Ga naar het forum
MrBlackTie's SSS-bl...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] MrBlackTie's SSS-blog 'Fish and Chips'!

21 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
1,049 Weergaven

:spade: Wie ben ik :spade:
Allereerst zal ik me even voorstellen. Ik ben Maurits, 21 jaar en ik woon in de provincie Zuid-Holland. Momenteel zit ik in het derde jaar van de studie HBO-Recht, wat mij voorspoedig afgaat.

:spade: Poker :spade:
Ik heb weinig pokerervaring om eerlijk te zijn. Voordat ik hier terechtkwam speelde ik op PKR met play money. Je leert echter, althans naar mijn mening, weinig van het spelen met play money. Mensen gaan met Any Two Cards All-in en kennen geen waarde/gewicht toe aan hun stacks, wat overigens heel begrijpelijk is.

Verder kijk ik ook poker op de beeldbuis! Dit vind ik zeer leuk. Vooral als er 'karakters' aan tafel zitten. Waar vind je anders poker, cabaret en soap-hysterie in één programma? _biggrin:

Via een mede-student ben ik op deze site terechtgekomen (TAF-bonus, graag gedaan hoor MaffiousS _tongue: ). Na een aantal keren lezen van de artikelen en het bekijken van de video’s (waarvoor dank DeKuip!) heb ik de quiz succesvol gemaakt. En na een succesvolle ID-check heb ik het startkapitaal eindelijk mogen ontvangen.

Ik speel op Full Tilt Poker, gebruikmakende van de SSS-strategy op de limiet $0.02/0.05.

Ik heb ook nog een aantal doelen, namelijk:

‘Overkoepelende’ doelen: -> Geen geld bijstorten! Kortom het startkapitaal uitbouwen! -> Coaching sessies volgen, leren van het forum en handen posten -> Pokerkennis uitbouwen (o.a. middels boeken) -> Opdoen van meer live-ervaring

‘Short term’ doelen
[X] Het leren spelen op 4 tafels tegelijkertijd
[X] Silver-status bereiken middels SSS-strategy

[ ] Elephant software vrijspelen
[ ] Boek ‘The Poker Mindset’ lezen

Toekomst doelen (circa volgende zomervakantie)
[ ] Gold-status bereiken middels SSS-strategy
[ ] Verdiepen in SNG (artikelen en dergelijk)
[ ] Dan Harrington boeken lezen
[ ] SNG spelen naast SSS-strategy
[ ] In 2010 een pokertoernooitje spelen/meemaken

:spade: Wat zal je hier gaan meemaken? :spade:
Je zal onder andere frustraties mee gaan maken, maar ook bad beats, suck outs, ezelachtige acties van mij, winst en verlies situaties etc. De hele mikmak dus! _cool:

Kortom, lezen!!! _biggrin:

P.S. Je mag me altijd toevoegen op Skype: mwr2401 :f_grin:

20 reacties

Hey MrBlacktie,

leuke intro post, is altijd fijn om lezen bij een beginnende blog!!

Ik wens je alvast heel veel succes toe met je pokercarrière en hoop dat je hier zeker gebruik gaat maken van deze heel leerrijke community!!

Verder ga ik ook je blog uit eigen intresse volgen omdat ik van plan ben ergens in het najaar over te schakelen naar FTP(of mss stars) dus ik ben heel erg benieuwd om te horen hoe het je daar afgaat met de SSS!!

Ik had maar 1 vraagje: waarom begin je op NL4? met de BR die je hier krijgt kan je eigenlijk gerust beginnen op NL10 hoor, gewoon zorgen dat je je heel nauw houd aan de SHC en de SSS en alles zou goed moeten komen hoor!!

Anywas: best of luck to you!!

Nox

Nette openingspost en succes hier Mr.

Zag dat je gisteren ook bij de coaching was en ik zie in je tekst een aantal hele verstandige dingen staan!

Je weet i.i.g. wat je kunt verwachten bij het SSS gebeuren maar als je het goed oppakt zal het ook zeker wat opleveren...(plezier, hogere limieten en een fatsoenlijke bankroll).

SnG's heb ik zelf ook een tijd gespeeld en doe het nog steeds graag...

GL with both.........

Hey MrBlackTie,

Ziet er goed uit, je bent er serieus mee bezig en bent heel wat van plan ;) Ik ben benieuwd hoe het je zal vergaan, en zal dus zo nu en dan zeker je vorderingen in je blog lezen. Succes met pokeren, en mocht je ergens hulp bij nodig hebben: De andere leden op het forum zijn over het algemeen erg behulpzaam ;)

gewoonlars
Oldschool Grinder

Veel succes man, mooie openingspost.

Gewoon die handen blijven posten, en je komt er wel.

DeKuip
Elite Grinder

Hey!

Daar is de blog, zelfs nog eerder dan verwacht :)
Ziet er wederom erg goed uit, je doelen zijn ook goed (niet teveel result-oriented). Hopelijk wordt het ook zeer vermakelijk om te lezen, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen om :)
Ik ga deze blog zeker volgen!

Veel succes.

Groeten,
Stefan

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dank allemaal voor dit warme ontvangst! _biggrin:

Ik heb nu een weekje gespeeld en mijn BR is nu $ 45,75.

Opmerkelijke zaken na één week:

- Op de 0.02/0.05 tafels is er sprake van weinig actie en op de 0.05/0.10 tafels veel meer!
- Veel Oost-Europeanen en Duitsers zijn SSS'ers en dus lid van PS (Thanks to Google nadat ze zich als een SSS'er gedroegen, uiteraard een notitie van gemaakt met status etc.)

Verder:

Ik heb ontdekt dat mijn woonplaats een van de host is van het gratis pokertoernooi Pokerkampioen Van Nederland. Dit wordt het 3e seizoen. Ik heb besloten als er een 4e seizoen komt en een speellocatie dichtbij is, om mee te doen _cool: . Nogmaals ik heb weinig ervaring dan, maar dan heb ik wel één jaar SSS erop zitten en wat boekenkennis. Het lijkt me gewoon leuk om mee te doen voor de vibe en schaaf ik meteen bij aan mijn 'pokerlive-bagage'. _grin:

Kortom, er is een 'doel' extra onder het kopje 'Toekomst doelen' gekomen. :f_grin:

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik ben momenteel erg druk om een geschikte stageplek te zoeken.
En geloof mij dat is in deze economische crisis een helse klus!
(Guys, wish me luck, i need it!) _frown:

Kleine update betreft poker:

Vandaag heb ik eventjes gespeeld op de 0.02/0.05 limiet, circa 3/4 tafels tegelijk.
In het begin van de avond verloor ik een aantal BI's ($1), ik kreeg weinig goede kaarten en het zag er slecht uit. :(
Meerdere malen verzocht ik de PokerGoden om mij te sparen. Ik stond op het puntje om pokeratheïst te worden, totdat ik plotseling de beroemde/beruchte rilling langs mijn rug en nek voelde. Het was die beroemde rilling waar veel gelovigen over spraken, maar die ik, totdat moment, nog nooit meegemaakt had. Ik wist dat het de PokerGoden waren en eindelijk kreeg ik kaarten. Ik werd intens gelukkig! HALLELUJA! :D Geprezen zijt de PokerGoden! Alles voelde goed, ik kreeg de kaarten en zelfs actie! Mijn BankRoll kroop weer lekker op.
Uiteindelijk heb ik zelfs winst gemaakt! BR staat nu op $ 47,80!

Hoewel ik het in mijn achterhoofd wist, is het toch lekker om zo situatie mee te maken.
Geduld is een schone zaak! De aanhouder wint! (Tegelwijsheid)

Amen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Kleine poker gerelateerde update

Het volgende is onderweg _biggrin::

Book title Quantity Item price
The Theory of Poker 1 €16.94
Harrington on Hold 'em: Strategic Play v. 1 1 €16.94
Harrington on Hold 'em: Strategic Play v. 2 1 €16.66
Harrington on Hold 'em: Workbook v. 3 1 €16.94
Every Hand Revealed 1 €8.83
Phil Gordon's Little Green Book 1 €10.76
The Poker Mindset 1 €13.34
Delivery FREE
Total €100.40

Ik weet niet of ik de (buitenlandse) site mag noemen waar ik de boeken besteld heb. Maar deze site rekent geen verzendkosten en via een speciale link kan je tijdelijk 10% discount krijgen op alles wat je daar bestelt. Heb je geen CC?, dan kan je daar gewoon easy met Paypal betalen! :)

Misschien wel interessant voor sommigen i.p.v. de gebruikelijke Nederlandse webshops!

MaffiousS
Oldschool Grinder

sukkel, ik heb die boeken. ik stuur ze wel

Ik kan je alvast vertellen dat de Theory of Poker echt een meesterwerk is en dat Phil Gordon's Little Green boek mij ook een heel deel verder heeft geholpen!! (zijn little blue boek is trouwens ook best interessant!)

Wel direct een mooie aankoop, ga je serieus voor mogen grinden om die al terug te verdienen :P

Nox

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Thanks Nox! :)

Nog advies in welke volgorde ik het beste de boeken kan lezen?

Ik dacht zelf aan deze volgorde:

1. The Poker Mindset
2. Theory of Poker
3. HoH 1
4. HoH 2
5. HoH 3
6. Little Green Book
7. Every Hand Revealed

Vanzelfsprekend zal het enkele maanden duren voordat ik al deze boeken uit heb.

Overigens gister gepokerd (Take 2 promotie is ook lekker erbij! :D). Ik mocht niet klagen wat betreft de kaarten die ik toegedeeld kreeg. Gisteren zijn wel mijn azen gekraakt en ook mijn overpair was niets tegen over een straight draw die werd gecomplete op de river. Ach, that's poker! _biggrin:
I won some and I lost some! En uiteindelijk stond ik ongeveer gelijk met wat ik die avond qua BI er in ging.

Gerv
Elite Grinder

6 & 7 is niet zo educatief naar mijn mening

6. kan je leren van HoH ;)

Succes!

hmmm, niet helemaal met je eens Gerv, Gordon's Green boek bevat zeker nuttig materiaal, ik merkte alvast dat men spel erop veruit ging toen ik het boek gelezen had en stukken herlas!!(herlees zelfs nog regelmatig stukken)

Nox

DeKuip
Elite Grinder

Goede actie om alles te bestellen!!

Boek 7 lees ik momenteel ook, maar vind dat vooral ook heel erg een boek voor tussendoor wat lezen. Het is namelijk ook gewoon erg vermakelijk geschreven :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dank voor jullie reacties!

Even een update tussen het poker door:

De azenkraker van Hamelen meldt zich! :D

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]BU$5.05:///////;SB$4.44:///////;BB$5.12:///////;UTG1$4.75:///////;UTG2$9.14:///////;MP1(Hero)$1.50:///////;MP2$5.22:///////;MP3$5.00:///////;CO$6.49:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP1 with K:c, A:s.
2 folds, Hero raises to $0.20, 5 folds, BB raises to $0.55, Hero raises to $1.30(All-In), BB calls $0.90.

Flop: ($3.02) 9:c, Q:c, T:h (2 players)

Turn: ($3.02) J:h (2 players)

River: ($3.02) Q:h (2 players)

Final Pot: $3.02.
Results follow:

BB shows two pairs, aces and queens(A:c A:d).
Hero shows a straight, ace high(K:c A:s).

Hero wins with a straight, ace high(K:c A:s).

Cracking Aces, it never gets old! _biggrin:

P.S. Morgen krijg ik mijn headset binnen, dus hopelijk binnenkort een sweatsessie doen!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Queen - Bicycle Race

Bicycle Bicycle Bicycle
I want to ride my Bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle
I want to ride my bike
I want to ride my
Bicycle races are coming our way
So forget all your duties oh yeah!
Fat bottomed girls they'll be riding today
So look out for those beauties oh yeah!
On your marks get set go
Bicycle race bicycle race bicycle race
bicycle bicycle bicycle
Bicycle bicycle bicycle
Bicycle race

:D

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]UTG1$3.37:///////;UTG2(Hero)$1.05:///////;MP1$5.00:///////;MP2$5.00:///////;MP3$18.50:///////;CO$0.93:///////;BU$7.67:///////;SB$3.33:///////;BB$4.88:///////;[/tg]

Preflop: Hero is UTG2 with K:d, A:d.
UTG1 folds, Hero raises to $0.20, MP1 folds, MP2 raises to $0.60, 5 folds, Hero raises to $0.85, MP2 calls $0.45.

Flop: ($2.17) 5:s, 3:h, 2:d (2 players)

Turn: ($2.17) 4:s (2 players)

River: ($2.17) 2:h (2 players)

Final Pot: $2.17.
Results follow:

MP2 shows two pairs, jacks and twos(J:c J:h).
Hero shows a straight, five high(K:d A:d).

Hero wins with a straight, five high(K:d A:d).

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Don't I look good in silver!? :D _cool:

2 doelen al gehaald!
(4 tables, silver status)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Even een updateje tussendoor om te laten zien dat ik nog in leven ben (d.w.z. dat mijn BR nog niet op is haha :D)

Gisteren was het geluk niet aan mijn zijde, jammer genoeg. Koningen die niet bleven staan in HU-situatie t.o.v. Ax. AK's die niets hitten. AK is preflop redelijk sterk en postflop eigenlijk niet heel erg goed, dus aan de ene kant was ik blij dat ik preflop kon shoven (om zo moeilijke beslissingen op een latere ronde te vermijden en villain het moeilijke denkwerk laten doen), maarja dan moet je wel hitten (of dat je hit maar dat de ander broadway op de river, en dus de nuts, hit).
Ook zelf een leak ontdekt en bevestigd, hoewel ik dit in mijn achterhoofd al een beetje wist. Ik wil nog weleens doorbetten op de turn (dus cbet al gehad op flop) terwijl ik geen toppair hebt. En altijd agressief spelen als je uit freeplay situaties komt ook al hit je meteen al je straat op de flop. De gedachte daarachter zit volgens mij zo dat je ongeloofwaardig overkomt als je preflop niet raised en op de flop ook niet (slowplay) en ineens op de turn wel, mensen geloven je dan waarschijnlijk niet en callen je de hele rit af, wat je eigenlijk aan de ene kant wel wilt voor value bij slowplay, maar ook niet te lang en teveel omdat het te gevaarlijk is of kan zijn (kans op hogere straten, flushes, two pairs). Slowplayen afkomstig uit een freeplaysituatie is gewoon te risicovol! Natuurlijk ook dat je vaak lage kaartjes hebt bij een freeplay situatie en dat als je hit de flop vaak droog eruitziet (lage kaarten etc.) en mensen je niet snel geloven dus dan loont afschrikkend agressief gedrag wel (kijk Hero wilt veel geld riskeren op zo flop etc.).

Anyway, binnenkort ben ik van plan om een sweatsessie te doen. Om zo leaks uit mijn spel te halen. Ook om handiger te worden met Elephant.

Tot de volgende update maar weer!

superjunk
PokerStrategist

Nette blog =)
Als ik in een multiway pot een made hand maak in een freeplay, bet ik altijd uit..
Er zijn altijd wel wat spelers die iets hebben gehit of een draw hebben..
En ons afbetalen, het mag dan wel gevaarlijk/sterk lijken als we op een droge flop betten, maar veel spelers denken daar nog niet bij na =)

Succes