Ga naar het forum
Sjorss challenge co...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Sjorss challenge completed:)

71 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
1,010 Weergaven
Sjors777
Oldschool Grinder

Hooi!
Ik ben dus Sjors en zal hier mijn vorderingen posten op mijn nieuwe challenge! Maar eerst ff wat over die challenge. Ik heb vandaag 90euro gestort op pokerstars wat mijn br op 125$ bracht. Hiermee ben ik van plan NL5 te gaan spelen. Helaas heb ik in de eerste 1k handen 10$ verlies doordat mijn AA 2keer door KK gekraakt werden pree allin.

Mijn challenge is als volgt:

+ NL5 beaten en een solide bankroll bouwen voor NL10. Hiervoor wil ik 250$ hebben.
+ 250$ binnen ±50k handen.
+ Deze challenge behalen voor 01-01-11
+ 5k handen per week behalen

70 reacties
Sjors777 Topicstarter
Sjors777
Oldschool Grinder

Oke dat was hem weer. Verlies tptk tegen flushdraw.. geflopte twopair tege geflopte straight, overpair tege set en voor je het weet zit je op >100. Wat is pokerstars toch rigged. Denk dat ik maar genoegen neem met mn verlies uitcash en het voor gezien houdt.
Dit was een lange challenge.. Mischien verder op nl2 maar ik heb het igg wel weer gezien. Ik heb zoveel pech.

LiquidCity
PokerStrategist

Zo'n topic titel is best irritant:P

hey sjors, heb jij wel het geduld om te pokeren ?

Sjors777 Topicstarter
Sjors777
Oldschool Grinder

Wilde net mijn 100$ er vanaf halen toen ik bedacht: ach wat ik heb vanmidag toch niets te doen laat ik is voor 20$ mtts gaan grinden..
resultaat:

2e van 27 3,4$= 21$
5e van 180 2,2$= 29$
355 in de 4k gtd= 6,5$
1e 1,4$ knockout= 4,1$+0,3$
8/6 1$ Dons= 4$

Br 147$

Deze challenge gaat een andere titel krijgen:P
Ik ga me voortaan op de sngs+mtts focussen aangezien dit wat beter gaat:)

kom op sjors, ga zo door. En vooral NIET opgeven! Als je geen fout maakt maar toch verliest, is dat niet erg. Focus gewoon op je spel en denk niet aan geld , dan komt het goed. ;)

Sjors777 Topicstarter
Sjors777
Oldschool Grinder

Toenet:
6 dons: 4 gecasht
1 hu: 0 gecasht
4 sngs: 0 gecasht.

Br 139$

Mijn planning voor deze challenge is als volgt:

1. 20 SnG's per dag spelen
  2. Wekelijks 5 Mtt's spelen (vooral in het weekend)
  3. Wekelijks 10 Mt SnG's spelen
  4. Mijn ROI boven de 25% houden
  5. Een bankroll van 250$ behalen.
  6. Wekelijks 2 SnG artiekelen lezen en vid's kijken
  7. Handen posten!

Vandaag is mijn ROI 150,8%:) Denk dat ik al weet waar mijn leaks zitten op het gebied van sng's. Normaal op de cashgame speel ik namelijk tot ik geen zin meer heb. Bij SnG's is dit niet zo. Bij mijn laatste sessie had ik meteen al zoiets van ach ik heb igg geen zin. Het resultaat zie je ook dan. Bij de DoN's valt het mee aangezien dit gewoon ABC poker is, maar in de sng's merk ik duidelijk verschil. Ik zal dus niet gaan spelen als ik er geen zin od in heb.

Sjors777 Topicstarter
Sjors777
Oldschool Grinder

hmm kom echt heel diep in 3 mmt,s bij eentje heel de tijd chipp lead toen kaart dood en uiteindelijk gebubbelt met 10 10 tege qq in blinds. andere tafel verloor ik aa vs qq daarna qq vs 99. Nu nog 1tafel over. Krijg wel badbeats om mn ore zeg.

ga je wel des te meer aan moeten wennen als je MTT's/MTsngs wil gaan grinden, variance ligt daar veeeel hoger :)

Nox

Sjors777 Topicstarter
Sjors777
Oldschool Grinder

Ja ik merk het. Vooral omdat je in elke mtt wel een paar coinflips hebt. Zolang ik geen fouten maak ben ik gelukkig:)
Ik denk dat ik me voortaan alleen maar op de 1,4$ knockout mtts en de 1,75 turbo's ga richten, omdat deze die ik nu speel niet helemaal binnen mijn brm passen.

Sjors777 Topicstarter
Sjors777
Oldschool Grinder

Br 132$

Sjors777 Topicstarter
Sjors777
Oldschool Grinder

Behoorlijk gerailed. Zit niet normaal veel varreince in deze toernooien. Zo win ik Aq v Ak tege shortstackie, maar verlies ik KK allin tege Ajo. Resultaten vandaag:
6 hu 3 gecasht=-0,7$
2 1,4$ Ko 90man= 1 17e 1op finale tafel momenteel als 5e.
1 Don = 1$
2 SnG= -2,4$
En kon het cashgame ff niet weerstaan, stond eerst in de + maar maakte foutje en verloor5$.
Br 121$ maar dara komt nog een cash bij dus.

bobm78
Poker Player

Succes met je nieuwe challenge !

Sjors777 Topicstarter
Sjors777
Oldschool Grinder

ben 6e geworden met een wat zuure bijsmaak. Zat een tijd shortstaked en was kaartdood. Toen shovde ik KQo tegen 87s en daarna dubbelde ik nog een keer. ik zat nu op 40k en stond 4e. We zaten nog met 6 man aan tafel. Jammer genoeg kreeg ik een paar ronden geen goede kaarten en maakte 1 keer een mislukt blindsteal. Al snel zat ik op 25k. Ik zat utg2 en raisde met A8s. Iedereen folde behalve de bb die meteen shovde. De blinds waren 700/1400. Ik denk dat ik weg had moeten leggen, maar ik kreeg al zolang geen handen en besloot te calle. De bb bleek QQ te hebben. Deze keer bracht de flop geen redding en ik eindigde als 6e. Goed voot 6,5$xd.

Toch komt de groote cash telkensdichtbij. Mijn ROI in deze toernementen is ook extreem hoog. Ik eindig vaak itm of net erbuiten. Het probleem is dat ik vaan shortstaked aan de finale tafel terecht kom, en dan is het vrij lastig om in de top3 te komen.
Ik denk dat ik toch elke sessie verliezend blijf spelen, omdat ik allerlei dingen tussen door doe, zoals vandaag cashgamen en ook andere SnG's en DoN's. De SnG's kosten me vooral veel geld omdat een stack hier opbouwen moeilijker is, en een badbeat dan ook meestal fataal is. Vandaag nog geflopte straight tegen laage set, hit ie runner runner flush.

Ga me momenteel meer focussen op DoN's en mtt's. Het probleem is dat je voor mtt's gewoon weg veel tijd nodig hebt. De mtt's sng kosten me gemiddeld 2-3 uur en de gewoone mtt's nog veel langer. Daar ben je meestal pas in het geld na 3-4 uur.

Een alternatief is natuurlijk de turbo. Hier ben je meestal veel sneller klaar. Het nadeel vind ik alleen dat de geluks factor unbeatable groot wordt. De kans dat je in een uur (60) handen maar een paar goede handen krijgt is dan ook enorm. Een beetje kaartdood en je ligt eruit. Ook zijn blindsteals in de midde en latenfasen vrijwel altijd comitted.

Veel gelul en nog geen oplossing..:) Heeft iemand anders het zelfde probleem en eventuele suggesties?

Sjors777 Topicstarter
Sjors777
Oldschool Grinder

Ik bedacht me net dat ik goed ben in de eindfases van mtt's etc dus heb ik besloten om turbo sng's te gaan doen van 1,754. Deze zijn namelijk geschikt voor mijn br.
tot nu toe:
8 Sng's: 2x 1e 1x 2e 1x 3e.

Br 131$

Sjors777 Topicstarter
Sjors777
Oldschool Grinder

Oh nog bedankt Bobm:)

Weet niet of iemand het interesseert maar mijn ROI overall is 56%:)
Nu ff douche en dan nog een kleine sessie denk:)

Sjors777 Topicstarter
Sjors777
Oldschool Grinder

vanmiddag zet ik de nieuwe graph erop.
Als ik btw komende 2 dagen genoeg punten haal heb ik silver op stars, waardoor je 4 freerolls krijgt:)

Sjors777 Topicstarter
Sjors777
Oldschool Grinder

Hmm de SSS blijkt mij ook goed te liggen.. Op NL10 20$ winst in 1k handen.
Ik ben bij de SSS gekomen omdat ik het gevoel heb dat ik goed ben in de push en fold situaties, en omdat ik al een solide achtergrond had. Ik heb namelijk mijn eerste 10k handen ook op SSS gespeeld.
Nu vraag je je af hoe ik het uberhaut in mijn hoofd haal om van Mtt naar sss te gaan?! Het zit zo: ik moet komende dagen nog wat ffp binnenslepen en dan behaal ik een silver status op stars. Zodra je zilver hebt krijg je 1,5x zoveel ffp dus raak ik de status ook weer mindersnel kwijt.
Het nadeel is dat de SSS zeer swingy is. Vandaag weinig pech en wel een suckout uitgedeeld. Misschien is het een upswing, wie weet. Zolang hij blijft zal ik zeker door spelen.

Sjors777 Topicstarter
Sjors777
Oldschool Grinder

vandaag niet heel veel tijd dus mtt's zitten erniet in:s

sjengfred
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Sjors777
Hmm de SSS blijkt mij ook goed te liggen.. Op NL10 20$ winst in 1k handen.
Ik ben bij de SSS gekomen omdat ik het gevoel heb dat ik goed ben in de push en fold situaties, en omdat ik al een solide achtergrond had. Ik heb namelijk mijn eerste 10k handen ook op SSS gespeeld.
Nu vraag je je af hoe ik het uberhaut in mijn hoofd haal om van Mtt naar sss te gaan?! Het zit zo: ik moet komende dagen nog wat ffp binnenslepen en dan behaal ik een silver status op stars. Zodra je zilver hebt krijg je 1,5x zoveel ffp dus raak ik de status ook weer mindersnel kwijt.
Het nadeel is dat de SSS zeer swingy is. Vandaag weinig pech en wel een suckout uitgedeeld. Misschien is het een upswing, wie weet. Zolang hij blijft zal ik zeker door spelen.

Wat je zegt over die status op stars klopt niet helemaal. Je VPP bepalen je status, deze VPP krijg je volgens een vaste VPP/$rake en dit wordt niet hoger naarmate je status hoger wordt. De FPP die je krijgt per $rake worden echter wel hoger naarmate je status hoger wordt. Dus je zult altijd evenveel rake binnen moeten halen op een maand om een bepaalde status te houden.

Verder good luck met je random challenges ;).