Oorspronkelijk gepost door Buffe1904
Nice vid, idd! Ik kijk al uit naar de volgende delen! 't Valt me wel op dat je weinig handen OOP flat, zoals offsuited connectors of Ax handen. Doe je dat standaard, of was dat omdat je met de video enzo bezig was? Ax en offsuited connectors durf ik zelf namelijk wel eens te flatten. Suited connectors ook ntrlk, maar dat deed je zelf ook wel dacht ik.
Weet je overigens wanneer het tweede deel van die EN serie "Simple heads-up poker" (ofzo) uitkomt?
Hey Buffe, thanks!
Uit positie wil je inderdaad niet veel handen spelen, dit komt met name door het positionele nadeel. Ookal hebben sommige handen wel meer equity, het is uit positie altijd lastig spelen. Al het geld in HU verdien je nou eenmaal op de BU, hierbij wil je je losses op de BB zo klein mogelijk houden, maar 'slechte' handen gaan spelen zal je eigenlijk alleen maar geld gaan kosten.
Slechte azen zijn regelmatig dominated, mochten ze dit niet zijn krijg je vaak geen value en als ze wel dominated zijn kost het je vaak meer. (reverse implied)
Met de suited connectors flop je ook gewoon niet vaak genoeg een straight(draw) of een top pair of iets anders waarmee je graag door wilt. Zelfs al hit je op den duur jouw straight, zit je nog steeds uit postie. Hierdoor kan jouw tegenstander de pot controleren, niet jij.
Probeer gewoon vrij tight te zijn op de BB, we hebben het hier in onze video serie ook wel uitgebreid over. Een BB VPIP van 25% is ongeveer aan te raden als uitgangspunt.
Over de simple heads up poker serie, ik zal het even uitzoeken!