Ga naar het forum
PkingNanne goes hor...

Meldingen
Alles wissen

PkingNanne goes horsebackriding!

11 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
993 Weergaven
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Hallo,

Een aantal van jullie zal mij wel kennen van het forum. Mijn naam is Nanne, 23 jaar oud en student aan de VU.

Het verleden
Heb jarenlang met plezier poker gespeeld op allerlei sites zoals Pokerstars, FullTilt, 888poker en Pokerheaven. Ik was vrij tiltgevoelig en speelde op vrij hoge niveau’s. Op Pokerstars begonnen met double or nothings en met Bankrollmanagment bij de 100$ double or nothings aanbeland. Na het bannen van de double or nothings me meer gaan toeleggen op 180’s, toernooien en zelfs cashgames. MTT’s met aardig wat winst gespeeld, cashgames gingen iets minder. Legendarische streaks op Pokerheaven gehad (van 50$ onetimen naar 1500$ op een dagje) maar op Pokerstars en Fulltilt toch wel wat verliezen (met 600nl op den beste tiltdagen). Uiteindelijk wel wat winst gemaakt in drie jaar poker, maar niet echt heel veel.

Het heden
Poker een jaar geleden laten vallen om mijn studie voor te laten gaan. De studie ging iets minder, mede door de belachelijke uren die een speler maakt met pokeren. De Bachelor uiteindelijk gehaald met een spectaculair 90 punten jaar en straks vol bravoure beginnen aan de master hydrology.
In het jaar heb ik poker toch wel een beetje gemist, mijn tiltdagen echter niet. Ik heb er een tijd over nagedacht en een plan bedacht, een grote uitdaging, die mijn tiltdagen zal minimaliseren. Ik ga op zoek naar het plezier en de veelzijdigheid van het pokerspel. Dit denk ik te vinden met het spelen van HORSE. De veelzijdigheid hiervan zal mijn enthousiasme en concentratie vasthouden en het aantal toernooien is laag, wat ook goed is voor mijn studie.

Eerst zet ik uiteen wat mijn sterke en minder sterke kanten zijn van de verschillende pokervarianten binnen HORSE (het cijfer is een schatting ten opzichte van de gemiddelde HORSE speler op de lage tot medium limieten):

Razz 9/10 de variant waar ik het van moet hebben. Veel spelers zijn hier zwak op maar heb dit gespeeld tot vrij hoge limieten met groot succes.

Limit holdem 4/10 Weinig ervaring mee. Kan heel erg van belang zijn later in een toernooi

Stud hi 4/10 Op de een of andere manier lever ik heel veel geld in met Stud, het niveau is over het algemeen ook wel redelijk hoog, het is geen moeilijk spel om onder de knie te krijgen voor de gemiddelde speler.

Omaha Hi/lo 7/10 selectie van handen is goed, blijf geduldig en kan de aandacht goed tussen lo en hi potten verdelen

Stud Hi/Lo 5/10 Het niveau ligt een stuk lager dan bij Stud Hi, Omaha hi/lo kwaliteiten komen hier ook enigszins bovendrijven.

De toekomst
Het is duidelijk dat ik nog veel varianten moet leren beheersen, hiervoor ga ik op cashtafels trainen en video’s bekijken. Om geen verwarring in mijn eigen hoofd te creëren door te veel varianten door elkaar te spelen heb ik een trainingsschema opgesteld. De winst ga ik proberen te pakken op de varianten waar de meeste spelers de minste ervaring hebben (Omaha Hi/Lo, Stud Hi/Lo en Razz). Bij Stud Hi en Limit Holdem wil ik mijn basisniveau omhoog krikken.
Tijdens deze training is geld niet belangrijk, het leerproces is het enige dat telt.

Juli en Augustus: Beetje uitproberen en video database aanleggen (weinig tijd)
September: Limit Holdem en Stud Hi
Oktober: Stud Hi en Stud Hi/Lo
November: Omaha Hi/Lo en Stud Hi/Lo
December: Razz + start toernooien spelen

Mijn uiteindelijke doel is om een WSOP Horse toernooi te spelen over een jaar of vijf (en daar geen flater te slaan). Dat is nog ver weg en ik moet eerst eens proberen een half jaar lang een schema vol te houden.

Feedback is altijd meer dan welkom!

Met vriendelijke groet,

PkingNanne

Virtuele bankroll: 0$

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
AmsterdamCalling Topicstarter
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Eerste handje Stud. Weet niet of tactiek op dit niveau enigzins zin heeft maar probeer de monsterhand zo goed mogelijk voor de flop te verbergen. De initial raiser checkt de flop dus dan ga ik maar beginnen met betten. Kan helaas alleen maar raw gepost worden via weaktight?

PokerStars Hand #100908312707: 7 Card Stud Limit ($0.04/$0.08 USD) - 2013/07/03 9:02:12 ET
Table 'Anubis IV' 8-max
Seat 1: gerritkip ($2.04 in chips)
Seat 2: gunfred39 ($3.89 in chips)
Seat 3: Hero ($2.05 in chips)
Seat 4: UKmag ($2.03 in chips)
Seat 5: Keeney134 ($1.05 in chips)
Seat 6: chapo77 ($1.54 in chips)
gerritkip: posts the ante $0.01
gunfred39: posts the ante $0.01
Hero: posts the ante $0.01
UKmag: posts the ante $0.01
Keeney134: posts the ante $0.01
chapo77: posts the ante $0.01
3rd STREET
Dealt to gerritkip [Ac]
Dealt to gunfred39 [Qd]
Dealt to Hero [3d 3s 3h]
Dealt to UKmag [5s]
Dealt to Keeney134 [Qh]
Dealt to chapo77 [8s]
Hero: brings in for $0.02
UKmag: calls $0.02
Keeney134: folds
chapo77: calls $0.02
gerritkip: raises $0.02 to $0.04
gunfred39: folds
Hero: calls $0.02
UKmag: calls $0.02
chapo77: calls $0.02
4th STREET
Dealt to gerritkip [Ac] [9s]
Dealt to Hero [3d 3s 3h] [7h]
Dealt to UKmag [5s] [4d]
Dealt to chapo77 [8s] [2d]
gerritkip: checks
Hero: bets $0.04
UKmag: calls $0.04
chapo77: folds
gerritkip: calls $0.04
5th STREET
Dealt to gerritkip [Ac 9s] [2c]
Dealt to Hero [3d 3s 3h 7h] [9d]
Dealt to UKmag [5s 4d] [As]
gerritkip: checks
Hero: bets $0.08
UKmag: raises $0.08 to $0.16
gerritkip: folds
Hero: calls $0.08
6th STREET
Dealt to Hero [3d 3s 3h 7h 9d] [8c]
Dealt to UKmag [5s 4d As] [8h]
UKmag: bets $0.08
Hero: calls $0.08
RIVER
Dealt to Hero [3d 3s 3h 7h 9d 8c] [8d]
UKmag: bets $0.08
Hero: raises $0.08 to $0.16
UKmag: folds
Uncalled bet ($0.08) returned to Hero
Hero collected $0.94 from pot
Hero: doesn't show hand
SUMMARY
Total pot $0.98 | Rake $0.04
Seat 1: gerritkip folded on the 5th Street
Seat 2: gunfred39 folded on the 3rd Street (didn't bet)
Seat 3: Hero collected ($0.94)
Seat 4: UKmag folded on the River
Seat 5: Keeney134 folded on the 3rd Street (didn't bet)
Seat 6: chapo77 folded on the 4th Street

Eerste handje Omaha Hi/Lo. Flop heel fishy gespeeld, turn ook vrij fishy alhoewel ik daar wel genoeg outs lijk te hebben. Had ik de turn moeten folden?

$0.01/$0.02 Pot Limit Omaha Hi/Lo
PokerStars
5 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG Mr.Enikeev ($3.19) 160bb
CO TTtheC ($3.98) 199bb
BTN Portvakten ($1.61) 81bb
SB Hero ($5.12) 256bb
BB Mosloww ($2.04) 102bb

Pre-Flop: ($0.03, 5 players) Hero is SB 2♦ 6♠ Q♠ A♦
3 folds, Hero raises to $0.06, Mosloww calls $0.04

Flop: J♦ 4♣ Q♣ ($0.12, 2 players)
Hero checks, Mosloww bets $0.10, Hero calls $0.10

Turn: 2♣ ($0.32, 2 players)
Hero checks, Mosloww bets $0.16, Hero calls $0.16

River: 3♥ ($0.64, 2 players)
Hero checks, Mosloww bets $0.32, Hero calls $0.32

Final Pot: $1.28
Hero shows HI: two pair, Queens and Deuces; LO: 6,4,3,2,A
2♦ 6♠ Q♠ A♦
Mosloww shows HI: a pair of Threes
K♦ A♣ 9♥ 3♦

Hero wins $1.24 (net +$0.60)

Mosloww lost $0.64

Een hand Limit Holdem. Geen idee hoe ik in Limit Holdem hier AK moet spelen? Preflop nog een keer raisen? De flop checkraisen of gewoon betten zoals ik nu doe?

$0.05/$0.10 Limit Holdem
PokerStars
4 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
CO shalyha420 (1.26) 25bb
BTN lukaszp2 (2.40) 48bb
SB charles1218 (0.84) 17bb
BB Hero (2) 40bb

Pre-Flop: (1.4 SB, 4 players) Hero is BB A♠ K♥
shalyha420 calls, lukaszp2 raises, charles1218 calls, Hero calls, shalyha420 calls

Flop: A♣ 2♦ Q♦ (8.0 SB, 4 players)
charles1218 checks, Hero bets, shalyha420 calls, 1 fold, charles1218 folds

Turn: 7♦ (5.0 BB, 2 players)
Hero bets, shalyha420 calls

River: 4♥ (7.0 BB, 2 players)
Hero bets, shalyha420 calls

Final Pot: 9.0 BB
shalyha420 shows
5♠ 5♣
Hero shows a pair of Aces
A♠ K♥

Hero wins 8.6 BB (net +5.1 BB)

shalyha420 lost 3.5 BB
lukaszp2 lost 1.0 BB
charles1218 lost 1.0 BB

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Haha weer is wat anders, gl;)

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Merci Bay!

Stop ermee voor vandaag na een sessie Stud Hi (quitte), PL Omaha Hi/Lo (lichte winst) en Fixed Limit Holdem (aardige winst). Allemaal op de laagste limiet gespeeld, alleen Fixed Limit Holdem op 0.05/0.10 USD. Het niveau van Limit Holdem viel me erg mee en ik pakte vrij gemakkelijk winst. Het niveau van Stud Hi viel me zwaar tegen, daar zal vooral de focus van verbetering moeten liggen.

Virtuele bankroll: 11.52$

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Succes met alle verschillende spelletjes :pokerface:

Beantwoorden
Citeren

ik las vandaag nog ergens iets m.b.t. horsebackriding, ging over hele andere spelletjes.....

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Succes met alle verschillende spelletjes :pokerface:

Thanks!

Oorspronkelijk gepost door 4Menace
ik las vandaag nog ergens iets m.b.t. horsebackriding, ging over hele andere spelletjes.....

Zou je daar meer over kunnen uitweiden? Of misschien kan ik dat maar beter niet vragen... :coolface:

-----
Vandaag niet veel gespeeld, morgen een tentamen. Even half uurtje Stud gespeeld, probeer mn starting range een beetje te bepalen (uiteraard zonder artikelen te lezen :D). Gaat al wat beter dan gisteren.

Ben op zoek naar video's voor Stud en PLO Hi/Lo. Ben helaas Bronze en heb niet echt veel op PokerStrategy kunnen vinden. Als iemand suggesties van andere sites heeft (of dat ik toch iets gemist heb op PS) dan hoor ik dat graag.

Heeft iemand ook een idee waar ik een Stud hand kan converteren? Weaktight en flopturnriver doen daar niet aan...

Beantwoorden
Citeren

Joo Nanne hoe is het man? Lang niet gesproken.

Ik ga deze vakantie ook weer beginnen met wat cashgames, het blijft toch altijd kriebelen hé haha. Succes ermee man, ga deze blog zeker volgen.

Beantwoorden
Citeren
Arjon
Oldschool Grinder

Kijk wie we hier hebben ^^

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Rutger666
Joo Nanne hoe is het man? Lang niet gesproken.

Ik ga deze vakantie ook weer beginnen met wat cashgames, het blijft toch altijd kriebelen hé haha. Succes ermee man, ga deze blog zeker volgen.

Rutger! Ja, gaat lekker. Bachelor aan het afronden (ben daar echt heel blij mee want het zag er anderhalf jaar geleden toch wat minder goed uit) en nu bijna vakantie. Hoe is het met jou dan? Poker blijft gewoon een verslavend spelletje, dat blijkt maar weer. Zolang je het maar onder controle kan houden en niet hele nachten doorspeelt is het helemaal prima;)

Oorspronkelijk gepost door Arjon
Kijk wie we hier hebben ^^

Dag mooie vent, toch maar weer de weg terug gevonden ja! Hoe is het met jouw (poker)leven dan?

-----
Net besloten voor deze zomer het werk af te zeggen, toch nog wat achterstallige zaakjes die geregeld moeten worden voor het nieuwe jaar. Tevens geeft dit de gelegenheid om het boek waar ik al een tijd mee bezig bent af te schrijven.

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Proberen zo veel mogelijk $1.50 Hourly Fixed limit Holdem toernooien mee te pakken. Die zijn er ter ere van deze promotie: http://www.pokerstars.eu/poker/promotions/flhe-week/. Ik ga er vanuit dat er veel noobs aan tafel zitten met een gratis ticket en dat ik met mn gedane ervaring die kapot zou moeten spelen :D

Beantwoorden
Citeren