Oorspronkelijk gepost door solartje
Oorspronkelijk gepost door jova23
Als je het er pre goed inkrijgt is het ok.
als je het pré er altijd goed inkrijgt, dan ben je te tight.
zag ook update met 8 op 20 itm en breakeven.
screw die ITM%, pak meer risico final two tabel.
rogier had het al ergens eens gepost, dag dat je beseft dat de slechste hand ook kan winnen, ben je al halfweg.
moeten obv nog aan je game beginnen , sorry datk het irl nogal onverwachtse dingen gebeuren, we komen er wel, maar seriously, pak first in aan de F3T/F2T meer risico. met 40% equity zit je vaak al meer dan goed genoeg om FI te pushen. bij call heb je genoeg equity met al het death money van blinds en anté's en bij fold is het $$$$ en 40% equity haal je met best veel kaarten, tenzij je dominated bent.
aan de FT mag je van mij gerust wat nitten tot je bij de top4 zit als je wilt, zolang je F2T/F3T maar genoeg risico pakt.
Solartje real life gaat voor op poker maak je daar geen zorgen over !
FT daar ligt het niet aan denk ik. Daar voel ik me meestal vrij op mijn gemak en kies ik naar mijn bescheiden mening wel veel goede spots uit. Ik win er ook vaak genoeg 1tje (allez nooit genoeg 1e plaatsen obv) maar goed, daar ben ik voorlopig tevreden over.
F2T en vooral F3T laat imo te wensen over. Als ik me herinner zagen we dat ook aan de stats vorige keer hè. Dat zijn de blindlevels waar ik de minste chips vergaar.
Ben ik bigstack dan speel ik imo te weinig want ik wil mijn mooie stack niet verprutsen.
Shortstack is p/f dat lukt wel.
20bb stack is HET grootste probleem. Wat doe ik daarmee? Dan ga ik bv nog eens door de blinds en zit ik met 14à18bb stack en dan weet ik nooit wat doen. pushen daar zit ik nog wat diep voor denk ik dan. Minraise fold lijkt me ook niet ideaal. En heel vaak krijg ik dan A7s handen e.d. en dan fold ik maar om niks fout te doen.
Nog een probleempke. Ik ga het hier neerschrijven alhoewel ik goed genoeg weet dat vele spots tafel afhankelijk zijn, speler afhankelijk, ...
9bb à 13bb stack. utg krijg je A5o bv. push ik dat of niet? Soms doe ik het en wordt ik gegarandeerd gecalld door beter.
Soms doe ik het niet, ga ik door de blinds en krijg ik erna niet dadelijk een fi spot en ga ik opnieuw door de blinds. obv gaat niemand je push dan met 5 bb oid nog folden.
Maar, als Solartje eens ergens wat tijd vind om wat hh's te bekijken gaan we SOWIESO veel van die spots tegenkomen en kunnen we daar uitgebreid op ingaan.
Solartje, ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met 40% equity. Kan je (of iemand anders) me daar een range over geven.
Zelf schat ik dit in als 22-AA; A5s+;A7o+;K9s+;KJo+;QTs+;QJo+
Wat denken jullie?