Ga naar het forum
Okkernootje's live ...

Meldingen
Alles wissen

Okkernootje's live melange

26 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
547 Weergaven
Okkernootje
PokerStrategist

Hi,
Wie mijn voorsteltopic heeft gelezen heeft kunnen zien dat ik een gezonde combinatie van online SNG (6max) en live games ambieer. Na een korte pokerdip in de zomer heb ik alles nu weer opgepakt en vanavond staat er ook weer een (eerste) live game op het programma.

Naast diverse HC's (die ik eigenlijk best graag speel), begint inmiddels ook het onofficiele circuitje weer waardoor ik hier een gezonde melange zal plaatsen met toernooiverslagen en het reilen en zeilen van een online player in de "echte wereld".

Voor een ieder die geinteresseerd is heb ik eerder al een drietal verslagen gemaakt over andere toernooien (2x HC en 1x week Vegas). Via PM = ok.

Enjoy.

Next threadpost: dinsdag 23-9-2013 - HC 50+10 FO.

Beantwoorden
Citeren
25 reacties
pbijvoet
PokerStrategist

1st! Bolletje en good luck :D

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pbijvoet
1st! Bolletje en good luck :D

Thnx, will do.
Altijd lachen bij HC met die lol-live-"regs" :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Ga je het hscop circuit af? Wat is irl sn?

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

@Sokzel: geen idee wat je bedoeld met irl sn... Ik ga geen hcsop doen nog. Speel de wekelijkse 50 of soms 100 FO sng's.

Out 20e.
Was niet voor me weggelegd vanavond. Combinatie van (zowaar een) tough table of iig seating en kaartdeaud. Morgen t volledige verslag.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

Neen, neen driewerf neen... dit was niet mijn avond. Laten we het daar maar op houden. Hetzelfde geldt overigens voor mijn maatje waarmee ik had afgesproken.

Game on
Uit mijn werk rij ik rechtstreeks naar HC. Dat is slechts 25 minuutjes, dus dat is goed te doen. Traditiegetrouw ben ik 10 minuten te vroeg,... en hij 15 minuten te laat. Dat geeft mij dus even tijd om nog wat zaken te regelen. Om 19:15 uur treffen we elkaar in de bar van het HC en happen we een makkelijke maaltijd weg. Kan me nog herinneren dat als je wat dieper komt, dat om 23:00 die honger weer opkomt. Enfin,... om 20:05 staan wij keurig bij de brush te wachten en we twijfelen of het wel doorgaat... 't is nog zo rustig. Onze zorgen blijken ongegrond, want uiteindelijk druppelen er 4 tafeltjes nokkie vol. 40 man, prima. Ik kijk rond en zie al wel wat HC regs. Sommige kunnen kaarten, dat weet ik al, anderen wil ik maar al te graag opzoeken. Om 20:22 klinkt het verlossende .."Dealers... shuffle up and deal".

Boooooorrrrinnggggg
10/20 (2500)
Tja, en dan weet je weer waarom je live weliswaar leuker vind, maar waarom je online toch ook je heil vindt. De eerste twee levels mik ik mijn kaarten vrij consistent naar het midden toe. Op zich vind ik dat nooit zo'n probleem, maar 45 min lang geen kaarten krijgen voelt toch echt wel een beetje suf. Ik zie al wel dat de speler rechts van mij goed speelt. Agro, vnl ip en liever 3betten dan callen. Wel fijn dat ie aan mijn rechter kant zit denk ik nog. Twee plaatsen links van me zit een HC reg die ook forum reg is op een buurforum. Vorig jaar al eens zien spelen, toen nog niet zo'n hoge pet van op. Dit keer kwam hij duidelijk beter uit de strijd. De eerste levels is het weer gebruikelijk HC werk: ... 3/4/5 way de flop zien en uiteindelijk een potje oppakken met A hoog of een 3rd pair... Maar goed (what else is new). Open 1 keer A3o van CO, maar wordt gecalled door BTN. Flop T24xss en ik overweeg een x/r. Ik check en hij helaas ook. Turn is 9s en ik zie villain (per ongeluk??) naar z'n chips grijpen. Ik zie dit als sterk en besluit op te geven. Ik check, hij bet pot, ik fold. Soit.

20/40
Ik zit MP2 en krijg 55. Eindelijk denk ik nog, maar die hoop is snel voorbij als UTG 140 maakt en de aggro speler rechts van mij (nu duidelijk table captain/bully) callt. Krijg niet de odds om te setminen en 55 3way zie ik ook niet zitten. Fold dan maar weer.

30/60
Langzaam fold ik verder als ik QQ vind van UTG. Ik maak 160 en tot mijn (eigenlijk niet zo grote) verbazing krijg ik 3 callers mee. Flop is kurkdroog K26 rainbow, ik cbet 340 en pak de pot op. Stack weer terug naar iets boven beginstack.

Ik mag nog 1 keer met K5o completen van SB als er 4way gelimpt wordt, maar de flop brengt geen redenen om verder te gaan en na de nodige actie op een rag board is het gauw over.

40/80 (2500)
Van de CO raap ik AKo op. Als er naar me gefold wordt maak ik 180 waarna de BB callt. Das mooi denk ik nog, want meneer heb ik meer zwakke azen zien spelen dus lig ver voor op zijn range. Flop is een lastige T98r, BB checkt en ik cbet 240. BB callt dit en turn komt Jx. Draws zat en ik besluit weinig meer te investeren in deze pot. BB checkt, ik check behind. River is de K. Hmmm. Villain checkt weer en ik ben tevreden met mijn showdownvalue en zie bovenal geen value meer in hier betten. Ik check behind en zie zijn A7o voor de straight. Jammer.

40/80 (2100)
Op SB complete ik K7o na 2 limps. 4way de flop gezien, maar ook hier helemaal mis en op actie gaan de kaarten snel de muck in.

50/100 (1900)
Op BB zie ik gratis de flop. Die is weer een drawy 79Tssx, waardoor ik hier geen illusies maak. check, villain bet, ik (easy) fold.

Action please
Inmiddels zijn er nog 30 man left en onze tafel wordt gevuld met andere spelers van de tafel ernaast, zodat we weer FR zitten. Met nog ~15bb wordt het wel tijd om actie te ondernemen overigens. Hopelijk zit er wat (meer) vis aan de andere tafel waar ik gemakkelijker tegen kan dubbelen. Het stramien aan tafel is wel een beetje duidelijk geworden. Twee links van mij heeft wel door dat ik weinig kan, dus heeft mij als keurig steal spot gekozen, zeker omdat ook de speler direct links van mij vrij passief was. De table captain rechts van mij bet, 3bet er vrolijk op los en maakt het vaak moeilijk een goede spot te kiezen. Ik zal moeten afwachten op mijn kans(en). Actie please!
Gelukkig wordt ik niet zo snel onzeker als ik shallow raak. Mijn 6max ervaring komt dan juist goed van pas, zodat ik prima overweg kan met (re)(shove)ranges.

Ik zit laat en zie A9o. Is dit mijn kans? De unknown speler op MP opent echter naar 300 ("ons" normale sizing aan tafel was 220) en ik heb geen idee hoe (of wat) hij speelt. Gooi ik het er dan in of niet? Zucht,.. ik fold.

Dan een paar twijfel handjes.
UTG+1 QJo. ik fold.
UTG KJo. Ik fold.
Denk dat ik hier wel had moeten schuiven, al had het duidelijker geweest als er antes in het spel zouden komen.

70/140-20 (1400)
Van MP vind ik TJs en ik shove in een unopend pot. Niemand callt.

100/200-20
Op de SB vind ik A7o en BTN (table captain) maakt 300. Ik shove, BB gaat uit de weg, BTN tankt en fold.

Inmiddels BTN vind ik AQo en ik openshove. Niemand callt.

Direct daarna op CO vind ik AKs (ik denk nog,.. hehe eindelijk inhalen). Een van de nieuwe spelers UTG limpt en ik mag het zeggen. Ik overweeg mijn opties... raise of shove en het wordt het laatste. SB wordt echter wakker met JJ en in een flip met mijn AKs hit die enkel een geturnde fd die niet doorzet. Exit op plek 20.

Resume
Mixed feelings dit keer. Oke, mijn seating was niet ideaal. Daarboven dubbelde de speler rechts van mij waardoor hij alleen maar extra pressie ging zetten. Dit, in combinatie met mijn behouden spel early (en zeer weinig speelbare kaarten) bracht me al snel in push/fold modus. Best jammer, want ik had liever eerst mijn spots uitgekozen tegen vissen om daarna wat meer ademruimte te houden. Middenfase met KJ/QJ misschien nog even doorkijken. Verder geen gekke dingen denk ik.

That's all. Next time better. Geen nuts voor Okkernootje.

See you at the table.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Succes met je blog en het pokeren.

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder
Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Tijdje niks meer gehoord, hoe gaat ie met pokeren?

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Tijdje niks meer gehoord, hoe gaat ie met pokeren?

Pokeren gaat eigenlijk wel (weer) heel goed, maar live is er niet veel gebeurd.
Momenteel voornamelijk online 6max grinden weer. Account via hier verkregen (bonus) een downswing (geen brm) en daardoor broke. Ipoker is nooit echt mijn structuur geweest met ook veel te veel BE regs. Zit qua structuur net tussen PS (veel vlakker, langzamer) en PP (steiler, meer turbo) in en kennelijk kan ik daar in beide mijn ei meer kwijt. PS wacht ik op 800 biljoentriljoenste toernooi promo (ofzo) en PP heb ik mijn hoogte BR ever en is natuurlijk prima.

Live impasse heeft eigenlijk vnl met mijn werk te maken. Nieuwe functie en ontwikkelingen daarin zijn erg +EV zeg maar , dus daar steek ik nu even veel tijd in. Daarnaast is mijn reguliere circuitje lokaal verplaatst naar een dag waarop ik eigenlijk niet kan. Dus dat is jammer. Ken nog wel een ander circuit "nearby" waar ik op woensdag wel terecht kan, wellicht kan ik daar wat vinden.

Kortom, zeker geen stilte. To be continued

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Lijkt me weer tijd voor een nieuwe update of niet?
Verder ben je zeker goed bezig met het adviseren van andere SNG spelers op het SNG handbeoordelingsforum.

Beantwoorden
Citeren

Idd, bolletje :D

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Lijkt me weer tijd voor een nieuwe update of niet?
Verder ben je zeker goed bezig met het adviseren van andere SNG spelers op het SNG handbeoordelingsforum.

Thnx voor het compliment. Vind de sfeer en drukte hier heel top.
Daarnaast heb ik weer een toernooitje achter de rug, dus er staat weer een verslagje op stapel.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

Dit keer geen HC of andere circuit, maar een gewoon fun toernooitje dat ik wel vaker speel, aangezien ik dit in den beginne heb opgezet en nu graag aan anderen overlaat.

Een fun toernooitje met een grappig gezelschap overigens. Ten eerste heb je de vissen die vooral denken dat ze het kunnen, prachtig om te zien. Dan natuurlijk ook nog de absolute beginners die vooral weten dat ze het nog niet kunnen. Daarnaast heb je dan nog een 3/4 spelers die hiertussen doorlopen die wel kunnen kaarten. Tot slot nemen de dealers vaker vrienden e.d. mee die varieren in ok toernooispelers tot ok cashgamers. Best leuk om dat door elkaar te zien zitten en spelen.

Maar goed, ook hier heb ik me voorgenomen een verslag te leggen van de speelavond.

Startstack: 10.000
Blinds: 15 min
Aantal spelers: (helaas slechts) 18

Shuffle up and deal
25/50 (10.000)
De tafel vult zich en de hele beschreven melange aan spelers schuift aan tafel. Rechts van me de vader van 1 van de dealers (kan wel spelen, maar maakt veel fouten), links van me een online speler die zich niet zo goed kan adapten aan live, rest ken ik niet (goed) en lijkt vis. Eerste levels sowieso veel folden, ook al zitten we zo diep. Ik weet namelijk dat de structuur ernstig steil is of gaat worden.

> Op BTN krijg ik 33 en na 1 limp doe ik hetzelfde, SB complete en BB checkt. 4 way zien we KK6ssx board. Iedereen checkt, ik ook. Turn brengt nog een K, iedereen checkt, ik maak 100 waarop BB callt. River is nietszeggende 5x, BB checkt weer,... ik verwacht een 6 of een 5 te zien, check behind en win van zijn AQs.

50/100
> In dit level beoefen ik m'n geduld. Alles vliegt zonder pardon de muck in. Aan tafel een paar setups. Set vs 2p, flush vs topset. Ineens hoor ik player out en ik zie aan de andere tafel mijn maatje opstaan. TPTK te lang volgehouden tegen een geturnde 3 of a kind.

100/200 (10.500)
> Tijd om te kijken wat mijn imago is. Van UTG maak ik 500 met J9s. Tafel reageert direct "zoooo,.. eindelijk wat gevonden?" De bb (vader) callt. Flop is KK3r, bb checkt, ik maak 450 en na de snelle fold pak ik de pot op.
> Van SB complete ik 4 way met J9o en zie een 962r flop met zowel de online speler als de vader. Ik checkt en iedereen volgt mijn voorbeeld. Turn is 3, ik lead 500 en iedereen fold.

200/400 (10.700)
> Van BTN pik ik TT op. Iedereen fold en ik heb positie op de online SB en de fishy BB. Ik maak 1.000 en beide spelers folden. Ik wordt direct ook verplaatst naar een nieuwe tafel.

Op de nieuwe tafel kijk ik even rond. Twee vissen links van me (wat ik niet zo lekker vind aangezien die een niet in te schatten callrange hebben) en direct daarnaast de CL. Rechts van me de CL van mijn oude tafel die meeverhuist is.

> Ik krijg 1 keer op CO QTo maar zie mijn linker vissenbuurman al naar zijn chips grijpen. Geen zin om een matige hand multiway oop te moeten spelen en ik fold toch maar.

rest volgt later

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

vervolg

300/600
> Op BTN steal ik met J7o naar 1500 (had beter 1200), maar ik krijg een raise om mijn oren van de BB naar 3500 en een easy fold. Kost me wel weer wat FE want ik raak nu echt short.

400/800 (8600)
> Van UTG+1 open shove ik ATs en niemand callt.
> Ik krijg nog een keer T9s waar ik wat meer zou kunnen doen, ware het niet dat ik op BB zie dat een UTG limp afgestraft wordt door een BTN shove. Daarnaast weet ik niet of ik mijn Q3s wil shoven in de grotere stack van mijn visssenbuurman.
> 1 keer kan ik keurig A5s shoven van BTN en pak daarmee de blinds op.

500/1000 (8700)
> Ik shove AQo van MP en win mijn flip tegen TT op een KQx, x, x, board. Hierdoor speel ik weer 18.500 waarmee ik naar een andere tafel mag waar ik heerlijk positie heb op 1 van mijn andere vrienden :)

> De nieuwe dealer is me goed gezind, want na een UTG limp van de vader van de eerste tafel kijk ik naar AA van SB. Ik maak 3200 waarna BB instafold en UTG tankfold. Jammer...

600/1200 (20600)
> Vader is inmiddels short geraakt en shoved over mijn UTG ATo minr 3100. De resterende 4000 chips betaal ik eenvoudig en mijn hand hold. Ik speel weer 26000 en daarmee mag ik aan de finaletafel schuiven.

800/1600 (26000)
> Na wat afblinden lijkt de finaletafel zowat de zwakste tafel te zijn die er is. Tussen mijn vissenbuurmannen van eerder en wat weaktighte spelers zit er maar 1 iemand tussen waarvoor ik respect heb. En die speelt nota bene chipleader. Handjes krijg ik overigens niet.

1000/2000 (23000)
> In dit level eigenlijk het vreemdste handje. Van CO minopen ik 4000 met A4s. De BTN shorty shoved voor 10.5k wat voor mij een easy call betekent. De BB met een bijna net zo'n grote stack als de CL instaflat nagenoeg en ik mag het weer zeggen. Tja en toen... Als ik flat is de pot meer dan 30k en speel ik nog 19, shove is ook niet echt lekker. Fold werd het. Best frustrerend als je ziet dat de BB deaudleuk QJo speelt, daarmee shorty's 99 opeet terwijl de flop zeer royaal mijn kant op had gevallen. Grrrr. pre shippen...

> Ik open shove nog een keer A8o van BTN zonder verdere actie.

1500/3000
> Van BB zit ik in een BvB situatie versus mijn eerdere vissenbuurman (nu rechts van me) Sir Limpalot. Hij complete zijn SB en met mijn Q2s maak ik me geen illusies. Flop is QJ6ss, hij checkt ik bet 3500 maar ik krijg geen call uit hem.

> Waterloo ligt nog maar 6 handed als ik 22 oppak. Voldoende om mijn 21.000 punten mee te verdubbelen, maar niet voldoende om de TT van BB te verslaan. Exit op plek 6. Mijn maatje is vervolgens de volgende op plek 5.

Heb tot op de dag van vandaag geen idee wat de prijs/zen had(den) geweest. Ik hoorde iets van electronica prijzen (mp3, minitablet of headphone of zoiets?), maar al met al toch een leuk avondje vertier voor 12,5 eu. Moeilijk om normaal te spelen met zoveel noobs aan tafel. Maar goed, in een gemiddeld HC wekelijks toernooi zitten er ook altijd 2 of 3 aan tafel. So what else is new.

Thnx 4 reading, volgende week misschien een lokaal circuittoernooitje. 40+10 single rebuy. ~40 pax

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Mooi verslag van het 12,50 euro toernooitje :D
Heb je ook nog online gespeeld of speel je alleen live op het moment?

Beantwoorden
Citeren

Leuk die liveverslagen. Houd je ook een bankroll aan live?

Beantwoorden
Citeren
Skrolk
Oldschool Grinder

Leuk verslagje, in welke omgeving speel je die live mtt's?

Speel zelf ook regelmatig live mtt's en homegames.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Mooi verslag van het 12,50 euro toernooitje :D
Heb je ook nog online gespeeld of speel je alleen live op het moment?

Thnx en lol @12,50 ;)

Speel zeker nog online, maar omdat ik 4table en mijn werk momenteel erg veel energie en tijd kost haal ik denk ik niet veel meer dan 250 games per maand. En dan alleen spelen. Studie zit vnl in t forum ;)

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Lethaljan
Leuk die liveverslagen. Houd je ook een bankroll aan live?

Nope, geen live roll.
Heb er wel aan gedacht omdat in vooral in januari een heel goede maand had. Daarmee wilde ik eigenlijk een soort afspraak met mezelf maken om te kijken wat ik daarmee kan spelen. Ik hou wel mijn + en - bij in excel sheet.

Beantwoorden
Citeren