Hallo mede pokeraar -sters,
Even een intro:
Ik heb lange tijd niet meer gespeeld wegens compleet total broke gegaan te zijn, problemen in mijn privé leven en een onvermijdelijke depressie als gevolg. Ik was het geloof in mezelf en in poker helemaal kwijt. Mijn grafiek en oude posts hier spreken als boekdelen.
Ik had toen nochtans het gevoel dat ik er alles aan deed om al mijn kennis en skill te gebruiken om toch terug een winnende speler te worden. In live games lukte me dat meestal wel, maar op online poker verloor ik een veelvoud van mijn live game winsten. Niet bepaald om vrolijk van te worden. Ik zat in een totaal foute mindset, mijn strategieën waren net niet verfijnd genoeg en telkens ik wat terug naar boven klom viel ik pardoes terug naar beneden. Keer op keer, telkens opnieuw. Ik heb er lange tijd een rot gevoel aan over gehouden en besloten om het poker af te zweren. Ik was toch broke.
Enkele dagen geleden zat ik mij te vervelen en zag dat Governor of Poker 2 nog op mijn PC stond geïnstalleerd. Alle andere echte poker clients waren reeds lang verwijdert. Ik kon het niet laten en diezelfde dag nog had ik het spelletje uitgespeeld en natuurlijk moest ik terug denken aan de tijd dat ik voor echt geld aan het spelen was. Nu ga ik vermoedelijk veel reacties krijgen dat Governor of Poker eigenlijk totaal geen vergelijking is met het online pokeren voor geld, maar dat weet ik dus ook wel en daar hoef ik geen tekeningetje bij. Waarom ik dan uiteindelijk toch besloten heb om nog eens wat te storten op mijn echte pokeraccount was eigenlijk puur voor de fun. Het is gewoon veel leuker als er echt geld met gemoeid is en ik had wel duidelijk afgesproken met mezelf dat ik nooit meer dan 50€ per maand zou storten. Dat vond ik een acceptabel bedrag en elke hobby kost immers geld.
Nu was het wel erg lang geleden dat ik nog gespeeld had en ik geloof erin dat die pauze exact datgene was wat ik nodig had. Ik ging toen nooit een winnende speler kunnen worden. Ondanks alle boeken, video's, artikelen en zoveel meer welke ik bestudeerd had om beter te worden. Ik besef nu wat mijn grote probleem was. Ook al had ik een redelijke BR in het begin, ik was op te grote limieten te spelen. De combinatie van alle problemen die ik toen had leidde tot mijn complete nederlaag. Maar de grootste verandering die er nu gekomen is is het feit dat ik dit toch als een (weliswaar dure) les kan zien en probeer het zoveel mogelijk positief te bekijken. Ik zal dezelfde fout niet meer maken en ik weet dat het snel helemaal fout kan lopen en ik was gewoon een grote vis die de winstgevende spelers rijk aan het maken was. Het was niet anders.
Deze keer wil ik het dus over een hele andere boeg gaan gooien en zal ik ook mijn doelen helemaal bijstellen. Ik heb een heel beperkte bankroll en wil deze niet verliezen want ik wil eindelijk wel eens een winstgevende speler gaan zijn. Hoe klein deze winst ook moge zijn, dit moet mogelijk zijn en ben ervan overtuigd dat ik hiervoor op de juiste plek zit. Ik heb ervaring zat en meer dan voldoende kennis, al zal ik die uiteraard moeten blijven bijschaven zoals met alles waar je goed in wil zijn.
Om mijzelf gedisciplineerd aan mijn eigen regels te houden en mezelf te motiveren wil ik graag de tweede (en hopelijk laatste) start van mijn nieuwe pokercarrière graag met jullie delen. Ik zal trachten regelmatig deze blog te updaten en ik hoop daarbij op constructieve feedback van jullie kant en meer plezier voor mezelf. En hopelijk hebben jullie er ook wat aan en misschien kan ik zelfs anderen ook inspireren of op zijn minst entertainen.
Zo dat was een langere intro dan ik gedacht had.
Nu concreet:
Mijn doelstelling:
Op 25/07/14 ben ik begonnen met een €100 BR. Een verjaardagscadeautje aan mezelf zeg maar. Maar ik had geen bonuscode en heb dan maar €25 extra bijgestort om mee te kunnen doen aan de Allin Shootout op Stars. Deze tickets heb ik inmiddels vrijgespeeld dus dat is al een goed begin. Met de €25 extra en een goed en gefocust spel slaagde ik erin om met BR op te bouwen naar inmiddels €138 en ik hoop dat dit nog €150 kan worden voor de maand om is.
Augustus 2014 wordt het serieus en dit kwam precies goed op tijd aangezien er hier de Level Up loopt met sidekick. Heb ik dit dus maar snel geïnstalleerd en dan wil ik voor het einde van de maand augustus deze doelen verwezenlijken:
BR van €150 naar €350 brengen.
Enkel op de micro limieten blijven, no matter what.
Gold Status op PS halen d.m.v. level up.
Nieuwe artikelen met de nieuwe status lezen en toepassen.
Deze blog netjes bijhouden
Maar bovenal, niet broke gaan en veel plezier beleven!
Tegen het einde van de volgende maand zal ik alles evalueren en mijn doelstellingen voor de volgende periode bekend maken. Want het heeft weinig zin om nu al verder te kijken want we moeten nog een lange weg en misschien wordt het wel helemaal niks. Maar ik zie het helemaal zitten dus....wish me luck!