Ga naar het forum
PLO BR CHALLENGE $1...

Meldingen
Alles wissen

PLO BR CHALLENGE $100>$1000

1,740 Berichten
46 Gebruikers
42 Reacties
170.7 K Weergaven
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door ShovingLoose
Ik maak altijd super slecht calls in de hoop dat ik de fish-label krijg :f_biggrin: :f_drink: :f_tongue:

Zonde van je geld.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is weer een tikkeltje overslaan naar de verkeerde kant, maar gelukkig is het niet serieus bedoelt :f_tongue:

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

:f_cool: haha ja ik dacht dat het duidelijk was met de smileys erbij. Natuurlijk ga ik geen slechte calls maken zodat er iemand mij een fish-label geeft.

Beantwoorden
Citeren

Is bij mij niet nodig ;) Het is vanzelf wel duidelijk dat ik een fish ben :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Robbie825
Is bij mij niet nodig ;) Het is vanzelf wel duidelijk dat ik een fish ben :f_biggrin:

Hehe, dit liet me lachen :f_biggrin:

Ontopic: Ik heb een video review van iemands mtt gedaan. Hij duurt 40 min, nu wil ik hem met jullie delen maar weet niet helemaal hoe ik dit het beste kan doen. Ook weet ik niet of dat wel gewoon mag?

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Het filmpje:

Als jullie vragen hebben over iets of over een hand ben ik meer dan blij om ze te beantwoorden :f_biggrin:

Veel plezier.

Beantwoorden
Citeren
Lefty85
PokerStrategist

Ik denk niet dat je je equity met 29s kunt realiseren 15bb diep tegen een sterke range. Vaak ga je bottom pair of middle pair floppen en uit de pot gebet worden. Als je je puur op handequity gaat baseren moet je bijna elke hand preflop gaan defenden tegen minraise of 2.2x, in de realiteit gaat dit echter geen chips opleveren op lange termijn omdat je een hand OOP moet spelen die ver achter ligt op villain zijn range. Ik zou K5o en 29s gewoon folden tegen een minraise.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Lefty85
Ik denk niet dat je je equity met 29s kunt realiseren 15bb diep tegen een sterke range. Vaak ga je bottom pair of middle pair floppen en uit de pot gebet worden. Als je je puur op handequity gaat baseren moet je bijna elke hand preflop gaan defenden tegen minraise of 2.2x, in de realiteit gaat dit echter geen chips opleveren op lange termijn omdat je een hand OOP moet spelen die ver achter ligt op villain zijn range. Ik zou K5o en 29s gewoon folden tegen een minraise.

Met K5o ben ik t eens, volgens mij zei ik dat ook al in de video. Met 29S niet helemaal, t ligt er natuurlijk ook aan hoe je over je eigen postflop spel denkt. Ik zelf denk dat ik beter ben als meeste regs op mijn stakes dus denk dat ik net iets wijder kan defenden en hier en daar een move te maken. T is niet zozeer de vraag of t winstgevend is wat we doen maar t is meer de vraag wat slechter is. Folden pre of met een edge postflop spelen?

Beantwoorden
Citeren
Lefty85
PokerStrategist

Ik denk dat je OOP 15bb diep niet zoveel moves kunt maken. Pot odds zijn volgens mij niet echt relevant als je vanop de BB moet beslissen of je een preflop raise wilt callen. Puur op basis van potodds moet je volgens mij zo goed als 100% defenden tegen alle 2x of 2.2x opens vanuit elke positie.

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Er zijn twee dingen die ervoor zorgen dat je geen 100% kan defenden. Gebaseerd op ruwe equity kun je maar 85% defenden of zoiets. Dit weet ik niet meer precies. Echter je neemt niet mee dat je ook een positional disadvantage hebt van ruwweg 12%. Het is vaak zo dat je een hand die in de bottom van je range ligt, en waar je geen equity mee flopt dat je tegenstander een c-bet maakt en je gewoon stom weg moet folden. Met andere woorden je realiseert niet al je equity. Dus dit puur op basis van pot odds doen is inderdaad niet goed. Echter de stacks zijn zo shallow dat je ook niet heel veel creativiteit aan de dag kunt leggen. Was het echter 200bb diep dan wordt het een ander verhaal....

Maja ben geen expert op dit gebied ;). Dus jordy zal 't wel beter weten natuurlijk....

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door advancedTN1984
Er zijn twee dingen die ervoor zorgen dat je geen 100% kan defenden. Gebaseerd op ruwe equity kun je maar 85% defenden of zoiets. Dit weet ik niet meer precies. Echter je neemt niet mee dat je ook een positional disadvantage hebt van ruwweg 12%. Het is vaak zo dat je een hand die in de bottom van je range ligt, en waar je geen equity mee flopt dat je tegenstander een c-bet maakt en je gewoon stom weg moet folden. Met andere woorden je realiseert niet al je equity. Dus dit puur op basis van pot odds doen is inderdaad niet goed. Echter de stacks zijn zo shallow dat je ook niet heel veel creativiteit aan de dag kunt leggen. Was het echter 200bb diep dan wordt het een ander verhaal....

Maja ben geen expert op dit gebied ;). Dus jordy zal 't wel beter weten natuurlijk....

Ik hoef t niet perse beter te weten, ik hoor graag jullie meningen.

Zelf ben ik van mening dat je zeker nog wel moves kunt maken met 15bb's.. T ligt er net aan hoe groot je edge postflop is IMO.

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door Jordyvde

Ik hoef t niet perse beter te weten, ik hoor graag jullie meningen.

Zelf ben ik van mening dat je zeker nog wel moves kunt maken met 15bb's.. T ligt er net aan hoe groot je edge postflop is IMO.

Dit, al is 29s vrij loose natuurlijk

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

T is een interressante discussie hoe je t ook bekijkt. Maand toch wel goed afgesloten, review gedaan met backer vannochtend en hij was erg tevreden met m'n winrate. 10.12 AI/bb100. Ik zou werken aan mijn 3bet% deze maand en daar was die vooral erg tevreden over. Ligt op 8.2% nu, kan nog wel iets hoger volgens hem maar hij vond dat ik erg goed bezig was. Qua $ niet heel veel gewonnen zal rond de $400 liggen, harde werken word nu niet zo zeer in $ meteen uitbetaald maar wel in t feit dat ik word upgemovet in stakes zodra ik uit make ben. Al moet ik zeggen dat ik naar m'n eigen mening nog te weinig studeer aan m'n eigen game. Ik stop er nu ongeveer 5/6 uur in per week en wil dat toch wel naar ongeveer 7/8 opkrikken.

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Hoe kom je aan 12%? Waarom geen 13, of 11, of zelfs 15:p?

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Het is een vuistregel. Dus het zou zomaar 11, 13 of 15 kunnen zijn. Echter 12 schijnt best ok te zijn in de situatie 100bb diep. Overigens ooit ergens gelezen in een COTM of COTW op 2p2. Dus zal verouderd zijn.

Je kunt er ook bij bedenken dat als je skill edge hebt dat het lager is. De stacks shallow zijn, dat het hoger is. 't is een beetje gissen uiteraard.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Zojuist te horen gekregen dat ik de $44 Sunday marathon mag toevoegen aan mijn stakes. Mooi begin van de dag :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

Eindelijk door heel je blog gelezen :)
ik blijf volgen! gl anyway vandaag.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door ilgenio86
Eindelijk door heel je blog gelezen :)
ik blijf volgen! gl anyway vandaag.

Dankje!

Zal vanavond een update plaatsen.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Boom

Ik bust als 10e de 7.50 payouts door gerivert te worden in een achterlijk slecht veld. Vraag me af hoe ik ooit in godsnaam op deze manier uit makeup moet komen. Is toch bizar hoe ik run lategame. Kan echt wel al me ramen stukgooien, wat een frustratie zit er op t moment in.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Word er echt schijtziek van, 14e geeindigd in de 5.50 deepstack met 1,1k op top. Weer gewoon totaal doodbloeden geen hand krijgen en als je iets hebt gewoon helemaal niks floppen, ben d'r echt ff helemaal klaar mee.

Beantwoorden
Citeren