Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen
2,180 Berichten
117 Gebruikers
9 Reacties
58.7 K Weergaven
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

In de vooravond nog wat aan TN gepruld.

Filters toch weer op nieuw kunnen instellen. Ik denk dat het goed staat nu.

JanJB, leuke tip. Ik heb hem dadelijk toegepast en veel minder vervelend die lobby.

Dan toch maar besloten om nog en sessieke te doen om te checken of mijn veranderingen in TN gelukt waren. Wonderbaarlijk liep alles ok tot ik ergens 1 sng gebust was. Toen TN mijn 13e sng opstartte sprong die op stars ineens heel groot open, niet zoals ik mijn tafels ingesteld heb. Gek want anders neemt die altijd de tafelgrootte aan dezelfde als die andere 11 tafels. Gek, morgen maar eens rondhoren hoe dat nu weer kan.

Wat wel een beetje storend is, is dat mijn muis hapert als ik van de ene tafel naar de andere schuif. Maar ik denk dat dit toe te wijzen valt aan mijn trage pc en dat ik hier mee zal moeten leren leven/spelen.

Sessie op zich weer veel belachelijke beats maar toch weten af te sluiten met winst.

13 games

1x 1e
1x 3e
1x 5e

goedenacht.

Ah ja, fijn dat ik wat volghes bijgekregen heb in dit blog.
Altijd leuk als je weet dat er wat volk meeleest ;)

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

hey jova, lees nu pas je posts.

solutions:

- 13de tafel die ineens groter openend: elke keer er een nieuwe tafel opened nadat je er al 12 open hebt, moet je weer je vooraf ingesteld layout toepassen. Beetje zoals je op tiled zou drukken elke keer er een nieuwe tafel opened. Er is geen andere manier. je kan je table layout in een hotkey zetten of gewoon bij opties: apply tablelayout en dan herordend hij al je open tafels volgens je layout..

- maar 3 tafels loaden. pbb hebk vergeten rechts van de filter ook op 12 te zetten. nu , normaal werkte die optie niet en hebk die ook niet aangepast, dus maybe dat TN die bug heeft gefixed en je nu wel x van filter A en y aantal tafels van filter B kan loaden en dat dat cijfer dus ook moet kloppen. kijk ik deze avond even naar.

- stars main lobby, die springt altijd op als hij tafels laad. zit in pokerstars, kan je niet wegdoen. ik doe zoals reeds gepost is: men mainlobby en men filterscreen (die ook opspringt als TN auto regged), gewoon helemaal aan de zijkant van men scherm zetten met klein randje zichtbaar.

- muis haperen = no idea. wel zal je even hapering hebben als TN aan het bijreggen is. duurt 1 seconden en gebeurt om de 30sec/60sec (depending op de duur van je reg cyclus die je hebt ingesteld). je kan niet en pokeren en reggen tegelijkertijd, dus TN neemt dan paar miliseconden om te reggen, en dan beweegt je muis weer. maybe is het dat wat je bedoeld.

Al die minor dinges, merk je na paar keer zelf niet meer :) na een weekje zou je het al vrij gewoon moeten zijn en zal je niet meer zonder kunnen spelen.

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

13e tafel leuk dat dat ook weer duidelijk is.

3 tafels loaden. idd rechts van de instellingen stond een getalleke. Bij de 1e 2 filters had je 24 ingesteld en bij de 3e maar 3. Dus ik vermoedde dat al. Problem fixed.

stars man lobby handel ik nu ook zo af zoals gezegd. Staat ergens heel onderaan en zo heb ik geen last meer van.

muis haperen: weegt niet op tegen het voordeel van TN. Waar ik wel eens naar moet kijken is het volgende. Ik heb 1 tafel blijkbaar een ietsie pietsie groter staan dan die andere 2 in zijn stack. Dus elke keer als ik daar in die stack iets moet doen schuif ik met mijn muis naar daar en pakt die altijd die ene iets grotere tafel. Die tafel waar het op dat moment toe doet zit dus onder die grotere. Zo geraak ik daar vaak op timebank. Grootste tafel even bij regelen en dan is dat ook weer ok.

Het enige waar jij nog eens naar zou moeten kijken als je dat wil is hoe ik de tourney lobbys gesloten krijg. De allereerste keer als ik tn gebruikte ( toen hij maar 3 games regde) sloot die automatisch de lobbys. Nu niet meer. Ik heb nochthans die optie aangevinkt staan.

Dan nog 1 vraag. Moet ik tn elke keer testen voor ik begin want daar heb ik ook een probleemke mee. Telkens ik wil starten test ik tn en dan valt de filter van stars op BI 2$ en max aantal players 2. Zo moet ik dan voor elke sessie de filters opnieuw instellen. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling kan zijn.

Voor vanavond: Ik gha namiddag eten bij mijn ouders. Ik heb dus niet echt een exact uur waarop ik kan zeggen dat ik online kom. Kindjes gaan slapen tussen 19u en 19u30. Waarschijnlijk daarna. Ik zal hier eens roepen end an zien we wel of jij kan / goesting hebt.

grtz

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

jups zal TN nog eens nakijken. zoals gezegd tijdens de coaching, TN doet soms beetje lastig in het begin (zeker filter gedeelte), eens ie fine is, moet je er ook niet meer aankomen.

coaching weetk zelf uur nog niet. ga nu nog wat beton gieten (geen idee hoelang ik daar aan bezig ga zitten), moet nog 2 spelers coachen en dan hebk wel nog een uurtje ofzo vrij voor jou op de late avond.

ik smijt gewoon skype open alsk free ben en dan zien we wel

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Hela

@ Solartje: zondagavond heb ik nog bezoek over de vloer gekregen dus online komen zat er niet meer in. Daarna nog even American Pie the wedding gekeken. Goed gelachen dus.

Gisteren zware dag gehad op het werk. Om en bij de 1800 bakken cola in mijn handen gehad dus ik had echt geen fut meer om me te concentreren op poker oid. Ben om 21u15 gaan slapen.

Vandaag wel weer terug wat fut en dus ga ik er een grind sessie van maken.

1e keer dat ik echt zorgeloos ( hoop ik ) met tn ga spelen.
Ik ga hem 50 min laten reggen denk ik. Kijken waar ik uitkom.

Update straks.

Let's grind !

Beantwoorden
Citeren
TheErwin
Oldschool Grinder

Zat ik net HU tegen jou in een 45mans? Ik was die mafkees die heel veel aan het praten (voornamelijk whinen) was aan de FT.

Zo ja, ik weet natuurlijk niet welke kaarten je kreeg, maar op een gegeven moment foldde je 6 of 7x op rij, wat ik natuurlijk best lief vond, maar wat me nogal tight leek.

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Sessie verliep vlekkeloos wat tn betreft.

Sessie verliep dramatisch wat results betreft

20 games

1x 2e in een 3.5$

Verlies beperkt tot 14$

Wat me ergert is wel het volgende. Iedereen zegt me maar dat ik een probleem met volume heb. Maar elke keer als ik ook maar probeer om iets meer te spelen maar ik gewoon rechtlijnig verlies met mijn volume.
Alhoewel ik vandaag weer veel pech heb gehad denk ik niet alles daarop te kunnen schuiven.

Imo doe ik multitablend toch iets fout.

2 opties die ik nu kan bedenken.

1/ Wat minder tafels spelen maar meer uur uittrekken voor mijn sessie zodat ik hetzelfde aantal games haal.

2/ Een sessie zoals vandaag integraal naar solartje sturen en mss dat hij er een leak kan uithalen die wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.

De hele sessie alles blanken om dan de laatste proberen te winnen en zo break even te zijn, laat ons afspreken dat dat niet de bedoeling kan zijn.

Beantwoorden
Citeren
TheErwin
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door jova23
De hele sessie alles blanken om dan de laatste proberen te winnen en zo break even te zijn, laat ons afspreken dat dat niet de bedoeling kan zijn.

Zulke sessies heb ik er zelf ook maar genoeg tussen zitten, dat je denkt autch dit gaat weer een kl*te sessie worden en dan ben ik uiteindelijk blij als ik toch nog BE uitkom.

En Sorry dat ik je de HU niet liet winnen, waardoor je precies BE had gekomen :coolface:

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

probleem is dat je denk ik niet goed inziet hoe groot variance is, of ze onderschat of iets in die aard.

50+ blanks zitten er gewoon tussen. heb er 80 geblanked na mekaar of 100-tal met een mincashje bij ofzo, om dan de volgende 10 tafels er 8 final tafels te halen met exact hetzelfde game. ik heb zelf op de buyins die ik crush, al downswings gehad die langer duren dan je totale life volume.

13 blanks.... wil het zelf eens uitrekenen voor je hoegroot de kans is dat je 13x OTM geraakt met een roi van 20%, denk dat je zou verschieten. (maybe moet ik dat proggie nog eens zoeken en het effectief eens doen met jou. heeft mij toch geholpen, maybe dat het jou ook helpt)

nu ik heb paar postflop handjes gezien van je , je overall stats (basic statsanalyse) en één hh. dus is ook maar een estimated guess, kan altijd mis zijn, maar ik wed je je BR dat je ze gewoon beat en gewoon in een downswing zit. ik heb al paar 0.50$ en 1.50$ de revue zien passieren, hh's van gezien , hun handen gejudged, hun stats gezien, wat random gerailed, en ik vind je zeker één van de beste die ik heb gezien op de 1$.

Erger nog, ik ken er paar die pak worse zijn en mooi profits halen op de 3$ en willen upmoven. Heb deze maand maar één dag gespeeld, en heb er toen 500 gespeeld in één dag, en ik was BE. happens. met setjes van 12-14games, ga je gewoon zo vaak blank sets voorhebben of nipt BE spelen, ongeacht of je ze crushed of niet.

nuja, we hebben nog lange weg tesamen te gaan. als je leaks hebt, vind ik ze wel en lossen we ze op. geen andere mogelijkheid. de package ging om één losing speler winstgevend te maken en lukt het niet in 10 uur, dan blijven we samen werken tot het lukt.

denk dat het vooral meer uren grinden gaat worden, wat obv misschien niet mogelijk is.

geen idee of je vb één setje (uurtje) per dag kan grinden voor het slapen ofzo als de kids al slapen? als je zo 3 a 5 dagen per week een uurtje kan vinden en dan in het weekend een langere sessie van 3-4 uur, zou je toch al 6 a 10 set's of 75 a 125 games per week kunnen spelen, of 300 a 500 sng's per maand. gewoon even met je vrouw en kids checken van wat mogelijk is en schema opleggen. met 500 games per maand, ga je dus pbb nog losing months hebben, zelf al beat je ze, maar zou je over een tijdsspannen van 4 maand wel up moeten zijn. (is ongeveer 2000 sng's. als je ze beat zou je na 2000 games vrijwel bijna altijd up moeten zijn, worst case break even).
Ik bekijk nu zelf maar per jaar. grind ook iets tussen de 400 a 800 games per maand, en ben ook al afgestapt om maandelijks post te maken van hoe de maand was. zegt gewoon geen reet. ik kijk nu enkel nog per jaar. een jaar zegt iets, een maand zegt weinig, een week zegt niets, een dag zegt geen reet en één set zegt : LOL.

leuk zal het waarschijnlijk niet klinken MTSNG heeft gewoon huge variance, en je hebt huge sample nodig om met grote zekerheid te kunnen zeggen dat je up zal zijn, en als je familie + dayjob + life hebt, is dat soms lastig het nodige volume te halen. combineren valt zeker te doen (doe het ook), maar dan moet je er mentaal ook klaar voor zijn, om 3 maand te grinden en maybe down te zijn, alhoewel je ze beat.

Spreek uit ervaring, dat dat waarschijnlijk nog de grootste moeilijkheid word, omdat het enorm frusterend kan zijn. 6 maand break even runnen is ook best mogelijk, heb zo 2 periodes gehad... en dan begin je je af te vragen waarom je dit nog speelt, wat het point is, en dan mag je maar tot 1 conclusie komen, en dat is: omdat pokeren leuk is. je doet het niet om pro te worden i guess? of je plant ook niet om er rekeningen mee te betalen? dus maakt het ook niet uit of je na 3 maanden spelen down bent.

Met je game, kan ik je helpen. aan je mental attitude/selfvertrouwen/volume : moet je zelf werken en gewoon accepteren dat je geen 18jarige "student" bent die eigenlijk nooit naar de les gaat , geen kids heeft, mooi bij ouders woont en 20 uur per dag met poker bezig is en geen gelijkaardig volume kan draaien en dus ook niet dezelfde dingen (up maand) mag verwachten.

misschien volgende coaching eens samen variance bekijken met dat programma. denk dat het echt heel belangrijk is dat je er echt nummers op kunt plakken voor OTM steaks, BE streaks, ROI deviation, etc..
je "weet" dat het bestaat, maar vermoed dat het concreet gewoon een vage term is , of dat 150BI's etc normale BRM is, maar denk dat het de moeite is om eens paar dingen te bekijken, zodat je mentaal voorbereid bent op wat staat te komen.

ik snap je frustratie. iemand horen zeggen dat je ze beat en dan dag na dag down zijn. trust me, ik weet heeeeel goed hoe het voelt. oplossing ligt hem in : of like gamble 5000 sng's per maand spelen, of het accepteren en terug gaan naar waarom je pokert, de rest ($, upswing, holden) is maar een bijproduct ervan.

ps SUPER dat TN nu goed werkt. like i said, wat prutsen, af en toe eens goei duuwke tegen geven, en dan doet het wat het moet doen (tot je nieuwe PC hebt :D)

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door TheErwin

Zulke sessies heb ik er zelf ook maar genoeg tussen zitten, dat je denkt autch dit gaat weer een kl*te sessie worden en dan ben ik uiteindelijk blij als ik toch nog BE uitkom.

En Sorry dat ik je de HU niet liet winnen, waardoor je precies BE had gekomen :coolface:

Hela, np van die HU.

Ik wist het he dat ik die nick al eens eerder gezien had. Nu kan ik er ook een naam op plakken.

gl verder nog.

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Solartje,

in de 1e plaats: wauw wat een post weer.

2e plaats. Tourney lobbys sluiten ook vanzelf. Halverwege mijn sessie had ik ineens doar dat die gesloten waren. Blijkbaar duurt het gewoon een paar seconden langer dan ik dacht.

Over de variance denk ik dat ik je gelijk moet geven. Ik denk idd dat ik het onderschat. Ik heb alleen maar bang dat ik door maar te blijven reggen en reggen gewoon op automatische piloot ga om dat volume goal te halen en zo een heel groot deel van mijn br verknoei.

Bijkomend iets is dat ik heel weinig cash in de loop van mijn sessie. Altijd de laatste 4 tafels lopen vrij aardig. Ik begin me dan vragen te stellen of ik wel kan multitablen. Mss moet ik maar 4 tafel tegelijkertijd spelen. Maar obv met zo'n volume ga ik er ook nooit geraken dat weet ik. Het is gewoon een gedachtegang die de kop opsteekt als het weer eens niet echt geweldig lukt.

Een heel positief punt is wel dat ik van jouw heel positieve feedback krijg waardoor mijn zelfvertrouwen een boost krijgt. Ik ga er dan vanaf nu ook vanuit dat ik goed genoeg ben voor de 1.5$ en de 3.5$.

Volume gaan we opkrikken. Zonder echter een doel te stellen. Ik denk dat ik beter ipv elke avond rap 10 tafels te willen spelen beter een een zaterdag namiddag een uur of 4 speel. Tn 3u laten reggen ofzo en ff los gaan. En dan door de week en keer of 2, mss 3 een set van 20 games speel ofzo.

EN ter info: ik wil niet pro gaan ;) Als ik er eens wat van kan uitcashen om aan mijn fietvakantie te besteden of een nieuwe pc van kan kopen ofzo is het al lang goed voor mij. Uiteindelijke doel ik een mtt roll bouwen maar dat ik de heel ver van mijn bed show voorlopig.

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Zat ik net HU tegen jou in een 45mans? Ik was die mafkees die heel veel aan het praten (voornamelijk whinen) was aan de FT.

Zo ja, ik weet natuurlijk niet welke kaarten je kreeg, maar op een gegeven moment foldde je 6 of 7x op rij, wat ik natuurlijk best lief vond, maar wat me nogal tight leek.

idd wij zaten HU.

Normaal speel ik een HU wel wat looser maar op het moment dat we allebei zo'n 2 à 3x geraised of gepusht hadden en de stacks ongeveer allebei 30k oid waren kreeg ik echt 6x oid op rij echte crap. Ik weet niet meer wat ik uiteindelijk gepusht heb maar het was J6 of Q4 oid geloof ik. Geloof me, dat was veruit het beste wat ik al had gehad. En als je met blinds 1500/3000 + ante's 5 à 7 x gaat folden gaat je stackske heel rap achteruit uiteraard

Jij maakte wel mooi gebruik van de situatie moet ik zeggen.

Beantwoorden
Citeren
JanJB
Oldschool Grinder

Logisch dat je gevoel hebt dat je aan het eind beter runt, naast dat je meer tijd hebt voor je beslissingen zijn het ook gewoon de games van laatste kwartier reggen waarin je diepst bent gekomen. Eerste drie kwartier heb je geen enkele FT dus vrij logisch dat je altijd idee hebt dat je op eind goed runt ;)

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

in de 1e plaats: wauw wat een post weer.

no worries man :) i'm your wingman ! i got your back covered. we komen er 100% zeker. enkel hoe snel we er komen heb ik niet in de hand. succes ! en ik zie je soon om eindelijk met je game coachings te beginnen.

Beantwoorden
Citeren
TheErwin
Oldschool Grinder

idd wij zaten HU.

Normaal speel ik een HU wel wat looser maar op het moment dat we allebei zo'n 2 à 3x geraised of gepusht hadden en de stacks ongeveer allebei 30k oid waren kreeg ik echt 6x oid op rij echte crap. Ik weet niet meer wat ik uiteindelijk gepusht heb maar het was J6 of Q4 oid geloof ik. Geloof me, dat was veruit het beste wat ik al had gehad. En als je met blinds 1500/3000 + ante's 5 à 7 x gaat folden gaat je stackske heel rap achteruit uiteraard

Jij maakte wel mooi gebruik van de situatie moet ik zeggen.

Gelukkig dat je normaal wel losser bent, juist omdat we beide nog maar rond de 10bb hadden, zou ik nooit ~6x achter elkaar gaan folden, dan trap ik het er maar gewoon een keer in met een mindere hand. Maar dat wil ik je niet aanraden, want ik weet niet of dat per se goed is.

Voor de rest was je me nog niet echt opgevallen aan de FT, had je geen gekke movies zien maken, je leek vrij degelijk te spelen.

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Nice one Marjolein !

:)

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

Het was even afwachten hoe de avond ingedeeld ging worden maar de kogel is door de kerk.

Ik heb online nog wat zaken nagekeken, geregeld in afwachting van Solartje.
Aangezien hij voor het moment nog niet online is (no offence obv) ga ik wel zelf wat spelen. Anders wordt het mss weer heel laat en dat wil ik liever niet aangezien ik morgen nog een laatste dag moet werken en ook zaalvoetbal wedstrijd heb morgen avond.

Beantwoorden
Citeren
JanJB
Oldschool Grinder

GL en nog belangrijker: veel plezier :)

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23
Oldschool Grinder

28 games played

3 itm