Ga naar het forum
Vandeuren verhuist ...

Meldingen
Alles wissen

Vandeuren verhuist voorgoed

150 Berichten
27 Gebruikers
2 Reacties
15.3 K Weergaven

UPDATE: Vandeuren verhuist definitief naar Engels forum

link naar Engels forum: https://www.pokerstrategy.com/forum/thread.php?threadid=321590

De NL10 zoom begint aardig te lukken
omdat PT4 trial afgelopen is, en HM2 vaak moeilijk doet met Zoom hud, moet ik deze nu zonder Hud spelen

Speel nu iets van een 18/14/7 ipv 22/19/9 omdat het voor mij iets moeilijker is agressief te zijn vs onbekenden

Hieronder een Graph van dit weekend, de 5Nl tafels zijn gespeeld tijdens een 8-tafel sessie zoom ( mix van 5L zoom FR en 10Nl zoom FR), zonder hud

Spoiler

evaluatie van juli

-5NL beaten: check, wel geen 20K handen gespeeld
-video's en coachings: bijna alle FR goud content gezien voor cashgames, toch die van de laatste 2 jaar. Weet niet of die oudere vid's nu nog altijd even relevant zijn. coachings niet gevolgd
-Goud status op stars gehaald, dus meer rakeback volgende maand
-Micromillions: 1 gespeeld, 5$ zoom toernooi; 45$ gecasht, voor de rest vaak geen tijd gehad, was ook zo'n mooi weer soms

bankroll: 612$
fpp's:4800

UPDATE doelen voor augustus:
-Gameplan maken door middel van studie van video's, samenvattingen en discussie
-1-tafel zoom spelen om in te oefenen wat ik heb geleerd, voorbeeldhanden inpassen in het gameplan
-PT4 aankopen,
-1-tafel shotjes op NL25 indien BR toelaat

er kwam dit weekend ook een video uit over spelen zonder Hud op fast 100Nl tafels:

http://nl.pokerstrategy.com/video/33687/

Beantwoorden
Citeren
149 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Succes met je nieuwe blog.
Zo te lezen heb je problemen om de HM2 Hud draaiende te krijgen voor Zoom-tafels.
Heb je PokerStars runnen als administrator?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

thx SDK, runnen als admin heeft 1 of 2 keer gewerkt ,maar gaf dan weer andere fout, omdat ik waarschijnlijk toch PT4 ga aanschaffen dacht dit dat dit misschien leuk zo zijn om tijdje zonder Hud te spelen, zodat ik nog meer op sizingtells en dergelijke leer letten. Mijn samplesize is toch nog redelijk tot zeer te klein voor meeste villains, dus Hud doet soms meer kwaad dan goed (is nu ook visueel iets rustiger met 4 zoom-tafels op laptop) Ook moet ik zonder HUD meer notes nemen, player search en dergelijke
:) ik zie het dus vooral als een soort training, als de results echt dramatisch worden ga ik wel HUD aan de praat proberen krijgen

Beantwoorden
Citeren
FriskyArt
Oldschool Grinder

Hey vandeuren :) Gaat goed zo te zien! Vraagje: Waar staan de verschillende kleuren in je graph voor?

Ik moet ook maar eens gaan denken om die PT4 of HM2 uit te testen. Niet enkel handig voor de edge maar ook die statistieken zijn erg handig.

Succes nog!

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door vandeuren
thx SDK, runnen als admin heeft 1 of 2 keer gewerkt ,maar gaf dan weer andere fout, omdat ik waarschijnlijk toch PT4 ga aanschaffen dacht dit dat dit misschien leuk zo zijn om tijdje zonder Hud te spelen, zodat ik nog meer op sizingtells en dergelijke leer letten. Mijn samplesize is toch nog redelijk tot zeer te klein voor meeste villains, dus Hud doet soms meer kwaad dan goed (is nu ook visueel iets rustiger met 4 zoom-tafels op laptop) Ook moet ik zonder HUD meer notes nemen, player search en dergelijke
:) ik zie het dus vooral als een soort training, als de results echt dramatisch worden ga ik wel HUD aan de praat proberen krijgen

Kan inderdaad zeker werken, merk je achteraf ook heel erg dat als je dan met hud gaat spelen je echt veel meer informatie onthoud. Na een tijdje ga je wel weer lui worden en enkel je hud bekijken , dus het blijft jammer genoeg niet eeuwig ;)
Wat ook een tip is op gebruik van huds is in videos zelf proberen dingen afleiden uit een hud , voor de coach er iets over zegt. Dan kan je kijken of je gedachtengang gelijk gaat met die van de coach of niet , en als er dan een verschil is is dit vaak interessant om over na te dneken (wil niet automatisch zeggen dat je eigen gedachtengang fout was !)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

@yoshiwa Bedankt voor de tip ivm met video, ga ik zeker eens uitproberen

@frisky: Groen is netto winst, blauw wat je gewonnen hebt op showdown, rood wat je won (in mijn geval verloor) zonder showdown, dus als jij of villain folden, en dat oranje is hoe je groene lijn zou geweest zijn als je in allinsituaties je equity als deel van de pot had gekregen ipv resultaat

die oranje lijn is handig om in te schatten hoeveel "geluk" je hebt gehad ( als je 3 maal allin gaat met KK tegen AA en je wint 3-maal, gaat je groene dus omhoog, en je oranje daalt dan weer )

zou zeker eens een trial downloaden van een Pt4 of HM2, of als je meer into freeware bent FPDB; is ook handig om fouten in je eigen spel op te sporen zoals te veel of weinig continuationbetten ofzo

Beantwoorden
Citeren
FriskyArt
Oldschool Grinder

Reuze interessant is dat, ik zal toch echt eens zsm een trial moeten uitproberen. Is er behalve het probleem op de zoom-tafels nog een reden waarom je voor PT4 kiest en niet voor HM2? Of is dit vnl persoonlijke voorkeur en zijn ze beide evenwaardig?

Tot later!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

@friskyart: beide zijn gelijkwaardig hoor, is enkel persoonlijke voorkeur voor layout, veel plezier met je hud :)

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Succes met je blog!

Ik draai zelf al jaren HM1 en 2, maar ik moet zeggen dat ik er vooral baat bij heb bij het anlyseren van handen. Tijdens het spel doe ik er weinig mee (ws. door te weinig games).

Denk dat je er pas echt nut aan gaat hebben wanneer je ook echt de stats begrijpt en weet toe te passen.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

zou gewoon pt4 kopen oid als je hud stuk is. Met dat volume dat je maakt heb je dat er toch vrij snel uit (gebruik zelf hem2 en ben dr ook niet al te tevreden over ivm crashes ook).

voor die 2bb/100 oid die je extra verdient, is t al waard :) zeker gezien je toch al bijna nl25 speelt wss

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

bedankt voor de reacties;
@Rogier hoop dat die NL25 er binnen weekje of 2 wel inzit, ga wel met vakantie dus misschien enkel wat shotjes deze week
ga nog wat uurtjes $$ bijgrinden op de NL10 en met winst PT4 aanschaffen, denk toch dat ik nog wat heb bijgeleerd door zonder hud te spelen :)

@ allen
vraagje over hoe ik mijn Hud dan moet instellen, deed dat ongeveer zo

naam- number hands
vpip/pfr/3bet
late position steal /fold to steal/ cbet / fold to cbet

wil het ook niet te druk maken, omwille van zoom is aantal handen van villain meestal te klein om zinvol te zijn, rest kan ik nog in popup zien indien nodig
ook omwille van kleine sample ging ik voor late position steal ipv Bu en CO stats, omdat ik zo toch sneller idee kan krijgen, is dit ok gedachtengang? Is er een stat die je er toch nog graag bijziet, en waarom dan? denk zelf bv aan 3b vs steal, maar weet niet na hoeveel handen dit echt significant wordt
reden om 3bet vs steal te weten is omdat ik nogal wijd steel, zo'n 50% bijna

is er verder iets aan te merken op stats? zelf vond ik mijn flop called vs cbet van 42% iets te laag, villains cbetten wel geen 75% maar eerder zo rond 55-60%, dus denk dat ik hier geen 60% moet callen, heb gisteren toch geprobeerd wat meer flops te floaten en bleek te werken, zat toch al op 50% flop calls vs cbets, moet dat hoger nog of toch lager?

78% cbet is dan misschien beetje aan hoge kant, maar villains folden nogal graag of spelen heel eerlijk

mijn 3bet is nu zo'n 7%, met hud was die wel 9% ofzo, zitten nogal veel nits op zoom dus al te wijd vs unknows gaan 3bet bluffen lijkt me ook niet al te sterk

die 19/14 die ik zonder Hud speel compenseer ik blijkbaar door met hud 22/19 te kunnen spelen,gewoon omdat het makkelijker is spots te herkennen waarin je kan raisen

suggesties en commentaar meer dan welkom :)

Beantwoorden
Citeren
SWScuracao
PokerStrategist

Ik gebruik zelf maar twee regeltjes aan stats, om het een beetje overzichtelijk te houden- tijdens multitablen kan je ook niet alles gebruiken (ik iig niet :coolface: )

name/tot.hands/tot.limps
VPIP/PFR/PostFlopAggro/
tot.3bet/fold to 3bet/tot.cbet/fold to cbet

...maar op zoom heb je indd een heleboel nits- ik speel gewoon FR en pik de visjes eruit- postflop aggression vind ik wel fijn om erbij te hebben- valt het wel op als TAG player opeens na de flop gaat slowplayen, en ga je niet als een malle c-betten IP :pokerface:

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Mijn HUD voor cash:

naam/ hands
Vpip/ Pfr/ Rfi/ 3bet/ 3bet IP/ 3bet Op/ postflop agg
fold2 3bet/ fold2 3bet oop/ fold 3bet IP
WTSD%/ WonSD %

RFI (raise first in ) : Sommige spelers stappen graag als eerste in de pot, vooral op late posities uiteraard. Is ook goed om voor jezelf een beetje hoog te houden.

3bet : Ik kijk naar IP/Oop omdat veel spelers 3 betten omdat ze bijv. op de button zitten of op de Sb. Als je denkt dat ze dat losjes doen kun je ook wat lichter 4 betten bijv.

Postflop agg :Weet je wat voor tegenstander. Als iemand heel agressief is postflop kun je makkelijk callen met meer handen bijv. Vind jouw fold op c bets te hoog. Sowieso zou ik ook eens gaan spelen met floaten bijv. Dat doe jij eigenlijk nooit. Veel tegenstanders, zeker Oop weten dan niet meer wat te doen op de turn. Er zijn zat boards die je tegenstander slecht uitkomen vaak na een flop call.

F2 3bet: Sommige spelers folden veel, anderen callen makkelijk. IP/ Oop zegt vaak veel. Sommigen hebben er geen benul van en doen maar wat, anderen callen juist veel omdat ze positie hebben.

Laatste cijfers zijn omdat ik graag een beeld wil hebben van hoe makkelijk gaat iemand naar de SD en hoe vaak wint hij daar. Zijn zat spelers waar de verhoudingen zoek zijn. Daar kun je op inspelen.

Speel trouwens al een tijdje geen cash meer, maar heb t/m NL25 aardig gedraaid en ben het niet eens met alle stellingen over Zoom die iedereen heeft. Er zijn daar zat spelers die met de gekste handen naar de SD gaan. Zijn zat spelers die juist spelen op het feit dat mensen ( te snel ) fastfolden ( bijv. voordat ze aan de beurt zijn ) of dat mensen juist 3betten omdat ze een fold verwachten of anders doorbetten op de flop als je wel callt. Ga maar eens wat lichter 4 betten, mensen zetten je dan vaak op monsters.

Ook qua samplesize vind ik dat Zoom wel meevalt, toch wel veel regs. Ik hoef ook geen honderden handen te hebben om een indruk te hebben. Geldt natuurlijk niet voor alle stats, maar vaak heb je wel een indruk.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

thx ssacr en SWScuracao :)

allereerst: mijn fold to flop cbet is indd aan de hoge kant, had ik zelf ook al opgemerkt, floaten is zeker een punt waar ik aan ga werken, doe ik soms wel maar met dat 4-tafel zoomen loop je zo'n spots om te floaten al eens mis

Er zijn nog een heleboel punten waaraan ik moet werken, ga na een analyse van 25k handen van vorige week de belangrijkste eruithalen, en video's van weazel als leiddraad gebruiken: ondermeer verdedigen en aanvallen van wijde ranges staat op het programma
bedoeling is om daarna een echt standaard gameplan op te stellen, met inbegrip van het gebruik van Hud ook. De Hud (PT4) zelf ga ik verschillende settings uittesten op NL2 en Nl5, op basis van jullie feedback

elementen die ik zeker ga proberen integreren: postflop agg ( ipv cbet-stat) ,
RFI ( hoewel ik misschien toch gewoon de late postition steal ga behouden)
en vooral: verschillende 3bet stats, omdat die toch wel belangrijk zijn voor preflopspel, zeker in de late positie
verschil tussen 3bet ip en oop wil ik zeker meenemen, zou enkel nog graag weten wanneer villains 4bet/fold spelen of dat ze ook vaak 3bet's callen
die showdownstats lijken me heel handig ook om bepaalde spelers eruit te pikken, hoop dat er plaats voor zal zijn op laptopje voor al die info

later vandaag volgt graph van sessies vorige week, en een eerste voorlopige analyse en enkele handen en opstellen van "werkpunten"

Beantwoorden
Citeren
DonkeyDirk
Oldschool Grinder

Er is een bug op de HEM2 zoom hud , je kan dit oplossen door Pokerstars te downgraden naar een vorige versie :) link : http://forums.holdemmanager.com/general-support/507322-pokerstars-downgrade-zoom-hud-anyone-can-send-me-his-backup.html

Verder ben ik wel een fan van PT4 ipv HEM2 maar dat kan persoonlijk zijn maar ik zou je aanraden om gwn voor PT4 te gaan zoals je zelf al aangeeft in je openingspost :) Ze zijn de laatste jaren HEM voorbijgestoken naar mijn mening.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

@ Donkeydirk Ok, de keuze is duidelijk, het zal PT4 worden dus :) bedankt ook voor de tip trouwens ivm bug, ga ik zeker uitproberen

na 25k handen haalde ik 4evbb/100h , geen topresultaat maar ben toch redelijk tevreden, (runde goed dus kwam uit op 7,5BB/100)
Heb ook gemerkt dat ik sommige tijden beter speelde dan andere
Om altijd mijn A-game te kunnen spelen, heb ik besloten een soort gameplan op te bouwen. Hierover meer in volgende post

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedenkingen vooraf
De bedoeling is dit plan de komende weken (en maanden) stapsgewijs op te bouwen, waar mogelijk baseer ik mij op videomateriaal dat ik(her-)bekijk, waarvan ik ook korte samenvatting ga maken, ga ook voorbeeldhanden (goed en fout) uit mijn eigen handhistory erbijplaatsen en waar nodig ranges opstellen. Feedback is hierbij meer dan welkom :)
Plan dient in de eerste plaats als overzicht voor mezelf, maar ga proberen het ook begrijpelijk op te stellen voor anderen, wie weet heeft iemand er ooit nog iets aan
Eerste voorbeeldhand over postflopspel verdedigen sb vs bb is gereviewed door Weazel himself :), die mag er alvast bij (handen staan in spoilers)

1. Open raise sizing

UTG-MP : 3x
CO, BU : 2,5x (2x, 3x)
sb: 2,5x (2x, 3x)

Opmerkingen: Als er midstackers of agro-russen in blind zitten, gewoon naar 2x openen
Als er vis in blinds zit, 3x openen indien extra valuehanden

2. Openraise ranges

video weazel http://nl.pokerstrategy.com/video/32673/

UTG/UTG+1 : 22+, ATs+, KQs, AQo+ (ev. JTs, QJs, A2s-A5s) (9,2 %)
MP1: 22+, ATs+, A5s-A2s, KQs, QJs, JTs, T9s, 98s, AJo+, KQo (13,4%)
MP2: 22+, ATs+, A5s-A2s, KJs+, QTs+, J9s+, T9s, 98s, AJo+, KQo (14,3%)
MP3: 22+, ATs+, A5s-A2s, KTs+, QTs+, J9s+, T8s+, 98s, ATo+, KJo+ (16,7%)
CO: 22+, A2s+, K5s+, Q9s+, J9s+, T8s+, 98s, 87s, 76s, A2o+, K9o+, QTo+, J9o+, T9o (34%)
BU:22+, A2s+, K2s+, Q2s+, J6s+, T7s+, 96s+, 86s+, 75s+, 64s+, 54s, A2o+, K2o+, Q8o+, J8o+, T7o+, 97o+, 87o (53,8%)
SB : 36%, cfr cutoff vs unknown-tot 100%

Voor wie liever visuele voorstelling van ranges heeft:

Spoiler

Opmerkingen bij deze ranges in spoiler

Spoiler

Vooral ranges in late positie zijn erg "villain-afhankelijk"
Bu openen kan tot any two gaan als 2 nits in blinds, als er een nit op Bu zit kan je jezelf als button beschouwen ( Cfr Bogdan "Looking for spots to be agressive) http://nl.pokerstrategy.com/video/28853/
als er agressieve spelers in Bu of blinds zitten, iets tighter openen vanop CO
tegen midstackkers in blind doen handen met hogere equity genre A8 het beter dan mooie handen als 86s
Indien tafel erg tight is, kan UTG worden uitgebreid met "extra handen" die tussen haakjes staan aangegeven
MP kan je rekening houden met ev. vis in blinds en passieve tegenstanders na je; ranges kunnen worden uitgebreid (bv MP1 wordt MP3)

Reden dat er nogal veel suited azen in deze ranges zitten is omwille van de implied odds van een nutflush op deze stake, dit kan en zal zeker afwijken van GTO aanpak
in het algemeen heb ik hier en daar "GTO-handen" als 86s vervangen door handen die meer blockers hebben, ga nieuwe Bu en co ranges van weazel gebruiken

weazel raad aan co 27% te openen, range is 22+, A2s+, K6s+, Q7s+, J8s+, T8s+, 97s+, 86s+, 75s+, 64s+, 54s, A9o+, KTo+, QTo+, JTo

button 22+, A2s+, K2s+, Q2s+, J5s+, T6s+, A2o+, K8o+, Q9o+, J9o+, T8o+, 98o (48%)
deze ranges zijn dus iets anders en kleiner dan mijn ranges, gelden vs onbekenden

2bis Coldcallingranges: beschikbaar voor FR?
ev. late posities baseren op 6-max video?

3. 3-betting preflop

-(Relatieve) verschil 3-bet voor value - 3bet als bluf

-3bet Ip
Weazel vid http://nl.pokerstrategy.com/video/32882/
vb 3betbluff IP

Opgelet vb gaat enkel over preflop 3bet bluf, postflop is lijn nogal dun volgens weazel, extra info is dat villain op smartphone speelt en dus nogal fishy kan zijn, zijn coldcall van mijn 3bet hoeft dus niet supersterk te zijn ofzo

Hero (Button) ($10)
SB ($11.64)
BB ($6.69)
UTG ($25.33)
UTG+1 ($10.02)
MP1 ($24.25)
MP2 ($23.06)
MP3 ($9.45)
CO ($12.28)

Preflop: Hero is Button with 5, A
3 folds, MP2 raises to $0.20, 2 folds, Hero raises to $0.60, 1 fold, BB calls $0.50, 1 fold

Flop: ($1.45) Q, 4, J (2 players)
BB bets $0.70, Hero raises to $2.10, BB calls $1.40

Turn: ($5.65) 3 (2 players)
BB checks, Hero bets $5.40, 1 fold

Total pot: $5.65 | Rake: $0.25

Results below:

Spoiler

Hero didn't show 5, A.

-3bet OOP
Weazel vid http://nl.pokerstrategy.com/video/33827/
-3bets callen IP
-3bets callen OOP

4.4-betting preflop

-Cold4betting IP
-Cold4betting OOP
-4bets flatcallen IP
-4bets flatcallen OOP
-4bet Bluf
-4bet value

5.5betting pre

5bis. Blinds verdedigen
Weazel vid http://nl.pokerstrategy.com/video/33934/
Voorbeeldhandje semibluff checkraise sb

Spoiler

Button ($10.34)
Hero (SB) ($11.17)
BB ($10.69)
UTG ($10.49)
UTG+1 ($8.74)
MP1 ($6.93)
MP2 ($10.36)
MP3 ($29.63)
CO ($10.32)

Preflop: Hero is SB with K, 10
7 folds, Hero raises to $0.25, BB calls $0.15

Flop: ($0.50) 8, 9, Q (2 players)
Hero checks, BB bets $0.40, Hero raises to $1.30, 1 fold

Total pot: $1.30 | Rake: $0.06

schematische samenvatting video volgt

6. Flop als preflop raiser OOP

-cbet
Weazel vid http://nl.pokerstrategy.com/video/33400/

-check-call range
-checkraise valuerange
-checkraise bluffrange
-multiways

7. Flop als Preflop raiser IP

-cbet
Weazel vid http://nl.pokerstrategy.com/video/33400/
-calling range
-checkraise value
-checkraise bluff
-multiways

8. Flop als caller

-IP
-OOP
-multiway

9. Turnplay

10. Riverplay

11. Bluffcatching

12. Showdownvalue

13. Floating

14. Huds en stats

vid weazel http://nl.pokerstrategy.com/video/33251/

13. GTO of Exploiten

vid "they Called it GTO" http://nl.pokerstrategy.com/video/33120/

14.Gepolariseerde ranges

15. Redline
http://nl.pokerstrategy.com/video/18262/

16. Live sessions door de pro's

weazel NL25 6max Zoom http://nl.pokerstrategy.com/video/33517/
Alle silver+ bogdan vids
nog te bekijken:
http://nl.pokerstrategy.com/video/33399/

Beantwoorden
Citeren
elektro1977
PokerStrategist

bol

Beantwoorden
Citeren
DonkeyDirk
Oldschool Grinder

Je blog en intenties zien er allemaal zeer mooi uit let alleen wel op dat je niet verzuipt in alle info die je wil vergaren en alles stap voor stap doet zodat je de theorie niet verkeerd gaat toepassen :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ja ik snap wel dat het een valkuil is om het hele spel te willen analyseren en bedankt dat je me daarop wijst ;)

wil zoals je zegt langzaamaan de basis goed opbouwen, en een structuur hebben om video's en dergelijke in te passen, het is ook de bedoeling na een video te gaan 1-tafel zoomen ipv 4, zodat ik meer op spots kan letten, dan handen te laten reviewen als ik denk dat ik iets goed heb gedaan
ik kijk nu wel vaak een video maar heb het idee dat het effect op mijn spel maar van korte duur is, korte samenvatting of gewoon wat checkcallingranges opstellen zal dus hopelijk helpen dit wat langer te laten duren

doel is ook niet als een robot te gaan spelen ofzo, maar meer tijd te maken om echt na te denken over welke plays ik wil maken, net doordat andere beslissingen zoveel mogelijk "geautomatiseerd" zullen zijn
Uiteindelijke spel zal zo veel mogelijk gebaseerd zijn op maximaliseren ev, en dus uitbuitend proberen spelen, wil gewoon een solide basisspel vs unknows dat ik dan kan aanpassen.

heb ook soms het idee dat ik de basisconcepten wel al redelijk ok beheers, maar ja heb leerst toernooien gespeeld, 35bb diep moet je niet zo gek veel postflop kunnen :)

Beantwoorden
Citeren