost (-4,230 net)
Hero showed K 2 and won 8,735 (4,505 net)

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
woops, sorry voor deze :rolleyes:

Poker Stars, $1.36 Buy-in (200/400 blinds, 25 ante) No Limit Hold'em Tournament, 5 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB,sit out: 11,980 (30 bb)
BB,jova(...3): 4,230 (10.6 bb)
MP: 7,934 (19.8 bb)
CO: 9,109 (22.8 bb)
Hero (BTN): 4,867 (12.2 bb)

Preflop: Hero is BTN with K 2
2 folds, Hero raises to 4,842 and is all-in, SB folds, BB calls 3,805 and is all-in

Flop: (8,735) 4 A J (2 players, 2 are all-in)
Turn: (8,735) T (2 players, 2 are all-in)
River: (8,735) Q (2 players, 2 are all-in)

Results:

Spoiler

8,735 pot
Final Board: 4 A J T Q
BB showed 2 2 and lost (-4,230 net)
Hero showed K 2 and won 8,735 (4,505 net)

hehe dit was gisterenavond idd 1 van die zieke beats ;)
np hoor, is al weer vergeten.

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door solartje

Als je het er pre goed inkrijgt is het ok.

als je het pré er altijd goed inkrijgt, dan ben je te tight.
zag ook update met 8 op 20 itm en breakeven. ?(
screw die ITM%, pak meer risico final two tabel.

rogier had het al ergens eens gepost, dag dat je beseft dat de slechste hand ook kan winnen, ben je al halfweg.

moeten obv nog aan je game beginnen , sorry datk het irl nogal onverwachtse dingen gebeuren, we komen er wel, maar seriously, pak first in aan de F3T/F2T meer risico. met 40% equity zit je vaak al meer dan goed genoeg om FI te pushen. bij call heb je genoeg equity met al het death money van blinds en anté's en bij fold is het $$$$ en 40% equity haal je met best veel kaarten, tenzij je dominated bent.

aan de FT mag je van mij gerust wat nitten tot je bij de top4 zit als je wilt, zolang je F2T/F3T maar genoeg risico pakt.

Solartje real life gaat voor op poker maak je daar geen zorgen over !

FT daar ligt het niet aan denk ik. Daar voel ik me meestal vrij op mijn gemak en kies ik naar mijn bescheiden mening wel veel goede spots uit. Ik win er ook vaak genoeg 1tje (allez nooit genoeg 1e plaatsen obv) maar goed, daar ben ik voorlopig tevreden over.

F2T en vooral F3T laat imo te wensen over. Als ik me herinner zagen we dat ook aan de stats vorige keer hè. Dat zijn de blindlevels waar ik de minste chips vergaar.

Ben ik bigstack dan speel ik imo te weinig want ik wil mijn mooie stack niet verprutsen.

Shortstack is p/f dat lukt wel.

20bb stack is HET grootste probleem. Wat doe ik daarmee? Dan ga ik bv nog eens door de blinds en zit ik met 14à18bb stack en dan weet ik nooit wat doen. pushen daar zit ik nog wat diep voor denk ik dan. Minraise fold lijkt me ook niet ideaal. En heel vaak krijg ik dan A7s handen e.d. en dan fold ik maar om niks fout te doen.

Nog een probleempke. Ik ga het hier neerschrijven alhoewel ik goed genoeg weet dat vele spots tafel afhankelijk zijn, speler afhankelijk, ...

9bb à 13bb stack. utg krijg je A5o bv. push ik dat of niet? Soms doe ik het en wordt ik gegarandeerd gecalld door beter.

Soms doe ik het niet, ga ik door de blinds en krijg ik erna niet dadelijk een fi spot en ga ik opnieuw door de blinds. obv gaat niemand je push dan met 5 bb oid nog folden.

Maar, als Solartje eens ergens wat tijd vind om wat hh's te bekijken gaan we SOWIESO veel van die spots tegenkomen en kunnen we daar uitgebreid op ingaan.

Solartje, ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met 40% equity. Kan je (of iemand anders) me daar een range over geven.

Zelf schat ik dit in als 22-AA; A5s+;A7o+;K9s+;KJo+;QTs+;QJo+

Wat denken jullie?

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Start van sessie !

80 min reggen.

Kom op daar

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

equity = kans dat je hand wint.

40% equity = 40% kans dat je hand wint, maar er word niet altijd gecalled (soms folden ze en maakt het niet uit hoe goed of sterk is hand is) en als ze callen (in cEV), heb je vaak maar 40-45% equity nodig door al het dood geld.

als je dus pushed en iemand called je en je merkt op dat je heel vaak voorstaat (>50% equity hebt), is het een teken dat je te tight bent.

Als we weer wat tijd vinden, nu je progs werken blijkbaar?, gaan we beginnen om gewoon eens te zien hoevaak je op de F2T gecalled word als je pushed. kan dit snel filteren in hem. Nu, nog voor we dit doen, wil ik van jou een gokje:

we gaan 100 handen zien die jij gepushed hebt als first in, hoevaak denk je dat alle spelers na jou folden? (verander wel per positie etc, maar kga handen uit beetje alle posities nemen, dus gewoon een algemeen gokje: hoeveek van die 100 pushes, word je door 1 of meerdere spelers gecalled op de F2T.

maybe onconventionele manier om aan je game te werken, mja i'm a weirdo and i have a plan. Eerst jou duidelijk laten inzien hoe 45man en vilains zijn en dan pas aan jouw game werken. gezien jij moet adapten aan hun en de dynamiek van een 45man en niet omgekeerd.

Beantwoorden
Citeren