Oorspronkelijk gepost door appo1979
@SDK1987 - @TichWich85 > Thanks!
toch wat later begonnen... Rustig ontbijt, wat opruimen, kuisen, was en plas...
Ik heb allerlei handen getagged om te reviewen, wat ik dadelijk ook ga doen om daarna opnieuw te starten met de volgende sessie van 4.
Ik speel dus 4 toernooien, speel deze uit en start dan een nieuwe sessie van 4. Misschien niet ideaal maar zo kan ik me vooral niet vergissen in de blind levels wat me soms wel een overkomt. Pas namelijk mijn first in raise size aan de blinds levels aan.
Stats
Ik merk ook wel dat mijn stats vs villain veel losser zijn.
ik zit met +- 20/17 en een 3bet van 12. Leuke is wel dat de blinds dikwijls naar me toe worden gefold.
Aan de 3 FT's die ik net speelde zag ik namelijk de stacks met +- 20 a 25 BB met stats van 12/10 en zelfs eentje met 7/7 maar die pushte dan ook alles
Finale tafel
Merk ook net dat ik heel dikwijls er als 8e of 9e uitga. Is het niet beter als je dan nog met 7 a 10 BB zit aan de FT en er zitten nog enkele shorties om je ITM te folden (uitgezonderd QQ+ AQo+ ATs+ die ik sowieso als first in push dan)? Ik heb nu 4 cashes... 3 * 1e en 1 * 5e)
Als ik short aan de tafel kom ga ik er meestal toch als 8e of 9e uit door Ax Kx 22+ te pushen...
Als ik met average stack aan tafel kom haal ik het geld dus wel met 2 uitzonderingen dat AA en AK gekraakt zijn geweest in een big stack battle.
Mij lijkt het dan beter om met short stack gewoon voor ITM te gaan en verder niets geks te doen.
Review toernooi
stack vs cards is een mooie strategie... blijkbaar werkt het zorgvuldig uitkiezen van je spots wel
Goed, ik heb dus de hele sessie handen zitten te taggen voor review. Ik vraag me af dat het mogelijk is dat één van jullie eens kijkt naar het toernooi wat ik net won want ik heb het gevoel hier eigenlijk meestal goede beslissingen te nemen maar wil er wel wat zekerheid in. Kan dit? Post ik heel die rits handen in deze blog of kan ik ze beter in het beoordelings gedeelte plaatsen?
En nog een nieuw grafiekje:

edit: zinsbouw in een post
Over je final table...
Hier speelt iets als ICM, is wel de moeite om te leren uiteindelijk. Betekent dat je tighter moet zijn. Er zijn situaties waarin je zelfs je ATs en AQo kan folden en er zijn situaties waar je any ace kan pushen..
Nu merk ik wel als je spreekt over je pushing ranges Ax en Kx dat je nog geen goed idee hebt wat je wel en niet kan pushen .. In heel veel gevallen (bijna alle gevallen) push je veeeeeeeel liever QTs ipv A7o
K7o is al helemaal geen zak meer waard en ga je best zelden pushen aan een FT waar je nog met 8 en 9 over zit .. je push dan bv ook veel liever T8s dan een K7o ofzo
Belangrijk is wel eens om de nash ranges te bekijken en zelfs nog ietsje tighter te zijn als dat als je op verre posities zit. Een FT in een 45 mans is verder heel boeiend en moeilijk. Er zit veel meer kennis achter als ICM en push ranges, maar dat is al heel geadvanceerd en gaat je op dit moment meer verwarren als iets anders.
Het is trouwens in verschillende gevallen nog niets eens gek om je AK te folden als een bigstack op jouw bigstack pusht, maar ook dit is weer afhankelijk ban de tafel en de posities.
Iig dat ITM folden is een optie vaak als je midstack bent, maar wil ook weer niet zeggen dat je helemaal alles gaat folden.. ook dat is weer afhankelijk van de spot waarop je zit enz enz ... post maar goed handjes en laat ze beoordelen.
Ook nog een tip .. hou je aan 1 variant in het begin.
Over je BRM:
Ga je plots regular tornooien spelen ? die $4.5s heb je niet in turbo vorm