Thnx, ik ga ermee aan de gang
GL met leaks&leren!
AT, hoe groot/klein bet jij dan? Ik zit hier OOP dus wil hem geen goedkope flop geven toch? Ik doe IP 2.30 en OOP 2.9, dacht dat dat de bedoeling was om IP mn blufs "goedkoop" te houden.
Denk eens in BigBlinds ajb; HERO opent 3bb, villian 3b 9bb, HERO 4bet naar 29(!) bb en in dit geval al bijna 25% van je stack...
Deze leak gaan we oplossen, dit geplaatst in het strategie gedeelte, antwoorden hier zijn ook van harte welkom
"Ik schijn iets te groot te 4betten, graag hoor ik van iemand wat de ideale sizing zou zijn zowel IP als OOP, ook met het oog op het "goedkoop" bluf 4betten met A en K blockers vs gasten met hoog 3bet% vanaf die positie (7%+ op 10NL igg)
Voorbeelden op 10NL:
IP: Hero (btn) 0.3$, SB raist naar 0.9$ Hero???? (Nu doe ik 2,3$)
OOP: Hero (UTG) raises naar 0.3 CO raises 0.9$, Hero??? ((Nu doe ik 2,9$)"
Zou zelf zo'n $2 4 betten in positie en maximaal $2,70 uit positie 4 betten. Al zou ik met 100bb toch onder de $2,50 proberen te blijven met 4 betten en met 200b effectief vind ik $2,70 prima om uit positie te 4 betten.
Al heeft iemand als Divvie er iets meer verstand van dan ik
TNX! Feedback van Divvie waar ik zeker wat mee ga doen:
Probeer gewoon een sort of standaard 4betsizing aan te houden van 22bb~, maakt niet uit of je nou IP of OOP zit. Waarom:
- Mensen op NL10 gaan toch niet wijd 4bets callen
- Mensen op NL10 gaan niet light 5betshoven
(beide uitzonderingen daar gelaten)
- Je maakt bluffs nu erg duur OOP, je investeert al een groot deel van je stack en mocht hij callen zit je al in een eigenlijk veel te grote pot.
- Als je bvb een monster OOP 4bet geef je mensen een erg slechte prijs om de 4bet te callen met slechter. Je verkleind ook de kans dat men al dat eens light gaat 5betshoven op je, want je wekt de indruk dat je niet meer gaat folden met die grote 4bet.
Toen ik nog speelde heb ik zga geen regs gezien die IP of OOP verschillende 4betsizings hanteerden, had ik zelf ook niet. Als je deep vs fish zit bv kun je uiteraard groter gaan, maar dat spreekt voor zich. Zou dus een redelijk centrale sizing aanhouden waar je je op kan richten. Door het hanteren van deze verschillende sizings kun je straks misschien ook nog onopgemerkt sizing tells krijgen (hoeft niet perse).
Je hoeft dus OOP niet zon enorme 4betsizing aan te nemen om het OOP zitten te compenseren, om bovenstaande redenen basically (zie het alleen maar in je nadeel werken).
Als ik dit zo lees zijn mijn 4bets op 10NL dus veel te laag
Ik gebruik andere aanpak- tegen rocks 4bet ik sws nooit (gewoon reraise call en daarna flopje kijken)
And if i 4-bet against a reg gooi ik er max een 1$ bovenop- OOP of IP
[tenzij ik AA of KK heb- QQ speel ik ook maar max1$ 4bet]
ik speel ze er dan liever postflop er weer uit- als er daarna een 5bet word gemaakt moet je op deze stakes toch wel folden, dus is indd zonde om dan je 24BB weg te gooien
(as you said, op deze stakes wordt vrijwel nooit light 5-bets geplaatst)
Allemaal standaard play ofcourse- als je villians hebt die maar al te graag 3betten dan word mijn 4bet range niet alleen wijder maar ook groter (up to 2$) en dan ga ik zelfs boven 25BB zitten (obviously)
Oorspronkelijk gepost door rrrood
AT, hoe groot/klein bet jij dan? Ik zit hier OOP dus wil hem geen goedkope flop geven toch? Ik doe IP 2.30 en OOP 2.9, dacht dat dat de bedoeling was om IP mn blufs "goedkoop" te houden.
Denk eens in BigBlinds ajb; HERO opent 3bb, villian 3b 9bb, HERO 4bet naar 29(!) bb en in dit geval al bijna 25% van je stack...
Oorspronkelijk gepost door martijnde666
Tnx, daar zit wat in!Doe ik beter IP 2.10$ en OOP 2.3$?
Zeg dan 21bb en 23bb
Hier wat twijfelhanden, feedback is welkom:
Kan ik hier de 3bet callen met een redelijke hand IP vs 2 (50/20/10) whales:
[converted_hand][hand_history]Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
SB: $4.29 (42.9 bb)
BB: $10.10 (101 bb)
UTG: $18.08 (180.8 bb)
MP: $9.85 (98.5 bb)
Hero (CO): $10.29 (102.9 bb)
BTN: $19.71 (197.1 bb)
Preflop: Hero is CO with 9♠ A♠
2 folds, Hero raises to $0.30, BTN raises to $1, SB calls $0.95, BB folds, Hero calls $0.70
Flop: ($3.10) 8♠ K♠ 4♠ (3 players)
SB bets $0.50, Hero calls $0.50, BTN raises to $2.30, SB folds, Hero raises to $9.29 and is all-in, BTN calls $6.99
Turn: ($22.18) 7♦ (2 players, 1 is all-in)
River: ($22.18) 5♦ (2 players, 1 is all-in)
Spoiler
Results: $22.18 pot ($1.00 rake)
Final Board: 8♠ K♠ 4♠ 7♦ 5♦
SB mucked and lost (-$1.50 net)
Hero showed 9♠ A♠ and won $21.18 ($10.89 net)
BTN showed K♣ A♣ and lost (-$10.29 net)
[/hand_history][/converted_hand]
Bluff induce op de river, kan dit of gewoon half pot betten voor value?
[converted_hand][hand_history]Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
SB: $16.04 (160.4 bb)
Hero (BB): $11.92 (119.2 bb)
UTG: $9.08 (90.8 bb)
MP: $11.88 (118.8 bb)
CO: $13.10 (131 bb)
BTN: $10.39 (103.9 bb)
Preflop: Hero is BB with A♥ K♣
UTG folds, MP raises to $0.30, 3 folds, Hero raises to $1, MP calls $0.70
Flop: ($2.05) 5♣ 3♠ 7♥ (2 players)
Hero bets $1.47, MP calls $1.47
Turn: ($4.99) K♥ (2 players)
Hero bets $2.38, MP calls $2.38
River: ($9.75) 5♥ (2 players)
Hero checks, MP bets $7, Hero calls $7
Spoiler
Results: $23.75 pot ($1.07 rake)
Final Board: 5♣ 3♠ 7♥ K♥ 5♥
Hero showed A♥ K♣ and won $22.68 ($10.83 net)
MP showed T♥ T♠ and lost (-$11.85 net)
[/hand_history][/converted_hand]
A9s zou ik zelf folden pre-flop op de 3 bet, want je bent regelmatig gedomineerd, je moet het dus voornamelijk van de flush-potentie van deze hand hebben en je speelt de hand uit positie.
AKo lijkt me prima gespeeld. Heel veel value zul je denk ik niet hebben door te betten op de river, maar dat hangt sterk van de tegenstander af. Net als de river call behoorlijk dun is zonder reads.
Oorspronkelijk gepost door Rogier
dat is echt $7 aan donaties daar lol
Dat ik vaak beat ben of villian? en als het mij betreft wat doe jij dan b/f? of x/f?
Bet river daar gewoon zelf. Ik zie je op het Engelse forum bluff induce zeggen maar waarmee belandt hij op de river waarmee hij gaat bluffen? Iedere speler met een beeeetje verstand checkt daar 10's behind. Ik vind die rivercall trouwens niet thin want enige wat je beat zijn pocket 3/5/7 en aces maar aces 4-betten ze pre 95% en sets raisen ze vaak op flop of turn wel.
Er zal hier dus super vaak behind gecheckt worden en als ze dan een keer betten zijn het denk ik vaak ak/kq/kj type of hands ook al checken ze daar een gedeelte ook nog vaak van behind.
Oorspronkelijk gepost door martijnde666
Oorspronkelijk gepost door Rogier
dat is echt $7 aan donaties daar lolDat ik vaak beat ben of villian? en als het mij betreft wat doe jij dan b/f? of x/f?
van villain. die TT betten op de river is horrible gezien er echt heel weinig minder callt, en beter altijd callt.
agreed met jorny&sdk ook, al is de river wel altijd een bet imo hier (als je ooit nog bluffs wil kunnen hebben)
TNX jongens!
Ik bedacht me net wat, met 750$ op 10nl zoom spelen is miss wat overrolled 75BI, heb daarom besloten ook wat te gaan bumhunten op 16NL regular, was 3BI up, en mooiste van dat alles is dat ik mn redline goed heb gehouden.

De eerste indruk was goed, regs zijn abc en enige waar ik voor moet oppassen is dat ik mezelf niet ga levelen, net als in deze hand, wat doe ik hier op de flop:
Vilian zn steal van de CO is 75% en hij fold 70% op 3bets, ideale spot toch voor een 3bet bluf met A blocker?
Flop is lastig, hij fold maar 25% op c-bets en ik heb alleen mn 3 gehit en een backdoor ff, wat doe ik hier, x/c, b/f of c/f?
Poker Stars, $0.08/$0.16 No Limit Hold'em Cash, 5 Players
Hero (SB): $32.52 (203.3 bb)
BB: $16.24 (101.5 bb)
MP: $16.27 (101.7 bb)
CO: $18.86 (117.9 bb)
BTN: $16.49 (103.1 bb)
Preflop: Hero is SB with 3
A![]()
MP folds, CO raises to $0.40, BTN folds, Hero raises to $1.12, BB folds, CO calls $0.72
Flop: ($2.40) 6
3
9
(2 players)
Hero bets $1.14, CO raises to $4.80, Hero????
Wauw mooie score voor een eerste keer op dat limiet! Waarom nog niet gelijk helemaal daarheen overstappen?
Oorspronkelijk gepost door CantBeBeaten
Wauw mooie score voor een eerste keer op dat limiet! Waarom nog niet gelijk helemaal daarheen overstappen?
Goede vraag! Nou omdat ik als doel had gesteld om ZOOM te gaan grinden en daar door de limieten heen.
Alleen nu merk ik dat het wel heel lekker is om te bumhunten (vis 1 tot 2 plaatsen naast me) en dan als f23bet laag is en fold to c-bet hoog is lekker isoleren en de hele range betten op de flop, dat heb je een stuk minder op ZOOM
nl10 deep/ante is ook erg leuk met $25 stacks en vissen die als buyin standard at least 100bb hebben (als je zelf een vpip hebt van boven de 20 op de normale 6max tafels iig)