Ik had behoefte om mijn totale prefloprange op een rijtje te zetten. Wellicht dat er mensen zijn, die sommige handen folden in plaats van dat ik ze open. Of dat er mensen zijn die sommige handen juist wel openen, die ik zelf weer fold.
Ik heb in vorige posts al wat geschreven over een paar posities aan tafels, dus ik zal het kort houden.
Basis UTG Range
Loose Games
Wanneer er loose spelers aan tafel zitten, dan kies ik er voor om KJo en ATo toe te voegen omdat deze handen gemakklijker toppair kunnen maken. Spelers die looser zijn, zullen dan met slechtere toppair handen callen of zelf wel met 2nd pair handen. In tighte games speel je deze handen juist niet omdat je dan in moeilijk out of position situaties komt. Bijvoorbeeld stel je opent ATo vanuit UTG, en een tighte speler (14/12) callt vanuit de CO. Flop is Axx dry, je besluit te cbetten en krijgt een call. De turn is een blank. Hoe speel je je hand nu verder? De range van een tighte tegenstander bevat natuurlijk ook handen als AK (wanneer hij weinig 3bet), AQ, AJ. Je weet dus totaal niet waar je staat, zeker out of position. Raise dus ATo of KJo niet vanuit UTG met tighte spelers achter je.
Tighte Games
Wanneer er dus tighte spelers achter je zitten, raise je niet ATo of KJo, zoals ik al aangaf. Handen als 65s+ en A5s+ zijn hiervoor een beter alternatief. Je komt hierdoor minder in moeilijke out of position situaties met 1 pair. Ook zorgen deze handen ervoor dat je UTG range vergroot word, waardoor tegenstanders minder goed je range kunnen inschatten.
Stacksizes
Wanneer er spelers achter je zitten met kleine stacksizes, raise dan handen als 22-66, 98s niet, maar juist handen als KJo,QJo,A9s en ATo, omdat deze handen gemakkelijker toppair handen kunnen worden en dus gemakkelijker bespeelbaar. Spelers met kleine stacksizes zijn in het algemeen slechte spelers en beschikken dan ook over een slecht postflop spel.