Ga naar het forum
Olram6 - Study, Foo...

Meldingen
Alles wissen

Olram6 - Study, Football & Poker

373 Berichten
27 Gebruikers
0 Reacties
8,473 Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik had behoefte om mijn totale prefloprange op een rijtje te zetten. Wellicht dat er mensen zijn, die sommige handen folden in plaats van dat ik ze open. Of dat er mensen zijn die sommige handen juist wel openen, die ik zelf weer fold.

Ik heb in vorige posts al wat geschreven over een paar posities aan tafels, dus ik zal het kort houden.

Basis UTG Range

Loose Games

Wanneer er loose spelers aan tafel zitten, dan kies ik er voor om KJo en ATo toe te voegen omdat deze handen gemakklijker toppair kunnen maken. Spelers die looser zijn, zullen dan met slechtere toppair handen callen of zelf wel met 2nd pair handen. In tighte games speel je deze handen juist niet omdat je dan in moeilijk out of position situaties komt. Bijvoorbeeld stel je opent ATo vanuit UTG, en een tighte speler (14/12) callt vanuit de CO. Flop is Axx dry, je besluit te cbetten en krijgt een call. De turn is een blank. Hoe speel je je hand nu verder? De range van een tighte tegenstander bevat natuurlijk ook handen als AK (wanneer hij weinig 3bet), AQ, AJ. Je weet dus totaal niet waar je staat, zeker out of position. Raise dus ATo of KJo niet vanuit UTG met tighte spelers achter je.

Tighte Games

Wanneer er dus tighte spelers achter je zitten, raise je niet ATo of KJo, zoals ik al aangaf. Handen als 65s+ en A5s+ zijn hiervoor een beter alternatief. Je komt hierdoor minder in moeilijke out of position situaties met 1 pair. Ook zorgen deze handen ervoor dat je UTG range vergroot word, waardoor tegenstanders minder goed je range kunnen inschatten.

Stacksizes

Wanneer er spelers achter je zitten met kleine stacksizes, raise dan handen als 22-66, 98s niet, maar juist handen als KJo,QJo,A9s en ATo, omdat deze handen gemakkelijker toppair handen kunnen worden en dus gemakkelijker bespeelbaar. Spelers met kleine stacksizes zijn in het algemeen slechte spelers en beschikken dan ook over een slecht postflop spel.

Beantwoorden
Citeren
Horemanske
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door olram6
Meest twijfelachtige hand van mijn sessie..

IPoker Network $2.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2290037
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BTN: $1.97 - VPIP: 25, PFR: 16, 3B: 4, AF: 3,6, Hands: 218
SB: $3.77 - VPIP: 26, PFR: 20, 3B: 4, AF: 1,5, Hands: 259
BB: $3.62 - VPIP: 32, PFR: 13, 3B: 11, AF: 4,8, Hands: 100
Hero (UTG): $2.00 - VPIP: 15, PFR: 13, 3B: 4, AF: 2,3, Hands: 19482
CO: $2.21 - VPIP: 25, PFR: 16, 3B: 4, AF: 3,6, Hands: 218

Pre Flop: ($0.03) Hero is UTG with A :heart: K :heart:
Hero raises to $0.06, CO calls $0.06, 1 fold, SB calls $0.05, 1 fold

Flop: ($0.20) T :heart: K :club: 8 :club: (3 players)
SB bets $0.14, Hero calls $0.14, CO folds

Turn: ($0.48) A :spade: (2 players)
SB bets $0.33, Hero calls $0.33

River: ($1.14) 8 :heart: (2 players)
SB bets $0.79, Hero calls $0.79

Met wat voor range zou SB donken in een 3way pot?

Set,draws...

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Middle Position

3betten

De enige positie die je zou kunnen 3betten is de UTG positie. Alleen je moet erg waakzaam zijn om in deze situatie te 3betten. De UTG positie is namelijk de positie waaruit je het meest tight raised. Light 3bets zijn misschien wel profitabel maar zorg ervoor dat je dit sporadisch doet. De ratio 3bets voor value en 3bets als bluf zou 4:1 moeten zijn. Dus elke 4 keer dat je voor value 3bet, kan je een keer als bluf 3betten.

Een 3bet range vanuit de MP tegenover de UTG ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:

- AKo/AKs
- AQo/AQs (50 procent in de gevallen)
- AJs (25 procent in de gevallen)
- KQs (25 procent in de gevallen)
- AA
- KK
- QQ
- JJ (50 procent in de gevallen)
- TT (25 procent in de gevallen)

Denk er aan dat je handen als KQs/AJs niet gaat raisen tegenover een UTG range van 14/12. Zo'n persoon heeft een UTG range van ong. 8 procent.

UTG range van 8 procent: 88+, AJs+, KQs+, AJo+, KQo

Daar doet AJs het 41 % tegen en KQs 38%.

Light 3bets zou kunnen bestaan uit handen als:

- 56s - QJs
- Axs (waarvan A5s het meest omdat je hiermee gutshot, flushdraws kan hitten)
- 22/77
- KQo
- AJo

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

nice posts niks op aan te merken! Speel zelf alleen bijna een 'no3bet from MP' strategy, maar betwijfel of die zou werken op micro's. :P

Vraag me alleen af waar je al die informatie weghaalt ;)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Varune
nice posts niks op aan te merken! Speel zelf alleen bijna een 'no3bet from MP' strategy, maar betwijfel of die zou werken op micro's. :P

Vraag me alleen af waar je al die informatie weghaalt ;)

Ik heb nu 2 boeken waar ik wat informatie vandaan haal, the blueprint en een 6max boek van 2p2. Zelf speel ik nu op NL2, maar speel al 3 jaar poker varierend van PLO50 en NL25/NL30 en heb in de tussentijd genoeg studiemateriaal gelezen en toegepast. Alleen had de mentaliteit niet om door te blijven pokeren wanneer het een tijdje minder ging, dus koos ik ervoor om wat geld uit te cashen en daar een vakantie of playstation van te betalen :).

In principe zit mijn preflopspel goed. Alleen aan het postflop spel + pot odds/implied odds moet nog veel winst behaald worden. Maar ik zal allereerst elke positie uitleggen over mijn range.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

En het corestability uurtje gaat beginnen!

Situps (3x20), gestrekte beenhef, zijwaartse plank (3x30 sec), bruggetje (3x1 minuut, links en rechts)

Wish me good luck!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door olram6
En het corestability uurtje gaat beginnen!

Situps (3x20), gestrekte beenhef, zijwaartse plank (3x30 sec), bruggetje (3x1 minuut, links en rechts)

Wish me good luck!

Merk dat de situps nog behoorlijk lastig zijn vanwege ontbrekende kracht vanuit mijn heup (door de operatie van 2 maanden geleden). De gestrekte beenhef kan ik ook niet uitvoeren doordat ik mijn benen niet kan strekken door stijfheid. Slik nu ook 2 maal daags visolie en glucosamine voor soepele spieren en gewrichten. De zwijwaartse plank kan ik nu 3x1minuut. Verder heb ik nog 3x 25 keer opgedrukt, en per 5x opdrukken een andere opdruk manier gedaan. Voelt lekker!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Cutoff

Loose Games

Het is gemakkelijker om deze Cutoff range aan te houden als er tight wordt gespeeld. Dit komt omdat je bij loosere games vaker in marginale spots terecht komt dan in tighte games.

Isoleren

Let dus op bij het isoleren van limpers! Een limper (38/10) vanuit de UTG zou ik niet isoleren met K9s, zeker niet als hij ook nog weinig fold tegen cbets. Hij limpt met een betere range dan K9s.

Denk bij het isoleren van limpers ook aan TAGs vanuit de button. Wanneer spelers door hebben dat je vaak limpers isoleert kunnen zij hierop inspelen. Zo zag ik vandaag een video van Varune. Hij vertelde welke stats hij allemaal in zijn hud had. Een van zijn stats was raised limped pots. Wanneer iemand vanuit de CO dus vaak limped pots raised, kan jij hem beginnen met light te 3betten, vanwege marginale holdings.

Denk ook aan shorties in de blins wanneer je gaat isoleren met marginale handen. Zij spelen veel handen ongeacht of ze in positie zitten. Wanneer ze postflop spelen, doen ze dit vaak met onorthodoxe/rare lines. Ook wanneer je handen isoleert zoals met 78s of A5s, dan verlies je ontzettend veel potentiaal omdat je implied odds onwijs achter uitgaan tegen shorties.

Isoleer dus spelers die, OF vaak limp/folden, OF limp/call spelen maar vaak folden tegen cbets, OF spelers die een hoge ft to turnbet hebben waardoor je vrij gemakkelijk een second barrel kan afvuren. Denk bij de isolatie dus aan spelers die NA jou moeten reageren zoals nadenkende TAGs en shorties.

Beantwoorden
Citeren
ossmiboy
PokerStrategist

Goed bezig! Interessant om die (schijnbaar) basiszaken nog eens te kunnen lezen op een overzichtelijke manier!

K'heb je ook toegevoegd op skype, dus zwier me maar mee in die cashgame groep als je wilt.

Beantwoorden
Citeren

hee! mooie analyse van MP en CU :) goed bezig om zo naar elke positie te kijken :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt jongens! Leuk om te horen.

Net even een duurloop gedaan van een half uur. Heb in een half uur 6 km gelopen, vrij rustig aan dus. De fysiotherapeut vertelde mij, dat als je je uithoudingsvermogen wilt trainen, een lange tijd moet hardlopen. Iets van een half uur tot een uur. Zo'n duurloop hoeft daarbij niet eens hard te gaan.

Straks bij mijn eigen team kijken. We hebben een bekerwedstrijd tegen Go Ahead Kampen thuis. Lijkt me dat we deze gaan winnen. Vanavond weet ik nog niet wat ik ga doen. Meestal gaan we even met vrienden zitten en daarna uit, maar heb op het moment nog niet veel zin om bier te drinken.

Morgen waarschijnlijk wel een sessie en daarnaast natuurlijk veel voetbal kijken!

Fijn weekend!

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

nog klein iets over die stat wanneer iemand een limped pot raised.
T'is bij sommige ook behoorlijk seat afhankelijk, zo doet iemand 't wss veel looser op de BTN dan op de CO. Daarom heb ik ook een popup nog met de seats gescheiden. :)

En uiteraard maakt 't ook uit of je tegen een 36/10 fish zit, of een 70/0 zoals je zelf ook al door had. ;)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vandaag niet gepokerd vanwege te brak zijn van gisteravond. Lag vanochtend pas om 7 uur in bed, nadat ik een meisje thuis had gebracht. Ze vroeg me binnen om wat te drinken en uiteindelijk gezoend en daar tot 7 uur met haar op de bank geslapen.. Pfoe... wat was ik kapot toen ik naar huis moest fietsen..

Nu even Malaga - Barcelona kijken! Ondertussen ook The Great Gatsby downloaden om die binnenkort te bekijken. Erg veel zin in!

Hier nog een filmpje van Assasins Creed Black Flag. Nice Game!

Beantwoorden
Citeren
daanowntje
PokerStrategist

wauww wat een spel word dat ook weer!! waarom doe je dit nou nu moet ik naast gtaV en fifa14 dit ook nog kopen...haha.

kan vanavond helaas geen barca kijken, laat maar ff wete hoe het is gegaan. samenwerking tussen messi en neymar al wat soepeltjes? en wie staat er naast pique? moet echt iemand bijkomen lijkt me daarvoor.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door daanowntje
wauww wat een spel word dat ook weer!! waarom doe je dit nou nu moet ik naast gtaV en fifa14 dit ook nog kopen...haha.

kan vanavond helaas geen barca kijken, laat maar ff wete hoe het is gegaan. samenwerking tussen messi en neymar al wat soepeltjes? en wie staat er naast pique? moet echt iemand bijkomen lijkt me daarvoor.

Haha ja sorry. Maar ik denk dat je deze game echt niet mag missen als je van open world/historie/vechten houdt.

Barca staat nu 1-0 voor bij rust door een schot buiten de 16 van Adriano. Naast Pique staat Mascherano altijd centraal. De samenwerking van Messi en Neymar heeft dit seizoen nog maar 11 minuten geduurd in de wedstrijd thuis tegen Levante. Messi heeft er voor gekozen om vandaag niet te voetballen omdat hij nog niet 100 procent fit is van zijn blessure. Neymar heeft nog niet basis gestaan en is telkens in de 2de helft ingevallen.

Beantwoorden
Citeren
daanowntje
PokerStrategist

alright good to know.
vroeger toen ik klein was keek ik altijd barca toen nog met bronkie en ronaldinho, die man kon zelfs het real madrid stadion laten klappen. Nu toch weer een beetje dat samba terug met neymar hoop ik :D. Veel mensen dachten dat hij onrust zou brengen maar gedraagd zich vooralsnog goed en onderdanig, hopelijk word hij snel fitter.

Good luck met de cashgames en met het herstel van je blessure.

Beantwoorden
Citeren
oewems
Oldschool Grinder

nice posts en ineens een bolletje

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Morgen wordt er een nieuwe update verwacht. Ik zal de button en de blinds bespreken en hierbij een preflop range aangeven! Ook zal er een sessie plaatsvinden, waar ik in plaats van 9 tafels er 6 ga kiezen om meer aan mijn postflop spel te werken, want kom af en toe in lastige situaties terecht.

Nu het 2de gedeelte van de 'Great Gatsby' kijken!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Button

Button is natuurlijk de beste positie aan tafel omdat je elke hand in positie kan spelen. Jij bent altijd als laatste aan de beurt, waardoor je kan reageren op je tegenstanders. Immers, je tegenstanders zijn eerst aan de beurt.

Loose games

Wat veel voorkomt op de microstakes zijn spelers die voor jouw limpen. Probeer niet met je hele button range deze spelers te isoleren. Het is oké, om handen als 64s-86s, A8o/A9o, T6s-Q9s, 54s-76s, A2s-A4s te folden in plaats van dat je met deze handen de fish isoleert. Als je statistieken hebt dat de speler vaak limp/fold of limp/call en veel tegen cbets fold, ga je gang! Maar wees natuurlijk ook bewust van hoeveel mensen er limpen. Wanneer er 2 spelers voor je gelimpt hebben dan word de kans groter dat ze je raise gaan limp/callen. Je kan hierbij voor handen als KTo/KJs kiezen om deze groot te raisen naar 5bb+1bb per limper. Deze spelers hebben vaak niet door met hoeveel big blinds ze eigenlijk callen.

Tight games

Bij tighte games wordt er veel minder gelimpt. Er zitten voornamelijk nits en tags aan tafel, die er helemaal niet van houden om OOP te spelen. Ze zullen heel vaak folden op cbets en wanneer ze terug spelen kan je makkelijk met een marginale hand folden. Je zou dan ook liever weak tighte spelers gaan isoleren met een marginale hand dan een passive/fish.

3betten

In de button kan je het meest 3betten van alle posities aan tafel. Waarom? Zoals ik al eerder aangaf, je hebt de beste positie aan tafel. Een ratio op de button die gebruikt kan worden is 3:2. Dus voor elke 3x dat je voor value 3bet, zou je 2 keer voor bluf kunnen 3betten. Ik zelf speel op de micro's en krijg veel minder respect voor mijn 3bets, omdat slechtere speles weinig notie maken van positie.

De positie die je het meest gaat 3betten is de cutoff. De cutoff is namelijk na de button, de positie waarbij je range het meest wijdst is. Het belangrijke bij 3betten is bijvoorbeed het percentage hoeveel iemand raised (PFR:Preflop raise). Het idee hierbij is: een speler die meer preflop raised, zullen we eerder 3betten. Spelers als 38/26 zou ik eerder 3betten dan spelers als 15/12. Wat ook belangrijk bij 3betten is, is geschiedenis. Wanneer een speler telkens fold tegen je 3bets of hij callt je 3bets maar fold op je cbets: blijf 3betten!!! Wanneer een speler na een verloop van tijd sneller geneigd is om te 4bet bluffen of te check/raisen op de flop met air, 3bet dan eerder voor value.

Bij 3betten gaat het erom om iemands stats te analyseren en deze proberen te exploiten. Fold hij vaak tegen 3bets, 3bet hem! Callt hij je 3bets, maar fold hij vaak cbets, 3bet hem!

Heb je moeite met 3bets? Dan zou ik je deze vid kunnen aanraden!

To 3B or not to 3B

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Heerlijk de corestability oefeningen gedaan! Ging al wat beter dan de vorige keer. Aansluitend nog een serie van 3x25 opdrukken gedaan met verschillende varianten.
Straks even lekker eten en daarna voetbalwedstrijd van mijn team kijken. We moeten namelijk voor de KNVB beker thuis tegen Hollandia uit Hoorn. In principe, zouden we de finale in de kuip kunnen spelen. En stel, je zou de finale winnen (plus de mooie badjassen aan mogen doen), dan mag je het jaar daarop de Europa League spelen oftwel de kortste weg naar Europa. En als we de Europa League winnen, dan spelen we tegen de winnaar van de Champions League. Net zoals de wedstrijd van a.s. vrijdag tussen Bayern Munchen en Chelsea. Haha, maar dat gebeurt natuurlijk NEVER! Naja, er bestaat een kans... En die kans is denk ik groter dan dat je miljonair wordt in de Sponser Bingo Loterij!

Beantwoorden
Citeren