Hier maar weer even een update, dit om mij te verplichten ook nog eens goed na te denken over de handen die ik gespeeld heb, en wie weet steken jullie er ook nog wat van op. Omdat Mansion (alweer
) down was heb ik een aantal 2-table SnG's gespeeld om Stars met wisselend resultaat.
Net als afgelopen zaterdag was mijn start zeer moeizaam. Één van de eerste handen die ik oppik is AQo in middle position, ik besluit hier te limpen om de pot niet al te groot te maken. De flop brengt een relatief ongevaarlijk ogend 4 :club:5 :spade:Q :diamond:. Ik besluit mijn top pair meteen uit te betten om geen kansen op outdraws weg te geven, desondanks zijn er in een unraised pot twee callers. De turn brengt een toch wel scary ogende 6 :spade:. Nu ligt er ook een FD op het board en dus besluit ik te betten om te zien waar ik sta, één van de villains besluit te callen en de river te bekijken, dit is 2 :spade:. Villain zit uit positie en komt 2/3e pot uitbetten, ik krijg hier op dit board niet meer de odds om te callen en besluit te folden. achteraf bleek deze SnG niet meer te redden, heb nog wel als relatief shortie de FT gehaald, maar daar hield het dan ook wel mee op.
Een andere SnG speelde zich ondertussen in een rap tempo af en deze wist ik relatief eenvoudig te winnen. Het interessantst is echter de derde SnG, die ik ook gelijktijdig speelde. Na een tijdlang short te zijn geweest vind ik 88 in de BB, twee callers geven mij alle aanleiding om te pushen en de button besluit te callen met JT, mijn 88 blijft staan en dus dubbel ik.
Meteen hierna speel ik de volgende hand, die achteraf de sleutelhand in het toernooi blijkt te zijn, al win ik deze hand met wat mazzel, toch is deze de moeite van het posten waard. Villain is een absoluut calling station en heeft al eerder all-ins afgecallt met rags.
No Limit Holdem Tournament
$5.00+$0.50
5 players
Converted at weaktight.com
Stacks:
UTG (4810)
CO (2150)
BTN (2345)
Hero (2075)
BB (2120)
Blinds: 50/100
Pre-flop: (150, 5 players) Hero is SB A♠ 7♣
UTG calls 100, 2 folds, Hero calls 50, BB checks
Flop: 5♥ 7♠ 6♠ (307, 3 players)
Hero checks, BB checks, UTG bets 100, Hero calls 100, BB calls 100
Turn: A♦ (607, 3 players)
Hero bets 300, BB calls 300, UTG calls 300
River: Q♥ (1507, 3 players)
Hero goes all-in 1575, 1 fold, UTG calls 1575
Final Pot: 4650
Hero shows: A♠ 7♣
UTG shows: 5♦ 6♦
Hero wins 4650 ( won +2575 )
BB lost -500
UTG lost -2075
Normaal gezien bet/reraise ik hier op de flop vanwege de verschillende draws, maar dit was voor mij nu geen optie. Omdat ik in een pot terecht kom tegen twee calling stations besluit ik zeker gezien mijn nog niet extreem grote stack passief te spelen en de turn af te wachten. De turn is ideaal en op dat moment kan ik agressiever spelen om de villain UTG (die toch alles al callde) te laten betalen.
Na dit handje had ik vooral bij de laatste drie een behoorlijke edge over mijn tegenstanders waardoor ik ook deze SnG kon shippen, een redelijk goed SnG dagje tot nu toe dus; 2 uit 3.
Ik hoop dat Mansion vanavond online is zodat ik nog wat shots kan wagen aan de cashtafel, want dat is uiteindelijk waarom ik begonnen ben bij PS, om beter te worden aan de cashtafels.