Ongeveer een jaar geleden kreeg ik mijn startkapitaal op Everest. Wist nog weinig tot niets van strategie en heb de $50,- er uiteindelijk voor het grootste deel doorheen gejaagd.
Na een tijdje niks met poker gedaan te hebben, ging ik wat serieuzer spelen op Stars. Daar had ik nog een paar dollar staan van een gratis $5,- van Stars. Nadat ik eerst wat artikelen gelezen had hier, begon ik met mijn minikapitaaltje aan 0.25 45 mans, totaal niet volgens BRM, maar ja, wat moet je anders met zo weinig geld.
BR steeg tot een dollar of 8, en ik was wel klaar met het hoge donk/fish gehalte daar. Na wat geswitch tussen verschillende SNG's ging ik uiteindelijk de $1,15 nonturbo DoN's spelen. Over ruim 300 DoN's haalde ik een ROI van 6%, mede door de dodelijk hoge rake niet erg heel schokkend. Met wat shotjes op andere varianten tussendoor, steeg BR tot zo'n $ 16,-, waarbij ik op de DoN's pakweg $20,- winst maakte.
Sinds een week ben ik de $1 turbo variant gaan spelen, die tot nu toe heel behoorlijk gaat: na 84 DoN's met een ROI van 12,5% staat mijn BR op $28,76. Het is absoluut niet veel, maar wel iets waar ik mee vooruit kan.
Mede om het vanaf nu echt serieus te gaan doen, begin ik deze blog. Ik heb een aantal simpele doelstellingen voor mezelf:
alleen $1,1 turbo DoN's spelen, en niks anders
300 DoN's spelen en dan evalueren
mijn spel verbeteren door handen te posten en foutjes eruit te halen
Beginstats $1,1 turbo DoN:
84/300 played
52/84 gewonnen
12,5% ROI
PS als er mensen zijn die meer ervaring hebben met DoN, of die er materiaal over hebben, houd ik me aanbevolen
, J
, 10
(full house, Queens over threes).