Neen, neen driewerf neen... dit was niet mijn avond. Laten we het daar maar op houden. Hetzelfde geldt overigens voor mijn maatje waarmee ik had afgesproken.
Game on
Uit mijn werk rij ik rechtstreeks naar HC. Dat is slechts 25 minuutjes, dus dat is goed te doen. Traditiegetrouw ben ik 10 minuten te vroeg,... en hij 15 minuten te laat. Dat geeft mij dus even tijd om nog wat zaken te regelen. Om 19:15 uur treffen we elkaar in de bar van het HC en happen we een makkelijke maaltijd weg. Kan me nog herinneren dat als je wat dieper komt, dat om 23:00 die honger weer opkomt. Enfin,... om 20:05 staan wij keurig bij de brush te wachten en we twijfelen of het wel doorgaat... 't is nog zo rustig. Onze zorgen blijken ongegrond, want uiteindelijk druppelen er 4 tafeltjes nokkie vol. 40 man, prima. Ik kijk rond en zie al wel wat HC regs. Sommige kunnen kaarten, dat weet ik al, anderen wil ik maar al te graag opzoeken. Om 20:22 klinkt het verlossende .."Dealers... shuffle up and deal".
Boooooorrrrinnggggg
10/20 (2500)
Tja, en dan weet je weer waarom je live weliswaar leuker vind, maar waarom je online toch ook je heil vindt. De eerste twee levels mik ik mijn kaarten vrij consistent naar het midden toe. Op zich vind ik dat nooit zo'n probleem, maar 45 min lang geen kaarten krijgen voelt toch echt wel een beetje suf. Ik zie al wel dat de speler rechts van mij goed speelt. Agro, vnl ip en liever 3betten dan callen. Wel fijn dat ie aan mijn rechter kant zit denk ik nog. Twee plaatsen links van me zit een HC reg die ook forum reg is op een buurforum. Vorig jaar al eens zien spelen, toen nog niet zo'n hoge pet van op. Dit keer kwam hij duidelijk beter uit de strijd. De eerste levels is het weer gebruikelijk HC werk: ... 3/4/5 way de flop zien en uiteindelijk een potje oppakken met A hoog of een 3rd pair... Maar goed (what else is new). Open 1 keer A3o van CO, maar wordt gecalled door BTN. Flop T24xss en ik overweeg een x/r. Ik check en hij helaas ook. Turn is 9s en ik zie villain (per ongeluk??) naar z'n chips grijpen. Ik zie dit als sterk en besluit op te geven. Ik check, hij bet pot, ik fold. Soit.
20/40
Ik zit MP2 en krijg 55. Eindelijk denk ik nog, maar die hoop is snel voorbij als UTG 140 maakt en de aggro speler rechts van mij (nu duidelijk table captain/bully) callt. Krijg niet de odds om te setminen en 55 3way zie ik ook niet zitten. Fold dan maar weer.
30/60
Langzaam fold ik verder als ik QQ vind van UTG. Ik maak 160 en tot mijn (eigenlijk niet zo grote) verbazing krijg ik 3 callers mee. Flop is kurkdroog K26 rainbow, ik cbet 340 en pak de pot op. Stack weer terug naar iets boven beginstack.
Ik mag nog 1 keer met K5o completen van SB als er 4way gelimpt wordt, maar de flop brengt geen redenen om verder te gaan en na de nodige actie op een rag board is het gauw over.
40/80 (2500)
Van de CO raap ik AKo op. Als er naar me gefold wordt maak ik 180 waarna de BB callt. Das mooi denk ik nog, want meneer heb ik meer zwakke azen zien spelen dus lig ver voor op zijn range. Flop is een lastige T98r, BB checkt en ik cbet 240. BB callt dit en turn komt Jx. Draws zat en ik besluit weinig meer te investeren in deze pot. BB checkt, ik check behind. River is de K. Hmmm. Villain checkt weer en ik ben tevreden met mijn showdownvalue en zie bovenal geen value meer in hier betten. Ik check behind en zie zijn A7o voor de straight. Jammer.
40/80 (2100)
Op SB complete ik K7o na 2 limps. 4way de flop gezien, maar ook hier helemaal mis en op actie gaan de kaarten snel de muck in.
50/100 (1900)
Op BB zie ik gratis de flop. Die is weer een drawy 79Tssx, waardoor ik hier geen illusies maak. check, villain bet, ik (easy) fold.
Action please
Inmiddels zijn er nog 30 man left en onze tafel wordt gevuld met andere spelers van de tafel ernaast, zodat we weer FR zitten. Met nog ~15bb wordt het wel tijd om actie te ondernemen overigens. Hopelijk zit er wat (meer) vis aan de andere tafel waar ik gemakkelijker tegen kan dubbelen. Het stramien aan tafel is wel een beetje duidelijk geworden. Twee links van mij heeft wel door dat ik weinig kan, dus heeft mij als keurig steal spot gekozen, zeker omdat ook de speler direct links van mij vrij passief was. De table captain rechts van mij bet, 3bet er vrolijk op los en maakt het vaak moeilijk een goede spot te kiezen. Ik zal moeten afwachten op mijn kans(en). Actie please!
Gelukkig wordt ik niet zo snel onzeker als ik shallow raak. Mijn 6max ervaring komt dan juist goed van pas, zodat ik prima overweg kan met (re)(shove)ranges.
Ik zit laat en zie A9o. Is dit mijn kans? De unknown speler op MP opent echter naar 300 ("ons" normale sizing aan tafel was 220) en ik heb geen idee hoe (of wat) hij speelt. Gooi ik het er dan in of niet? Zucht,.. ik fold.
Dan een paar twijfel handjes.
UTG+1 QJo. ik fold.
UTG KJo. Ik fold.
Denk dat ik hier wel had moeten schuiven, al had het duidelijker geweest als er antes in het spel zouden komen.
70/140-20 (1400)
Van MP vind ik TJs en ik shove in een unopend pot. Niemand callt.
100/200-20
Op de SB vind ik A7o en BTN (table captain) maakt 300. Ik shove, BB gaat uit de weg, BTN tankt en fold.
Inmiddels BTN vind ik AQo en ik openshove. Niemand callt.
Direct daarna op CO vind ik AKs (ik denk nog,.. hehe eindelijk inhalen). Een van de nieuwe spelers UTG limpt en ik mag het zeggen. Ik overweeg mijn opties... raise of shove en het wordt het laatste. SB wordt echter wakker met JJ en in een flip met mijn AKs hit die enkel een geturnde fd die niet doorzet. Exit op plek 20.
Resume
Mixed feelings dit keer. Oke, mijn seating was niet ideaal. Daarboven dubbelde de speler rechts van mij waardoor hij alleen maar extra pressie ging zetten. Dit, in combinatie met mijn behouden spel early (en zeer weinig speelbare kaarten) bracht me al snel in push/fold modus. Best jammer, want ik had liever eerst mijn spots uitgekozen tegen vissen om daarna wat meer ademruimte te houden. Middenfase met KJ/QJ misschien nog even doorkijken. Verder geen gekke dingen denk ik.
That's all. Next time better. Geen nuts voor Okkernootje.
See you at the table.