Ga naar het forum
return after 7years...

Meldingen
Alles wissen

return after 7years. stated 18man adventure

548 Berichten
65 Gebruikers
0 Reacties
18.8 K Weergaven
1d4BestByTest Topicstarter
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Oké ik heb wat topics gemaakt zowel in discussietopic als handrevieuw. Ik ga nu wat leren. Vanavond eerst beetje revieuw afmaken, denk ik, vervolgens nog eens sessietje doen

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Overigens is mijn pokerstarsaccount eindelijk vrijgegeven. Dat heeft me tijdje geduurd zeg. Moneybookers nog niet, maar dat is mijn eigen schuld, maar dat gaat ook binnenkort opgelost zijn.

Ik ga wel doorgaan met de backing, maar ik zou dus ook 45mans gaan kunnen grinden, wat op dit moment toch nog steeds mijn beste Game is, maar ik zie nog wel wat het wordt. Al wil ik misschien wel poging doen om mee te doen tegen sunday million door te qualifiën via fpp

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Ik ga nog maar eens sessietje spelen

Beantwoorden
Citeren

Gl!

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Pff man, waarom kan ik niet gewoon geconcentreerd blijven spelen en moet ik ineens beginnen weg te spewen

Beantwoorden
Citeren
elderwon
PokerStrategist

Hoe lang speel je aan één stuk?

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door liessens
Pff man, waarom kan ik niet gewoon geconcentreerd blijven spelen en moet ik ineens beginnen weg te spewen

Tromgeroffel? Je stelt jezelf deze vraag. Dus vrees ik dat je hem zelf ook zal moeten beantwoorden!

Wat ging er mis. Handen? Een maniac? Moe? ... Jij komt hier met een antwoord of Ad komt met een billeklets! _evil:

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Samenloop van omstandigheden

1speel ik sowieso zeer loose. Dit maakt het zeer gevaarlijk. Dit werkt normaal wel als ik mij beheers, maar misschien toch maar eerst eens beginnen met wat tighter spel en dan stillaan looser worden
2De kaarten wouden weer echt niet mee werken en ik was beetje aan het tilten
3Ik was veel tiltgevoeliger, omdat waarschijnlijk sessie al veel te lang was
4Studeren en pokeren is bij mij deadly combinatie. Ik had eigenlijk niet zoveel gedaan, maar blijkbaar was het toch al genoeg om mij uit mijn spel te krijgen
5Ik heb gewoon niet het geduld om cashgame te spelen

Ik denk dat het verstandigst is om de backing ff tijdelijk stop te zetten of over te schakelen op andere game

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Waarom speel je het dan => 5? Ik niet snap niet.
1 vraag jezelf af of je agressief genoeg bent? LAG op de NL4, ik mag hopen dat het dan 6-max is? Probeer toch uw spel in positie te spelen. En maak duidelijke notes van welke spelers je kan aanpakken en welke niet. Floaters/Bluffcatchers/Maniakken zijn niet zo gemakkelijk te bluffen. (dat wist je al denk ik, maar misschien speel je teveel tafels zodat je de signalen niet oppikt?)
Persoonlijk denk ik dat het dan kan voorkomen dat je gaat battlen voor elk potje en dan werkt het niet meer. Als mensen van jouw stijl gaan tilten, moet je zelf weer je stijl aanpassen en tighter worden etc... Anders krijg je nogal "grappige" situaties.
Je moet jezelf gewoon serieus nemen, je speelstijl proberen te finetunen zodat je niet hoeft te tilten. Probeer de signalen tijdig op te pikken en sluit dan één voor één je tafeltjes.

Beantwoorden
Citeren

Hoe staat de BR er nu voor dan?

Beantwoorden
Citeren
elderwon
PokerStrategist

probeer sets van een uur te spelen met daartussen een kleine pauze. Deel je sessies zo een beetje op, dat helpt tegen tilt. Pro's lassen ook breaks in.

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
Waarom speel je het dan => 5? Ik niet snap niet.
1 vraag jezelf af of je agressief genoeg bent? LAG op de NL4, ik mag hopen dat het dan 6-max is? Probeer toch uw spel in positie te spelen. En maak duidelijke notes van welke spelers je kan aanpakken en welke niet. Floaters/Bluffcatchers/Maniakken zijn niet zo gemakkelijk te bluffen. (dat wist je al denk ik, maar misschien speel je teveel tafels zodat je de signalen niet oppikt?)
Persoonlijk denk ik dat het dan kan voorkomen dat je gaat battlen voor elk potje en dan werkt het niet meer. Als mensen van jouw stijl gaan tilten, moet je zelf weer je stijl aanpassen en tighter worden etc... Anders krijg je nogal "grappige" situaties.
Je moet jezelf gewoon serieus nemen, je speelstijl proberen te finetunen zodat je niet hoeft te tilten. Probeer de signalen tijdig op te pikken en sluit dan één voor één je tafeltjes.

Tja het was eerder uit noodzaak. Ik kon mijn standaardgame niet spelen, maar ik had ook vertrouwen in, omdat ik sowieso gewoon ben LAG te spelen, dacht ik dat 6max het meest geschikt was voor mij. Notes maken heb ik niet zoveel gedaan, maar ik heb wel HEM, dus statistieken en speelde niet zoveel tafels, dus ik kon probleemloos onthouden wie te bluffen was en wie niet.

En op het einde tja het was gewoon belachelijk wat ik deed en ik wist hetzelf. Ik had heel wat vroeger moeten afsluiten, al heb ik dan ook wel monsterpot gewonnen door quads te hitten en op dat moment was mijn image volledig omzeep(en ik wist er dan dus ook goed gebruik maken). Dus ik kreeg voor 250bb afbetaald, maar kan goed zijn dat ik in die periode hetzelfde bedrag er nog heb doorgespewd.

Verder als ik mij nog terug klaar voel om 6max te spelen, ga ik eerst eens tight beginnen en gewoon enkel duidelijke spots op pikken en dan spot voor spot er bij pakken om zo stillaan terug te evoluren richting LAG. Het wordt waarschijnlijk al heel opgave om terug te winnen, wat ik verloren ben, want ik ben nu weer iets van 5BI down en sta dus met BR van 64.38

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Nooit denken in termen van terugwinnen...
Dat werkt beklemmend.
Hou je gewoon aan een bankroll management. Als je tilt gevoelig bent, ga dan weg van de 6max tafels. TAG spelen is véél gemakkelijker aan een full ring tafel. Verder is sng en mtt spelen ook een optie. Daar moet je alle verschillende stijlen spelen én daar is tilten minder gebruikelijk. (bij mij alleszins)

Succes in ieder geval. Maak een plan, houd je eraan en KNALLEUH!!!

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Ik ga het nog eens sessietje proberen, om tilt te bestrijden ga ik meet rafeks spelen. Dit heeft in het verleden ook gewerkt. Ik speel 1uur en dan stop ik en dan zien we wel weer.

Ook ga ik met TAG style beginnen. Naarmate ik wat handjes en dus statistieken heb op tegenstanders, kan ik beetje gaan adjusen

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Ik ben net aan het afsluiten. Deze keer wel gelukkig tevreden spel. Jammergenoeg toch down, omdat het niet wou meezitten met all ins, ondanks dat stond ik tot einde sessie op waarna ik nog down ga door deze hand tegen 47/4fish

$0.02/$0.04 No Limit Holdem
PartyPoker
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG Player5 ($15.81)
UTG+1 Player6 ($4)
CO Player1 ($5.11)
BTN liessens ($6.56)
SB Player3 ($2.27)
BB Player4 ($3.22)

Pre-Flop: ($0.06, 6 players) liessens is BTN K♦ K♥
Player5 raises to $0.16, 2 folds, liessens raises to $0.36, 2 folds, Player5 calls $0.20

Flop: 9♦ Q♦ 10:heart: ($0.78, 2 players)
Player5 bets $15.45, liessens calls $6.20

Turn: 2♣ ($22.43, 2 players)

River: 7♦ ($22.43, 2 players)

Final Pot: $22.43
liessens shows
K♦ K♥
Player5 shows
Q♥ Q♣

Player5 wins $21.78 (net +$5.97)

liessens lost $6.56

Eerst dacht ik dat ik niet kan folden, maar begin nu echt te twijfelen. Tja nu ik het zo bekijk, is het clear fold he, zijn range preflop 3bet call is QQ/JJ en met JJ's bet hij nooit zo out.

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Nog een paar interessante handjes.

1)Ik vraag mij af of ik hier nog moet c-betten, want als ik c-bet zoals ik hier doe, ben ik eigenlijk committed, aangezien ik hem dit zie doen met JJ/TT/99/AQs en misschien 88/ AJs. Tegen deze range heb ik genoeg equity voor call, dus ofwel kleinere c-bet maken eventueel ofwel moet ik broke gaan.

PartyPoker
5 Players

Stacks:
UTG whynotbabe82 ($3.37)
CO liessens ($4.23)
BTN FoxtrotMike ($4)
SB Tanusha1012 ($4.28)
BB sodaleks ($4.86)

Pre-Flop: ($0.06, 5 players) liessens is CO A♥ K♦
1 fold, liessens raises to $0.12, 2 folds, sodaleks raises to $0.36, liessens raises to $1, sodaleks calls $0.64

Flop: 3♠ 7♦ 6♦ ($2.02, 2 players)
sodaleks checks, liessens bets $1.44, sodaleks goes all-in $3.86, liessens goes all-in $1.79

Turn: 10:heart: ($9.11, 2 players, 2 all-in)

River: 5♠ ($9.11, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: $9.11
sodaleks shows
J♦ J♣
liessens shows
A♥ K♦

sodaleks wins $8.69 (net +$3.83)

liessens lost $4.23

2)Zijn line is uberstrong, maar van TPTK/nut flush, kan je nooit weg lijkt mij.

PartyPoker
5 Players

Stacks:
UTG liessens ($5.54)
CO partys1ar ($4.86)
BTN LukrowyFalon ($2)
SB FoxtrotMike ($4)
BB ShaRaish ($6.79)

Pre-Flop: ($0.06, 5 players) liessens is UTG A♦ J♥
liessens raises to $0.12, 1 fold, LukrowyFalon calls $0.12, FoxtrotMike calls $0.10, 1 fold

Flop: 7♦ J♦ 6♦ ($0.40, 3 players)
FoxtrotMike checks, liessens bets $0.20, LukrowyFalon raises to $0.40, FoxtrotMike folds, liessens raises to $1, LukrowyFalon raises to $1.60, liessens goes all-in $4.42, LukrowyFalon goes all-in $0.28

Turn: 10:heart: ($7.70, 2 players, 2 all-in)

River: 6♥ ($7.70, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: $7.70
LukrowyFalon shows
J♣ J♠
liessens shows
A♦ J♥

LukrowyFalon wins $3.96 (net +$1.96)

liessens collects $3.54 (net -$2)
FoxtrotMike lost $0.12

3)Ik kan met mijn aces, hier makkelijk 3valuebets plaatsen lijkt mij, maar na zijn riverraise beat ik nog vrij weinig en lijkt mij clear fold

PartyPoker
5 Players

Stacks:
UTG liessens ($4.51)
CO goosma82 ($4.51)
BTN Tanusha1012 ($7.52)
SB sodaleks ($9.49)
BB raikkolea ($4.41)

Pre-Flop: ($0.06, 5 players) liessens is UTG A♥ A♠
liessens raises to $0.12, 3 folds, raikkolea calls $0.08

Flop: 6♥ 10:club: Q♥ ($0.26, 2 players)
raikkolea checks, liessens bets $0.16, raikkolea calls $0.16

Turn: 2♣ ($0.58, 2 players)
raikkolea checks, liessens bets $0.36, raikkolea calls $0.36

River: 7♣ ($1.30, 2 players)
raikkolea checks, liessens bets $0.93, raikkolea raises to $2.84, liessens folds

Final Pot: $5.07

raikkolea wins $4.92 (net +$1.44)

liessens lost $1.57

4)Flop is draw heavy en turn wordt het alleen maar erger, maar beslis toch nog een value/protection bet te maken, maar river komt nog eens slechte kaart en besluit te folden op donkbet. Enige waar ik over zat te denken, misschien besluit hij hier flushdraw te donkshoven, maar hij kan deze line ook met 8x/66/99/TT/55 eventueel/ Tx flushdraws.

PartyPoker
5 Players

Stacks:
UTG Neinfrantu ($7.82)
CO liessens ($8.09)
BTN Nicol42 ($4.18)
SB Changi95 ($2.64)
BB s2003m0205 ($5.10)

Pre-Flop: ($0.06, 5 players) liessens is CO K♠ K♥
1 fold, liessens raises to $0.12, 1 fold, Changi95 calls $0.10, 1 fold

Flop: 6♦ 9♦ 7♠ ($0.28, 2 players)
Changi95 bets $0.12, liessens raises to $0.32, Changi95 calls $0.20

Turn: 8♠ ($0.92, 2 players)
Changi95 checks, liessens bets $0.66, Changi95 calls $0.66

River: 8♥ ($2.24, 2 players)
Changi95 goes all-in $1.54, liessens folds

Final Pot: $3.78

Changi95 wins $3.67 (net +$1.03)

liessens lost $1.10

Verder nog wel aantal semi intressante handjes, maar ga nu slapen

Beantwoorden
Citeren
elderwon
PokerStrategist

KK-hand is denk ik wel een fold maar tis geen makkelijke.
De flop is echt nasty.

De AK hand ligt er wat aan, 4bet is wel ok maar dan moet je idd ook broke durven gaan. Je kan hier ook callen op zijn 3b (had je stats?) daarna is de flop wel een fold.

AJ is wel goed denk ik, je hebt daar 15 outs ==> happy broke

AA: flop en turn groter betten, bord is niet zo fijn voor jou. River is een mooie fold van je, weet niet of ik dit zou kunnen :D

J8s hand = wtf??? fold pre

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Lol ik weet niet eens van waar die J8s hand komt, wat is dat voor iets.

AK wou ik zeker broke gaan. Ofja na 4bet moet ik broke gaan, al lig ik dan waarschijnlijk lichtjes achter, maar 4bet call, zag ik minder zitten. Dan was misschien 3bet call beter, aangezien ik positie heb.

Die J8s hand moest nog een tweede KK zijn. FF controleren dat. Maar ik heb dus zowel KK/AA eens gefold in sessie. Ben ik wel trots op, al had ik dus nog eens KK moeten folden, want KK/AA folden is ook niet mijn specialiteit.

Over die J8s hand, dat was gewoon light 3bet op stats.

Beantwoorden
Citeren

AK kun je 4betten, maar hoeft niet perse aangezien je positie hebt.

AJ kun je nooit van afkomen lijkt mij aangezien je altijd ~40% hebt voor flush

AA is denk ik met bet/fold op de river prima.

KK zou ik persoonlijk behind checken op de turn, maar dat weet ik niet zeker.

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door BreakingCold
AK kun je 4betten, maar hoeft niet perse aangezien je positie hebt.

AJ kun je nooit van afkomen lijkt mij aangezien je altijd ~40% hebt voor flush

AA is denk ik met bet/fold op de river prima.

KK zou ik persoonlijk behind checken op de turn, maar dat weet ik niet zeker.

Probleem met die KK is dat er ook nog 2flushdraws liggen+ T en 5 op de river leggen straight op board+elke kaart die board pairt is eigenlijk ook nog eens lelijk. Ik bet dan liever turn en wou river behind checken, bij elke river eigenlijk

Beantwoorden
Citeren