Ga naar het forum
--== Lief poker dag...

Meldingen
Alles wissen

--== Lief poker dagboek ==--

147 Berichten
30 Gebruikers
0 Reacties
4,853 Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

HOLDEM MANAGER 2

Sinds ik poker speel (± 4 maanden geleden) heb ik gebruik gemaakt van PokerTracker 3. Op zich ben ik dik tevreden over dit programma. Het doet wat je er van verwacht. Helaas zijn sommige onderdelen wat achterhaald en/of aan vernieuwing toe. De handreplayer is bijvoorbeeld oerlelijk en het maken van custom reports kan vrij ingewikkel zijn. Vol verwachting kijk ik dan ook uit naar PokerTracker 4. Wat ik er tot nu toe van gezien heb (preview) vind ik er veelbelovend uitzien. Helaas blijft de beta van PT4 uitgesteld worden.

Aangezien het merendeel van de PokerStrategy community HEM lijkt te gebruiken besloot ik HEM2 aan te schaffen. PT4 laat nog wel even op zich wachten en de trial van HEM1 vond ik erg gebruiksvriendelijk. Daarnaast wil ik t.z.t. een weloverwogen beslissing kunnen nemen of HEM2 of PT4 mijn main-tracker gaat worden. Het gebruiken van het 'beste' programma zal op de lange termijn +EV zijn en is imo de investering waard. Ik ga er overigens van uit dat beide programma's hun sterke en zwakke punten zullen hebben en dat ik ze, afhankelijk van de situatie, door elkaar zal gaan gebruiken. HEM2 bijvoorbeeld voor de HUD en PT4 voor het reviewen van mijn spel.

HocusPocus Foetsie!

Vanaf het moment dat ik deze blog gestart ben maak ik gebruik van HEM2. Tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk. Het ziet er mooi uit, maar zit echt vol met bugs. Gisteravond werd er weer een update aangeboden. Helaas gaat het updaten van de software keer op keer mis. Ik heb hier reeds een ticket voor aangemaakt op het support-forum, maar ze lijken het probleem nog niet verholpen te hebben. Sterker nog, het is zelfs wat erger geworden. Na deze update is niet alleen het programma (wederom) verkeerd geinstalleerd...ook heeft het de database om zeep geholpen.

Niets aan de hand zou je denken. Gewoon even de backup importen die je voor het updaten gemaakt hebt. Eén klein probleempje: Die heb ik dus niet gemaakt. Niet omdat ik eigenwijs ben, nee dit is een andere bug in HEM2. Het is bij mij onmogelijk om een backup van de database te maken.

OK, ok...nog steeds geen man overboord. Gewoon even de handhistory opnieuw inladen. Deze zou nog steeds in de handhistory folder van de pokerroom moeten staan. Aangezien ik de handen ook nog in PT3 wil kunnen importeren laat ik HEM2 de handen niet archiveren (= verplaatsen nadat deze ingelezen zijn.) Hmmm...da's vreemd de hh-folder van PokerStars is leeg en wacht eens de hh-folder van 888 ook :(. Oh fraai, HEM2 blijkt de handhistory inderdaad niet gearchiveerd te hebben, hij heeft ze simpelweg verwijderd.

Gelukkig gaat het hier om een database met alleen maar de gegevens sinds de start van mijn blog. Het zijn maar een paar dagen data die verdwenen zijn. Geen drama, wel jammer, maar zoals ze wel eens zeggen: "gelukkig hebben we de graphjes nog" :f_p:.

Faal + bugs x traag = beta fase

Dit is toch wel erg veel faal van een officieel gereleased product. Trouw blijf ik tickets aanmaken op het bug-forum in de hoop dat deze snel opgelost worden. Helaas is er tot nu toe nog geen update geweest die één van mijn problemen verholpen heeft. HEM2 is traag, zit vol met bugs en doet slechts voor de helft waar het voor gemaakt is. Het heeft potentie maar zit momenteel eigenlijk nog in de beta-fase. Het positieve aan dit alles is dat ik veel meer geduld heb gekregen. Ik vind het opeens niet zo'n probleem meer om wat langer op PT4 te wachten. Zorg eerst maar dat het goed werkt en kom dan pas met de beta (laat staan de release.)

Bugs

Het lijstje waar ik momenteel last van heb:

• Traag
  • Updates creëren een tweede installatie in 'Program Files (x86)' i.p.v. mijn bestaande installatie te updaten. (Video)
  • Kan geen backups maken van de database. (Video)
  • Kaarten in de handhistory worden vervangen door randoms waardoor ik de meest dubieuze handen krijg. (Video + Screenshot)
  • Een zooi kleine bugs; gegevens die niet herladen worden, statistieken van diverse spelers worden soms gecombineerd in rapporten, verkeerd weergegeven combinatie van informatie (bij één villain gaf HEM2 bijvoorbeeld aan dat zijn VPIP 71% was en dat hij dus erg tight is.)

Advies: 'Folden'

Als er mensen zijn die overwegen om HEM2 aan te schaffen dan zou ik hen het volgende willen adviseren: 'Fold' HEM2 nog even. Wacht een paar orbits updates af en call pas als het uit de beta fase is.

Zo, even mijn hart gelucht. Tijd om de aardappels te schillen en de boontjes te punten. Er staat een AGV'tje (aardappels-groente-vleesje) op het menu. Stevige kost om me op een avond grinden voor te bereiden =)

Beantwoorden
Citeren
Horemanske
PokerStrategist

Dacht dat het alleen bij mij was die lege map van 888,blijkbaar niet dus lol.
Kut software :D

Beantwoorden
Citeren

Haha herkenbaar, ik heb HEM 2 een tijdje geprobeerd maar ik ben ook weer terug overgestapt naar HEM 1, werkt veel fijner

Beantwoorden
Citeren

Bolletje

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Tip van de dag: Praat niet met Farma terwijl je aan het pokeren bent...hij jinxed je hand. _tongue:

Beantwoorden
Citeren

hahahah, eindelijk iemand die dat bevestigd!

Beantwoorden
Citeren

:facepalm:

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Haha, ja, Farma brengt niet echt geluk he ;)

Ik had trouwens exact hetzelfde met mijn update van HEM1 naar HEM2. Alles weg...zonde...

Bij deze ff het bolletje, want ik ga dit wel volgen :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Na een 'heerlijk' weekje vol griep en andere lichamelijke ongemakken heb ik eindelijk weer de tijd en energie om in mijn dagboek te posten. Een hele week geen poker spelen. Het had niet veel langer moeten duren anders was de griep waarschijnlijk overgegaan in trillen, schuimbekken en andere afkickverschijnselen _p:.

MSS vs. BSS

Zo'n weekje zonder poker gaf me wel mooi de gelegenheid om eens goed na te denken over welke strategie ik nu eigenlijk wil gaan volgen. In mijn openingspost heb ik het over beginnen met de MSS om bij $250 over te stappen op de BSS. Ik zit in de semi-luxe positie dat ik met één klik in de PokerStars VIP-store $300 aan mijn bankroll toe kan voegen. Ik heb dus in principe de bankroll om BSS te gaan spelen op NL10. (Ik wil liever niet switchen naar een lagere limiet omdat ik het gevoel heb dat er vanaf NL10 pas een beetje nagedacht wordt over het spelletje. Daarnaast heb ik ongeveer 120K handen op NL10 wat handig is als ik stats wil gaan gebruiken.)

Ik heb eens een tabel gemaakt en de MSS tegenover de BSS gezet:

Mijn conclusie is dat ik over ga stappen op de BSS. MSS was een tijdje leuk om te spelen, maar ik heb inmiddels vrijwel alle beschikbare NL & UK content (meerdere malen) gekeken en/of gelezen. Ik ben zeker geen MSS-pro integendeel, ik ben eerder een MSS-robot. Ik hunker naar het spelen van meer soorten handen en het kijken/lezen van de enorme hoeveelheid content die beschikbaar is m.b.t. de BSS. Daarnaast denk ik dat er veel meer mensen zijn die de BSS spelen en mij kunnen helpen met mijn spel en het beoordelen van mijn handen.

Bij dezen wil ik jullie dan ook vragen welke video(series) ik gezien moet hebben m.b.t. de BSS. Ik heb er inmiddels als een flink aantal gekeken (om in de BSS-stemming te komen :)), maar alle tips zijn welkom.

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

Wijze beslissing, BSS is veel leuker :D Speel je SH of FR want dat is wel een verschil als ik video's moet aanraden. Ik zou in ieder geval To 3B or not to 3B kijken

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik begin met FR. Hier ben ik aan gewend. De volgende stap zal van FR naar SH worden maar het zal wel een tijd(je) duren voordat ik hieraan begin. Eén stap tegelijk :).

Bedankt voor de tip!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Helaas kom ik bijna niet aan pokeren toe de laatste tijd. Vanavond had ik een paar uurtjes over en had zin om even 'dom' te grinden. Meteen de sidekick software maar even geïnstalleerd en 24 tafels MSS stampen. Om mijn blog een beetje aan te kleden, hier twee plaatjes van vanavond:

Lekker stukje onder All-in EV gerund. Mijn Azen werden een paar keer gekraakt door de meest bijzondere preflop AI calls (7Js, Q3o), maar ja da's poker op de micro limieten. En niet te vergeten, je wint af en toe ook een dikke pot door zo'n malloot.

Wil van BSS nog steeds mijn maingame maken, maar heb besloten van onderaf aan te beginnen. Dus gewoon de bronze artikelen lezen, wat filmpjes kijken, de theorie een paar sessies heel bewust toepassen, etc. In het begin zal een boel theorie hetzelfde zijn als bij de MSS, maar je kan nooit een te brede basiskennis hebben :). Daarnaast speel ik pas een 4-5 maanden poker en herhaling kan nooit kwaad.

Voor nu: Welterusten! :f_zZz:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Om goed wakker te worden net nog even een sessie 24 tafels MSS gespeeld. Ik zag dat mijn BR inmiddels boven de $400 stond ($100 storting + $250 dollar VIP-store 'rakeback' + $50 winst van de afgelopen tijd.) Daarom een shotje op NL25 gedaan.

Waar ik gisteravond veelal pech had als ik tegen draws speelde, viel vanmorgen bijna alles goed. Tafels waren ook extreem fishy met veel spelers die MP en/of TP-slechte kicker speelden. $88,65 verdiend in iets meer dan een uurtje. Kon poker altijd maar zo zijn :D.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
PStrats...... nice graphs! Welke limiet speel je nu trouwens?
Wist je trouwens dat je komende twee weken "leaderboards" hebt per dag (meeste VPP per dag verzamelen)... met zoveel handen moet het wel lukken om in top100 te komen!

Ik speel op dit moment NL10, maar vanwege mijn $400+ bankroll een MSS-shotje gewaagd op NL25. Mijn plan is om BSS te gaan spelen en dan heb ik bij lange na de BR niet om op NL25 te blijven spelen. Zou ook niet verstandig zijn om dit te doen aangezien ik de BSS niet beheers. Eerst maar eens ervaring opdoen op NL10 :).

Dat van die leaderboards wist ik niet. Gaat dat per limiet of totaal aantal VPP? Per limiet zou het interessant kunnen zijn om eens een poging te wagen. Ik heb vorige maand ongeveer 11K vpp bij elkaar gespeeld op NL10 en een beetje NL25 als MSS-er. Ligt er natuurlijk ook aan wat de prijzen zijn. Als veel spelen mijn resultaten negatief gaat beïnvloeden dan heeft het natuurlijk geen zin.

Beantwoorden
Citeren

Eerste Limietreeks: Micro $0.01/$0.02 - $0.10/$0.25 NLH

Eerste plek (per dag!) 500 dollar + ticket naar een grote freeroll op 11 december.

Rest moet je even nalezen in de link die je boven deze post vind.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Thnx!

Zie dat het vanaf morgen begint en per limiet is. NL25 is de hoogste limiet binnen de micro-limieten. Zou dus wel degelijk interessant kunnen zijn om 24 tafels MSS NL25 te beuken om eens een poging te wagen. Ga meteen de support mailen om te vragen of de 24 uurs periode waarover gerekend wordt ET, CET of gewoon 24 uur is.

Beantwoorden
Citeren

Yep... als je meer weet... kun je de NL-tijden er dan hier voor ons opzetten?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Antwoord van PS:

Bedankt voor je interesse in onze Ringgame-klassementen.

De klassementen zullen lopen van 00:00 Eastern Time tot 23:59
Eastern Time. Hierdoor heeft iedereen gewoon 24-uur en beginnen
en eindigen de dagklassementen voor iedereen tegelijk.

Beantwoorden
Citeren

Iedereen kan meedoen - speel op een dag waarop de promotie plaatsvindt tussen 00:00 en 23:59 ET gewoon zo veel mogelijk handen op je favoriete limiet. Maw: tussen 6 uur in de ochtend tot de volgende morgen :)

Beantwoorden
Citeren