Ga naar het forum
Marjolein en Pokere...

Meldingen
Alles wissen

Marjolein en Pokeren

400 Berichten
64 Gebruikers
0 Reacties
15.4 K Weergaven
Kidd0Beatrix
Poker Player

Net nieuw en nu start ik al een blog.

Waarom? Er staat zo ontzettend veel informatie op de website dat het me duizelt.
Ik snap de meeste afkortingen niet, en begrijp veel van de strategische tips niet.
Ik ben dan wel vrouw, maar niet echt heel dom, en toch.............

Dus in plaats van overal mijn (minder slimme) vragen te stellen, doe ik het maar hier in mijn eigen blog.

Het lijkt me reuze interessant om te zien in hoeverre mijn pokerspel erop vooruit gaat als ik alles meer gestructureerd aanpak.

Op dit moment blijft mijn BR ongeveer gelijk. Ik win wat, en verlies wat.

Ik speel een paar keer per week een stuk of 8 SNG voor 1,50 met 45 man (meestal 44 en 1 vrouw :D )

Zolang ik deze speel, stijgt mijn bankroll. Zodra ik naar 3,50 overstap verdwijnt mijn geld als sneeuw voor de zon. :D

Mijn plan?

Veel lezen, kijken, vragen enz. En toepassen. En natuurlijk oefenen, oefenen en nogmaals oefenen.

Übung macht der Meister zeggen de Duitsers niet voor niets. Oftewel, oefening baart kunst.

Mijn doel?

Succesvol de overstap maken naar 7,- SNG 45 man. En vandaar kijken wat er nog meer mogelijk is.

Nu niet langer meer gekletst, maar hop aan het werk. Ik ga mijn eerste video maar eens bekijken.

Omdat ik me het spelletje tot nu toe helemaal zelf aangeleerd heb, ben ik heel benieuwd in hoeverre mijn manier van spelen overeen komt met het spel van mensen die wel verstand hebben van poker.

Beantwoorden
Citeren
399 reacties
Skrolk
Oldschool Grinder

Hier ook maar even een bolletje droppen :D

Marjolein ik weet niet of je een skype account hebt, maar we zitten met een aantal mensen van dit forum in een 45 mans skype groep.

Hierbij helpen we elkaar verder met elkaars spel, door met elkaar mee te kijken tijdens een sessie en handen met elkaar te bespreken.

Misschien heb je hier ook wel intresse in.

Een goede basis voor de 45 mans kan je hier vinden:

https://www.pokerstrategy.com/nl/forum/thread.php?threadid=57303

Handjes waarover je twijfelt kan je hier posten:

https://www.pokerstrategy.com/nl/forum/board.php?boardid=1577

In ieder geval veel succes met het behalen van de 7 dollar games.

Skrolk

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Marjolein47533
Net nieuw en nu start ik al een blog.

Waarom? Er staat zo ontzettend veel informatie op de website dat het me duizelt.
Ik snap de meeste afkortingen niet, en begrijp veel van de strategische tips niet.
Ik ben dan wel vrouw, maar niet echt heel dom, en toch.............

Geweldig.

Beantwoorden
Citeren

bolletje!! (betekent dat iemand je blog volgt :P)

ik heb zelf ook een tijdje 45 mans gespeeld en ben overgegaan naar de 180 mans, dus interessant om je te volgen!!

GL en inderdaad, slim om een blog te starten om de reden die je gaf, ik krijg ook vaak snel advies van mensen als ik vragen in me blog stel.

En hoe meer tijd in studeren hoe beter je word, ik heb ook enorm veel tijd in de poker studie gestopt en dat begint zijn vruchten ook af te werpen :)

glgl!!

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix Topicstarter
Kidd0Beatrix
Poker Player

Dank u heren.

Mijn eerste dilemma.

Als ik het goed begrijp moet je dus zo tight mogelijk spelen. Heel leuk, maar...............

Je hebt toch ook te maken met een bepaalde reputatie aan tafel? en met het geluk of je goede kaarten krijgt.

Als je heel tight speelt, moet je dus maar afwachten of je goede kaarten krijgt. In de tussentijd fold je alleen maar. Op het moment dat je dan een keer speelt, heeft er dan nog wel iemand zin om mee te doen, behalve als je tegenstander(s) zelf hele goede kaarten heeft?

Ik heb daarnet een SNG met 10 man gespeeld op partypoker en heb in het begin heel tight gespeeld. Het duurde eeuwig voordat ik in actie kon komen. Ik ben nog wel 2e geworden, maar dat was omdat iedereen op een gegeven moment dacht dat ik alleen maar tight zou spelen en ik toen een stuk looser ben gaan spelen.

Normaliter ga ik altijd in het begin van het toernooi als er nog niet veel op het spel staat een paar keer met een veel slechtere kaart mee. Meestal valt er dan niets op de river en kan ik folden. Soms krijg ik een fantastisch gelukje en dan laat ik ook meestal mijn kaarten aan iedereen zien.

Ik hoop dat zij dan denken dat ik:

A) Vrouw ben en dus sowieso niet zo slim ben als zij en dus eigenlijk geen partij
B) Een echte Fish ben en heel loose speel

Vaak werkt dit wel en heb ik hier veel profijt van verderop in het toernooi.

Mijn veel te lange verhaal korter gemaakt:

Is het nu echt zo wijs om heel tight te spelen, vooral in het begin van het toernooi waar er nog niet veel op het spel staat.

Edit: Ik heb idd Skype. Hoe vind ik jullie, enne ben ik welkom?

Beantwoorden
Citeren
Bpelt
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Marjolein47533
Dank u heren.

Mijn eerste dilemma.

Als ik het goed begrijp moet je dus zo tight mogelijk spelen. Heel leuk, maar...............

Je hebt toch ook te maken met een bepaalde reputatie aan tafel? en met het geluk of je goede kaarten krijgt.

Als je heel tight speelt, moet je dus maar afwachten of je goede kaarten krijgt. In de tussentijd fold je alleen maar. Op het moment dat je dan een keer speelt, heeft er dan nog wel iemand zin om mee te doen, behalve als je tegenstander(s) zelf hele goede kaarten heeft?

Ik heb daarnet een SNG met 10 man gespeeld op partypoker en heb in het begin heel tight gespeeld. Het duurde eeuwig voordat ik in actie kon komen. Ik ben nog wel 2e geworden, maar dat was omdat iedereen op een gegeven moment dacht dat ik alleen maar tight zou spelen en ik toen een stuk looser ben gaan spelen.

Normaliter ga ik altijd in het begin van het toernooi als er nog niet veel op het spel staat een paar keer met een veel slechtere kaart mee. Meestal valt er dan niets op de river en kan ik folden. Soms krijg ik een fantastisch gelukje en dan laat ik ook meestal mijn kaarten aan iedereen zien.

Ik hoop dat zij dan denken dat ik:

A) Vrouw ben en dus sowieso niet zo slim ben als zij en dus eigenlijk geen partij
B) Een echte Fish ben en heel loose speel

Vaak werkt dit wel en heb ik hier veel profijt van verderop in het toernooi.

Mijn veel te lange verhaal korter gemaakt:

Is het nu echt zo wijs om heel tight te spelen, vooral in het begin van het toernooi waar er nog niet veel op het spel staat.

Kort antwoord: Ja

Lang antwoord: Ja, want met sit &go tornooien moet je chips sparen voor de latere fase (Vooral voor de push fold fase). Bij de ene variant is dit nog belangrijker als bij de andere variant. Want met meer chips kan je meer druk uitoefenen en zijn mensen sneller geneigd te folden (Fold equity).

Bij de strategie artikelen staan ook wel starthanden charts in de verschillende fases van het toernooi, dit is een heel goed hulp middel om mee te beginnen.

Daarnaast doet image op de micro limieten er totaal niet toe, mensen kijken alleen naar hun eigen kaarten.

Beantwoorden
Citeren
Bpelt
PokerStrategist

Het is goed dat je aan het begin tight speelt en later wat looser, dat doen meer gevordere speler in sit&go's het is wel belangrijk dat je nog steeds met speelbare handen blijft spelen. Dus niet met T8o (Tien acht offsuit) of iets dergelijks

Beantwoorden
Citeren
LiquidCity
PokerStrategist

Waarom moet je zo benadrukken dat je een vrouw bent?

Beantwoorden
Citeren
Cognitief
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door LiquidCity

Dan kan xXShinryuuXx het een keer over dikke tieten hebben zonder offtopic te gaan? :D

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door LiquidCity

Dat kwam toevallig zo uit. Dat doe ik normaal niet, wees niet bang.

En tijdens het pokeren helpt het. Ik heb het echt al vaak meegemaakt dat ik nog HU ben en dat mijn tegenstander dan vraagt of ik vrouw ben. Ik geloof niet dat ik na deze vraag ooit nog verloren heb.

Verder heb ik al vaak beledigingen naar mijn hoofd gekregen mbt mijn vrouwzijn. Het schijnt enige heren behoorlijk te storen. Ik chat nooit tijdens het pokeren op een GL na als we HU zijn. Dus lok ook niets uit ofzo. Maar het helpt dan vaak wel als ik tegen zo iemand dan op een gegeven moment zeg dat hij van een vrouw gaat verliezen :D Verder ga ik dan nergens meer op in.

Verder heb ik het er nooit over geloof ik, dacht ik, weet ik vrij zeker.

On Topic:

Mmmmm, dus omdat mensen niet kijken hoe je speelt, maar alleen naar de grote van je stack (zo heten het aantal fiches dat je hebt toch?), is het alleen maar zaak om deze te beschermen en waar mogelijk uit te bouwen. Met zo min mogelijk risico's in het begin van het toernooi?

Ik ga dan nu zo een toernooi spelen en heel tight spelen, en eens kijken waar het schip strand

I'll be back....

Beantwoorden
Citeren

Laat haar lekker benadrukken dat ze vrouw is. Ik snap al die gefrusteerde pokeraars niet... Zodra je "vrouw" zegt krijgen ze spontaan een stijve. Dan denk ik persoonlijk dat je teveel pokert en te weinig een leven hebt buiten poker.

Mensen die (zonder te levelen van hun kant) alsmaar zeuren over tieten zijn mijns insziens een beetje pathetic.

Ik vind het stoer als een vrouw (goed) pokert en ook als ze het niet doet. Hetzelfde geldt voor de mannelijke pokeraars. Op het eind is een vrouw aan de pokertafel net zo'n villain voor mij als een man. Op dat moment gaat het om de cash. Wippen kan daarna wel...

Beantwoorden
Citeren

ik weet niet of ik het goed ga uitleggen maar probeer maar ergens te beginnen: :D

Op het begin van het toernooi zijn er nog geen antes in het spel en elke keer als jij bijvoorbeeld naar 90 raised met 15/30 blinds, zet jij 90 chips op het spel om 45 chips te winnen.
Wanneer er antes in het spel komen, kan je iets looser gaan openen en dan zou ik vooral in de CO en BTN. (de laatste 2 plaatsen voor de blinds) iets looser gaan openen om de blinds+antes op te pakken. Nu ga je 2 keer de blinds openen en riskeer je bijvoorbeeld 300 om 450 te winnen, je ziet het zelf al, dit hoeft in minder dan 50% van de keren te werken om het profitabel te maken.

dus voordat er antes in het spel komen tighter als wanneer er antes in het spel komen. Maar dan nog moet je niet extreem veel looser gaan spelen en helemaal niet op de limieten die jij nog speelt. de beste strategy is gewoon straight forward, tight spelen en laat al die anderen maar fouten maken.

en je image speelt wel zeker een roll, ook al kijken de mensen hier alleen naar hun eigen kaarten, als jij echt super tight speelt of super aggro dan gaat ook fish dit opmerken. maargoed als jij gewoon tight speelt dan hoef je je verder nergens zorgen over te maken. op de lange termijn gaat het echt werken, tight en aggresief.

hoeveel tafels speel je?

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975
PokerStrategist

ff een

[IMGM] [/IMGM]

droppen.

en via deze :link kan je de uitleg van de meeste poker termen vinden.

suc6

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

Dank je kokkie voor de link.

Ik raise ook niet met een slechte hand. Wat ik doe is callen. Wordt er geraised ga ik weg. Wordt er gecalled en heb ik het geluk dat ik iets hit en de hand win laat ik hem zien zodat iedereen ziet dat ik met een slechte kaart een hand gewonnen heb.
Als ik het geluk heb dat dit een paar keer gebeurd dan ga ik daarna altijd tight spelen. Hiermee behaal ik dan meestal heel wat chips omdat iedereen ervanuit gaat dat ik loose speel.

Hiermee probeer ik goedkoop een slechte reputatie op te bouwen, die zich later als de inzetten hoger worden, dubbel en dwars terugbetaald.

En omdat ik altijd goed op de anderen let, weet ik op een gegeven moment vrij goed in te schatten wie er oplet en wie niet. En speel ik op diegenen die opletten.

Maar, aangezien ik niet eigenwijs wil zijn, ga ik vanaf nu dit niet meer doen. Alleen al omdat ik meerdere tafels wil gaan spelen. Ik speel er nu 2 en wil naar 5 ofzo.

Op meerdere tafels kun je je dit niet meer veroorloven, omdat je dan de tijd niet meer hebt om je tegenstanders te lezen lijkt me.

Klopt dit?

Hoe doe je dit als je veel tafels tegelijk speelt?

Beantwoorden
Citeren
Yordi85
PokerStrategist

Moi, eerst leer je tight te spelen omdat je eerst leert handreaden met de nuts. Je kan al bijna niet verliezen. En daarna leer je marginale situaties en loose spelen. Maar idd je hebt een tafelimage.

Als je 1 tafel speelt dan kan je er veelal op letten en je handrange op de tegenstanders aanpassen. Tegen een nit die 7-7 speelt en UTG opend call je geen KTo +EV op de button maar tegen een 30-50 speler natuurlijk wel enz.... Ik wil zoiezo op de tafel voor de bubble een stack van minimaal 1,5x begin hebben zodat je niet met 1 verlies busto bent....

Misschien ben je al iets verder dan de beginner en kan je dus wel wat vrijer openen...

Beantwoorden
Citeren

mmmm aparte strategy :D maar limpen is niet aan te raden...om meerdere redenen. maar dit kan je wel terugvinden in de strategy artikelen, ik kan hier wel een hele strategy posten maar alles staat netjes in de artikelen en ook de redenen van waarom wel of niet limpen.

en helemaal als je meerdere tafels speelt is tight spel fijner.

Ik weet niet of je al een database programma hebt, als holdem manager of pokertracker? vraag het eens aan je man die weet wel wat dit is als hij online speelt. Wss heeft hij nog wel een key ook, aangezien je er 2 krijgt als je dit programma koopt.

Als je meerdere tafels speelt, zijn dit je "reads" zeg maar, aan deze stats kan je zien of iemand veel limpt/veel handen speelt, agressief is of passief etc etc.

Beantwoorden
Citeren
Yordi85
PokerStrategist

als je 5 tafels speelt dan kan je nog wel de echte loose passive speler eruit halen.
Je kan ze een kleurtje geven en notes maken.
En een programma aanschaffen: Hold'em manager 2 of pokertracker 4

Beantwoorden
Citeren

owja en veeeel handen posten, daar leer je het meest van!

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

Wel een beetje aardig zijn hoor heren. Maar wat doe ik hier fout? Had ik moeten folden?

PokerStars No-Limit Hold'em, 1.5 Tournament, 50/100 Blinds (9 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

UTG (t2280)
UTG+1 (t1345)
MP1 (t1320)
MP2 (t1355)
MP3 (t1350)
CO (t2055)
Button (t1810)
SB (t2965)
Hero (BB) (t1810)

Hero's M: 12.07

Preflop: Hero is BB with Q, K
2 folds, MP1 calls t100, 3 folds, Button calls t100, 1 fold, Hero checks

Flop: (t350) Q, 2, 5 (3 players)
Hero bets t400, MP1 raises to t800, 1 fold, Hero raises to t1710 (All-In), MP1 calls t420 (All-In)

Turn: (t2790) 10 (2 players, 2 all-in)

River: (t2790) 10 (2 players, 2 all-in)

Total pot: t2790

Results:
Hero had Q, K (two pair, Queens and tens).
MP1 had K, K (two pair, Kings and tens).
Outcome: MP1 won t2790

Beantwoorden
Citeren

nee hij had gewoon een betere hand :D

is goed gespeeld!

al zou ik de flop gewoon 350 (pot) betten of 300

Beantwoorden
Citeren