Sicke post! Zal wel wat tijd gekost hebben
Maar er zullen wel veel spelers wat van kunnen leren
Toch mooi hè. Vandaag (nou ja inmiddels gisteren) een paar uur besteed aan theorie en het maken van mijn vorige post zodat de community er ook nog wat aan heeft....wat krijg je als dank? De volgende sessie:

Frapante is ook nog dat ik het qua spel waarschijnlijk mijn beste sessie tot nu toe vind en dat terwijl al mijn eerdere sessies winstgevend waren. Als ik KK had dan had mijn tegenstander AA of QQ/JJ en hitte een set. Met mijn Azen ging het al niet veel beter. Ik heb ook nog nooit zo vaak een split-pot gehad met een overpair. Had ik AA of KK. Komt er een straight op het board, enz.
Volgens mij is dit PokerStars' straf omdat ik de community slimmer probeer te maken :P.
Nou ja, morgen weer een nieuwe dag. Alhoewel ik er misschien wel een 'poker-loos' dagje van maak. Heb eventjes nodig om me over deze bagger heen te zetten.
Slaap lekker allemaal.
Had me dus duidelijk aan mijn voornemen moeten houden om een 'pokerloos' dagje in te lassen. Ging vanmorgen toch weer met frisse moed aan de slag, maar blijkbaar zit ik officieel in een downswing(etje). Binnen drie kwartier meer dan 230bb (5,5BI) down. AA beat door quad Queens, JJ door 44 en als ik KK heb dan heeft de tegenstander AA. Leek één keer een suckout te krijgen met een K op de turn maar toen viel er een A op de river. Normaliter zijn AA en KK mijn meest winstgevende handen, maar in de afgelopen twee sessies staan ze in de min. ![]()
Ik ga me nu toch maar aan mijn voornemen houden. Vandaag geen poker meer voor mij ;).
Weer wat graphjes tot slot:

iig is een ding zeker Pstrats
met deze snelheid word je absoluut een supernova volgend jaar
Dat klopt inderdaad. Ik haal ongeveer 10K VPP per maand, Moet deze downswing wel even stoppen anders moet ik een tweede hypotheek op het huis nemen om supernova te kunnen worden ;).
Nice Pstrats
ik zie dat je eindelijk platinum bent geworden... vond het al vreemd dat je dat nog niet was gezien je puntjes bij PokerStars.
Was trouwens gisteren geeindigd op 745 in de leaderboards... krijg dus ook een ticket voor het 500k feestje als het goed is
Thnx! Duurde inderdaad even. Komt omdat ik pas halverwege de maand echt ben gaan spelen. Heb er niet zo veel aan overigens. De limieten waar ik op speel zijn te laag voor de platinum content en mijn kennis/ervaring te beperkt. Ik kan nog een tijd vooruit met het gold materiaal. Zou trouwens ook mooie bak zijn. Heb uitgerekend dat als ik consequent zou grinden ik waarschijnlijk net de Diamond status zou kunnen halen. Zou een belediging zijn voor de 'echte' Diamond members wanneer er een NL25 FR grinder met mijn beperkte kennis zich tussen hen begeeft :P.
Gratz met je ticket! Leaderboards zijn momenteel een stuk softer. Eindig de laatse dagen bijna iedere keer in de top 250. Top 100 is echter nog veel te ver weg en het kleine extra geldbedrag niet waard. Ik hoop dat je het toernooi shipped :D.
Dank u, dank u.
Downswing heeft trouwens nog even lekker voortgeduurd. Eerste sessie vanmorgen wederom 250bb verloren. Begon al te vrezen dat ik spoedig zou moeten downmoven naar NL10. Had een BR van $750 en stond op een gegeven moment op $540. Net gelukkig een goede run gehad die weer wat vertrouwen en moed geeft met als hoogtepunt:

Poker Stars, $0.10/$0.25 No Limit Hold'em Cash, 9 Players
BB: $10.28 (41.1 bb)
Hero (UTG+1): $15.63 (62.5 bb)
UTG+2: $20.50 (82 bb)
MP1: $10 (40 bb)
MP2: $25 (100 bb)
MP3: $6.56 (26.2 bb)
CO: $10 (40 bb)
BTN: $22.05 (88.2 bb)
SB: $26.69 (106.8 bb)
Preflop: Hero is UTG+1 with K
K![]()
Hero raises to $1, 5 folds, BTN calls $1, SB folds, BB calls $0.75
Flop: ($3.10) 3
8
J
(3 players)
BB checks, Hero bets $2.45, BTN calls $2.45, BB calls $2.45
Turn: ($10.45) K
(3 players)
BB checks, Hero bets $6.56, BTN folds, BB raises to $6.83, Hero calls $0.27
River: ($24.11) K
(2 players)
Results: $24.11 pot ($1.18 rake)
Final Board: 3
8
J
K
K
BB showed J
J
and lost (-$10.28 net)
Hero showed K
K
and won $22.93 ($12.65 net)
BTN mucked and lost (-$3.45 net)
Moet zeggen dat ik het altijd lastig vind wat te doen op een dergelijk board en zeker tegen twee tegenstanders die gecalled hebben. Je zit uit positie en waarschijnlijk hebben ze gecalled met PP, maar ja er ligt ook een FD en SD....lastig, lastig. Ik doe hier een 2/3 potsize bet (waarmee ik OESD's en FD's eigenlijk te goede odds geef, maar ik wil niet te duur 'proben') met het plan om vanaf de T check/fold te spelen. Wat zouden jullie hier doen?
Op een blank turn bet ik zeker nog eens 2/3 tot 3/4 pot :). Naja gelukkig nice turn hier en is 2/3 pot genoeg ;).
Stel dat het beiden goede regs zijn die zowat 13/11 ofzo spelen kan je wel overwegen de turn te checken na 2 calls omdat ze dan heel vaak PP's hebben en wel iemand een setje zal hebben.
Lol inderdaad mooie typo. Even veranderd naar 2/3. Dat ik hier uit positie zit is een geluk bij een ongeluk geweest. Doordat ik bet en alleen maar gecalled word hit ik m'n K op de turn. Als villain een valuebet had gedaan was ik waarschijnlijk uit de hand gestapt.
Oorspronkelijk gepost door Pstrats
Lol inderdaad mooie typo. Even veranderd naar 2/3. Dat ik hier uit positie zit is een geluk bij een ongeluk geweest. Doordat ik bet en alleen maar gecalled word hit ik m'n K op de turn. Als villain een valuebet had gedaan was ik waarschijnlijk uit de hand gestapt.
Meen je dat nu echt dat je gefold had als je uit positie zat en ze c-bette?
Wel als ik de derde in rij zou zijn en speler 2 de cbet zou callen. Ik had nog geen notes/kleurcode voor de spelers aangemaakt waaruit een rare speelstijl blijkt en tot op dat moment waren ze behoorlijk tight. Tegen een loose canon was ik in de hand gebleven.
EDIT: Zou je willen zeggen hoe jij deze hand in en uit positie zou spelen? Ik vind dit altijd een erg lastige situatie en kan wel wat extra inzichten gebruiken.
Ik speel wel SH , maar in positie zou ik sowieso 3betten preflop wat de hele situatie anders maakt. Nu in dit geval zou ik groot betten op flop en Turn aangezien er geen enkele draw aankomt. Je krijgt echt nog zo veel calls van Jx en draws dat ik verwacht bij een blank op de turn ook nog vrij vaak voor te staan. Er zijn gewoon zo veel slechtere handen die nog callen. Je zegt dat ze vrij tight zijn en niks raar doen? Denk je dan niet dat ze een set op zo'n drawy board zouden raisen? Dus ik denk dat hun range voornamelijk Jx en draws is. Hebben ze dan toch een set is het een cooler maar ik vind je hand echt nog wel te sterk om op te geven. Ook omdat er geen 2 pair combo's als ze tight zijn.
Nu ik erover nadenk is deze situatie sowieso niet zo'n probleem indien ik in positie zit. Ik zou inderdaad ook 3 betten. Als er dan 1 tegenstander callt tegen mijn 40bb stack dan is dat al behoorlijk fishy. Zou een tweede tegenstander callen omdat hij dit fishy gedrag opmerkt en beide stacks (fish + de zijne) groot genoeg zijn om een 3 bet te callen, dan wordt de pot preflop al zo groot dat ik eigenlijk alleen nog maar deze flop kan c-betten en vervolgens broke gaan op de turn.
Uit positie heb je wel gelijk, alhoewel ik nog steeds te veel tegenstanders zie checken met een set op een dergelijk board. Waarschijnlijk komt het door de vele coolers tegen mijn AA en KK de afgelopen twee dagen dat ik geneigd ben terughoudender te worden in dergelijke situaties. Da's natuurlijk ook niet goed.
Bedankt voor je feedback.
9T, AJ,KJ, QJ, TJ, alle flushdraws en wrslk 99 en TT callen je daar op de flop, natuurlijk raised niet iedereen een set hier maar de meeste degelijke spelers wel. Je moet niet terughoudend gaan spelen omdat de kans bestaat dat hij een set heeft. Er zijn nog zo veel slechtere handen die callen, heeft hij dan toch een set, cooler maar ja mist veel value door hier te voorzichtig te worden imo. Ik begrijp wel waar je angst vandaan komt in zo'n periode maar je mag niet te achterdochtig worden
Ik geloof dat jouw theorie toch niet helemaal opgaat op PokerStars op NL25. Net $112 dollar verloren in 2K handen. Van de 15 premium overpairs (AA,KK,QQ) en 2P met AK/AQ die ik tot aan de showdown speel zijn er 9 3-bets die gecalled worden door PP. (Kan sowieso niet profitabel maar dat even terzijde.)
In 12 van de 15 handen hit mijn tegenstander zijn set op de flop (12% kans om een set te hitten? Niet tegen mij dan heb je blijkbaar 80% kans :() 11 van de 12x wordt er gecheckt/gecalled met de set ongeacht positie en hoe drawy het board is.
Van de overige 3x gooien mijn tegenstanders 2x hun hand weg na een cbet op de flop en de laatste keer ga ik All-in op de T en wordt gebeat doordat villain zijn set hit op de river met 99.
BR momenteel $490. Nog even en dan wordt het downmoven :facepalm:.
EDIT: Is er een manier in HEM2 om te filteren op het type hand dat je beat heeft? Ik moest ze nu allemaal handmatig nalopen. Kost erg veel tijd.
Ik snap wel dat je er achterdochtig door wordt maar als je 12/15 tegen een set zit als je een overpair flopt heet dat gewoon variance he
Wat wel enorm klote is natuurlijk en in zo'n periode snap ik wel dat je voorzichtiger gaat spelen. Maar wat ik met die vorige hand probeer duidelijk te maken is dat er zoveel in zijn range zit wat je nog wel beat. Dat ze blijven check/ callen op een drawy board zou kunnen ik heb nooit NL25 gespeeld op stars maar ik vind het in ieder geval vrij slecht
Veel van de spelers zijn ook slecht en daardoor is het des te frustrerender. Variance is irritant, variance + keer op keer beat by noobs = waardeloos. Maar je hebt helemaal gelijk. Tanden op elkaar en niet gek laten maken.
Ik heb me maar voorgenomen om te stoppen met spelen zodra ik 3BI down ben t.o.v. van de BR waarmee ik begon te spelen. Helaas is dit nu alweer binnen 45 minuten. PF All-ins: KK beat door set QQ, AK beat door AQ en met als dieptepunt de hand hieronder:
$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (8 handed)
Known players:
[tg]BB$11.42:///////;UTG2$15.36:///////;MP1$24.15:///////;MP2$31.15:///////;MP3$25.00:///////;CO$11.32:///////;BU$11.25:///////;SB (Hero)$10.10:///////;[/tg]
Preflop: Hero is SB with K:d, K:s.
5 folds, BU raises to $0.62, Hero raises to $1.87, BB folds, BU raises to $5.00, Hero raises to $10.20, BU calls $5.10.
Flop: ($20.45) A:d, K:h, A:h (2 players)
Turn: ($20.45) T:c (2 players)
River: ($20.45) A:s (2 players)
Final Pot: $20.45.
Results follow:
Hero shows a full-house, aces full of kings(Kd Ks).
BU shows four of a kind, aces(Qc Ac).
BU wins with four of a kind, aces(Qc Ac).
Verloor nog één BI extra tijdens het afsluiten van de tafels doordat mijn AK raise gecalled werd en ik met een AK Flop broke ging tegen de caller die KK bleek te hebben. Ga nu lekker een filmpje kijken en slapen. Trusten en tot morgen.