Ga naar het forum
Rebuilding bankroll...

Meldingen
Alles wissen

Rebuilding bankroll @10nl

23 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
869 Weergaven

Hallo iedereen!

Ik heb een hele tijd geleden een groot deel van mijn roll uitgecasht omdat ik het geld nodig had irl. Tot mijn cashout speelde ik 6 max op pokerstars. Deze deze limiet speelde ik verliesgevend. Over een sample van 87k handen is men winrate -1.71bb/100 handen. Ik stak het altij maar op badrun, had er geen plezier meer in en stak ook geen tijd meer in studeren. Dat ik mijn roll moest uitcashen kwam dus enkel maar goed uit.

Voordien heb ik mijn roll opgebouwd door 6 max te spelen op 888. Hier had ik mijn roll weten uitbouwen tot ongeveer 1000$ alvorens ik naar stars ging. Ik heb op stars dus nooit underrolled gespeeld.

25nl stars:

Enkel aan de rode lijn alleen al is te zien dat er veel leaks in mijn spel zitten.

Ik had ongeveer 40€ laten staan op stars en met gekochte bonussen is men nieuwe startroll ongeveer 110€. Ik ben nu van plan om met vrij aggro brm zo snel mogelijk terug up te moven. Hierbij wil ik ook terug meer aandacht geven aan het improven en hoop dat deze blog me hierbij zal helpen. Ik zal voornamelijk handen posten.

5nl:

5nl ging vrij vlot en besloot al vrij snel om het op 10nl te wagen.

10nl:

Buiten een run waar ik van -5bi naar +9bi ga in een ongelofelijke hotrun is het verre van wat het moet zijn.

Roll is momenteel 168 €.

Beantwoorden
Citeren
22 reacties
CheckRaise1990
PokerStrategist

Mathias De Meulder? :coolface:
Succes met rebuilden

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hand 1:

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]MP2$8.55:///////;MP3$10.45:///////;CO$4.81:///////;BU$9.85:///////;SB$11.40:///////;BB (Hero)$10.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with K:h, A:d.
MP2 calls $0.10, MP3 folds, CO calls $0.10, BU folds, SB raises to $0.50, Hero raises to $1.30, MP2 calls $1.20, CO folds, SB calls $0.80.

Flop: ($4) J:s, 6:c, 5:c (3 players)
SB checks, Hero bets $1.90, MP2 folds, SB calls $1.90.

Turn: ($7.8) 4:s (2 players)
SB checks, Hero bets $6.80, SB calls $6.80.

River: ($21.4) Q:s (2 players)

Final Pot: $21.4.

Hand 2:

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB$10.00:///////;MP2 (Hero)$12.11:///////;MP3$10.09:///////;CO$16.81:///////;BU$13.20:///////;SB$8.07:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP2 with A:h, K:s.
Hero raises to $0.30, 4 folds, BB raises to $0.90, Hero calls $0.60.

Flop: ($1.85) 4:d, Q:s, 6:c (2 players)
BB bets $1.00, Hero calls $1.00.

Turn: ($3.85) 9:h (2 players)
BB checks, Hero bets $2.00, BB calls $2.00.

River: ($7.85) T:d (2 players)
BB checks, Hero checks.

Final Pot: $7.85.

Hand 3:
Gast in bb is 15/11/7 over 145 handen. Sqz 14%.

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB$7.61:///////;MP2 (Hero)$10.15:///////;MP3$11.04:///////;CO$15.54:///////;BU$10.00:///////;SB$10.05:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP2 with J:h, J:c.
Hero raises to $0.30, 2 folds, BU calls $0.30, SB calls $0.25, BB raises to $1.60, Hero raises to $10.15, 2 folds, BB calls $6.01.

Flop: ($18.36) T:h, 2:c, 4:s (2 players)

Turn: ($18.36) A:d (2 players)

River: ($18.36) J:s (2 players)

Final Pot: $18.36.

Hand4:

Hand afspelen

Known players:
[tg]MP2$13.96:///////;MP3$7.71:///////;CO$10.64:///////;BU$10.63:///////;SB (Hero)$10.12:///////;BB$10.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with J:s, Q:s.
MP2 folds, MP3 calls $0.10, CO raises to $0.40, BU folds, Hero raises to $1.10, 2 folds, CO calls $0.70.

Flop: ($2.4) Q:c, 4:h, T:d (2 players)
Hero bets $1.20, CO calls $1.20.

Turn: ($4.8) 9:h (2 players)
Hero checks, CO bets $2.75, Hero calls $2.75.

River: ($10.3) Q:h (2 players)
Hero checks, CO checks.

Final Pot: $10.3.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Heb vandaag ondekt dat handjudge tot 20nl voor brons beschikbaar is. Ga daar komende tijd veel handen posten.

Kan het nu niet langer op badrun steken. Ik maak gewoon teveel dure fouten. Nu moet ik zien dat ik iets doe met de info en mijn fouten uit mijn spel haal.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Meh loopt nog niet altijd lekker. Ben naar men eigen mening al wel met pak meer discipline aan het grinden. Concentreer me harder en let er op dat ik nog niet te snel naar stats ga kijken als ik nog geen sample heb. Vandaag korte sessie gespeeld maar snel gestopt. Liep echt voor geen meter.

Hand afspelen

Known players:
[tg]MP2$13.81:///////;MP3$10.16:///////;CO$12.80:///////;BU$10.00:///////;SB (Hero)$10.05:///////;BB$10.46:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with K:h, A:h.
3 folds, BU raises to $0.30, Hero raises to $1.00, BB folds, BU raises to $2.50, Hero raises to $10.10, BU calls $7.50.

Flop: ($20.15) 8:h, Q:c, 5:d (2 players)

Turn: ($20.15) A:s (2 players)

River: ($20.15) 4:h (2 players)

Final Pot: $20.15.
Results follow:

BU shows three of a kind, fives(5:s 5:c).
Hero shows a pair of aces(K:h A:h).

BU wins with three of a kind, fives(5:s 5:c).

Deze hand kwam direct hierna. Achteraf gezien had ik misschien beter gewoon gecalled om vis (sb) er in te houden. Utg speelt 23/19/4 na 67 handen. Dacht het is 4 handed, en hand hierboven kan opener het gedacht geven dat ik op tilt was. Als hij dan 4bet moet ik de hand gewoon wegleggen zeker gezien zijn 3bet stats denk ik. Was idd dus toch beetje op tilt blijkbaar.

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (4 handed)

Known players:
[tg]CO$13.76:///////;BU$10.01:///////;SB$12.70:///////;BB (Hero)$10.15:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with Q:h, Q:d.
CO raises to $0.30, BU folds, SB calls $0.25, Hero raises to $1.30, CO raises to $3.30, SB folds, Hero raises to $10.25, CO calls $6.85.

Flop: ($20.6) 5:d, K:c, T:h (2 players)

Turn: ($20.6) T:c (2 players)

River: ($20.6) 2:c (2 players)

Final Pot: $20.6.
Results follow:

CO shows two pairs, kings and tens(A:h K:h).
Hero shows two pairs, queens and tens(Q:h Q:d).

CO wins with two pairs, kings and tens(A:h K:h).

Dan deze kort erna.

Hand afspelen

Known players:
[tg]SB$10.07:///////;BB$6.57:///////;MP2$11.62:///////;MP3$10.78:///////;CO$10.00:///////;BU (Hero)$10.71:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BU with 9:h, 9:c.
MP2 folds, MP3 calls $0.10, CO folds, Hero raises to $0.40, SB folds, BB calls $0.30, MP3 folds.

Flop: ($0.95) Q:d, 2:h, K:h (2 players)
BB checks, Hero bets $0.60, BB calls $0.60.

Turn: ($2.15) 9:s (2 players)
BB checks, Hero bets $1.40, BB calls $1.40.

River: ($4.95) K:c (2 players)
BB checks, Hero bets $8.31(All-In), BB calls $4.17.

Final Pot: $17.43.
Results follow:

Hero shows a full-house, nines full of kings(9:h 9:c).
BB shows a full-house, kings full of queens(K:s Q:s).

BB wins with a full-house, kings full of queens(K:s Q:s).

Hier had ik flop en turn wel wat groter moeten betten denk ik.

Beantwoorden
Citeren

Bol!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Heb wat aanpassingen in men hud gemaakt.

abb.name/hands/aggr
vpip/pfr/3b/ft23b/steal/foldtsteal
cbflop/cbt/cbr/f2cbflop/t/r

Toch wel wennen met die nieuwe cijfers in men hud. Maar eenmaal hieraan gewend zou het toch een verbetering moeten zijn. Ongeveer halfweg augustus en ca. 17k handen gespeeld en sta breakeven. Totaal niet tevreden mee! Ik ga gewoon verder grinden en zo goed mogelijk spelen. Aan het einde van de maand zal ik men stats is posten om te zien waar ik nodige aanpassingen moet doen.

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Hé,

Leuke blog ga ik zeker volgen. Wel een goed idee om handen bij de beoordelingen te zetten.

GL!!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

10nl wilt nog altijd niet lopen. 20k handen ver en ben gwn 11 bi down. Rode lijn gaat ook gewoon steil omlaag.

Wat niet lukt op 10nl is dan weer easy game op 5nl tot nu toe. Run er ook wel pak beter. Terug 5nl grinden en dan 10nl shotten!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

nvm wat ik zei over 5nl, gaat ook gewoon kut nu. FUUCK

Beantwoorden
Citeren

Hou vertrouwen! Ga anders even paar dagen niet spelen en video's/artikelen kijken. Wat je nu zaait, oogst je later. Denk minder in money/stakes, denk eerder aan leren. Welke positie 3bet ik, wanneer val ik aan etc. Wees een learner i.p.v. een grinder!

Beantwoorden
Citeren

"Success has been and continues to be defined as getting up one more time than you’ve been knocked down."

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Thanks gaste!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ben eindelijk is gaan kijken in men database naar stats! Heb enkele filters gerund op heel men database van pokerstars.

Stats overall:

Turn cbet% ligt te hoog bij mij, moet dit minder doen. Volgens het filmpje waar ik naar gekeken heb moet dit rond de 45% liggen. Klopt dit?

3bet vanuit blinds mag zeker omhoog, van btn ook. Iemand die nog andere dingen ziet die verre van ideaal zijn?

Mag zeker ook meer 4betten tegen mensen die teveel 3betten en folden op 4bets. Gaat er ook voor zorgen dat ik QQ+, AK er vaker en beter in krijg.

Postion:

Winrate op de button moet een pak hoger!

Postflop Filters:

hands without QQ+, AK+ called preflop 3bet = true

Merk dat ik wanneer ik 3bets call, dit gebeurd het vaakst als SB en BB vrij wijd 3betten, de hand veel te snel postflop opgeef. W$Wsf ligt veel te laag. Meer voor deze potten vechten gaat mijn rode lijn ook ten goede komen.

saw turn = true, called turn cbet = true
winrate van -22,15bb/100

Ik moet handen sneller opgeven op turn.

check-call river: saw river = true, called river cbet = true
winrate van -548, 2bb/100

Minder rivers callen en meer blufcatchen op river. Bv als ik marginal made hand heb en river blankt op een drawy board check-call spelen om villain te laten bluffen. Uiteraard naar type villain kijken.

Alle feedback welkom want ben zelf geen expert in stats.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Van stats voor NLH weet ik niet veel maar hoe gaat hij verder?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ben momenteel met opleiding bezig en kom vrij weinig aan spelen toe. Laatste 2 dagen 2 sessies gespeeld en ga dit terug vaker proberen doen. 5nl gaat wel lekker tot nu toe. Ga hier even grinden tot ik terug fatsoenlijk 10nl kan shotten.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Lijkt me prima graph duidelijk dat je vaak naar showdown gaat met beste hand, ik ben maar een leek maar de winst lijkt me te maken in het non showdown spel voor je.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ja het is ook op 5nl, laatste sessies hitte ik vrij weinig en heb ik vrij vaak moeten folden door agressie van passive fish waardoor red line keldert. Dus trek me er ook vrij weinig van aan.

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981
PokerStrategist

ziet er goed uit qua showdown winnings. Die red line krijg je omhoog door terug te spelen op spelers gebaseerd op hun stats. bvb Villain verdedigd zijn blinds te veel, of bvb villain stealt te veel.

Anderzijds kan het zijn dat je bvb te veel 2nd barrelt tegen bepaalde groep van villains en dan alsnog opgeeft. Of te veel 3bets callt ipv te 4-betten.

Je HUD kan je hierover veel info geven indien je even gericht zoekt, dan is het aanpassen in je play en in bepaalde situaties is dit zelfs handonafhankelijk en enkel statsgebaseerd.

Wat bij mij bvb een leak was wasdat ik met pp preflop raise callde om te setminen en dan nog een barrel op de flop call omdat ik denk dat die flop hem niet heeft geholpen.

Een ander leak was dat ik te veel 2nd barrelde tegen callingstations.

Was wel op NL2, maar die 2 leaks adjusten gaf me het verschil van een neg redline naar een 5bb/100 redline.

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981
PokerStrategist

Het is dan wel kwestie om je nieuwe play te geloven en door te zetten, want de adjustment kan tegen je natuur in gaan.

vb: ik had een TAG die zijn bb te veel verdedigde. 3bet stat was 15.0 waarvan 13.0 in bb.

Ik steal vanuit de button met random hand, hij 3-bet, ik 4-bet, hij 5-bet. Indien ik hier opgeef verloochen ik eigenlijk mijn read, terwijl een 5-bet zo sterk lijkt dat alles in mij zegt om te folden, maar ik call.

flop: ik c-bet, hij 3-bet, ik shove, hij fold. Daarna heeft die op geen enkele steal meer teruggespeeld...

Nu kan het natuurlijk mislopen dat hij wel degelijk een hand heeft, maar ik denk dat indien je gericht naar zulke spots zoekt, je je redline een enorme boost kan geven.

Grts

Beantwoorden
Citeren