Ga naar het forum
Leo's Pokerhobbels

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Leo's Pokerhobbels

126 Berichten
25 Gebruikers
0 Reacties
4,809 Weergaven

Hallo :)

Nu ik de goldstatus heb gehaald en mn eerste doel bereikt is, wilde ik graag ook een soort blogje starten met de voortgang.

Tot nu toe heb ik veel geluk gehad met MTT's. Hier heb ik via een andere gratis BR flink wat geld mee gewonnen. Toen ik op PS begon heb ik besloten dit geld allemaal uit te cashen en er iets leuks mee te doen. Misschien niet heel verstandig, maar dit bedrag lag totaal niet in mn comfortzone en ik wist eigenlijk helemaal niks van BRM e.d. Mn doel was om met de $50,- van PS zo goed mogelijk te leren pokeren via deze site. In eerste instantie via SSS om daarna me te richten op MTTs en SnG's. Alle artikelen heb ik uitgeprint en lees ik 1/2u per dag.

Van de $50,- heb ik inmiddels $253,- gemaakt. Op de verschillende sites waar ik speel heb ik uitgecashed en ga ik dit nu in zn geheel op stars zetten.

Mn doelen voor de komende 2 maanden zijn om me volledig te focussen op BSS en hiermee een BR van tenminste $500,- bij elkaar sprokkelen, waarmee ik me op SnGs/MTTs wil storten. En last but not least; niet meer dronken spelen ;)
Zeezout zn draadje zal ik ook met bovengemiddelde interesse bekijken. Een gewaagde stap en ik hoop dat dit boven verwachting gaat! Zeker het overwegen waard :)

Verder wil ik actiever bezig zijn met het bekijken van & commentaar geven op handen van anderen en wil ik zelf weer meer handen gaan posten. Je leert hier toch echt veel van. Bovendien hoop ik dat ook het video hoekje wat meer gebruikt wordt! Voor mij was alle commentaar iig zeer leerzaam.

Ik hoop dat deze thread me nog meer motivatie geeft om een betere pokeraar te worden!

Alle feedback, commentaar en opmerkingen zijn meer dan welkom.

Succes!
Leo

125 reacties
elrio
PokerStrategist

hej leo succes met je blog. Ik zou ook nog een video maken maar heb de tijd (lees goesting :p) nog niet gehad om een headset met micro te gaan halen.

Greetz elrio

Kan je het geloven, ooit zat ik nog met deze jongen in een groot toernooi, ver boven onze bankroll te spelen :D
En kijk waar die nu staat en mee bezig is ;) Er is nog hoop!!! ;) ;)

Goed bezig!!! En ga zo door! :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hey, bedankt voor de replys :)

Zo, vandaag mn eerste dag BSS gehad. Volgens BRM mag ik op NL10 spelen. Het valt me op dat ik best veel heb gehad aan het eerst spelen volgens SSS. Zo'n 22k handen gespeeld, waarbij ik na ongeveer 15k handen de strategie wat uitgebreid heb met wat dingen die ik van Puschkin op het Engelse forum vond (blindsteals & limpen). Ook in BSS werkt dit prima!

Verder heb ik 3 uurtjes wat theorie gelezen. Voornamelijk over potodds, implied odds en outs. Daar eerst maar eens mee bezig want anders wordt het echt teveel... Goldtheorie is echt een dijk aan info! :O

Anyway, wat betreft odds enzo heb ik ook mn stars layout heb ik daar ff voor aangepast:

5 handen heb ik kunnen posten en daar goede feedback op gekregen. Mooi dat iedereen hier altijd zo duidelijk is met zn uitleg ;) TNX!

Straks aan het trainen dus tijd om zelf door handen van anderen heen te lopen heb ik niet. Vanavond ff naar de coaching van Nick kijken/luisteren om toch alvast wat met die SnGs bezig te gaan...

BR vandaag; +21$

Groeten,
Leo

Hoi Leo,

We zaten er al op te wachten, wanneer begint Leo nu eens een thread?
Maar daar is ie dan! :D

Allereerst nog gefeliciteerd met je Gold status!

Zo te zien en ook dat blijkt ook uit je eerdere posts, ben je serieus bezig. Je doel $500 bereiken (en je doelen erna) ga je zeker halen wanneer je op deze manier doorgaat!

btw, hoe kom je aan deze PokerStars layout met die odds? Ik denk dat deze ook voor andere interessant kan zijn.

Heel veel succes en hou ons op de hoogte. ;)

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Succes man! Leuk om nou ook jouw adventures hier te lezen! :D

Z.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Tnx Sharp en Z;)

Die layout heb ik zelf geedit. Wat wel een probleem is, waar ik net achter kom, is dat telkens als je Stars opstart er aangegeven wordt dat er een update is en dan is je layout weer weg. Je moet dus telkens het layout besand weer vervangen. Best irritant ;)
Je kan zelf wel een thema aanmaken. Denk dat als je dit doet, dat het dan klaar is en je dit probleem niet hebt. Vanavond ga ik hier even mee bezig. Als je wil kan ik je dan ff een zipbestandje sturen ofzo met een uitleg die je kan uploaden. Mocht je dit willen, kan je me altijd even mailen, zodat ik je een reply kan sturen.

Groeten,
Leo

Mail is onderweg! ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Niet veel tijd gehad... Vandaag MTTs en SNGs gespeeld met 2 vrienden achter 1 pc buiten BRM om, op mn account. Ging niet goed.

BR nog maar $183 X( ... Dit weekend maar ff goed grinden en niet weer van die grappen doen. Gelukkig delen we het verlies, alleen kreeg ik cash terug, jammer ;)
Jonas heeft aangeboden met me mee te kijken en vice versa, dus hopelijk kunnen we daar een paar sessie's van doen.

Verder ga ik dit weekend alle artikelen van gold printen. Goed wat leesvoer voor tijdens de dooie momentjes ;)
Vooral het gedeelte over hoe te spelen tegen maniacs lijkt me zeer interessant. Het artikel dat Puschkin heeft gepost, "exploiting maniacs", vond ik zeer leerzaam. Net zoals "playing deepstacked".

Volgens mij ben ik het nog niet tegengekomen, maar wanneer ga je eigenlijk van een tafel af? Met 150/200bb's?

edit: ow ja, vind het een beetje aso alleen vaak weet ik niet zo goed wat te zeggen nadat een hand van me beoordeeld is behalve "tnx"... Klinkt ook zo dom, dus dan post ik maar niks ;) Hopelijk is dit niet erg.

Groeten en succes aan de tafels!

Leo

raasz
PokerStrategist

Hey man... jammer dat je weer wat gezakt bent. Ik neem aan dat je er van hebt geleerd :D Ik heb het zelf ook wel eens overwogen, wat hoger te spelen dan mijn banrkoll toelaat. Een maat van mij heeft er eens een $1000 bankroll doorgejaagd toen hij met zijn complete roll op NL2000 ging spelen. Dit is natuurlijk te extreem voor woorden maar het weerhoudt mij ervan om zulke grappen uit te halen. Hij had die $1000 trouwens gemaakt met de free $50 van pokerstrategy. Ik zeg niet wie het is, hij is in elk niet meer actief op PS omdie ie broke is ;)
In elk geval, gewoon weer grinden naar de hogere regionen en dan komt het wel weer goed. Ik zit zelf ook nog steeds op NL10 te krabben, maar ik denk dat je alleen succesvol wordt als je die limits stap voor stap beat. Dus: geniet gewoon van het spelletje en laat je kop niet gek maken als je BR wat down gaat.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Tnx voor je reply raasz.
Geen probleem hoor, dat verlies. We hebben een gezellig gehad, ondanks akelige badbeats. Veel geleerd ervan heb ik niet echt jammer genoeg.
Zo'n middagje pokeren is gewoon leuk om ff te doen. We hebben veel 6 tot 10 dollar tournooitjes gedaan, dus dan is de deuk ook niet zo groot.

Eenmalig though ;)

Back to grinding NL10 :D

Groeten!

Af en toe shotje wagen moet kunnen. Als je maar weer de discipline hebt om opnieuw te gaan grinden. :D

Jammer dat je niet ITM bent geraakt, maar wellicht volgende keer beter. ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Zo ff weer aan het grinden geweest... SSS op Pokerstars. Inmiddels staat de bankroll precies op 300$ (waarvan ik 25$ bijgestort heb om even een second deposit bonus vrij te spelen).
Het is eigenlijk stom, maar ik blijf toch weer steken op dat SSS'en. Hierin leer ik trouwens wel constant bij. Vooral door coachings en artikelen van xarry2 van het Duitse gedeelte. Mijn variant van SSS'en had toch flinke leaks die ik goed heb kunnen wegwerken en door zijn resteal, Sklansky-Chubukov Chart en Equity charts heb ik echt vette vooruitgang geboekt. Wellicht is dit mn "way to go" ipv BSS aangezien ik vaak hoor over mensen die succesvol SSS'en tot aan de hoogste limieten. Het lijkt me alleen zo jammer zo'n belangrijk deel van pokerstrategie te missen door niet met BSS bezig te gaan. Te meer omdat mn doel is dit toe te passen voor SnG/MTT.

Misschien kunnen de mensen die op hogere limieten SSS'en me hier wat meer over vertellen??

Zoals gezegd lijkt SSS'en met leaks dichten, "winning thrue folding" en de diverse genoemde charts heel goed te gaan, alleen daardoor schiet mn doel om te leren BSS'en er nogal bij in. Ook ben ik momenteel voor minimaal 80% aan het pokeren, nog geen commentaar op handen aan het geven en weinig over BSS aan het lezen.
Wel heb ik op advies van Jonas de artikelen die voor hem het belangrijkste voor zn BSS ontwikkeling waren meerdere malen gelezen. Helaas hebben we nog geen tijd voor een sessie gehad (behalve zondag 2 MTT's).

Dat dit alles erbij ingeschoten is, komt eigenlijk allemaal omdat ik die deuk in mn BR opgelopen heb waarop ik op mn dieptepunt op slechts 150$ zat. Mn doel van $500,- leek hierdoor ver weg. Nu de $300,- gepasseerd is, lijkt het wat dichter bij. De hobbel waar ik nu tegenaan loop, is dat ik niet zo goed weet of ik maar zal doorgrinden naar mn doelBR of dat ik me op de andere doelen moet focussen omdat deze erbij ingeschoten zijn (leren, lezen, begrijpen!). Een combinatie van beide lukt me nog niet echt...
Pokeren in een upswing is gewoon te leuk I guess ;)

Anyway, wie het weet mag het zeggen! Ik weet echt niet zo goed wat ik moet doen, dus elke goede raad is zeer welkom.

Groeten,
Leo

hoi Leo,

Ik merk wat tegenstrijdigheden/twijfel in je post over of je moet gaan bigstacken of SSS en uiteindelijk heb je als doel MTT's/SNG. Waar blijft Fixed Limiet?? :D

Zonder gekheid, SSS is een hele goede basis voor SNG's. En afhankelijk waar je SnG's gaat spelen kun je bijvoorbeeld bij Party vanaf $550 de $11 SNG's gaan spelen en PokerStars biedt volgens mij al vanaf lagere limieten SNG's aan met een "voordelige" rakestructuur.

Natuurlijk is NL Bigstack ook nuttig voor SNGs, maar deze basis krijg je ook mee door SSS en de SNG artikelen/coachings etc.

Wanneer jouw doel is de SNG's/MTT's te gaan spelen dan zou ik als basis de SSS nemen voor nu. Tegelijkertijd kun je je verdiepen in de SnG's. Hiermee verkrijg je en goed inzicht in equity, push/calling ranges etc en je kunt op een degelijke manier een bankroll opbouwen.

Een ander punt wat je aangeeft is ook erg belangrijk. Je speelt nu erg veel waardoor het leren er een beetje bij inschiet. Juist nu adviseer ik je qua verhouding iets meer te gaan leren. Dat wil zeggen artikelen lezen, coachings volgen, video's bekijken en vooral actief deelnemen aan het SSS forum en SNG forum. Makomar zei ooit eens in zijn coaching dat hij in het begin adviseerde om 2/3 te leren en 1/3 te spelen. Ik geef hem hier volledig gelijk in. Je kunt ook beter je leergeld op de lagere limieten betalen als op de hogere limieten. Daarbij gaat je kennis heel snel vooruit wat ook weer een sterkere fundering met zich meebrengt.

Je hebt nu $300 waardoor je niet zo gek ver weg bent van de $550. Doe rustig aan, dan breekt het lijntje niet en ik hoop dat je wat aan de tips hebt.

Veel succes!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Het is slecht gegaan!
BR naar 230 vanwege een downswing met SSS op PS.
Nu dan toch maar het advies opgevolgd en veel gaan lezen.
Het is wel wennen zo weinig te pokeren en zoveel te lezen, maar ik merk dat het nu al zorgt voor meer zelfvertrouwen aan de tafels.
Net even een sessie gedaan op 1 tafeltje NL5 (jaja, ff laag beginnen ;) ) en dat is echt feest. Wel jammer want volgens mij is er echt een enorm contrast met de spelers hier en op NL10 of NL25. Maar goed, om met lastige dingen als odds, outs equity en ranges onder de knie te krijgen leek me dit een goed beginpunt.
Wat me naast het advies van Sharp, ajfonso en Sharkking veel heeft gedaan, is het interview van TTSIP die net blackmember is geworden.
Vooral deze quote;

Mijn grootste fout was destijds gewoon, dat de verhouding tussen theorie leren en het spelen niet in balans lag. Ik heb teveel gespeeld en te weinig geleerd. Daarom was ik in het begin ook een kleine winnaar op alle low limits. Hoeveel BB het precies zijn geweest weet ik niet meer (die databanken heb ik helaas niet meer allemaal). Ik denk zo’n 1BB/100.

Hier zit ik na mn downswing ook ongeveer op :O

Dat is dus ziek weinig!

Als ik er gewoon nu voor ga zorgen dat ik mn spel sterk verbeter en goed de limieten door ga wandelen, dan is het (wanneer ik me gewoon aan BRM hou) leergeld veel minder duur en zullen de winsten uiteindelijk sneller komen. Logisch, en het is me ook al vaak verteld, alleen soms moet je er zelf ff achter komen.

Anyway, tnx voor de tips en succes aan de tafels!

Groeten,
Leo

raasz
PokerStrategist

Hey Leo.
Heel herkenbaar je verhaal. Ik zit zelf ook in zo'n fase. Ik heb nu 16k handen in mijn database en zit nu op een winrate van 3,55BB/100. Het is weliswaar wat hoger dan jouw gemiddelde maar ik denk dat jij ook meer handen hebt gespeeld. Ik weet niet of 3,55 goed/slecht is maar voor mijn gevoel is een hoger gemiddelde een doel om na te steven. Wel grappig dat dat interview met TTSIP jou ook heeft doen nadenken over de verhouding tussen leren en spelen. Ik vond het interview namelijk ook zeer inspirerend.

Wat ik vandaag heb gedaan zorgt ervoor dat ik in de toekomst wat meer ga leren. Ik heb namelijk alle bronzen en silver strategieartikelen(gold ben ik nog nooit geweest en heb ik dus nog niet kunnen kopieren ;) ) gekopierd in een word bestand en uitgeprint en netjes ingebonden. Ik reis nu vaak ongeveer een 1,5 uur per dag met trein/bus en in die dooie uurtjes vind ik altijd wel even tijd om wat artikelen over poker te lezen. Ik weet van mezelf dat ik de uren die ik thuis beschikbaar heb toch voor 80/90% invul door te spelen. Mocht je interesse hebben in het documentje dan mail je me maar even. Het is in princiepe niet veel werk om zelf even te kopieren maar waarom zelf moeite doen als iemand anders al alles heeft gedaan? Het document is iets van 130 pagina's en het is echt een goede manier om die artikelen eens wat dieper door te nemen i.p.v. alles van je scherm te lezen...

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Heya, raasz.

Leuk, ook dat hebben we dus hetzelfde gedaan met uitprinten ;)
Het is inderdaad makkelijk als je in de trein ofzo zit en je die dingen kan doorlezen. Jammergenoeg wil dit onder het autorijden nog niet echt lukken :)
Zelf zit ik op zo'n 30k handen ofzo die in PT staan iig.

Groeten,
Leo

raasz
PokerStrategist

Oke... dan wens ik je veel succes met leren en ik hoop dat je je spel naar een hoger niveau kan brengen. Succes ermee.
Ik verwijder mijn mail in het vorige berichtje dan maar ff.

Minder lompe all ins callen en zelf meer beuken met goede handen.. Dat is echt de gouden tip bij lage winrates op lage stakes...

hoi Leo,

Die quote is inderdaad erg goed. Ik werd hier een paar dagen terug ook nog mee geconfronteerd. Wanneer je maar genoeg aan je spel werkt dan komt dat geld vanzelf. En je kunt er beter nu meer tijd instoppen als dat je al een stuk verder bent. Ik denk dat als je er pas veel later achterkomt dat je dan pas echt kan spreken van verloren BB'tjes. ;)