Goed nieuws: eurobalans op Unibet heeft drie cijfers bereikt, meer dan 250% return on deposit dus.
Slecht nieuws: -niets gewonnen met Christmas Hunt, ook al had ik mij voor vier van de vijf levels geplaatst
-eventjes NL10 op Zoom gespeeld en dit ging niet bepaald goed, ik wil daar te veel mensen uit de pot drukken die de perceived nuts hebben. De meesten spelen er redelijk tight maar leggen hun top pair niet snel weg. Ik moet kleine potjes bluffen en in grote enkel voor value gaan. Eenvoudiger gezegd dan gedaan
Promo-analyse Christmas Hunt
Ik heb besloten om de Christmas Hunt-promotie even te analyseren. Waarom? Omdat ik daar zin in had
Deze promotie is extra voordelig voor microstakes, omdat zij veel minder betalen per raked hand. Ik heb deze promotie dus succesvol uitgebuit (ook wel mede omdat NL10 op Blaze niet of nauwelijks runt).
De cijfers zijn voor NL4 en zullen nog iets voordeliger zijn voor NL2 en een stuk minder voordelig voor hogere stakes. Ik heb ze tussen spoilers gezet omdat het voor ongeïnteresseerden een nutteloze wall of text zou zijn.
Spoiler
Level 1 (100 raked hands, toernooitickets van €5,5):
-Kans om deze prijs te winnen: 23,93%
-Kans om eender welke prijs te winnen: 23,93%
-Totale Rakeback voor wie dit level bereikt: 109,7%
Level 2 (250 raked hands, toernooitickets van €22)
-Kans om deze prijs te winnen: 11,75%
-Kans om eender welke prijs te winnen: 32,87%
-Totale Rakeback voor wie dit level bereikt: 130,09%
Level 3 (750 raked hands, Wowee Speakers)
-Kans om deze prijs te winnen: 2,3%
-Kans om eender welke prijs te winnen: 34,41%
-Totale Rakeback voor wie dit level bereikt: 56,16%
Level 4 (1250 raked hands, Monster Beats HD Headphones)
-Kans om deze prijs te winnen: 2,39%
-Kans om eender welke prijs te winnen: 35,98%
-Totale Rakeback voor wie dit level bereikt: 57,61%
Level 5 (2500 raked hands, iPhones 5)
-Kans om deze prijs te winnen: 1,4%
-Kans om eender welke prijs te winnen: 36,86%
-Totale Rakeback voor wie dit level bereikt: 56,89%
Extra bedenkingen
Spoiler
-Wie via PokerStrategy.com op Unibet speelt, krijgt sowieso 30% Rakeback, dus spelers op de microstakes kunnen met 250 raked hands dik over de 150% Rakeback verdienen
-Het gaat niet om gegarandeerde prijzen. Meer dan 100% aan gemiddelde Rakeback is natuurlijk awesome, maar je hebt maar ~1/3 kans om in de prijzen te vallen. Voor een pokerspeler met een perfecte mindset zou 1/3 kans op €30 niet veel verschil mogen uitmaken van €10 gegarandeerd, maar de realiteit blijkt wel eens anders te zijn
-De cijfers zijn alleen maar geldig als de producten voor jou dezelfde waarde als de koopwaarde hebben. Misschien wil je helemaal geen toernooi van €5,5 spelen of heb je totaal geen interesse in een Wowee Speaker
-Het feit dat je je moet inschrijven voor de carnagetoernooien om kans te maken op een prijs en het feit dat veel spelers niet weten dat je bij carnagetoernooien automatisch all-in gaat elke hand en je dus niet een soort van satellite moet spelen zorgt ervoor dat redelijk wat spelers zich niet inschrijven, wat de value van deze promotie verhoogt. Voor microspelers die bedreven zijn in toernooien is het echter wel jammer dat het een carnagetoernooi is.