Ga naar het forum
Just Poker @Bwin

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Just Poker @Bwin

111 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
2,737 Weergaven
Jehryn
Oldschool Grinder

Na mijn oude blog & het kort intermezzo op de engels site met gigantisch veel gewhine van mezelf begin ik nu een nieuw 3de blog dat hopelijk het laatste zal zijn.

Poker history

Zomer 2008: SSS 50$=>800$ & uitcashen

December 2009: SSS$ van 200$ => 750$ op PS & Pokerroom (echt klote room).

Januari 2009: Doomswitch SSS: -840$

Een mega downsing van 40BI kan altijd gebeuren, zeker met SSS, maar op mijn laagste punt was ik zowel SSS als mijn eigen gezaag/gewhine kotsbeu dus nam ik een pauze en heb ik eens goed nagedacht wat ik nu wil doen. Na ongeveer 60k handen had ik SSS wel gezien en ik was de variance ervan beu dus besloot ik om BSS te spelen. Als je edge goed is win je er ook meer mee.

Maar mijn BR was nog maar 250$ (hiphoi deposit bonus) wat een veeel te kleine roll is voor BSS NL25. NL10 is echter een crapshoot en op FT dubbele rake. Dus heb ik besloten met 10BI NL25 BSS te spelen.

Het resultaat is redelijk goed :D :D :D

Winrate NL25: 13 BB/100 (redelijk tevreden over)

BR: 1045$ (1ste keer ooit +1ks)

Ik ben terug en hopelijk blijf ik nu :)

Doelen:

1. Spel verbeteren (nog redelijk wat leaks/tilt eruit hameren)
2. Harrington on Cash 2 lezen (&1 opnieuw)
3. Winrate omhoog halen naar 15 BB/100
4. Bankroll voor NL50 grinden= 2k$=40 BI

110 reacties
Jehryn Topicstarter
Jehryn
Oldschool Grinder

Help ik speel rotslecht :(

Na mijn euforisch moment op 1045$ besloot ik om maar eens 10 tafels tegelijk gaan spelen. Op zich ging het wel, na 16 tafels SSS is 10 tafels niet zoveel, maar ik kreeg 3-4 coolers (set over set, runner runner flush, two-pair over two-pair etc...) en ik ben in een soort van tilt beland waar ik niet uitgeraak. Simpel weg gezegd kan ineens alle made & monster handen niet meer wegleggen. X(

Maand Februari

Na hand 13000 ben ik echt rotslecht aan't spelen. De enige reden dat ik nog +- gelijk blijf is de bonus & het feit dat ik eigelijk in een upswing zit.

Vandaag

Ik heb geprobeerd op 4 tafels me echt to concentreren op het board de villains en de flow van het game. Op zich is dit zeer goed gelukt, mijn nonSD gaan zeer stabiel naar omhoog. Maar WEER doe ik stupide calls waarmee ik geld verlies.

Alle ravijnen op de kaart:

Hand 1:

AQo met twee limpers, board is 48A en ik cbet na twee checked en één van de limpers, 16/8/1.6, reraised mij. Ik ben stom genoeg om te callen en vervolgens te pushen en hij toont 88. Overduidelijk dat hij aan't setminen was maar toch wou ik mijn hand niet weggeven.

-25$

Hand 2:

QQ in SB, ik 3-bet de 6 bb raise van BTN en de BB, 12/8/2.3, 4-bet mij. Ik ben stom genoeg om te pushen en hij toont KK.

-23$

Hand 3:

Hit TPTK tegen een villain met 100/66/3.4 stats heeft op 150 handen en om de twee hands all-in gaat. Op de river hit ik two-pair maar het board is nu 2T5J9 en hij pushen op mijn potbet. Ik call en hij toont 78.

Call verkeerd?

-18$

Hand 4:

Dezelfde villain: preflop raise, potbet flop en ik krijg een 3de nutflush op de turn en push, hij called met elke flush (en elke pair) maar hij had A2=> nutflush. pech nie erg

-25$

Hand 5:

KK preflop & raise naar 8 bb na 4 limpers, één caller en 772 flop. Cbet wordt gecalled en de turn geeft me een FH. Ik push en hij toont 77. Pech nie erg.

-10$

In totaal 66$ gewoon weggesmeten.

Ik wil echt niet weten wat er zou gebeuren als dit gebeurd in een downswing :(

Heeft iemand tips om dit te bedwingen? Ik doe calls terwijl tegen mezelf zeg dat zelfs een achterlijke donkey met downs syndroom nog zou folden, en TOCH call ik. X(

Heeft iemand tips om dit te bedwingen? Ik doe calls terwijl tegen mezelf zeg dat zelfs een achterlijke donkey met downs syndroom nog zou folden, en TOCH call ik.

Heb er zelf ook een beetje last van, ben ik bang. Denk dat daar m'n grootste leak zit, want zelf loop ik ook niet zo lekker op SSS NL25.

Jij bent inmiddels overgegaan op BSS, en lijkt daar lekker te beginnen. Maar mocht ik een oplossing voor je probleem hebben, laat ik het je weten, al zal ik er zelf eerst ook achter moeten komen.

Succes verder :)

iamthedanger
BlackMember

wat betreft die QQ, tegen zo'n niet mag je dat wel flatten, AQ misschien preflop hoger isolaten? weet niet hoeveel BB je raised preflop?

Rest prima imo :)

Jehryn Topicstarter
Jehryn
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door envyjosh
wat betreft die QQ, tegen zo'n niet mag je dat wel flatten, AQ misschien preflop hoger isolaten? weet niet hoeveel BB je raised preflop?

Rest prima imo :)

Ben ik met QQ dan niet pot committed na elke flop?

Ik 3-bet 6 bb raise naar 18 & sb 4-bet naar 52. Als ik call is de pot 52+52+6+3= 113 BB terwijl ik nog 48 BB over heb. Moet ik dan niet zowiezo pushen afgezien van een xKA flop? En als er geen A/K op de flop komt moet ik pushen en verlies ik evengoed van alle handen waarmee ik preflop had verloren.

Met de AQ raisde ik naar 6 bb, 4bb +1 per limper

Jehryn Topicstarter
Jehryn
Oldschool Grinder

Vandaag ging het stukken beter. Solid 4 tafels gespeeld en me goed geconcentreerd om een goede spot te vinden om de pot te pakken. Eerst kreeg ik niet veel handen maar daarna ging het beter en ging de $$$ omhoog.

Eventjes uitleg geven bij de ravijnen.

1. AK in EP word 3bet door SB, flop QA6, SN bet ik push hij flipped QQ, turn/river JT ik win met 3% kans

(hand staat in review sectie als je wilt becommentarieren)

2. AA in BB, EP calling station en CO nit callen, pot bet flop 53J, en push turn op een blank (pot committed). EP/CO pushen eveneens, EP heeft JT, CO KK (wtf? note gemaakt). River is J. ik verlies 300BB pot waarbij ik 87% voorstond.

Idem boven.

Sessie: 27.05 BB/100

Totaal: 52$

Bonus: 20$ (580/600 nu)

BR: 1026$ :D :D :D :D

Zeer tevreden hoe ik gespeeld heb, die AK was miss niet zo goed maar toch al iets totaal anders dan de debiele moves van de laatste dagen.

Jehryn Topicstarter
Jehryn
Oldschool Grinder

Nog redelijk wat gespeeld en 18$ bij verdiend.

BR: 1045$

Evalutie

1. NIET meer als 4 tafels spelen. Ik heb even geprobeerd 6 tafels te doen maar ik merkte al snel dat ik te snel beslissingen nam en begon te tilten. Een minitiltje koste me 15$ (rond hand 1500)

2. FOCUS op einde sessie. Toen ik besloten had te stoppen verloor ik concentratie en was ik ineens een calling station aan't bluffen voor 10$. Nuja -10$ (hitte zijn 8 op de river).

Fouten: -25$

Zeer goede verbetering.

Voor de rest heb ik gewoon weinig goede kaarten gekregen of geen actie gekregen op mijn sets. Wel een paar mooie folds gemaakt.

Pro reading skills: ik wist na mijn cbet dat hij KK/AA had. (reading skills>Rogier) (plz don't burst my bubble :P )

$0.1/$0.25 No Limit Holdem
9 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG ($50.43)
UTG+1 ($71.70)
MP1 ($25.35)
MP2 ($75.79)
MP3 ($27.34)
CO ($24.30)
BTN ($25.80)
SB ($57.60)
Hero (BB) ($26.54)

Pre-flop: ($0.35, 9 players) Hero is BB Q♥ Q♦
3 folds, MP2 raises to $1, 4 folds, Hero raises to $3.10, MP2 calls $2.10

Flop: 3♣ 6♠ 9♣ ($6.30, 2 players)
Hero bets $5, MP2 calls $5

Turn: 5♦ ($16.30, 2 players)
Hero checks, MP2 checks

River: A♣ ($16.30, 2 players)
Hero checks, MP2 checks

Final Pot: $16.30
MP2 shows: K♥ K♦
Hero shows: Q♥ Q♦

MP2 wins $15.49 ( won +$7.39 )
Hero lost -$8.10

Jehryn Topicstarter
Jehryn
Oldschool Grinder

KUT Sessie

Een van de meest kut sessies die ik ooit gedaan heb. Eerst verliest ik 85/15 tegen een donk, np, dan volgende hand smijt hij met air 9/10 van zijn stack in de pot op de flop, ik cal met TPTK, 1/10 gaat erin op de turn en ja hoor, trips op de turn. :evil:. Vervolgens krijg ik absurde bad beats om mijn oren zodat na 500 handen ik 250 BB onder EV loop.

Tot dan geen probleem, iedereen heeft bad beats, ik speelde goed en op termijn zou dit zeer winstgevend zijn.

Dan verlies ik drie handen:

1. ik flop een straight en krijg de villain all-in op de river. De villain was echter een gelimpte set QQ aan't slowplayen en hit zijn FH op de river. bah

2. Limp met een pp. Ik hit een set en potbet elke ronde. De donkey called mij elke keer en hit een runner runner stragith. A5 op een 289 flop. fuck

3. AA all-in preflop tegen 77. Hij flops QUADS. FUCKING QUADS.

Toen tilte ik 50$ weg :(

Sessie: -53$

Bonus: 20$ (bonus cleared)

Br: 1012$

HannesNL
Elite Grinder

Heey Jehryn, ik speel ook BSS NL25, tiltcontroll is wel een belangrijke kwestie, een hele stack verliezen door een bad beat is natuurlijk kut! Maar je verliest alleen maar meer door tilts.

Je runt lekker, laat de bad beats, gooi de beats op het forum scheld in scheldtopics, maar laat de tafels met rust!

ps:Je raist en een coldcaller door een andere bigstack, en je hit bijv TPTK, en je c-bet flink en hij raist je = fold. Veel succes nog ;)

Jehryn Topicstarter
Jehryn
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door timkroes
Heey Jehryn, ik speel ook BSS NL25, tiltcontroll is wel een belangrijke kwestie, een hele stack verliezen door een bad beat is natuurlijk kut! Maar je verliest alleen maar meer door tilts.

Je runt lekker, laat de bad beats, gooi de beats op het forum scheld in scheldtopics, maar laat de tafels met rust!

ps:Je raist en een coldcaller door een andere bigstack, en je hit bijv TPTK, en je c-bet flink en hij raist je = fold. Veel succes nog ;)

Ik weet het wel, maar gisteren was het een beetje teveel ineens.

Die TPTK was villain specifiek, had notes dat hij bottom pair pushed & bluffed met Ahigh etc

Joenaes
BlackMember

Hey Jehryn,

Leuk dat je ook net BSS bent begonnen. Ik ben ook net overgeschakeld.
Ik wens je nog veel succes!

Jehryn Topicstarter
Jehryn
Oldschool Grinder

werkelijk een klote sessie maar weer. Na een moeizaam begin en enkele foutjes (voor 25$ in totaal) heb ik heel de tijd solide gespeeld, mijn non-sd is ook leuk gestegen.

Maar ik heb FUCKING BIJNA ALLE SD VERLOREN: River heeft me zowat 9x gekloot.

Voor AA (en ENKEL AA) sta ik vandaag op -87.32$ (en nee, ik heb geen enkele keer gelimpt noch setminers genegeerd.)

GVD :evil:

Na hand 1400 heb ik letterlijk foutloos (en ik weet dat ik dit bijna nooit kan) gespeeld en na 1200 handen eindelijk een Donkey die ik gevolgd was van een andere tafel en waar ik gewacht had tot ik positie op hem had all-in gekregen met de nutflush.

3 handen later aan de dezelfde tafel:

EP raises to 1$, MP2 calls 1$, CO (ik met AA) reraises naar 4.5$, EP calls 3.5$, MP2 folds.

Flop 9h5s2c

EP checks, CO raises 9$, EP pushes all-in, Co calls

EP shows 99 X(

10 handen later andere tafel:

MP3 raises 1.75$, BTN (ik met AA) reraises to 5.5$, MP3 calls

Flop: J57

MP3 raises 5$, BTN raises 18$, MP3 pushes, BTN calls

MP3 shows AQo

Turn T, River K X(

En de laatste (toen was ik het echt beu):

EP raises 1$ (ik JJ) MP2 calls 1$

flop J53

EP raises 2$, MP2 calls

Turn 2

EP raises 6$, MP2 calls

River 4 (ik dacht all o god nee)

EP calls, MP2 bets 5$, EP calls

MP2 shows AKo X(

Ik ben blij dat ik solide heb gespeeld maar ffs... :(

Jehryn Topicstarter
Jehryn
Oldschool Grinder

Ik denk dat de grafiek genoeg zegt.

Ik weet echt niet wat ik nu nog verkeerd doe, ofwel heb ik weer eens een absurde downswing ofwel heb ik grote leaks waar ik mezelf niet van bewust ben. Waarschijnlijk zal het het tweede zijn.

Daarom ga ik een private coaching doen zodat een coach me duidelijk kan zeggen wat ik allemaal beter kan doen zodat ofwel ik de downswing kan minderen ofwel gewoon winstgevend kan spelen. Het kost wel wat maar nu vliegt het geld er evengoed uit.

Nu van coaches voor NL25 weet ik alleen Rogier? Zijn er nog anderen?

P.S. Rogier zijn emailadres bij zijn profiel werkt niet, iemand een idee hoe ik heb kan bereiken?

Nivlem
Oldschool Grinder

ik denk dat stellen dat je spel niet deugd erg snel geconcludeerd is.. het zijn immers maar een paar duizend handjes waar je over praat.. als dit echt van die AA beat situaties zijn.. gewoon variantie.. anders, post eens wat op het forum, of inderdaad, neem een coach :). ( ik zal rogier trouwens ff naar je topic sturen ;))

Jehryn Topicstarter
Jehryn
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Nivlem
ik denk dat stellen dat je spel niet deugd erg snel geconcludeerd is.. het zijn immers maar een paar duizend handjes waar je over praat.. als dit echt van die AA beat situaties zijn.. gewoon variantie.. anders, post eens wat op het forum, of inderdaad, neem een coach :). ( ik zal rogier trouwens ff naar je topic sturen ;))

ongeveer 11k handen nl25 deze maand, wat toch ietwat van een sample is.

En zelfs als ik geen enorme fouten maak, ik zal toch veel leren van een private coaching imo

Hey Jehryn,

Allereerst moet ik even zeggen dat ik nog niet je hele blog heb doorgelezen maar de titel alleen zag en je deze link even wilde geven: http://nl.pokerstrategy.com/coaching/coaches/
Misschien heb je daar wat aan.

Binnenkort zal ik je blog doorlezen en kijken of er misschien meer is waar we mee kunnen helpen!

Succes in de tussentijd,
Leo

Rogier
Oldschool Grinder

skype (rogier.broers85) of carrierreaver@hotmail.com voor msn

Jehryn Topicstarter
Jehryn
Oldschool Grinder

Gisterenavond mijn coaching met Rogier gehad. Het was zeer leerrijk maareuh Rogier moet echt die CRAP wireless internet wegdoen :D

Het blijkt dus dat ik niet echt gigantische fouten maak maar eerder dat mijn spel nog niet goed ontwikkeld is. Tot op de flop zijn er weinig problemen maar als een cbet gecalled wordt weet ik niet goed wat doen.

Wat moet ik dus verbeteren:

1. Plan hebben voor turn/river als ik een hand flop
2. Villains trachtten op een handrange te zetten en mijn plan daarop baseren
3. Goed letten op de preflop betsizes, ik gaf iedereen eigelijk de odds om te gaan setminen als ik 3bet.
4. Proberen om mijn betgrootte te laten varieren naargelang positie
5. Minder openlimpen en meer raisen. Als ik een hand wil spelen, speel het dan met iniatief, dat is direct makkelijker.
6. meer aandacht geven aan IP spelen, Rogier legde hier sterk de nadruk op aangezien je IP een gigantisch informatie voordeel hebt

Nu nog dit in praktijk brengen. :tongue:

Rogier
Oldschool Grinder

t was mn zusjes internet! niet de mijne haha :P

Yoghi
BlackMember

Pics van zusje? Of het is gelogen