strever !! ♠_love:
Om Marjolein te helpen.
We waren over ICM bezig gisteren. Het ging erover wanneer je tight moest zijn en wanneer je losseer moest zijn.
2 situaties werden besproken:
1. Je bent enige echte shortstack
2. Je bent met 2 shortstack
Wanneer moet je losser zijn over het algemeen.
Normaal gezien situatie 1 bijna altijd was mijn mening. Alleen in de 2e situatie is een echt foldwar mogelijk soms.
Marjolein zei dat het omgekeerd was
Dus mss wel een fijn onderwerp om te bespreken
obv 1ste moet je looser zijn. met folden kan je niet hoger finishen en je situatie kan alleen verbeteren.
Interessante is imo wat als je met 3 of 4 shorties zit
Dan begint het pas leuk te worden. ga je dan folding war aan, of niet en why?
word ook in de PS coaching besproken hoor, denk dat ik in de privé caoching gelijkaardige volgorde ga doen als in de PS coaching. word dus in les 5 of les 6 beetje besproken en in detail in hoofdstuk (?) tell me your stack and i will tell you your range. ga echt per volgorde te werk gaan. en we gaan beginnen met de eerste blindlevels en stap per stap voor alle 3 elke fase in orde krijgen
Oorspronkelijk gepost door solartje
obv 1ste moet je looser zijn. met folden kan je niet hoger finishen en je situatie kan alleen verbeteren.
Interessante is imo wat als je met 3 of 4 shorties zit![]()
Dan begint het pas leuk te worden. ga je dan folding war aan, of niet en why?word ook in de PS coaching besproken hoor, denk dat ik in de privé caoching gelijkaardige volgorde ga doen als in de PS coaching. word dus in les 5 of les 6 beetje besproken en in detail in hoofdstuk (?) tell me your stack and i will tell you your range. ga echt per volgorde te werk gaan. en we gaan beginnen met de eerste blindlevels en stap per stap voor alle 3 elke fase in orde krijgen
Ik weet het wel maar marjolein nog niet vandaar
kdacht ik zeg het even solartje is de leakfixer
maar als andere weten dat je eigenlijk tighter moet zijn kan je toch looser zijn omdat je perceived range tight is? Of zit je te short voor dit soort dingen want ik ben complete S&G vis
Oorspronkelijk gepost door oscaar10
maar als andere weten dat je eigenlijk tighter moet zijn kan je toch looser zijn omdat je perceived range tight is? Of zit je te short voor dit soort dingen want ik ben complete S&G vis
De reden waarom we tight moeten zijn is door de icm, dus zelfs als zij heel tight gaan callen en wij weten dat, dan nog gaan we tighter moeten zijn omdat het niet chipev is .. dat is het leuke stukje aan de SNG's
Dus over het algemeen worden de nashcallranges van villains idd veel tighter, maar wij kunnen niet wijd zijn omdat dat onze kans te veel vergroot op een clash die we eigenlijk kost wat kost moeten vermijden, waardoor wij ook weer een tighte pushrange hebben... Je hebt natuurlijk wel altijd villains die overadapten en die kan je wel exploiten. Als ze weer 2 handcombinaties te veel zouden callen dat zit je soms met heel sicke pushranges die overdreven tight zijn
alles draait om
- de combo/evenwicht: callranges - fold equity - pushranges other shortie - utility reward.
FE. Als je geen FE hebt, exploit je niets, gezien je altijd tot een sd komt. looser pushen dan je percieved range is dan -ev
pushrange : als jouw rechstreekste tegenstander icm niet kent en -ev pushes gaat maken, let him do. als hij bust = winnen wij equity
utility reward: als je met 4 shorties zit en een AI betekend dat je van 8/8 naar 3/8 (positie aan de FT) kan geraken, dan is de reward tov je risk best nog ok.
als je met 2 shorties zit en een AI betekend dat je van 8/8 naar 7/8 gaat en nog steeds ver van al de rest zit, dan is de utility reward laag. je kan dezelfde reward halen als de andere bust
callranges: als bigstacks niet snappen dat hun ICMtax tov ultra shorties zo laag is dat ze 4bb pushes kunnen callen met bijna ATC, dan kan het zijn dat je je tegenstanders +ev spots krijgt die ie normaal niet heeft, en moet jij dus ook wat meer risk nemen dan in "perfect situaties".
etc
Oorspronkelijk gepost door Wolfske
Om Marjolein te helpen.
Pfff, jij wilt mij helemaal niet helpen. Je wilt gewoon je gelijk halen.
Er waren 3 SS. Zij hadden alledrie echt veel minder dan de anderen.
2 hadden rond de 3 BB en eentje met 3BB stond op sit out. Tenminste, dat is hoe ik het zag in de gauwigheid.
Er waren nog 9 spelers.
De kans dat je dan in het geld komt is niet groot. Het enige wat je dan kunt doen is proberen te dubbelen en daarmee dan een foldwar aangaan.
Je hebt vaak best wel wat FE op een FT als je veel gefold hebt. Heb je het geluk dat iedereen fold, dan dubbel je al bijna en kunt vanaf dan heel tight gaan spelen. Wordt je wel gecalled, dan kun je nog altijd de hand winnen.
Fold je alleen maar, dan is de kans 1 op 3 dat je ITM komt. Volgens mij is die kans te klein om je dood te laten bloeden.
Ben je met 2 SS dan ben ik het helemaal met je eens en wacht je. Ben je met 3 SS op de bubble dan ook.
Maar met nog 9 spelers? Nee, dan gooi ik ze erin.
ja das nu weer een specifieke situatie waar je ook niet echt op de bubble zit .. icm wise zou het niet mogen, maar ik ben daar ook nog 'wijd' omdat icm daar mijn ballen mag kussen
ja das nu weer een specifieke situatie waar je ook niet echt op de bubble zit .. icm wise zou het niet mogen, maar ik ben daar ook nog 'wijd' omdat icm daar mijn ballen mag kussen![]()
Ik weet het wel maar marjolein nog niet vandaarkdacht ik zeg het even solartje is de leakfixer
![]()
Als we er hetzelfde over denken, wat snap ik er dan niet aan?
Wat bedoel je nu? Hier snap ik niets van
Het was gisteren dan ook niet 2 x 3BB op de bubble. Anders had ik niet gezegd dat hij zijn chips naar het midden moest gooien.
Ze waren echt met 3 en er zaten nog 9 man aan tafel.
Oorspronkelijk gepost door solartje
maar als andere weten dat je eigenlijk tighter moet zijn kan je toch looser zijn omdat je perceived range tight is? Of zit je te short voor dit soort dingen want ik ben complete S&G visalles draait om
- de combo/evenwicht: callranges - fold equity - pushranges other shortie - utility reward.FE. Als je geen FE hebt, exploit je niets, gezien je altijd tot een sd komt. looser pushen dan je percieved range is dan -ev
pushrange : als jouw rechstreekste tegenstander icm niet kent en -ev pushes gaat maken, let him do. als hij bust = winnen wij equity
als in jouw vb er eentje sitout zit, is de kans dat die speler een -ev push maakt nihil. dus deze randvoorwaarde doet je idd loser pushen. een FT waar de shorties 50/40 spelen of een FT waar iedereen 10/8 speelt maakt veel uit.
utility reward: als je met 4 shorties zit en een AI betekend dat je van 8/8 naar 3/8 (positie aan de FT) kan geraken, dan is de reward tov je risk best nog ok.
als je met 2 shorties zit en een AI betekend dat je van 8/8 naar 7/8 gaat en nog steeds ver van al de rest zit, dan is de utility reward laag. je kan dezelfde reward halen als de andere bustin jouw vb, betekend folden niet gegarandeerd een ITM. dus zou je idd loser kunnen pushen. de kans op meer dan mincash kan ik niet afleiden uit je antwoord
callranges: als bigstacks niet snappen dat hun ICMtax tov ultra shorties zo laag is dat ze 4bb pushes kunnen callen met bijna ATC, dan kan het zijn dat je je tegenstanders +ev spots krijgt die ie normaal niet heeft, en moet jij dus ook wat meer risk nemen dan in "perfect situaties".
zoals je zelf zegt, begin FT zijn er veel spelers nog te tight. dan kan je idd looser gaan pushen
etc
heb het specifieke geval hier niet, maar uit wat je verteld lijkt het me idd, dat je beter met 9 man left en nog iets van stack een goede spot zoekt.
Ik weet het wel maar marjolein nog niet vandaar
kdacht ik zeg het even solartje is de leakfixer
![]()
Ik hoop dat het je geholpen heeft Wolfske?

Zullen we nu weer lief doen???
Begin eigenlijk best bang voor je te worden.... Jij bent vast zo'n duitse kenau die de konijntjes van dr kinderen stuk trekt met de kerst.