Ga naar het forum
NoxInvictus - Back ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NoxInvictus - Back with a Brand New Plan.

1,819 Berichten
90 Gebruikers
0 Reacties
34.2 K Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

net nog even sessie gespeeld op NL20SH(1k handjes vandaag tot nu toe) en ik runde weer lekker en heb ook de roll doorbroken om NL50 SH te gaan spelen...

Ben inmiddels 270$ up over 5,5k handen, mede dankzij een heerlijke heater.
Nu ben ik wat aan het analyseren en viel het me aanvankelijk op hoe gigantisch ik boven EV loop (men EV staat op 55$ up, 5bb/100, winnings 267, 25bb/100 oid) en vroeg ik me af of ik dus gewoon een lucky fish ben of dat ik men handen goed speel en de variance mee hebt atm...

Ik denk dat ik mag zeggen dat het dat laatste is. Ben nl gaan kijken naar de grootste potten waar ik het meest boven EV run:

1) Top 2 pair flop AI vs set, river paired men A en maakt betere FH
2) set Kings AI op monoboard vs flopped flush, river paired
3) AK preflop AI vs TT, flipje gewonnen
4) QQ PFAI vs AK, flipje gewonnen
5) TT PFAI vs AK, flipje gewonnen (villain 4betshoved AK maar min4bet QQ+, had ik soliede read op)
6) KQs flop AI met FD+2live overs vs top pair, flush hit.
7) 79s stealraise flopped flush en geraakt op turn AI vs trips met nutFD en hold.

Deze handen zorgen dus allemaal samen voor een huge verschill tussen men actual winnings en men EV, maar imo is geen enkel van die handen fout gespeeld dus neem ik het gewoon aan dat ik goed speel in combinatie met lekkere goodrun :)

Er is wel 1 ding waar ik niet tevreden over ben en dat is men redline... non SD draait wel rond BE mr ik zou ze best graag stijgend krijgen... Nuja, ik vermoed dat dit wrss betert als ik meer reads/stats/notes heb en dus meer moves kan gaan maken?? Is iets goed om mee te nemen naar men private coaching!

Ik ga denk ik strax maar es ga shotten op NL50 en stiekem hopen dat men goodrunz daar gewoon lekker doorzet :)

Graph NL20:

Nox

bobm78
Poker Player

Ik neem aan dat die gewonnen handjes over de hele maand zijn?
Ik heb er hele jaar nog niet zoveel gewonnen :D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

dat zijn de 7 handen die het meeste EV verschil opleverden en die ik dus heb geanalyseerd om te kijken of ik gewoon lucky ben en miracles hit, of ik gewoon goed speel en lucky ben om coolers op spectaculaire manier te ontwijken ;)

jah het leven is mooi op NLSH... ;)

Nox

bobm78
Poker Player

snap ik, maar over welk sample is die analyse? alleen deze sessie???

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

nope, die analyse van die 7 handjes is over de 5,5k handen die ik tot nu toe heb gespeeld op NL20SH en waar ik dus 11BI boven EV run ;)

Nox

LiquidCity
PokerStrategist

Ga inderdaad maar naar NL50 :)
GL

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Je mag men plaatste op NL20 hebben Vinmunt ;)

als alles goed gaat op NL50 ofc. Dadelijk eerst ff PAD kijken en daarna wrss nog een sessie spelen!!

Nox

yoshiwa
Elite Grinder

leer pokeren ipv lucky te zijn man:D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

jah,zal ik moeten doen denk ik :P

eerste shotje NL50 was geen succes, tafels zijn er nittier (bij momenten maar 4 tafels te vinden met players/flop hoger dan 25%) en ik runde niet even goed :D
1 bluff gemaakt die gesnapped werd (door een hand die obv had moeten folden en daar normaal nooit goed was, mrjah, niet iedereen met non-fish Vpip/PFR kan zen innerlijk station blijkbaar niet inhouden) en 1x een call gemaakt die achteraf bekeken wrss licht -EV was dus eigelijk gewoon niet echt top gespeeld ook niet...

Ik heb tbh het gevoel dat ik beter nog een tijdje gewoon aan men game kan werken op NL20 ipv nu dure lessen te gaan leren op NL50 dus ik denk dat ik dat voorlopig even doe...

Ga daarom maar NL20 spelen tot ik 30BI heb voor NL50 ipv 25,dat geeft me nog ruim genoeg tijd om te improven+ hoe ruimer het BRM, hoe beter voor men mindset...
Anyway, geen volledig verloren dag want we zijn toch nog 1,25$ up :D (was 70up op NL20 maar NL50 koste ongeveer evenveel :P )

Nox

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik gok dat men EV me begint in te halen want net echt een compleet shitty baggersessies gespeeld...

was in een eerste sessie derstrax 2,5BI up en sta er na deze sessie (van amper 450 handjes in totaal 2 down voor vandaag. -4,5BI op 450 handen, elke fish hitte gwn alles en uiteindelijk ook 1 lelijke tiltcall gemaakt... (met TPTK in 3betpot mrgoed...) Volgens EV had ik gwn 1,5BI up moeten staan mrjah goed...

mjah, de swingy aard van SH he... heb men sessie ook voortijdig afgebroken want ging er ook niet beter van spelen...

heel mss strax ng een sessie mr dat zie ik dan wel...

Nox

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Toch nog een sessie gespeeld en weer gewoon lekker verder geswingend, maar nu wel in de goeie richting :)

dag finaal samengevat: 2,5BI up-> -2BI(ten opzichte van startBR) -> +1,25BI...

so far 14,5BI up na 8k handen dus ik blijf happy met men overstap naar SH waar setjes ed zo easy afbetaald worden... :D

Leerpuntjes:
- minder proberen bluffen, mensen stationen te hard, meer gewoon valuetownen en op valuespots wachten ipv dingen te proberen forceren.
- ik denk dat ik teveel cbet (75% is denk ik op SH veels teveel, niet?)
- best iets minder 3betten uit de SB, 13% lijkt me teveel tov de 7% uit de BB
- minder stealen vanuit de SB, hoewel ik hier niet zeker van ben omdat ik atm profit maak op men SB(aan 15,65bb/100)
- Iets aan men nonSD line doen, al weet ik niet goed hoe aangezien ik nu al de indruk heb erg aggro te spelen. (overall AF 3.93) (denk dat ik zeker hierrond ga willen werken in men coaching)
- Minder lui zijn en meer volume draaien, in oktober echt minimum 2k handen/dag proberen halen, liefst 2,5k/dag.

Nox

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vandaag ook weer 2 sessies gespeeld

Allright, september gedaan, belangrijke maand geweest, zowel op privé als poker vlak...

privé uit de unif gebust, dik tegen men zin en ik mis het kotleven nu al maargoed, live goes on. Ik neem oktober nog vrij en november begin ik aan de jobhunt.

Pokerwise: de maand begonnen met weer wat cash gaan spelen op FTP maar dat liep niet en aangezien ik het stilaan gezien had op FTP halverwege de maand besloten over te stappen naar Titan. Op Titan aangekomen beseft dat de FR-scene daar veels te nitty is en er niet genoeg tafels voor lopen dus een 2e grote beslissing genomen en besloten om over te stappen op SH games. Dit bracht met zich mee dat ik op dat moment hugely overrolled was voor NL20SH en dan ook heb besloten 700$ van men roll uit te cashen. Ik liet ongeveer 35$ op FTP staan, heb van al men points en Iron Man Medals MTT tickets gemaakt en intussen alweer een 180$ roll op FTP staan met MTT cashes + nog een 75$ ticket. Vervolgens 1k op FTP gestort en aan NL20SH begonnen.
Rond het thema wat vids gekeken, artikels gelezen (en ook let there be range beginnen lezen) en derstrax nog de coaching van DeKuip gevolgd en al een beetje proberen inspelen. Lekkere upswing+ weak competition= lekker result.

Graphs van deze maand:

FTP(merendeel NL25FR):

Titan(graph inclusief shotje op NL50SH):

Titan(graph enkel NL20SH):

op Titan komt er ook nog 50 of 60$ FDB bij.
BR op Titan nu 1280$ (20$ van FDB aan MTT's verspeeld en 30a40$ moet nog worden gestort)

Ontbreekt uiteraard weer totaal aan volume maar dat heeft meer te maken met het privé stukje hierboven wat me wel een klap was die ff heeft moeten inzinken.

Nu goed, what's done is done, wat gaan we in oktober doen?
SH is een superleuk game wat me op een heel nieuwe, veel meer uitgebreide wijze over poker doet nadenken dus ik ga er zeker mee verder komende maand!!
ik ga proberen in oktober nog es een decent beetje volume te draaien en vooral ook goed aan men game proberen werken!!

Goals:
- 2k handen/dag en dit liefst minimum 20 dagen. (aka 40k handen deze maand)
- bovenstaande goal voor de verandering eens echt halen!
- vids kijken (minstens 2x/week een vid)
- overgebleven platinum artikels lezen, alsook nog enkele gold artikels
- private coaching doen die ik gewonnen heb
- platinum status halen op Titan en hier op PS(zodat ik dankzij elite account diamond wordt ;) )
- als ik 30BI bereik voor NL50, shots nemen op NL50 en terug zakken na 5BI verlies.
- enkele public SH coachings volgen.

Indien tl: dr : hier heb je een goedmakertje:
haar muziek is niet echt men ding maar zij zelf daarentegen...

Nox

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Eerst sessie na een weekendje relaxen wat een regelrechte ramp!
5BI down op 908 handen...

niet slecht gespeeld denk ik mr gewoon crappy gerunned:
Top 2 pair op drawheavy board -> 2x vs flopped straight!
2x TPTK op drawheavy board vs set (beide raise ik flop, bet turn en shove river omdat er geen draws aankomen)
en dan nog KK vs spewmonkey die ook zen set flop op een 2 :spade: 4 :spade: 5 :heart: board...

ook lekker om zien: grootst gewonnen pot 16$, grootst verloren pot 60$...

bah bah bah...

ff afkoelen en strax ng een sessie...

Nox

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

die 2e sessie maandag toch maar niet gespeeld, maar gisteren en vandaag wel lekker gegrind, gisteren beetje lame/kaartdode dag met een paar coolertje en beetje kwijtgeraakt, iets van een 2BI, vandaag supersuperhot gerunned en 5,5BI geschept op 2.2k handen en samen met 10$ FDB weer BE voor de maand so far :)

enkele handjes vandaag:

nicest pot of the day/on Titan so far, set over set 250bb deep en in men voordeel :)

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 5 players
The Official 2+2 Hand Converter By DeucesCracked Poker Videos

BTN: $20.00
SB: $51.37
BB: $20.00
Hero (UTG): $55.75
CO: $6.43

Pre Flop: ($0.30) Hero is UTG with 6♣ 6♥
Hero raises to $0.70, 2 folds, SB calls $0.60, BB calls $0.50

Flop: ($2.10) T♥ 5♦ 6♠ (3 players)
SB checks, BB bets $2.10, Hero calls $2.10, SB raises to $7.40, BB folds, Hero calls $5.30

Turn: ($19.00) 4♦ (2 players)
SB bets $13.00, Hero calls $13

River: ($45.00) 3♠ (2 players)
SB bets $30.27, Hero calls $30.27

goddamn luckboxing fish part 1:

UTG: $25.07
CO: $9.66
BTN: $6.52
Hero (SB): $20.00
BB: $43.40

Pre Flop: ($0.30) Hero is SB with T♣ 9♣
1 fold, CO calls $0.20, BTN calls $0.20, Hero calls $0.10, BB checks

Flop: ($0.80) K♦ 9♦ T♦ (4 players)
Hero bets $0.80, BB folds, CO raises to $9.46, BTN folds, Hero calls $8.66

Turn: ($19.72) A♠ (2 players)

River: ($19.72) J♥ (2 players)

Final Pot: $19.72
CO shows 2♦ 7♦
CO wins $18.74
(Rake: $0.98)

goddamn luckboxing fish part 2:
IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 6 players

MP: $20.64
CO: $27.38
BTN: $47.21
Hero (SB): $22.00
BB: $20.18
UTG: $23.46

Pre Flop: ($0.30) Hero is SB with Q♣ Q♦
3 folds, BTN raises to $0.80, Hero raises to $2.80, 1 fold, BTN calls $2

Flop: ($5.80) 6♠ 7♥ 5♠ (2 players)
Hero bets $5.80, BTN calls $5.80

Turn: ($17.40) T♥ (2 players)
Hero bets $13.40, BTN calls $13.40

River: ($44.20) 2♣ (2 players)

Final Pot: $44.20
BTN shows T♣ 7♣
BTN wins $41.99
(Rake: $2.21)

goddamn luckboxing fish part 3:

UTG: $24.14
CO: $12.42
Hero (BTN): $26.33
SB: $18.97
BB: $36.16

Pre Flop: ($0.30) Hero is BTN with A♦ K♥
1 fold, CO raises to $0.70, Hero raises to $2.40, 2 folds, CO calls $1.70

Flop: ($5.10) T♥ 5♦ A♥ (2 players)
CO checks, Hero bets $4.00, CO calls $4

Turn: ($13.10) J♣ (2 players)
CO checks, Hero bets $19.93, CO calls $6.02 all in

River: ($25.14) 8♦ (2 players - 1 is all in)

Final Pot: $25.14
CO shows J♦ A♣
CO wins $23.89
Hero wins $0.00
(Rake: $1.25)

O hai, slowplay much?

UTG: $20.00
Hero (CO): $20.00
BTN: $22.54
SB: $5.79
BB: $30.94

Pre Flop: ($0.30) Hero is CO with 7♠ 8♠
1 fold, Hero raises to $0.60, 2 folds, BB calls $0.40

Flop: ($1.30) 8♣ 3♠ 8♥ (2 players)
BB checks, Hero bets $0.80, BB raises to $1.80, Hero calls $1

Turn: ($4.90) 2♠ (2 players)
BB bets $2.80, Hero raises to $5.60, BB raises to $28.54, Hero calls $12 all in

River: ($40.10) 5♥ (2 players - 1 is all in)

Final Pot: $40.10
BB shows Q♣ Q♥
Hero wins $38.10
BB wins $10.94
(Rake: $-8.94)

luckbox ff in 6th gear(is de hand voor de set over set):

SB: $20.00
BB: $51.57
UTG: $31.65
Hero (CO): $29.19
BTN: $6.43

Pre Flop: ($0.30) Hero is CO with A♥ K♣
UTG raises to $0.80, Hero raises to $2.40, 3 folds, UTG raises to $7.40, Hero raises to $29.19, UTG calls $21.79

Flop: ($58.68) T♣ 6♣ Q♣ (2 players)

Turn: ($58.68) 3♦ (2 players)

River: ($58.68) 5♣ (2 players)

Final Pot: $58.68
UTG shows K♦ A♠
Hero wins $55.75
(Rake: $2.93)

kortom:

brag: set over set 250bb deep
beat: 27s crushes my 2 pair
variance: my AK is better then your AK :D

Nox

Floplijn in de 66-hand voor 250bb = _cry:

Just sayin'.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

why?

als ik daar over die donkbetter heen raise leg ik men hand face up want dan heb ik 3way imo 90% van de tijd een set. Als ik flat geef ik de sb nog een kans iets doms te doen+ geef ik donkbetter de kans op de turn iets doms te doen op een board waar ik altijd de beste hand heb?(zowel sb als bb 3betten TT, zeker OOP en al helemaal tegen mij)

de sb raised dan dus dan doet hij ofwel iets doms of hij heeft de underset. Villain in kwestie is één van de betere regs en ik denk dat als ik na mijn coldcall op de donkbet plots over zijn raise heen ga komen hij hier gaat beseffen dat er iets loos is en misschien soms zelfs nog gaat weggeraken van z'n set voor 250bb... Hier timebank-call houd overpairs in mijn range(vanuit zijn standpunt dan) + zorgt dat hij gewoon lekker doorbarrelt op turn en river met z'n underset. Als hij op een bepaald punt stopt met barrelen weet ik dat hij iets doms aan het doen was en heb ik wrss al max value gehaald...

Dit was althans mijn denkproces bij deze hand, wat is hier dan mis mee falcone?

Nox

Als je na een flopraise op dit bord 90% op een set gezet wordt moet je iets aan je image doen (of andere tafels zoeken).

Voor veel mensen komt een call/call lijn sterker over dan een raise.

As played geef je SB de odds om met elke hand die iet of wat equity heeft tegen jou te callen, en je gaat sowieso niet weggeraken van je hand. Het is ook niet dat mensen hier in de SB opeens gaan denken "hé, wat een leuke spot voor een check/raise over twee mensen met mijn air".

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

niet met air, maar hij kan toch wel denken: hmm deze pot is al wel de moeite maar ik heb maar TPTK, ik probeer em nu op te pakken?

Ik bedoel niet met een gewone flopraise dat ik 90% een set heb he, maar wel als ik eerst de donkbet flat, dan de sb zie c/r over 2 mensen en dan zelf over the top kom, ik denk dat ik in dat geval zuiver en alleen een set kan reppen waardoor sb hier dus misschien wel van zen set weggeraakt omdat hij tenslotte 'maar' bottom set heeft...
Wat doe je dan als je de flop raised en sb reraised, gewoon shoven of flatten?Beide moves komen ubersterk over en geven villain wederom de kans om 250bb deep van zen hand af te komen...

bovendien, zoveel handen zijn er niet die genoeg equity hebben om te callen, basicly enkel 78 want gutshots en hogere pp hebben niet de benodigde 25%equity. Bovendien zit 78 niet zomaar in hun calling range vs mijn UTG raise dus zie ik niet direct tegen welke handen ik moet protecten.(sb is decent en bb is preflop decent, bovendien weet ik van bb dat hij draws niet donkbet maar c/c of c/r speelt afhankelijk van de sterkte)
Enige optie blijft dus dat sb zou raisen met 78 maar ik denk gewoon niet dat hij dat gaat doen in een 3way pot en dat hij hier eigelijk alleen maar air of nuts raised.

Does this make any sense of zit ik ernaast? :D

Nox

yoshiwa
Elite Grinder

leef je nog?:P
als je dit leest , kom es op skype? heb je nodig :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Yo, ik leef nog hoor :)

Maar ik ben men grindmodus weer kwijt en volledig bezig met andere dingen waardoor poker atm op een erg laag pitje staat :)

ik lees het forum ng wel elke dag mr spelen komt erg gwn niet van en dat kan ng wel een paar daagjes zo blijven.

Blijf uiteraard wel handjes beoordelen etc en wanneer ik terug speel laat ik wel ff iets weten :)

Nox