Ga naar het forum
Nieuwe start --> 2,...

Meldingen
Alles wissen

Nieuwe start --> 2,50$ 180 Grind!

19 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
1,008 Weergaven
Markd1ce
PokerStrategist

Hallo medepokerliefhebbers,

Ondanks een mooie totaalwinst heb ik de laatste maanden erg wisselende resultaten behaald. Ik weet dat deze variance hoort bij het spelen van 180 man SNG en MTT's. Toch denk ik dat een voorname reden is dat ik moeite heb met mezelf houden aan BRM. Heb veel van mijn winsten of al uitgegeven of op mijn spaarrekening gezet en hier wil ik eigenlijk niet meer aankomen.

Ik heb momenteel een BR van 300$ op PS en zit momenteel in de laatste weken van mijn afstudeerstage. Ik wil deze 300$ gaan gebruiken om de 2,50$ 180 man na afloop van mijn stage flink te gaan grinden. Ik weet dat het niveau hier erg soft is en hoop dus relatief snel te kunnen upmoven naar 8 en 3,50 180 mans. Ik ben deze blog begonnen om mezelf te dwingen om voorlopig alleen 2,50 180 man te spelen en dus niet door de grote variance mijn BR weer te verspelen.

Ik zal jullie hier op de hoogte houden van voortgang en resultaten. Ik sta ook open voor enig overleg met andere spelers etc. dus als je je geroepen voelt, reageer hier gerust!!

Hieronder een linkje van mijn behaalde resultaten tot nu toe:
http://www.sharkscope.com/#Player-Statistics//networks/PokerStars/players/Markd1ce

Beantwoorden
Citeren
18 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Wat voor BRM-plan heb je in gedachten om de 180 mans de komende tijd te gaan grinden?
Het is natuurlijk zo dat $300 aan de krappe kant is voor de $2,50 180 mans. Dus je moet bij wat tegenslag op tijd een lagere limiet, zoals de $0,50 180 mans of de $1 180 mans (hypers/regular) gaan spelen om je bankroll niet in zijn geheel te verliezen.

Veel succes met je blog en het afronden van je afstudeerstage.

Beantwoorden
Citeren
Markd1ce Topicstarter
Markd1ce
PokerStrategist

Bedankt voor de reactie. Over mijn precieze BRM-plan ben ik nog niet helemaal uit. Wat zou je hierover adviseren? Tips zijn van harte welkom.

Ik probeer er meestal 15-20 tegelijk te spelen, hier dient ook nog rekening mee gehouden te worden neem ik aan?:)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Je kunt wel af en toe shots wagen en daarmee iets mindere tighte BRM aanhouden, maar ik zou zelf met minimaal 250 buy-inns aan een bepaalde limiet op de 180 mans beginnen. Aangezien jij flink wat ervaring hebt denk ik zou je er wat agressievers BRM kunnen aanhouden, zolang je flexibel bent met up en down moven. Als je veel tafels tegelijkertijd speelt is het verstandig om het niet te bont te maken met de shots.

Beantwoorden
Citeren
Floppiekijken
Poker Player

GL!
Speel zelf ook net de 2.50 180's. Nu even druk met school maar hopelijk daarna proberen wat volume te maken.

Misschien tot aan de tafels en zal je blog zeker volgen ;)

Beantwoorden
Citeren
Markd1ce Topicstarter
Markd1ce
PokerStrategist

Zit met hetzelfde probleem. Nog 2,5 week stage en (hopelijk) daarna alle tijd om veel te spelen. Ik hoop zaterdag mijn eerste goede sessie neer te zetten. Ik zal jullie op de hoogte houden van de eerste resultaten! Thx voor de support!

Beantwoorden
Citeren
Bollebeertje
PokerStrategist

Hi Markd1ce.
Veel succes met je grind!
Overigens al leuke resultaten heb je daar neergezet, zie ik. Dat moet dus zeker goedkomen. Ik ga je volgen!

Als mijn bankroll het straks toelaat zul je mij ook zien.
Ik doe ook handhistoryreviews voor verbetering van jouw en mijn game. Misschien kunnen we een paar keer swappen? Je kunt jouw in elk geval sturen naar handhistory@hotmail.com

Ik hoor van je!

Beantwoorden
Citeren
Sw33z
PokerStrategist

Hoi pokerstrategen !

ik ben zelf ook terug gestart met serieus te pokeren .
speel hoofdzakelijk de 2.5$ 180mans .

ik ben op zoek naar iemand die geen beginner is hierin en waarmee ik af en toe wat kan bespreken . ik won gisteren eentje , als je wil Bollebeertje kunnen we daar iets mee doen ?

ik heb je daarom een vriendverzoek gestuurd.

peace , Sw33z

Beantwoorden
Citeren
Bollebeertje
PokerStrategist

Hi Sw33z!

Top dat je enthousiast bent om wat met poker te gaan doen. Ik heb je vriendverzoek geaccepteerd. Let wel op. We zitten hier in de blog van Markd1ce. Ook zeker een goede MTT/180's speler, ik denk zelfs wel beter. Hier vind je mijn blog.
Voeg mij anders even toe op skype: bodahir. Ben benieuwd naar je ervaringen en je doelen.

Groetjes,

Bollebeertje

Beantwoorden
Citeren
C0rpsbal
Oldschool Grinder

Veel 180 spelers zo te zien wellicht zien jullie mij daar over een tijdje ook wel maar voor nu grind ik nog braaf de 45's in ieder geval veel succes met je doelen en het afronden van je afstudeerstage.

Beantwoorden
Citeren
Markd1ce Topicstarter
Markd1ce
PokerStrategist

Na een paar keer de 2,50s 180s gegrind te hebben, ben ik erachter gekomen dat ik me voor deze BI niet meer genoeg kan motiveren. Hierom heb ik besloten om een storting te maken tot 600$. Hiermee ben ik gisteren begonnen de 3,50$+R 180s en 8$ 180s te gaan grinden. Hierdoorheen mix ik af en toe wat mtt's van een BI van maximum 16,50$. Ik probeer er telkens tussen de 15-25 te spelen. Hierdoor kan ik snel veel volume maken. Laatste dagen heeft me dit ongeveer +400$ opgeleverd. Ik hoop dat ik deze lijn voort kan zetten. Ik hou jullie op de hoogte!

Doelstelling
Geen specifieke doelstellingen; heb het idee dat ik deze niveau's beat en daarom probeer ik door zoveel mogelijk volume te maken mijn BR (langzaam) uit te breiden

Kantttekeningen
- Ik weet dat mijn BR eigenlijk niet voldoende is om deze BI's te grinden. Toch denk ik dat ik doordat ik dit niveau beat, het de poging waard is en daarom hou ik geen strict BRM aan. We zien wel waar het schip strandt!
- Doordat de PC waar ik normaal op speel, gerepareerd moet worden, en ik nu op een redelijk trage PC speel, heb ik niet de mogelijkheid om pokertracker te gebruiken. Dit hoop ik zo snel mogelijk weer te kunnen gebruiken!

Beantwoorden
Citeren
Markd1ce Topicstarter
Markd1ce
PokerStrategist

Daarnaast natuurlijk hartelijk bedankt voor de reacties en de interesse!

Beantwoorden
Citeren
SWScuracao
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Markd1ce
Laatste dagen heeft me dit ongeveer +400$ opgeleverd. Ik hoop dat ik deze lijn voort kan zetten.

Doe ik je niet na :P netjes resultaat al voor zo'n korte periode &oude computer _cool:
succes iig met die lijn hooghouden!

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Veel succes Markd1ce, maar begin niet zonder pt4. Als je het goed aan wilt pakken is dat gewoon een must. Verder zou ik mij focusses op de 3,50r 180mans en niet de 8$, want denk dat de 3,5r stukken softer zijn dan de 8$. Verder zou ik de max BI voor MTTs voor turbo's laag houden met misschien een hot11 af en toe en mij focussen op de regular MTTs (capped (regular en rebuy), bigs t/m 16,5 omdat deze softer zijn en minder variance zullen hebben dan turbo mtts en dus een kleinere risk of ruin.

Over je wisselende resultaten vd laatste maanden; wat is de verhouding geweest de afgelopen maanden tussen grinden en studie?

Beantwoorden
Citeren
Markd1ce Topicstarter
Markd1ce
PokerStrategist

Weer even een korte update. Gisteren weer een dagje gespeeld en deze verliep wat minder dan gehoopt. Vooral paar bad beats op belangrijke momenten en hieruit blijkt wel weer dat de variance binnen deze 180s en MTT' s erg hoog is. Ik ben weer terug bij af.

Vandaag en morgen geen tijd om te spelen; dit in verband met Wish & uiteraard het WK. Daarnaast morgen verplichte familiedag :x

Om even jou vragen te beantwoorden rrrrooood:
Laatste maanden vooral bezig geweest met afstuderen en niet heel veel tijd aan poker kunnen besteden. Ik hoop komende weken flink wat volume te kunnen maken zonder broke te gaan. Daarnaast weet ik dat PT4 een belangrijke bijdrage aan je spel kan leveren. Toch merk ik dat ik ook zonder PT, (vaak) de juiste beslissingen neem. Dit komt denk ik vooral door het aantal 180s/MTT's die ik ondertussen gespeeld heb. Nu maar hopen dat de pokergoden me wat vaker gunstig gezind zijn, want daar wil het nog wel eens aan schorten.

Ik hoop maandag weer eens flink te kunnen spelen, i'll keep you informed!

Beantwoorden
Citeren
jova23
Oldschool Grinder

Veel succes !

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Volume is prima, maar bekijk ook eens je eigen handen en review sessies om van te leren, zodat de balans niet alleen naar grinden uitslaat, maar ook naar studie.

Beantwoorden
Citeren
Markd1ce Topicstarter
Markd1ce
PokerStrategist

Gisteren weer een sessie gespeeld. Speelde voor mijn gevoel prima, maar weer een paar behoorlijke beats op belangrijke momenten. Zal hieronder een paar resultaten en beats uit de sessie van gisteren benoemen:

Helaas 14e geworden bij de 33$ van 11:00. Verloor hier AK van KK, redelijk short preflop shove. Daarnaast 1 x 2e bij 8$ 180 mans, 1 x 6e bij 3,50+ 180 (Hier verloor ik voor een vrij grote pot 77 < A6o, river een a:( en 1 x 3e bij 15$ 45 mans. Uiteindelijk zorgde dit ervoor dat ik ongeveer break even gespeeld heb. Huidige BR: 614$.

Daarnaast zoals hierboven vermeld nog een aantal beats gehad op belangrijke momenten (onderstaande heb ik onthouden):
8$ 180: KK < A8 en 88 laatste 10, anders chipleader;
15$ 180: JJ < AT laatste 18, ook hier anders chipleader.

Zojuist een nieuwe sessie gestart waarin vooral 180 en 45 mans gespeeld zullen worden. Hieraan toegevoegd de 11+ van 14:00 uur.

Ik heb in al die jaren dat ik speel idd weinig aandacht besteed aan het reviewen van mijn handen. Wel heb ik regelmatig artikelen gelezen en filmpjes bekeken. Kan iemand mij meer vertellen over het reviewen van je eigen handen of mij hier evt. bij helpen?

Ik hoor graag van jullie of iemand me kan helpen?:)

Beantwoorden
Citeren
Erik212
PokerStrategist

Zijn zoveel mogelijkheden. HH doornemen en lastige spots bekijken met equilab of holdem resources of icmizer. Handjes die je lastig vind terwijl je speelt markeren en later terugkijken. Reviewen met anderen, handjes posten, etc. Genoeg manieren lijkt me :P

Beantwoorden
Citeren