Ga naar het forum
Melvin in 1 tegen 1

Meldingen
Alles wissen

Melvin in 1 tegen 1

493 Berichten
56 Gebruikers
1 Reacties
17.1 K Weergaven
Nivlem Topicstarter
Nivlem
Oldschool Grinder

Niet zo result oriented denken jij!

Beantwoorden
Citeren
DonBartos
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door chaserr

Mocht iemand willen weten of er nog geld te verdienen valt in HU:

1500 handjes gespeeld vandaag en in totaal zo'n $140 verloren.

?(

Valt genoeg te winnen dus, alleen niet door melvin.

Beantwoorden
Citeren
Nivlem Topicstarter
Nivlem
Oldschool Grinder

Valt genoeg te winnen dus, alleen niet door melvin.

Sad but true! :(

Mijn stats so far:

[ ] sample

Ik hoop dat ik toch wel 15bb/100 kan halen op deze stakes met mijn tafelselectie. Misschien iets lager omdat ik soms tot wel 6 tafels speel, wat voor HU toch wel erg veel is. Ik doe dit alleen als ik allemaal fish aan heb schuiven, niet wanneer er capabele spelers tussen zitten.

De statistieken die hier in staan zijn niet welke ik normaal gebruik. Ik gebruik normaal button PFR en BB VPIP maar deze kon ik in dit menu niet gebruiken.

Vanavond in ieder geval weer een sessie. Gisteren 1500 handen gespeeld in 2,5 uur tijd. Vandaag hoop ik nog eens zo veel handen te spelen.

De rake is ook aardig hoog en met over 50% rakeback door FDB, Promo's en Party Points, verdubbelt dat mijn winsten ook bijna.

Beantwoorden
Citeren

Ik speel sinds kort ook staked op party, en speel ook af en toe HU, wat is je nick? Zodat ik niet tegen jou hoef te spelen :P

Beantwoorden
Citeren
Nivlem Topicstarter
Nivlem
Oldschool Grinder

Zoals in skype aangegeven, Melvinritsem :). ( de a paste er niet meer achter en was eigenlijk van plan hem nog aan te passen maar ben er nog niet achter hoe je dat doet. )

Beantwoorden
Citeren
Nivlem Topicstarter
Nivlem
Oldschool Grinder

Ah, screenname zojuist aangepast naar N1vLem :)

Beantwoorden
Citeren
Arjon
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Melvin

Ga eens werken X(

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Arjon

Ga eens werken X(

+1

Beantwoorden
Citeren

Hey, hij was nuttig aan het praten over toekomstige VIPpaments! :D

Beantwoorden
Citeren
Nivlem Topicstarter
Nivlem
Oldschool Grinder

Ik start weer een sessie op! Hopelijk een iets betere dan gister avond! :D

Beantwoorden
Citeren
Nivlem Topicstarter
Nivlem
Oldschool Grinder

Misschien had ik mijn naam toch zo moeten laten als hij was.. zit nu al 20 minuten op 19 tafels te wachten op actie en nog niemand gevonden om tegen te spelen.. Gister avond had ik zonder problemen 6 tafels tegen vissen..

Beantwoorden
Citeren
Nivlem Topicstarter
Nivlem
Oldschool Grinder

Handje, wat zouden jullie doen op elke straat?

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.50(BB) Replayer
Hero ($82.04)
($67.17)

Dealt to Hero A♦ K♠

raises to $1, Hero raises to $3.50, calls $2.50

FLOP ($7) 9♦ J♣ K♦

Hero bets $4.98, raises to $9.96, Hero calls $4.98

TURN ($26.92) 9♦ J♣ K♦ 9♥

Hero checks, bets $12.96, Hero calls $12.96

RIVER ($52.84) 9♦ J♣ K♦ 9♥ A♥

Hero checks, bets $40.75 (AI)

Beantwoorden
Citeren
Nivlem Topicstarter
Nivlem
Oldschool Grinder

Zo, dag weer voorbij! In het begin ging het lekker maar op den duur kon ik vrijwel geen hand meer winnen. Gelukkig is er een gezegde als 'De aanhouder wint' want ineens sloeg alles om en won ik binnen no time 5-6 buyins van super fishes :).

In totaal ongeveer 1000 handen gespeeld en $270 gewonnen. $50 rake wat ook weer 10 steden van de party promo zijn en $40 van mijn FDB. All in all geen slechte avond dus.

Ben inmiddels ook al over de helft van mijn 10K handen target en bijna op de helft van de $1K profit target. Voor dit target laat ik rakeback en bonussen buiten beschouwing.

Beantwoorden
Citeren

Handje, wat zouden jullie doen op elke straat?

Hero ($82.04)
($67.17)

Dealt to Hero A♦ K♠

raises to $1, Hero raises to $3.50, calls $2.50

FLOP ($7) 9♦ J♣ K♦

Hero bets $4.98, raises to $9.96, Hero calls $4.98

TURN ($26.92) 9♦ J♣ K♦ 9♥

Hero checks, bets $12.96, Hero calls $12.96

RIVER ($52.84) 9♦ J♣ K♦ 9♥ A♥

Hero checks, bets $40.75 (AI)

As said in de chat zou ik de turn folden. Er zit imo maar 1 valuehand in zijn range die je beat en dat is KQ. Als hij capable is om te bluffen wordt het weer anders, maar ik denk dat op NL50 ABC-spel wel redelijk volstaat? Zeker tegen vissen.

Beantwoorden
Citeren
TimPS
Oldschool Grinder

Het meest interessante zijn de ranges hier natuurlijk. En die zijn moeilijk in te schatten zonder history. Over't algemeen denk ik, preflop:
ATs+, KTs+, QTs+, JTs, ATo+, KTo+, QTo+, JTo (nuja, de broadways dus :D) PP's krijgen ook de odds en dan misschien toch nog ergens een verdwaalde K of J9 suited.

Flop na raise:
:diamond:-draws, allerlei Jx en Kx achtige handen, waaronder e.g JK, J9, KQ, KA, JQ,... Maar waar jij er dus nog van beat en random air. Zoiets? Ahja, en TQ natuurlijk. JJ+ zou hij pre wel 4-betten vermoed ik.

Op zijn kleine raise kun je hier TPTK nooit folden, vind ik. Echt gewoon... nooit. Zeker niet zonder history. Als't nu een totale nit is die je over een grote sample nog nooit heeft geraised (as if that's ever gonna happen HU), dan kun je er misschien over nadenken.

Turn:
Ik zou hier mijn :diamond:-draw niet doorbetten omdat die 9 gewoon een kutkaart is, waar je bijna geen extra FE op hebt. Maar ik weet dat vele villains dat toch zouden doen, dus die flushdraws kun je niet afschrijven denk ik. Voorts verandert die 9 weinig voor zijn valuerange. Als je nu AA hebt verslaat ie je niet meer met JK, maar kom, daar gaat geen enkele villain rekening mee houden denk ik.

Ik denk dat zijn valuebet range hier dus exact dezelfde blijft, maar daar dus nog handen tussenzitten die je gewoon beat, zoals KQ. Daarnaast kan Villain zich ook aan het levellen zijn dat je een FD aan het chasen bent en value trachten te halen met iets als JA. Second pair met topkicker op een drawy board valuebetten is echt zo gek nog niet HU. Hangt wel van de tegenstander/gameflow en je eigen imago af.

Ik denk dat je door zijn kleine bet hoe dan ook nog wel de odds krijgt om nog te callen en één of andere miracle K zien hopen te verschijnen op de river.

River:
Vraag hier is of Villain zijn gemiste draws al dan niet zou shoven (weet jij alleen, obv history), of hij JK zou shoven, of hij JA zou shoven, KQ,... Of hij al die handen waarmee hij value dacht te halen van draws (sommige hadden je beat, sommige had jij beat) zou shoven op de river. Ik denk het in feite niet..

Maar.. Als je de turn hebt gecalld en je rivered two pair, dan denk ik dat ik gewoon mijn ogen sluit en de call maak. En dan hopen dat je dat gerinkel op PartyPoker hoort en congratulations ziet verschijnen. :D Maar ik ben dank ook een station :( Er zijn wel veel signalen die op de nuts wijzen.. Kleine suckerbet op voornamelijk de turn, doet mij echt heel hard aan een FH denken.. Folden is hier zeker ook wel goed, denk ik. Wat heb je gedaan?

EDIT: ik kan er hier compleet naast zitten met mijn ranges en denkwijze, hoor. Ik heb ook weer niet zoveel ervaring HU, maar ik vind het gewoon leuk om erover te praten :)

Beantwoorden
Citeren
Nivlem Topicstarter
Nivlem
Oldschool Grinder

Denk dat je aardig close zit inderdaad, Buffe maar toch dat de turn of anders de river zeker een fold moet zijn. Hij zou flushdraws waarschijnlijk na mijn call en het pairen van het board niet meer door bluffen. Daarnaast zien zijn minraises er meer uit alsof hij me in de pot wil houden dan om me er uit te krijgen.

Het was sowieso een niet al te agressieve speler en achteraf heb ik spijt dat ik zowel de turn als river gecalled heb. Zoals jij redeneert deed ik in de hand zelf ook en met name wanneer je hand ineens nog verbetert op de river is het gewoon erg lastig weg leggen on the spot. Denk echter wel dat de turn of river folden zeker het beste is. Waarschijnlijk de turn callen en de river folden, omdat hij de river vaak behind zou checken met showdown value. (elke flushdraw heeft immers ook een pair nu)

Beantwoorden
Citeren
TimPS
Oldschool Grinder

Ja, klopt helemaal. Ik was die bemerking ook aan het maken tijdens het evalueren van de hand. Vooral dit:

Er zijn wel veel signalen die op de nuts wijzen.. Kleine suckerbet op voornamelijk de turn, doet mij echt heel hard aan een FH denken.. Folden is hier zeker ook wel goed, denk ik. Wat heb je gedaan?

En FD's gaan inderdaad de river niet zomaar shoven en die 9 op de turn is ook al geen goede kaart voor een nadenkend speler. Dus fold river lijkt mij inderdaad achteraf gezien tegen een niet al te agressief iemand, aangewezen. Maarja, nadien is het makkelijk praten.

Wat liet ie zien? J9?

Beantwoorden
Citeren
Nivlem Topicstarter
Nivlem
Oldschool Grinder

Achteraf is inderdaad makkelijk praten! :D Hij had QT

Beantwoorden
Citeren
Nivlem Topicstarter
Nivlem
Oldschool Grinder

Nog een leuk handje:

Villain 3-bet 30% en c-bet 100% in 3-bet potten. Ik denk dat hij alles behalve een een K of beter weg zal leggen, aangezien dit de eerste keer is dat ik hem op de flop raise.

Vond het zelf wel een leuke spot, omdat het me niet veel kost (ik bet onder potsize) en dus minder dan 50% van de tijd goed hoef te zitten om dit +EV te maken. Hij zal deze flop veel vaker dan 50% van de tijd missen, dus het leek me wel een leuke move.

Mocht hij callen kan ik uiteraard elke club of aas door barrelen.

($47.13)
Hero ($50.92)

Dealt to Hero A♣ 8♦

Hero raises to $1.50, raises to $4, Hero calls $2.50

FLOP ($8) 5♣ K♣ 3♦

bets $4.50, Hero raises to $12, folds

Hero shows A♣ 8♦

Hero wins $16.15

Beantwoorden
Citeren
TimPS
Oldschool Grinder

Achteraf is inderdaad makkelijk praten! :D Hij had QT

De rotzak! Wat vind je van z'n play (en vooral sizing?) Ik vind het best wel slecht gespeeld, aangezien QT op dit board behoorlijk kwetsbaar is. Hij haalt echt weinig value uit FD's en andere draws door nog een monsterbet op de river over te houden.. De river, waar geen enkele draw nog callt. Achja, niets aan te doen!

En die hand hierboven is echt prima imo. Ik zou wsl zelf 4-betten met deze hand, maar als je weet dat hij 100% cbet haal je op deze manier meer value. Enige nadeel is dat, als je hem een flop geeft, hij ook effectief kan hitten. Maar goed, ik speel niet zo graag tegen mad 3-betters, dus 4-bet ik liever om hem wat in toom te houden. Maar jouw move hier levert meer op. Nh!

Beantwoorden
Citeren