Hallo,
Een aantal van jullie zal mij wel kennen van het forum. Mijn naam is Nanne, 23 jaar oud en student aan de VU.
Het verleden
Heb jarenlang met plezier poker gespeeld op allerlei sites zoals Pokerstars, FullTilt, 888poker en Pokerheaven. Ik was vrij tiltgevoelig en speelde op vrij hoge niveau’s. Op Pokerstars begonnen met double or nothings en met Bankrollmanagment bij de 100$ double or nothings aanbeland. Na het bannen van de double or nothings me meer gaan toeleggen op 180’s, toernooien en zelfs cashgames. MTT’s met aardig wat winst gespeeld, cashgames gingen iets minder. Legendarische streaks op Pokerheaven gehad (van 50$ onetimen naar 1500$ op een dagje) maar op Pokerstars en Fulltilt toch wel wat verliezen (met 600nl op den beste tiltdagen). Uiteindelijk wel wat winst gemaakt in drie jaar poker, maar niet echt heel veel.
Het heden
Poker een jaar geleden laten vallen om mijn studie voor te laten gaan. De studie ging iets minder, mede door de belachelijke uren die een speler maakt met pokeren. De Bachelor uiteindelijk gehaald met een spectaculair 90 punten jaar en straks vol bravoure beginnen aan de master hydrology.
In het jaar heb ik poker toch wel een beetje gemist, mijn tiltdagen echter niet. Ik heb er een tijd over nagedacht en een plan bedacht, een grote uitdaging, die mijn tiltdagen zal minimaliseren. Ik ga op zoek naar het plezier en de veelzijdigheid van het pokerspel. Dit denk ik te vinden met het spelen van HORSE. De veelzijdigheid hiervan zal mijn enthousiasme en concentratie vasthouden en het aantal toernooien is laag, wat ook goed is voor mijn studie.
Eerst zet ik uiteen wat mijn sterke en minder sterke kanten zijn van de verschillende pokervarianten binnen HORSE (het cijfer is een schatting ten opzichte van de gemiddelde HORSE speler op de lage tot medium limieten):
Razz 9/10 de variant waar ik het van moet hebben. Veel spelers zijn hier zwak op maar heb dit gespeeld tot vrij hoge limieten met groot succes.
Limit holdem 4/10 Weinig ervaring mee. Kan heel erg van belang zijn later in een toernooi
Stud hi 4/10 Op de een of andere manier lever ik heel veel geld in met Stud, het niveau is over het algemeen ook wel redelijk hoog, het is geen moeilijk spel om onder de knie te krijgen voor de gemiddelde speler.
Omaha Hi/lo 7/10 selectie van handen is goed, blijf geduldig en kan de aandacht goed tussen lo en hi potten verdelen
Stud Hi/Lo 5/10 Het niveau ligt een stuk lager dan bij Stud Hi, Omaha hi/lo kwaliteiten komen hier ook enigszins bovendrijven.
De toekomst
Het is duidelijk dat ik nog veel varianten moet leren beheersen, hiervoor ga ik op cashtafels trainen en video’s bekijken. Om geen verwarring in mijn eigen hoofd te creëren door te veel varianten door elkaar te spelen heb ik een trainingsschema opgesteld. De winst ga ik proberen te pakken op de varianten waar de meeste spelers de minste ervaring hebben (Omaha Hi/Lo, Stud Hi/Lo en Razz). Bij Stud Hi en Limit Holdem wil ik mijn basisniveau omhoog krikken.
Tijdens deze training is geld niet belangrijk, het leerproces is het enige dat telt.
Juli en Augustus: Beetje uitproberen en video database aanleggen (weinig tijd)
September: Limit Holdem en Stud Hi
Oktober: Stud Hi en Stud Hi/Lo
November: Omaha Hi/Lo en Stud Hi/Lo
December: Razz + start toernooien spelen
Mijn uiteindelijke doel is om een WSOP Horse toernooi te spelen over een jaar of vijf (en daar geen flater te slaan). Dat is nog ver weg en ik moet eerst eens proberen een half jaar lang een schema vol te houden.
Feedback is altijd meer dan welkom!
Met vriendelijke groet,
PkingNanne
Virtuele bankroll: 0$