Ga naar het forum
*** JTS' Micros -> ...

Meldingen
Alles wissen

*** JTS' Micros -> High Stakes HU HYPAAAAAAAAAAAZ***

362 Berichten
57 Gebruikers
0 Reacties
15.6 K Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ugh kan blijkbaar geen hands posten ook omdat ik geen html ben toegestaan :(

ok jah, linkje dan maar, hand van de dag :)

Wil juist even zeggen, heb net wat verloren in plo en ben nu een beetje 60s ah doen, ik dacht lijkt me wel fun om eentje te spelen voor het slapen gaan dan is men inner degen toch ook tevree.

Het is ondertussen veranderd in spelen totals ik ééntje lose ben 3-0 op 60s atm dus als het 3-1 word of whatever ga ik terug naar 30s ;D vandaar, het is een 60$ en ik ben er nog helemaal niet roll wise, maar ik ben zeker dat ik voldoende discipline heb om het niet te gek te laten worden en dergelijke.

Linkje naar hand ; http://weaktight.com/4524956

Thoughts;

villain is regular, niet erg goed (we hebben op zelfde moment gesat) maar best wel degelijk, ik verwacht dat hij vrij straightforward en abc speelt. Niets dat ik nog niet gezien heb maw.
>PREFLOP:

Hij is vrij tight oop, en alhoewel ik bijna limpen prefer hier, (vanwege villain die men limps niet echt attacked) besluit ik toch te raisen omdat men hand echt wel shit is en ik het niet echt kan veroorloven om de preflop equity op te geven. Bovenop 3bet hij me toch maar 19% vd tijd.

>> FLOP:

Mss wel de wetste van dry boards J9 Q9 JQ TK J8 Q8 89 8T TJ allemaal connecten, dus ookal lijkt het oooeh paired board easy bet, lijkt me niet zo van zelfsprekend en is waarschijnlijk heel close al bij al, enfin, ik heb geen showdown equity dus ik beslis toch maar te betten.
Sizing kies ik voor 50 omdat stacks zijn al vrij short en 50 is toch men default hier, ik denk niet dat ik meer fold door 70 te betten hier bv en aangezien ik ook 50 bet met A8 hier bv en villain dat weet induce ik ook niet perse meer.

Het moment dat hij flat, is zijn range SUPERCAPPED denk aan de range die ik zei die hier continued op de flop, J9 Q9 JQ TK J8 Q8 89 8T TJ en nog een hele hoop (te lui om ze allemaal uit te schrijven tbh) nu moetje weten, dit is een bord waarvan ik verwacht dat hij het vaak gaat checkraisen, daarbovenop checkraised hij frequent ("a healthy amount") Waardoor ik al bijna zeker ben dat all 8x handen uit zijn range zijn, want hij beseft ook wel voor balance als hij paird boards gaat bluff check raisen moet hij ze ook check raisen met zijn "relative nuts".

Ik verwacht ook zeker dat hij J9 Q9 97 alle Tx en al zijn flushdraws checkraised.

Dus het moment dat hij flat zijn er eigenlijk al bijzonder weinig valuehands in zijn range over.

Wat me doet vermoeden dat hij gwn denkt dat ik daar een high % cbet en drm float ie maar om fancy te zijn of whatevers.

>>>Turn

Js

Interessante kaart, ik denk eraan om 90 te betten en de river te shippen als deze afkomt, ben nog altijd vrij zeker dat ik massas fold krijg, enige hands die hij in zijn range zou moeten hebben die op dieze kaart improven zijn JQ KJ (AJ gaat aipf, JT raised flop, J9 raised flop, j8 raised flop, J7 word al vrij marginal pre, en J6 fold pre)

Alhoewel JQ JK zijn mss wel een behoorlijk deel van zijn range, alsook als ik nu bet en hij floatte de flop met QK (wat eig pre zou moeten ingaan imo, maarjah volgens villain wss niet) dan float ie nog maals of erger, gaat hij all in en dan moet ik folden want kan obviously niet callen.

Drm besluit ik niet te betten, maar te checken en esp vs deze villain een veeeel beter line te nemen.

>>>>River

Qd

Ik wist al (had read, en dit is ook vrij normaal((rivers attacken na turn check backs en turns attacken na flops check backs)) in superturbos) dat hij als hij het float percentage van zijn range ging hebben, dan ging hij moeten proberen te bluffen, ik ga er niet van uit dat hij float om gewoon op te geven op turn and river, vooral niet als ik turn check.

Daarbovenop mss >65% van zijn range gaat ook thin valuebetten, Qx Jx vooral.
En nog sterker hij balanced niet goed zijn kleinere river bets tussen bluffs thin value en nuts

het is veel meer thin value en bluffs dan nuts (logisch ook want er zijn meer bluffs en thin valuebets in zijn range dan nuts nadat hij deze line neemt)

(het is moeilijk om de nuts te maken ;d)

Ik minraise omdat ik geloof dat ik hiermee de meeste strenght represent en de wideste valuerange die nuts like is.

Ik rep K9 hier SUPERGOED, AK zonder spades, alle 9x, and misschien speel ik mijn flushes half de tijd zo.

MAW : Mijn range is SUPERWIDE , kan bijna geen bluffs bevatten, ik rep dingen geloofwaardig, terwijl zijn range supercapped is, en weak. Waardoor dit in my opinion een heel prachtige bluff is.

Slaapwel :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

beter niet meer teveel degennen, bankroll is epic short 600$ ofzo

[ ] Self control

sigh echt wat dissappointed in mezelf, maar wist wel dat gwn "low" stakes blijven spelen te moeilijk ging zijn geen zin om foto te posten atm, maar 200 games en 680$ onder Expected Value at ABI 37$

vanaf morgen echt wel 15s

maar denk dat ik eerst een stuk of 4 videos ga reccen en een uur of 6 coaching geven zou wel 1-2K moeten toevoegen aan de roll, dan kan ik rustiger spelen, zo short en 30s en A game is echt lastig als je laatste 22 maanden abi 300$ ofzo hebt

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Very nice hand. Als je zelfs met zulke advanced play maar aan een paar procent ROI kunt geraken, vrees ik dat ik gewoon een verlieslatende hyper speler ben (mijn expected ROI is momenteel ook 0% na 2700 games). Op FTP had ik tenminste nog wat winst uit rakeback :D.

Eigenlijk zijn we toch een beetje masochisten van deze te willen spelen. Downswings van 30+ BIs in 1 sessie, en daarbij 20+ BI onder EV zitten, zijn gewoon zo moordend voor het moraal.

Beantwoorden
Citeren
Krulle37
PokerStrategist

Erg interessant om je gedachtengang te lezen bij die hand.
Dit is zeker een blog die ik zal volgen.

Vroeger nog wel een 1000tal HUhypers gespeeld 3.5-7$ oid maar had al snel door dat het erg moeilijk is hierop een goeie ROI te halen. Maar ze zijn sowieso wel leuk om spelen voor de fun imo. Dus zo nu en dan waag ik me nog wel eens aan een sessie, al is het maar om in een niet zo nuchtere staat gekke moves uit te halen. :tongue:

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Vraagje, op een ander forum had je een thread en daarin vond ik een foto van je 'setup'. Daar had je ook een boel grafiekjes uitgeprint en naast de pc opgehangen.
Welke graphs zijn dit? Leken er meer dan alleen de nash-graphjes.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

hey guys, niet meer echt gespeeld, ik doe nog andere dingen dan poker :)

daarom eventjes niet geupdate de laatste dagen, gaat af en toe wel es gebeuren.

Uhhm, herwerkingen van ROFL grafiekjes vooral denk ik :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Nummero dos!

linkje;

http://wt.ag/I0WN8K

Ik vind deze vrij standaard, daarom ga ik het ook veel korter bespreken dan de vorige;

>FLOP

easy cbet, superdroge flop, heb vaak de beste hand etc.

>>TURN

Ik kan hier double barrelen, maar eerlijk, ik fold niets beter, Qx callt zeker, Tx trapt me verder, en 8x callt wss ook nog wel meestal. Daarom checken maar en hopen dat ik goed ben, is ook men plan op meeste rivers om te checken en hopelijk goed te zijn.

>>>River;

hier is al het interessante, villain checkt, en op dat moment, (net zoals in vorige hand die we besproken hadden ) capt villain zijn range, het is zeer onwaarschijnlijk als hij checkt dat hij Tx of Qx heeft, doordat na ik de turn terugcheck meeste villains zouden leaden op de river (imo) het zou mij zeer sterk verwonderen moest "een random" op 15s hier Qx hebben en mij op de river trapt en check raised.

Tx kan wel nog, maar lijkt mij ook meer niet dan wel in zijn range te zijn.

volgens mij is het overgrote deel van zijn range Kx en 8x (aangezien hoe passief hij het speelde) en sommige Tx die ah trappen zijn.

Tegen Kx en 8x heb ik een easy valuebet, vooral omdat ik ook niets rep eig, en dus wss vaak word geherocalled. (meestal wel niet door 8x haha wou dat gewoon effen verduidelijken omdat het leek alsof ik dat zei)

dan nog effe 60 ipv 80 -> in 160 pot om hem nog meer te willen doen callen.

En voila profit ;d

Dus in cliffs,

range is capped en vooral rond Kx 8x Tx en ook Ax

Weinig Tx omdat mensen niet zo spelen on average
weinig Ax omdat meeste Ax pre erin gaan.

drm mss A5 A4 A3 A2 , en een paar Tx

met veel Kx 55%+ van zijn range, en mss nog es 25% 8x

die % zijn gewoon schattingen btw, maar volgens mijn deductief redeneren in deze hand zou hij ongeveer 80% vd tijd Kx en 8x moeten hebben dus is het een easy valuebet ookal callt hij slechts ongeveer 1/3de vd tijd

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

niet nummer 3 lol

http://wt.ag/I11Rds

Deze hand pfff ik weet niet, het werkte wel in dit geval maar, ik zie de logica er niet in wrm ik het hier doe, ik snap wel wrm ik de flop bet en de turn maar uit mijn river play ben ik niet echt :( ik denk dat call fold en jam allemaal vrij close in expectation liggen

Beantwoorden
Citeren

interessante blog.. Ga zo door!

Die laatste hand lijkt mij een call. Bij een shove (as played) ga je alleen gecalled worden door beter hand. Enige voordeel van deze shove is dat je 6x handen laat folden

Verder lijkt het me duidelijk dat hij helemaal niks rept hier, dus fold ik hier niet

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

dat is waar maar, ik shove als een bluff, niet voor value.

maw het is niet de bedoeling dat hij callt, heb de indruk dat je het verkeerd bekijkt.

uiteraard word ik enkel called door betere, maar hij fold ook betere

vraag is gewoon hoeveel betere :D en aangezien we dat niet kunnen weten, is het close tussen call fold en jam

imo Jam > Call >>>>>>>>>>>>> fold

+ hij kan zeker vanalles folden zoals J en beter pairs

Beantwoorden
Citeren

Jaa ik snap je wel! Maar ik bedoel eigenlijk te zeggen dat die value range van hem zo klein is dat ik daarom niet zou shoven maar callen omdat dit bijna altijd een bluff van hem is.

Denk namelijk dat hij een J, 9 of lagere pairs nooit zo laag zou block/donkbetten (of zie ik dat verkeerd?)

ben het met je eens: shove/call >>>> fold

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ok, vandaag of morgen zeker wat hard volume in stoppen bijna klaar met mijn eerste 500 games.

Als ik een upswing heb, zal ik (als dit mogelijk is (youtube embed?) en toegelaten is)
in men thread een free video van 5 minuutjes ofzo, uploaden. Iedere keer ik upswing

sounds good?

*upswing = 50 bis in minder dan 1000 games
* 20bis + in 1 dag

zou waarschijnlijk wel eens dichtbij kunnen zijn die upswing, run allessinds vrij goed zover, dus heb al een youtube channel gecreate, ik zal af en toe nederlandstalige videos toevoegen en ook engelstalige vermoed ik.

Hier is het linkje, staan al 2 engelstalige korte vids op;

http://www.youtube.com/user/JackTheShipperTV

Heb ook de echte challenge wat ge-redefined (als dat al een woord is haha) .

The Challenge;

600$ - 10.000$ Bankroll in de kortst mogelijke tijd.

Wat mag ik spelen?

At the moment :
5c/10c PLO 6m
15$ Hyper Turbos
MTTs waar ik kan inkopen met fpps.

Wanneer move ik up naar de volgende stake?

Hier heb ik heel lang over nagedacht, voor veel beginnende spelers is het vrij simpel, wanneer ze voldoende roll en zelf vertrouwen hebben gaan ze ervoor.

Nu bij mij is zelf vertrouwen (aangezien ik bijna 1.5 Jaar+ high stakes heb gespeeld) geen probleem.

Dus heb ik besloten om het zo te doen :

-Ik moet tenminste op iedere stake 50 buy ins winnen vooraleer up te moven. (Dit houdt me tegen als ik wil hogere stake jumpen doordat men roll groter word door coaching money of weetikveel)

-Ik mag pas up moven als ik aan de eerste conditie heb voldaan EN als ik het gevoel heb dat ik de buy in respecteer. m.a.w. als ik het gevoel heb dat bijvoorbeeld nu binnenkort, 30s dat het echt geld is, dit klinkt misschien belachelijk maar ik moet echt leren de lagere buyins terug te appreciëren, ik denk dat het dan ook makkelijker is voor mij om men A game te spelen als ik echt het gevoel heb alsof 5 buy ins winnen of losen een groot verschil uit maakt.

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Had deze blog nog helemaal niet gezien, nice!

Heb net een berg van je videos gekeken, goed spul :)

Je hebt er een volger bij, vind de HTs erg vet en vind het leuk er een beetje over te discussieren.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

welkom ;D

Nog iets dat ik even wil toevoegen, als ik niet reageer in chat in game, dat is normaal, heb onlangs men chat afgezet, bedoel er zeker niets mee.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

echt horrible run gisteren :(

mss door blog update? :D

hopelijk vandaag het omgekeerde ^^

(als iemand wil posten als een pic , would be nice)

Beantwoorden
Citeren
n1ckieB
PokerStrategist
Spoiler

aub pic staat in spoiler

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

cheers!

iemand die naar ept berlin gaat?

ben ah overwegen om te gaan, gewoon om te railen, en met wat oude vrienden te meeten daar, maar nog op zoek naar een roomie om evt een hotelkamer te delen

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Je avg game time is echt extreem laag, die van mij ligt rond de 2.9min.

Zit je gewoon snel te klikken of heb je het geld er zo snel in liggen telkens?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik denk een combinatie van beide, over de 640 games die ik al heb gespeeld op de 15$ heb ik een avg game time van 2.0 minutes

(lower avg game time = higher hourly )

maar ik klik en beslis heel erg snel en denk ook wel dat doordat ik vaak de beste optie neem, en weinig fouten maak, ik sneller win.

Dan iemand die hier en daar een fout maakt :)

Beantwoorden
Citeren
Pakichu777
PokerStrategist

Wow hypers zijn zo verslavend! En zo veel vis op de $15

Waar vind je hiervan meer studiemateriaal? Ik heb je 2 video's al bekeken trouwens

Beantwoorden
Citeren