Ga naar het forum
ontiltsocall @ FTP

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] ontiltsocall @ FTP

21 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
556 Weergaven

Goedmiddag allemaal,

Ik zal me even voorstellen ik ben Max, 20 jaar oud woonachtig in Vught.
Zelf speel ik al 3 of 4 jaar poker en daarvan speel ik 2 jaar af en toe online.
Maar omdat ik nu wat serieuzer wil gaan spelen, besloot ik toch maar een blog aan te maken. Ik ben voor het eerst in aanraking gekomen met poker, door te spelen met mij vader 5 card stud. haha maar dat is heel lang geleden. daarna ben ik met vrienden NLHE gaan spelen. dit doe ik dus al 3 of 4 jaar. Echter ben ik nog niet echt zover ontwikkeld in dit spelletje dat ik me online goed heb kunnen ontwikkelen. Live heb ik er geen problemen mee. Maar online is toch wat tilt gevoeliger voor me.. haha naja helaas is me pokeraccount op pokerstars niet getracked naar hier, alleen mijn FT account is gelinkt aan ps. Toen ik eerder nog veel speelde heb ik best wel veel gewonnen, doordat ik 3e ben geworden in een groot tournooi won ik een bedrag van 1300 dollar. daarna heb ik nog wat tournooitjes gewonnen en dat bracht mijn BR op 2000,- echter heb ik daarna ook weer veel verloren waardoor mijn winst minimaal werd. dus door nu serieus aan de slag te gaan ben ik van plan om de fouten eruit te halen en daardoor wat meer plezier in het spelletje te krijgen (en winst natuurlijk).

De enige vraag die ik heb is: Hoe kan ik handjes van Pokerstars posten in mijn blog?

Naja van de week ben ik weer serieus begonnen met een deposit van €45,- ik speel op NL 0,05/0,10 de € versie. daar heb ik gister gespeeld en nu staat mijn BR op: € 53,-. Dit zet natuurlijk geen zoden aan de dijk, maar het is een begin.

ik hoop jullie nog veel handjes te kunnen laten zien/beoordelen haha.

Succes aan de tafels.

Met vriendelijke groeten,

Max

20 reacties

Welkom!

Een blog bijhouden en handjes posten is zeker een goed idee. Je kan de PS-handconvertor gebruiken (klik boven aan de pagina op "Strategie" en daarna op "Mijn pokerhanden"). Ik ben niet zeker of dit ook werk voor € tafels. Anders kun je ook www.weaktight.com gebruiken.

Ik wil je wel waarschuwen dat het een bijzonder slecht idee is om met maar €45 op NL10 te gaan spelen. Dat zijn maar 4 buy-ins, en dat is veel te weinig voor een goed bankrollmanagement.

Ik raad je aan gewoon te beginnen op NL2 en je rustig op te werken.

Succes.

Chivaz1
Elite Grinder

Drukke tijd voor je;

veel lezen, (vooraan beginnen) en video's kijken.
Handjes posten en coachings volgen.
Hoop te doen denk ik, voor mij was het lastig mijn slechte gewoontes af te leren, sterker nog ze zullen vast nog wel nog steeds in mn spel zitten. Maar het beste is toch om vooraan te beginnen met leren (anders raak je geen bankroll van $2000,- kwijt, toch?)

Falcone heeft trouwens gelijk over je BR. Ik snap dat je waarschijnlijk wel (of in ieder geval denkt dat, want dat had ik ook net zo) beter bent dan de meeste spelers daar, maar de variantie kan ervoor zorgen dat je toch weer je hele bankroll kwijt bent.
NL10 is echt te hoog, NL5 eigenlijk ook, dus zul je naar NL2 moeten totdat je in ieder geval 20 buy ins hebt (dit is echt de ONDERgrens van BRM) voor NL5.

Succes in ieder geval met je pokercarriere!
grt. Chivaz

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hey,

Ja klopt ik had het ook door, echter denk ik dat als ik op de lagere stakes ga spelen.. dat ik dan het spelletje niet meer serieus neem. Ik weet dat dit tussen mij oren zit. ik ben trouwens niet heel die 2000 kwijt geraakt :D ik heb 600 dollar uitgecasht haha naja ik ga even kijken of de NL10 echt te hoog gegrepen voor me is, als dit het geval is ga ik bij de 40,- wel naar NL2 :)

ik zal even kijken of ik eruit kom met de handjes te posten.

Groeten,

Max

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Net even gespeeld 1 uurtje.. kheb 8 euro winst haha..
geen echte interessante handjes om te tonen deze keer.. ik ga nu douchen daarna verder.

groeten,

Max

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hey,

Net mijn sessie beeindigd het ging goed en ik heb weinig fouten gemaakt. alleen een goede beat gehad met trip K met Q kicker tegen AKos maargoed dit mag de pret niet drukken want ik eindigde met een fullhouse AAAQQ.
dit heeft me 21 euro opgeleverd. daarvoor had ik al 10 euro bij elkaar gegrind.

huidige BR: 92,xx euro.

Nu ben ik slapen.

Tot morgen en slaaplekker.

Groet,

Max

Chivaz1
Elite Grinder

goed bezig!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Goedemiddag pokerpro's,

Even een korte vraag:

Het is niet mogelijk zeker om mijn ps account nog te linken aan pokerstrategy?

+ heeft er iemand een skypeadress voor mij zodat ik wat eventuele hulp kan krijgen met wat problemen waarop ik wat vaker stuit.

Groeten,

Max

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hey allemaal,

het is weer even geleden dat ik wat gepost heb..

Wat is er gebeurt?

Nou ik ging met mijn BR van 90euro naar 60 dollar (kheb het omgewisseld)
toen bleef ik rond de 60 zitten.. gister kreeg ik allemaal bad beats AA gekraakt door KK.. enz dus ik had toen na 2 uur nog maar 40,-
toen besloot ik hem te tilten haha.. en ging ik aan een 1$/2$ tafel zitten met 40 dollar. gelukkig heb ik toen wel weer gewonnen door AA te slowplayen pre-flop en een raise te krijgen van een AK waardoor ik hem all in kon zetten en gecallt werd. dus toen had ik 80,- ik besloot nog even te blijven zitten. een paar handjes daarna kreeg ik KK en raisde naar 5,- preflop. ik krijg 2 callers en er kom AK3 op de flop (rainbow) dus ik raise naar 8,- (zat 15 in de pot) folden ze allebij ?(. daarna heb ik nog wat blinds opgepakt en ben ik van de tafel weggegaan.

Waarom kan je geen BRM?

Ik denk zelf dat het iets tussen de oren is. als ik voor meer geld speel dan doe ik beter me best en ik ben ook niet bang om alles te verliezen. het is geen scared money...

Wat ga je nu doen?

Dat wil ik dus aan jullie vragen? wat kan ik hiertegen doen? ik wil graag een stijgende lijn aanhouden (ookal is het 10$ ofzo per dag) maar ik wil niet 1 week spelen en nog op hetzelfde punt zijn. ik weetniet of iemand hetzelfde probleem heeft? of het herkend..

Vanavond ga ik weer pokeren zoals jullie het in dit topic adviseren.

Met vriendelijke groet,

Max

BR:100,-

hey tilterrr,

Om op de post van je vorige post terug te komen. Je kunt me toevoegen op skype: Calimeropoker, dan kun je altijd je vragen stellen.

In ieder geval is het zo dat je PokerStars-account helaas niet meer gekoppeld kan worden aan PokerStyrategy :f_mad:

Voor de vraag over je BRM kun je het beste even een vraag aanmaken op het forum. Stel deze bijvoorbeeld in het strategie-discussieforum.

Persoonlijk denk ik dat het vooral dicipline is...

Succes aan de tafels en met je blog!

Ciao _cool:

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

thanks ik zal je straks als ik thuis ben even toevoegen
en ik zal de vraag aanmaken.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

@ calimero kheb je toegevoegd..

Net even gepokerd op 0,02/0,05 en ik heb daar best leuk gespeeld moet ik zeggen.. ik speel 4 tafels en gaat goed. AA niet uitbetaald gekregen maar andere handjes in de BB kreeg ik wel weer uitbetaald.

BR: 118,87

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hallo allemaal,

zoals jullie misschien al weten ben ik begonnen op FTP te spelen, omdat ik hier ps points krijg en ik dus ook rakeback krijg.
Ik ben begonnen met 100$ en dat heb ik binnen 4 dagen op te weten schroeven naar 194$ nu gister ben ik 2e geworden in een tournooitje waardoor ik 112 erbij kreeg dus vandaar dat het best snel is gegaan.
ik ben me toch meer aan het concentreren op sit en go's en MTT voor lage inbuy. hier liggen mijn kwaliteiten, omdat ik op cashtables tilt gevoeliger ben haha.. naja vanavond weer spelen.. iemand nog een leuk tournooitje voor relatief lage buy in?

Grtz

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Goedemorgen!

Gister heb ik gespeeld tot mijn BR op de 200 stond. toen heb ik 100 uitgecashed (omdat dit me inleg was) dus toen had ik weer 100,-.
toen heb ik maar 4 sit en go's opgestard van 3,30 en aan het einde van de avond had ik weer 134,- het gaat dus goed omhoog.. nu weer op naar de 200,-. ik weet dat me blog niet het leukste blog is om te lezen.. maargoed ik ben dan ook geen schrijver. Het is ook meer voor mezelf dat ik wat dingen opschrijf zodat ik weet wat ik heb gedaan.

Dit weekend ga ik ook een film recorden over een MTT en sit en go MT.

Groeten,

Max

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Goede middag pokerpro's

Na gistere gepokerd te hebben zonder succes (te hoog en te loose)
ben ik terug bij het begin.. ik had gister nog 134,-
(kheb trouwens wel die 100 dollar die ik gestort had er al weer uit)
dus na withdraw had ik nog 134 dollar.. alleen gister besloot ik maar eens MTT te spelen omdat ik hier wel succes in had. Maar toen kwam het!
THE DOOMSWITCH !! ik heb het serieus voor elkaar gekregen om 3x AA preflop all in te verliezen van JJ QQ of KK.. het maakte niet uit welk tournooi of welke hand (AK, AA, KK, QQ, of JJ) ik verloor ALLES.. haha dusja wat gebeurt er dan? naja me naam zegt het al!! haha maargoed.. toen stond ik dus nog maar op 40 dollar.. en wat wil je dan..? terugwinnen.. dusja ik besloot maar 3 sit en go's te doen van 12 dollar.. en ja hoor.. ik won er 1.. dus wat ben je dan? terug op 40 haha.. naja na even een warme douche te nemen.. heb ik toen maar besloten om me deze keer ECHT maar dan ook ECHT aan de BRM te houden.. ik weet dat ik het de vorige keer ook al heb gezegt.. maargoed van je fouten leer je.. dus gister avond heb ik 1 sessie gedaan van 00:00 uur tot 01:00 uur op NL 0,01/0,02 SH op 6 tafels. ik speel momenteel zonder stats omdat ik Pokerelephant keycode niet meer heb.. (ben al een keer silver geweest toen weer terug naar brons) kan ik die nog opvragen of waar kan ik hem vinden? maar zonder stats lukt het ook wel... gister heb ik me BR weer tot 49,- gekregen WOOOOOOOOOOW haha naja kleine stapjes maken deze keer dan maar he..

alleen heb ik wel een paar vraagjes over mijn play.

Situatie 1: ik zit in BB iemand in MP opend naar 3x de blind.. mijn hand is QJ suited.. kan ik dan callen ?

Situatie 2: ik zit in MP ik heb 77 iemand na mij raised naar 3x de blinds.. kan ik dan callen?

Situatie 3: ik heb AKs ik raise naar 3x de blind.. iemand re-raised.. op de flop komt A37 rainbow.. hij raised, ik re-raise en hij callt. daarna komt er nog een A ik raise (pot) hij callt. op de river komt een 3 erbij.. kan ik dan all in gaan direct ? als de pot 0,70 zou zijn en ik heb nog 1,30 over?

Situatie 4: Ik heb QQ met een stack van 2,00 ik raise ik krijg een re-raise.. moet ik dan re-re-raisen? of moet ik callen? (folden sowieso niet lijkt me i.v.m. kans op trips etc).

Situatie 5: Ik heb AQs op de flop krijg ik een flushdraw.. 3 8 2 iemand raised 1/3 van me stack.. moet ik dan all in gaan? of flatten?

Reacties zijn welkom :P

Grtz,

Max

NLDPeter
PokerStrategist

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/no-limit/270/1
http://nl.pokerstrategy.com/strategy/no-limit/548/1

MCRaia
PokerStrategist

Hoi Max,

Niet om onaardig te doen, maar lees aub de basis artikelen nou gewoon eens een keertje (of twee) door, daarin komen zo'n beetje alle 5 de situaties wel voor. En post dan in je blog de antwoorden op de vragen.

Echt, ik heb lang best succesvol gepokerd (alles tot en met NL50sh), daarna een tijd niet, heb nu de draad weer een beetje opgepakt, dat ging goed, toen minder, dus wat heb i kgedaan: de BSS bronze artikelen nog maar eens een keer goed gelezen, handjes bekeken en voila, 2 BI up in een uurtje. Dat heeft er natuurlijk niks mee te maken, maar geeft wel mate van voldoening (omdat ik ook beter speelde).

Suc6!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hey,

Bedankt voor je reactie, maar ik ben van mening dat de basis artikelen wel goed zijn voor de basis alleen deze situaties die ik hierboven beschrijf zijn wel wat dingen die ik gewoon los van elkaar wil weten zoals hoeveel moet je betten met the nuts op de river? etc.. ook staat er dat je bijv QJ moet folden als er geraised is.. maar dit is ook afhankelijk van de aggressie van de tegenspeler.. en natuurlijk aan hoeveel mensen er voor je callen.. als er 4 man callen (een raise van 0,06/0,07) dan heb je dus 4x 0,07 = 0,28 + eventuele blinds (ongv 0,30) dus dan moet je indien je in de blinds zit nog 0,04 bijleggen om 0,30 te winnen.. dus dan heb je wel pot odds toch?
dat soort vragen zijn het meer.. de basis heb ik wel door.. de enige reden waarom ik mijn BR verpest is omdat ik geen goede BRM toepas.. nu wil ik dat wel gaan doen alleen ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden..

p.s. wat is het makkelijkst om handjes op te zoeken? want als ik ze wil posten kan ik wel 3 uur zoeken naar de juiste hand in handhistory lijkt me?

Met vriendelijke groeten,

Max

NLDPeter
PokerStrategist

QJ is tegen een raise te vaak gedomnieerd. Daardoor ga je postflop veel geld verleizen. (stel de flop komt Qxx of Jxx dan ga je alleen geld in de pot krijgen tegen AQ/KQ of AJ/KJ.) Daarbij zit je vanuit de BB ook nog eens oop. Als je denkt dat iemand te agressief speelt kan je 3-betten als je denkt dat hij een redelijke hoeveelheid fold. Anders wacht je gewoon op AA en stack je hem.

Op je tweede vraag. Pokertracker/Holdemmanger/Elephant.

marcelhermus
Oldschool Grinder

post gewoon je handen in bijbehorende forum.

met involledige informatie van jou krijg je vaak een vertekend en misschien zelfs onjuist antwoord..