ok duidelijk
Imo, het is close. Jammen is zeker niet mis als villain aggro is, maar het is ook weer de variance opzoeken. Met een 40bb+ stack zou ik de 3bet gwn callen maar jij zit net met een iets kleinere stack (38-39bb). Ik denk wnnr het randgevallen zijn dat het neerkomt hoe hard je die stakes crusht en als je edge groot genoeg is, je de close high variance spots kunt laten gaan. En ik denk dat je die stakes wel crusht.
Anyway ik ben redelijk nitty mtt speler
Dat zijn weer allemaal pijnlijke handjes. Heb je ook nog zelf bad beats uitgedeeld?
AJo is gewoon een standaard jam in een blind battle tegen een aggro defender. Jammer dat ie nu net KK op pikt, maar veel vaker ga je hier zijn 3bet incasseren.
Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Dat zijn weer allemaal pijnlijke handjes. Heb je ook nog zelf bad beats uitgedeeld?
Yes, maar stukken minder als dat ik ze ontvang.
Oorspronkelijk gepost door GroentjeBE
Imo, het is close. Jammen is zeker niet mis als villain aggro is, maar het is ook weer de variance opzoeken. Met een 40bb+ stack zou ik de 3bet gwn callen maar jij zit net met een iets kleinere stack (38-39bb). Ik denk wnnr het randgevallen zijn dat het neerkomt hoe hard je die stakes crusht en als je edge groot genoeg is, je de close high variance spots kunt laten gaan. En ik denk dat je die stakes wel crusht.
Anyway ik ben redelijk nitty mtt speler
Had het er nog over met wat Pocarr mensen, daarna nog in HRC gestopt en die gaf aan dat shoven +EV was dus dan pak ik de spot maar.
Oorspronkelijk gepost door Jordyvde
BoomIk voelde de queen eigenlijk al aankomen
Is het hier niet beter om te reraisen met KK in deze positie bij deze stacks?
Oorspronkelijk gepost door Zeezout
2 goede reshove stacks achter mij en een spewtard dus flatten is fine
Anyway ik ben redelijk nitty mtt spelerHad het er nog over met wat Pocarr mensen, daarna nog in HRC gestopt en die gaf aan dat shoven +EV was dus dan pak ik de spot maar.
You re missing the point. Niemand zegt dat dit geen +EV spot was. Het gaat meer om dat jij jouw edge ook in acht neemt. De edge of steal, c-bet, resteal en nog betere EV spot dan 60/40 of 55/45. Reken uit: gemid genomen EV spot van 60% in 5 spots: (0.60)^5 is 0,07. Dus in 7% ga jij alle 5 spots in a row winnen. Dus het opzoeken van elke +EV spot is zeker variance. Daartegen: (0,80)^5 is o,32, dus in 32% van gevallen ga jij alle 5 spots winnen. Dit zeg niet dat jij nu alleen maar met QQ+ moet shoven. Ik wil gewoon benadrukken dat het alleen nemen van +EV spots onvoldoende is om een toernooi te winnen. Of jij moet dan de variance niet meer als pech beschouwen en meer volume maken.
Oorspronkelijk gepost door Zeezout
2 goede reshove stacks achter mij en een spewtard dus flatten is fine
Ah, thanks
Oorspronkelijk gepost door pokerboy198229
Anyway ik ben redelijk nitty mtt spelerHad het er nog over met wat Pocarr mensen, daarna nog in HRC gestopt en die gaf aan dat shoven +EV was dus dan pak ik de spot maar.
You re missing the point. Niemand zegt dat dit geen +EV spot was. Het gaat meer om dat jij jouw edge ook in acht neemt. De edge of steal, c-bet, resteal en nog betere EV spot dan 60/40 of 55/45. Reken uit: gemid genomen EV spot van 60% in 5 spots: (0.60)^5 is 0,07. Dus in 7% ga jij alle 5 spots in a row winnen. Dus het opzoeken van elke +EV spot is zeker variance. Daartegen: (0,80)^5 is o,32, dus in 32% van gevallen ga jij alle 5 spots winnen. Dit zeg niet dat jij nu alleen maar met QQ+ moet shoven. Ik wil gewoon benadrukken dat het alleen nemen van +EV spots onvoldoende is om een toernooi te winnen. Of jij moet dan de variance niet meer als pech beschouwen en meer volume maken.
Je zit alleen uit positie. Ook al heb je edge, speelt dit nog kut en al zeker tegen een aggro speler achter je.
Oorspronkelijk gepost door blowkonijn
Oorspronkelijk gepost door pokerboy198229
Je zit alleen uit positie. Ook al heb je edge, speelt dit nog kut en al zeker tegen een aggro speler achter je.
Edge v field, niet noodzakelijk edge v villain
Waarom ik schuif? Omdat gast 3bet% van 12 heeft en dit een winstgevende shove is als je hem in HRC gooit.
samplesize?
Nice post Pokerboy813718371 over die % (Y)
55 ook weer echt een absurde call om te maken tegen mijn utg shove, maar uiteraard word t beloond 30 plekjes voor itm
Je zit hier 5handed en 11,5bb deep ofzo met hem, dan is een PP callen toch niet Lolbad?
Oorspronkelijk gepost door Varune
55 ook weer echt een absurde call om te maken tegen mijn utg shove, maar uiteraard word t beloond 30 plekjes voor itm
Je zit hier 5handed en 11,5bb deep ofzo met hem, dan is een PP callen toch niet Lolbad?
T is niet lolbad uiteraard, maar wetende dat (ik ook) niet ruim genoeg shove volgens HRC zou hij daar tighter op moeten reageren, en dus is 55 een fold lijkt me.
Denk niet dat hij deze perfecte informatie over jou heeft dat je te tight shoved hier. Dus dat hij hierop tighter moet reageren is een verkeerde aanname imo.
Kweet zelf ook niet de equities hier exact, ben geen MTT-speler, maar ik zie 't als 55 staat voor vs al jou broadways die je hier heel veel hebt en anderzijds komen die blinds een stuk vaker langs dus zit je veel sneller nog shorter dan 9-handed.
oh heb die 55 vs een whatever wide random range gegooid wat je hier kan shoven. Had verwacht dat 55 wel paar % meer equity zou hebben. Equity wise iig very close.
Voor tourney life etc wss wel aan de light kant vanuit zijn kant.

Tegen mijn suited broadways loopt die nog steeds achter tho, tegen mijn offsuit heeft die zelfs maar een 0.71 range advantage
equity-wise ook maar ~45,5% nodig met 't deadmoney aan blinds en antes al in de pot.
Sowieso een marginale spot, maar snap 'm wel omdat ie anders nog shorter raakt en stuk vaker nog dikkere marginale spots moet nemen.
Ik ben niet zo bekend met die range calculators, maar 55 is tegen deze ingegeven range toch favoriet?
En ik zie geen pairs staan in jouw range in de calculator, dus dan zal je equity in praktijk alleen maar hoger zijn?