Ga naar het forum
Revenem - Poker is ...

Meldingen
Alles wissen

Revenem - Poker is fun (Unibet Christmas Hunt-analyse in laatste post)

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
245 Weergaven
Revenem
PokerStrategist

Hey iedereen. Ik draai al een tijd mee en in die tijd heb ik twee dingen geleerd:

:diamond: Ik zal hoogstwaarschijnlijk nooit goed genoeg zijn in poker om big bucks binnen te halen
:diamond: Ik ben ook niet slecht genoeg of degenerate genoeg om er geld door te jagen dat een invloed zal hebben op niet-pokervlak

Poker is begonnen als een leuke hobby en dat is het ook gebleven met uitzondering van de maanden waarin ik intensiever non-micros heb gespeeld.

Ik wil het leuk vinden als ik QQ, AK, AA krijg in plaats van te bedenken dat die kans even groot is als 22, 62 en 66 krijgen, ik wil het leuk vinden om diep in een toernooi te geraken in plaats van over verspilde tijd voor een mincash te klagen en als ik wat onorthodoxer wil spelen, dan wil ik dat gewoon kunnen doen.

Uiteraard is een winstgevende hobby leuker dan een die er geld kost, dus random buttongeklik wordt het ook niet. Ik zal gebruik maken van interessante promo's en andere kansen. Ik het meeste ervaring in 6-max en mijn grote pokerliefde is het spelen van toernooien, dus dit (vaak ook in combinatie) zal je hier terug kunnen vinden.

Ook vind ik last longers en Straddles etc leuk, dus daar kan je ook wat van verwachten. En verder eender wat waar ik op dat moment zin in heb eigenlijk :P

Beantwoorden
Citeren
4 reacties

:pokerface: Ik wens je succes!

Beantwoorden
Citeren
Revenem Topicstarter
Revenem
PokerStrategist

Thanks Robbie :)

Ik heb de laatste dagen wat op Unibet.be gespeeld. Had al een niet getrackte account en heb gewoon naar waarheid mijn gegevens ingevuld. Al een week niets gehoord, dus het wordt wel degelijk gedoogd.

Het kan wel nodig zijn om Neteller ipv Moneybookers/Skrill of omgekeerd te gebruiken, anders zal je storting auto-failen als je dezelfde account gebruikt waarmee je al op .com heb betaald, en riskeer je alsnog dat de automatische piloten van support je het verhaaltje van "slechts 1 account per persoon" geven zonder op de hoogte te zijn van het gedoogbeleid.

Als pokerspeler is het verstandig om extra edges te pakken, dus ik ben wel in voor een promo hier en daar. Ook al gaat het om kleine prijzen, het is leuk om een doel te hebben: raked handen in dit geval. Blaze (Fast Poker-versie van het netwerk van Unibet) is hiervoor ideaal en hoe lager de stakes, hoe hoger je rakeback, dus is het niet zo erg dat enkel NL4 Blaze traffic heeft, al had ik wel liever NL10 gespeeld.

Fast Poker is wel swingy, maar je krijgt toch ook af en toe gewoon een stack of 2 cadeau. Ter verduidelijking: geld ging er preflop in en deze situatie liep goed af.

Ben overigens niet altijd overtuigd van het +EV zijn van promo's tenzij je die strategisch kan benutten, misschien dat ik daar nog wel eens over schrijf, maar het zal voor een andere keer zijn :) Nu mag ik sowieso niet klagen, ik heb mijn storting van €40 ondertussen al netjes meer dan verdubbeld :)

Beantwoorden
Citeren
Revenem Topicstarter
Revenem
PokerStrategist

Heb er nu 1.250 raked hands opzitten om level 4 te bereiken, wat wil zeggen dat ik morgen kans maak op tickets ter waarde van $5,5 en $22, een Wowee Speaker en Monster Beats Headphones. We zien wel of de kerstman iets kleins voor ons heeft :)

Volgende week speel ik slechts 250 raked hands, is interessanter qua value, interesse en het feit dat er geen NL10-25 Fast Poker is begint mij nu wel wat te storen. Een paar duizend handjes NL4 om het roest wat weg te werken is fine, maar het is tijd voor iets uitdagender.

Edit: heb mij blijkbaar verkeerd geïnformeerd en kan nog altijd niet op WPT. Zoom it is then! Al heb ik nogal de neiging te spewen daar, dus hoelang ik dat ga volhouden valt nog af te wachten :D

Beantwoorden
Citeren
Revenem Topicstarter
Revenem
PokerStrategist

Goed nieuws: eurobalans op Unibet heeft drie cijfers bereikt, meer dan 250% return on deposit dus.

Slecht nieuws: -niets gewonnen met Christmas Hunt, ook al had ik mij voor vier van de vijf levels geplaatst
-eventjes NL10 op Zoom gespeeld en dit ging niet bepaald goed, ik wil daar te veel mensen uit de pot drukken die de perceived nuts hebben. De meesten spelen er redelijk tight maar leggen hun top pair niet snel weg. Ik moet kleine potjes bluffen en in grote enkel voor value gaan. Eenvoudiger gezegd dan gedaan :D

Promo-analyse Christmas Hunt

Ik heb besloten om de Christmas Hunt-promotie even te analyseren. Waarom? Omdat ik daar zin in had :D

Deze promotie is extra voordelig voor microstakes, omdat zij veel minder betalen per raked hand. Ik heb deze promotie dus succesvol uitgebuit (ook wel mede omdat NL10 op Blaze niet of nauwelijks runt).

De cijfers zijn voor NL4 en zullen nog iets voordeliger zijn voor NL2 en een stuk minder voordelig voor hogere stakes. Ik heb ze tussen spoilers gezet omdat het voor ongeïnteresseerden een nutteloze wall of text zou zijn.

Spoiler

Level 1 (100 raked hands, toernooitickets van €5,5):

-Kans om deze prijs te winnen: 23,93%
-Kans om eender welke prijs te winnen: 23,93%
-Totale Rakeback voor wie dit level bereikt: 109,7%

Level 2 (250 raked hands, toernooitickets van €22)

-Kans om deze prijs te winnen: 11,75%
-Kans om eender welke prijs te winnen: 32,87%
-Totale Rakeback voor wie dit level bereikt: 130,09%

Level 3 (750 raked hands, Wowee Speakers)

-Kans om deze prijs te winnen: 2,3%
-Kans om eender welke prijs te winnen: 34,41%
-Totale Rakeback voor wie dit level bereikt: 56,16%

Level 4 (1250 raked hands, Monster Beats HD Headphones)

-Kans om deze prijs te winnen: 2,39%
-Kans om eender welke prijs te winnen: 35,98%
-Totale Rakeback voor wie dit level bereikt: 57,61%

Level 5 (2500 raked hands, iPhones 5)

-Kans om deze prijs te winnen: 1,4%
-Kans om eender welke prijs te winnen: 36,86%
-Totale Rakeback voor wie dit level bereikt: 56,89%

Extra bedenkingen

Spoiler

-Wie via PokerStrategy.com op Unibet speelt, krijgt sowieso 30% Rakeback, dus spelers op de microstakes kunnen met 250 raked hands dik over de 150% Rakeback verdienen

-Het gaat niet om gegarandeerde prijzen. Meer dan 100% aan gemiddelde Rakeback is natuurlijk awesome, maar je hebt maar ~1/3 kans om in de prijzen te vallen. Voor een pokerspeler met een perfecte mindset zou 1/3 kans op €30 niet veel verschil mogen uitmaken van €10 gegarandeerd, maar de realiteit blijkt wel eens anders te zijn :D

-De cijfers zijn alleen maar geldig als de producten voor jou dezelfde waarde als de koopwaarde hebben. Misschien wil je helemaal geen toernooi van €5,5 spelen of heb je totaal geen interesse in een Wowee Speaker

-Het feit dat je je moet inschrijven voor de carnagetoernooien om kans te maken op een prijs en het feit dat veel spelers niet weten dat je bij carnagetoernooien automatisch all-in gaat elke hand en je dus niet een soort van satellite moet spelen zorgt ervoor dat redelijk wat spelers zich niet inschrijven, wat de value van deze promotie verhoogt. Voor microspelers die bedreven zijn in toernooien is het echter wel jammer dat het een carnagetoernooi is.

Beantwoorden
Citeren