Ga naar het forum
Disability, voorlop...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Disability, voorlopig niet actief

222 Berichten
23 Gebruikers
0 Reacties
6,405 Weergaven

Ik zal hier ook maar eens beginnen dan? ;)

Na een redelijk succesvolle periode op het Ipokernetwerk, winnend cashgamer op de lagere limieten short-handed en wat kleine succesjes onder andere een paar cashes in de 100K GTD een tijdje geleden besloten terug te keren naar Stars.

Op Stars merkte ik al snel (speelde niet genoeg volgens BR-management) dat mijn BR erg gevoelig was voor swings, ondanks dat ik een aardige ROI% had. Ik speelde voornamelijk SnG en MTT's zo rond de $ 10+1.

Na daar een tijdje gespeeld te hebben heb ik dus nu besloten via PS.com de overstap naar Mansion te maken om daar een constante cashgamer te worden en om met een degelijk BR-management een bankroll op te bouwen en om op die manier langzaam omhoog te grinden.

Ik ben een relatief onervaren cashgamer maar ik hoop mijn spel de komende tijd (met jullie hulp ;)) ook daar te gaan verbeteren, om een winstmakende speler te worden.

Ik hoop jullie hier op de hoogte te houden van mijn vorderingen ien ook zal ik proberen regelmatig een paar handjes te posten, wish me luck en toevallig nog wat kleine suggesties voor een ideaal BR-management?

221 reacties

Hey man,

Welkom :)
Ik zit ook op Mansion en het gaat wel goed daar met mij dankzij PS!
Hoop dat het voor jou ook gaat werken, en ik weet het wel zeker zolang je het strict volgt!

Success nog!

Imran

hoi Disability,

Leuk dat je ook een thread bent gestart!

We kunnen je het beste helpen om je spel te verbeteren wanneer je handen post op het forum. Timor en en de andere leden helpen je maar wat graag verder.

Qua bankrollmanagement adviseer ik je DIT artikel te lezen. Wel hangt het ook af van je comfortzone. Het minimale wat je het beste kunt hanteren is 20 buy ins voor Full Ring en 30 buy ins voor Shorthanded. Echter conservatiever is nooit slecht!

Heel veel succes en hou ons op de hoogte!

Ik ben zeer sterk van mening dat je moet doen wat je het chillst vind. Als jij winning player op 400 NL hebt en je hebt op het moment 10 buy ins op je account en je vind het niet erg om te reloaden moet je gewoon 400NL spelen :D...

Comfortzone daar gaat het allemaal om.

Ik houd mijzelf gewoon aan minimaal 20stacks

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door ajfonso
Ik ben zeer sterk van mening dat je moet doen wat je het chillst vind. Als jij winning player op 400 NL hebt en je hebt op het moment 10 buy ins op je account en je vind het niet erg om te reloaden moet je gewoon 400NL spelen :D...

Comfortzone daar gaat het allemaal om.

Ik houd mijzelf gewoon aan minimaal 20stacks

Nou met 10 buy-ins behind zou ik persoonlijk niet echt comfortabel spelen, ga het inderdaad zo rond de standaard 20 houden ongeveer.

Vandaag even gefocust op het plannen en daarnaast wat theorie, morgen geen tijd dus zaterdag beginnen aan mijn eerst cashssessie sinds lange tijd (waarschijnlijk FR en niet zoals ik gewend was SH).

Succes alvast en laat ons weten hoe het is gelopen!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Het was een tijd geleden dat ik nog cashgames gespeeld heb en bovendien was dat toen 6-max, tijd dus om weer een shotje te gaan wagen op twee tafels NL10FR vandaag.

Ik kende een moeizame start, aan beide tafels compleet carddead, weinig boeiende momenten dus op een paar kleine potjes na. Na een klein kwartiertje vind ik AQo op de CO, ik raise en denk direct de pot op te pikken, villain in de BB beslist echter anders en besluit de call te maken OOP. Flop komt J high en ik Cbet, waarop de tot nu toe tighte villain besluit te callen. Ik vermoed dat hij de flop licht gehit heeft en speel de hand op pot control uit, hij laat een K5s zien waarmee hij met een paartje vijven op de flop de beste hand heeft gemaakt.

Ook aan de andere tafel zat het aan het begin niet mee, met ATs raise ik vanaf de button (één limper voor me), de blinds folden en villain besluit te callen. De flop brengt 8/8/10 en ik Cbet. Villain callt (hier zet ik hem op een klein paartje). Als hij ook de turn checkt second barrel ik om te weten waar ik sta in deze hand, ook hier flatcallt villain weer. De river is een blank en nu ineens besluit villain uit te betten, hij bet relatief klein en dus betaal ik hem af, hij laat pocket 8's zien en flopte dus quads, een pijnlijke constatering. :(

Ook hierna zat het nog een aantal keer tegen, flops die ik hit krijg ik totaal niet afbetaald terwijl ik af en toe wel handen moet afbetalen, waarna ik besluit aan andere tafels te gaan zitten en vanaf dan begint het langzaam te lopen.

Ik krijg een shortstack spelend tegen mij die zijn geld erin jankt met zijn geflopte paartje achten, ik krijg ideale odds en call hem af met top pair, vanaf dan is het zaak om mijn verliezen van eerder vandaag weer op te vangen.

Langzaam maar zeker bouw ik beetje bij beetje op met op dat moment een winrate van ongeveer 10BB/100. Als één van mijn laatste handen krijg ik AA bedealt in late position. Villain UTG+1 raist naar mij toe en uiteraard 3-bet ik hier, villain denkt even na en besluit vervolgens te callen. Op een koning hoge flop besluit villain dat het verstandig is uit te betten waarop ik meteen weer reraise, en ondanks dat ik enorm veel kracht toon callt hij opnieuw. Op dit moment heb ik het vermoeden dat de range van villain TT-QQ en AK is, op de turn gaat het laatste geld ook naar het midden en villain draait inderdaad AK om, ik dubbel en dit brengt mij uiteindelijk toch nog een kleine winst na een slecht begin van deze dag.

Weinig spannende momenten vandaag, heb hier een paar handjes kort omschreven, history's hoef ik niet te posten vandaag want het was allemaal niet extreem interessant, net als deze update overigens. :P

Morgen staat de 20K freeroll van PS op het programma met daarnaast in de middag misschien nog een cashsessie (hopelijk net weer wat beter dan die van vandaag ;)).

Joey

vandaag want het was allemaal niet extreem interessant, net als deze update overigens.

Leest toch erg prettig en denk dat het voor velen leuk en leerzaam is.

Maar gezien je bankrollmanagmentvraag, speel je nu volgens de 20 buy in regel, of ben je met $50 NL10 gaan spelen?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Sharp80

vandaag want het was allemaal niet extreem interessant, net als deze update overigens.

Leest toch erg prettig en denk dat het voor velen leuk en leerzaam is.

Maar gezien je bankrollmanagmentvraag, speel je nu volgens de 20 buy in regel, of ben je met $50 NL10 gaan spelen?

Ik speel met die 50 NL10 omdat Mansion niet lager aanbied, heb dus een klein beetje afgeweken van mijn BR-management, maar ik heb wel voor mezelf gesteld dat ik zodra ik onder de $50 startkapitaal kom ik meteen SSS ga spelen om gaandeweg omhoog te grinden. Zolang ik hierboven blijf speel ik liever zoals nu, zeker als dit mij profit opleverd, maar om limieten omhoog te gaan ga ik 20 tot 25 buy-ins aanhouden, ik hoop dat dit een antwoord op je vraag is? :)

Bedankt trouwens voor het compliment, ik hoop dat mensen er iets aan hebben, is het trouwens ook toegestaan om handjes die ik zelf gespeeld heb ook in dit topic te posten met eventuele motivaties erbij? De handjes die ik geanalyseerd wil hebben post ik uiteraard wel waar ze thuishoren......

Weet je wat ook een goede reden is om eerst sss te spelen???

Het is zeg maar heel vervelend zo lang te moeten grinden op NL10. je moet namelijk $450 nu bij elkaar grinden op bss NL10 en dat gaan eeuwen duren. In de tussentijd ga je je vervelen en wil je toch hoger. Het voelt serieus fijner vaker 'een stapje omhoog' te kunnen doen. Is psychologisch maar ik denk zeker dat het heel erg waar is!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door ajfonso
Weet je wat ook een goede reden is om eerst sss te spelen???

Het is zeg maar heel vervelend zo lang te moeten grinden op NL10. je moet namelijk $450 nu bij elkaar grinden op bss NL10 en dat gaan eeuwen duren. In de tussentijd ga je je vervelen en wil je toch hoger. Het voelt serieus fijner vaker 'een stapje omhoog' te kunnen doen. Is psychologisch maar ik denk zeker dat het heel erg waar is!

Het kan voor mij geen kwaad wat langer op NL10 te spelen, zeker omdat ik nog niet extreem veel ervaring aan cashtafels heb, ik zal er wel even over nadenken want wat je hier post kan inderdaad waar zijn, al zal dit niet voor iedereen opgaan.

Ben wel blij dat er hier mensen zijn die met me meedenken. :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Net gebust in de 20K freeroll na een foutje van mezelf. Had een healthy stack op een goede 6K. Nadat ik een goede hand moet afleggen tegen de chipleader al snel down naar 3K en dan vind ik JKs...... Ik denk dat iedereen naar me toe fold (ik zit op de CO) en maak een stealraise, echter voor mij zat een minraiser die ik door het switchen tussen schermen even had gemist, hij callt dan ook. Flop komt J hoog en hij checkt naar me toe, ik shove (kan niet anders meer Cbetten inmiddels) en hij callt en laat AJ zien. :(

Beetje dom van mij, maarja dan morgen maar even proberen door te grinden aan de cashtafels.

hoi,

Jammer van de freeroll, maar er zullen meerdere kansen komen. ;)

Qua bankrollmanagement is het idd een optie om eerst je bankroll omhoog te grinden met SSS. Sowieso zou ik dit doen als je de $50 weer bereikt, maar dat gaf je zelf al aan.

Veel succes!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hier maar weer even een update, dit om mij te verplichten ook nog eens goed na te denken over de handen die ik gespeeld heb, en wie weet steken jullie er ook nog wat van op. Omdat Mansion (alweer :( ) down was heb ik een aantal 2-table SnG's gespeeld om Stars met wisselend resultaat.

Net als afgelopen zaterdag was mijn start zeer moeizaam. Één van de eerste handen die ik oppik is AQo in middle position, ik besluit hier te limpen om de pot niet al te groot te maken. De flop brengt een relatief ongevaarlijk ogend 4 :club:5 :spade:Q :diamond:. Ik besluit mijn top pair meteen uit te betten om geen kansen op outdraws weg te geven, desondanks zijn er in een unraised pot twee callers. De turn brengt een toch wel scary ogende 6 :spade:. Nu ligt er ook een FD op het board en dus besluit ik te betten om te zien waar ik sta, één van de villains besluit te callen en de river te bekijken, dit is 2 :spade:. Villain zit uit positie en komt 2/3e pot uitbetten, ik krijg hier op dit board niet meer de odds om te callen en besluit te folden. achteraf bleek deze SnG niet meer te redden, heb nog wel als relatief shortie de FT gehaald, maar daar hield het dan ook wel mee op.

Een andere SnG speelde zich ondertussen in een rap tempo af en deze wist ik relatief eenvoudig te winnen. Het interessantst is echter de derde SnG, die ik ook gelijktijdig speelde. Na een tijdlang short te zijn geweest vind ik 88 in de BB, twee callers geven mij alle aanleiding om te pushen en de button besluit te callen met JT, mijn 88 blijft staan en dus dubbel ik.

Meteen hierna speel ik de volgende hand, die achteraf de sleutelhand in het toernooi blijkt te zijn, al win ik deze hand met wat mazzel, toch is deze de moeite van het posten waard. Villain is een absoluut calling station en heeft al eerder all-ins afgecallt met rags.

No Limit Holdem Tournament
$5.00+$0.50
5 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG (4810)
CO (2150)
BTN (2345)
Hero (2075)
BB (2120)

Blinds: 50/100

Pre-flop: (150, 5 players) Hero is SB A♠ 7♣
UTG calls 100, 2 folds, Hero calls 50, BB checks

Flop: 5♥ 7♠ 6♠ (307, 3 players)
Hero checks, BB checks, UTG bets 100, Hero calls 100, BB calls 100

Turn: A♦ (607, 3 players)
Hero bets 300, BB calls 300, UTG calls 300

River: Q♥ (1507, 3 players)
Hero goes all-in 1575, 1 fold, UTG calls 1575

Final Pot: 4650
Hero shows: A♠ 7♣
UTG shows: 5♦ 6♦

Hero wins 4650 ( won +2575 )
BB lost -500
UTG lost -2075

Normaal gezien bet/reraise ik hier op de flop vanwege de verschillende draws, maar dit was voor mij nu geen optie. Omdat ik in een pot terecht kom tegen twee calling stations besluit ik zeker gezien mijn nog niet extreem grote stack passief te spelen en de turn af te wachten. De turn is ideaal en op dat moment kan ik agressiever spelen om de villain UTG (die toch alles al callde) te laten betalen.

Na dit handje had ik vooral bij de laatste drie een behoorlijke edge over mijn tegenstanders waardoor ik ook deze SnG kon shippen, een redelijk goed SnG dagje tot nu toe dus; 2 uit 3.

Ik hoop dat Mansion vanavond online is zodat ik nog wat shots kan wagen aan de cashtafel, want dat is uiteindelijk waarom ik begonnen ben bij PS, om beter te worden aan de cashtafels. :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Nou Mansion was uiteindelijk toch nog even online, en dus nog even wat dollars verscheept in een korte sessie, dankzij de welbekende calling stations. :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ook vandaag weer even 3 tot 4 tafels NL10 BSS gespeeld, met een goed resultaat. Shortstacks bleven hun geld mijn stack inschuiven, een leuk voorbeeld daarvan is een shortstack die mijn raise met Aks flatcalled. De flop komt 10 :heart:J :spade:Q :heart:, ik maak een Cbet en villain besluit dat het tijd is zijn chips naar hetm idden te schuiven. Ik instacall en villain laat tot mijn grote verbazing A6o zien, hij schuift dan ook met alle plezier zijn chips mijn kant op.

AK was toch al de hand van de middag voor mij, want waar ik op mijn AA en KK en andere premiums geen één keer actie kreeg was het met AK constant raak. Een battle of de blinds levert voor mijn AK een droomflop op, 7 :diamond:K :diamond:A :spade:. Villain heeft ook een stack van om en nabij de 100BB en hij besluit mijn Cbet te flatcallen. Als de turn nog een K opleverd is de pot binnen, ik besluit door te betten en villain maakt een onverwachte move. Hij komt raisend uit, en ik besluit te flatcallen om villain naar een flush dan wel naar iets anders te laten drawen. De river brengt een tweede zeven en ook nu kom ik uitbetten, villain instapusht zijn chips naar het midden en laat 87o zien, hij schenkt mijn toch een slordige 100BB, door op het verkeerde moment een play te maken.

Kortom, ik moest het vandaag van mijn AK's hebben. :)

hoi Disability,

Was prettig lezen. Gelukkig dat het zo meezat met AK, ik ken ook de andere verhalen. :D

Wat is je bankroll nu trouwens?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

hoi Disability,

Was prettig lezen. Gelukkig dat het zo meezat met AK, ik ken ook de andere verhalen. :D

Wat is je bankroll nu trouwens?

Die andere verhalen ken ik zeker ja. Mijn bakroll was toen ik dit postte om en nabij de 100 dollar (nog niet echt tijd gehad voor hele lange sessies), nu ben ik weer wat teruggezakt omdat ik tegen mijn eerste echte cooler aan de cashtafel ben aangelopen (set over set), maar goed even kijken of we dat weer kunnen herstellen. :)

EDIT: Ook nu weer een flinke tegenvaller, 4-way action en mijn QQ blijft helaas niet staan, duur potje. :(

EDIT2: En daarnet ook nog maar eens de twee keerzijden van AK leren kennen, pik eerst een grote pot op met AK tegen een callgrage villain en niet veel later schuiven de chips de andere kant van de tafel op. Ik vind A :club:K :club: in de BB, twee limpers en de SB besluit te raisen, ik flatcall hier om na de flop niet voor een te groot probleem te staan. De flop brengt 9 :heart:10 :club:J :club:, ondanks dat ik niet hit toch een monsterflop voor mijn hand. De chips gaan allemaal naar het midden omdat villain mijn semibluf callt. Villain laat QQ zien en ik heb dus nog 9+3+2 = 14 outs om alsnog de pot op te pakken, zijn QQ blijven echter staan en dus sluit ik voor het eerst af met verlies, dankzij een paar ongelukkige handjes en een slechte move met QQ.

Jammer, je had in de laatste hand inderdaad veel outs. Het probleem met outs is helaas dat ze wel op de tafel moeten vallen... :(

Hoeveel heb je nu over van je $100?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Jammer, je had in de laatste hand inderdaad veel outs. Het probleem met outs is helaas dat ze wel op de tafel moeten vallen... :(

Hoeveel heb je nu over van je $100?

Flinke klap terug gemaakt naar een bankroll van rond de 75, ik ga zometeen maar weer proberen alles even rustig op te bouwen, heb nu even tijd namelijk. :)