Ga naar het forum
Robbie's puinzooi

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Robbie's puinzooi

501 Berichten
19 Gebruikers
40 Reacties
32.7 K Weergaven
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Whatskebeurt? Tilt? Rutte? Clinton?

+1 en misschien is het wel de combi :f_wink:
Hopelijk dat je d.m.v. deze freerolls vandaag weer een bankroll krijgt.

ShovingLoose
Oldschool Grinder

Robbie moet denk ik 2 dingen doen. De freerollkoning blijven en af en toe freerollwinsten uitcashen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Nee, Zee, heb bijna mijn hele roll op Stars erdoorheen gejaagd. Het woord failliet slaat op mijn mentale toestand na het gebeurde. Was zo teleurgesteld dat ik alles wilde opgeven vwb poker, inclusief mijn account hier. Een dagje flink aan het werk, met de laatste keer gras maaien voor de winter, en flink hout hakken op de ouderwetse manier, en mijn mindset was als herboren.

Was nog maar net op tijd voor de freeroll, maar omdat die tijdens het eten viel kon ik me niet concentreren zoals het hoorde, en dus kon ik geen potten breken. Niet erg, volgende week is er weer een freeroll, en ik kan zelfs meedoen aan een andere via de Starcoins.

Dat wat The Shove zegt lukt me niet meer. Kan het geestelijk niet meer opbrengen om heel lang te spelen. Daarom ook het cashgamen. Kan stoppen wanneer ik wil, of als het moet.

Welnu, na de afgang van gisteren kwam ik vanavond met een heel ander plan op de proppen. En gelijk werkte het. Een nieuw plan dat ik uit het niets uit de mouw schudde. Een mens kan zichzelf soms verbazen. Het gaat als volgt:

Als het mogelijk is elke dag een korte sessie spelen. Dat voorkomt dat je geleidelijk aan geestelijk vermoeid raakt, waardoor je a-game geleidelijk vervaagt, en je stiekem gaat verliezen met kans op tilt. Verder is het doel om gewoon een dollar te winnen en dan stoppen, ook al win ik die dollar in de eerste hand. Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd, m.a.w. te hoog spelen volgens het BRM zit er dan ook niet meer in. Tenslotte ga ik veel tighter spelen, hierdoor voorkom je het gedachteloos klikken. Elke hand die je dan speelt ben je beter geconcentreerd.

Naast deze drie hoofdpunten heb ik een file aangelegd met statistieken over mijn spel, zodat ik kan zien of ik het tighte spel handhaaf. Zodra ik dit onder de knie begin te krijgen kan ik mijn doel eventueel uitbreiden naar een dollar en vijfentwintig cent winst. Ook is er een stop loss zekerheid ingebouwd. Bij een dollar verlies hou ik het voor gezien voor de dag. Bij een slechte mindset, stress of andere dingen die het pokeren bemoeilijken wordt er uiteraard niet gespeeld.

Om niet te snel op te geven ga ik dit eens proberen gedurende de winter. Dus op 1 maart maak ik de balans op. De komende vier maanden zou ik derhalve dik 120 dollar willen winnen, maar er zullen ook dagen zijn dat ik niet win. Een verwachting is moeilijk te geven, dus waag ik me daar maar niet aan.

Binnenkort krijg ik sneller internet, waardoor ik ook geen verstoringen meer heb tijdens het spelen. Dit was zeer hinderlijk, en verknalde weleens mijn mindset en flow.

En als allerlaatste punt zijn er nog de VIP-freerolls. Hopelijk kan ik wekelijks spelen, en nog wat aan de roll toevoegen.

We gaan het zien. Ik heb er iig zin in!

Winst vanavond $1.08

Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Het begin is in ieder geval goed. Hopelijk zal het snellere internet daarbij helpen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dank je wel, SDK.

Vandaag is het nieuwe internet geinstalleerd. Eindelijk! Dus vanavond maar weer eens gaan spelen na een dagje rust. Dit keer niet op PokerStars, maar voor de afwisseling eens op PartyPoker. Het ging naar tevredenheid. Geprobeerd op dezelfde manier te spelen als aangegeven in het plan. Dat lukte. Hoewel ik geen stats ervan heb (PokerStars is wat dat betreft wat geavanceerder) heb ik voor mijn gevoel redelijk gespeeld. Was wel wat ongeduldig soms, want regulier omaha is een pak langzamer dan ZoomOmaha.

Winst $1.44

Jordyvde
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Robbie825
Dank je wel, SDK.

Vandaag is het nieuwe internet geinstalleerd. Eindelijk! Dus vanavond maar weer eens gaan spelen na een dagje rust. Dit keer niet op PokerStars, maar voor de afwisseling eens op PartyPoker. Het ging naar tevredenheid. Geprobeerd op dezelfde manier te spelen als aangegeven in het plan. Dat lukte. Hoewel ik geen stats ervan heb (PokerStars is wat dat betreft wat geavanceerder) heb ik voor mijn gevoel redelijk gespeeld. Was wel wat ongeduldig soms, want regulier omaha is een pak langzamer dan ZoomOmaha.

Winst $1.44

Misschien leuk om is te proberen (of misschien heb je het al eens gedaan)

Omaha 6 max toernooien. Ongelofelijk veel fish en smalle fields terwijl ik, als nlh speler een mega plo fish ben, vroeger heel veel value uit gehaald :D

Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Jordyvde

Oorspronkelijk gepost door Robbie825
Dank je wel, SDK.

Winst $1.44

Misschien leuk om is te proberen (of misschien heb je het al eens gedaan)

Omaha 6 max toernooien. Ongelofelijk veel fish en smalle fields terwijl ik, als nlh speler een mega plo fish ben, vroeger heel veel value uit gehaald :D

Mooi gedaan en ik denk dat het advies van Jordyvde zeker het proberen waard is nu je veel Omaha speelt;

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik zal dat advies zeker eens gaan uitproberen, maar eerst moet ik toch wat beter worden in het spel.

Vanavond weer gespeeld op PartyPoker. Er viel me wel iets op. Mijn loyalty punten zijn verdwenen. Volgens mij had ik er eerst iets van 70, en nu NULL. Hebben ze de punten met ingang van 1 november verwijderd, is het een fout in de software, of iets anders?

Hoe dan ook, het ging redelijk aan de tafel, maar had toch weer moeite met het agressieve spel van diverse clowns. Uiteindelijk nam de concentratie af, waardoor ik gauw stopte.

Morgen misschien weer op PokerStars.

Winst $2.55

ShovingLoose
Oldschool Grinder

Mooie winst weer! Dat met die punten gebeurt wel vaker. Morgen staan ze er als het goed is wel weer op.

Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is vreemd inderdaad. Hopelijk heb je de punten vandaag weer terug. Anders kun je het beste contact met ze opnemen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Thanks mannen. De punten zijn weer terug. Raar. Maar ja, maakt het spannend.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Zojuist weer een sessie afgerond. Het spel in het begin was matig tot slecht. Veel te gehaast, onrustig en weinig doordacht. Ik kwam al gauw bijna een dollar in de min, maar kon vanaf toen stabiliseren. Veel te veel flops gezien, en dat kost geld. Heel langzaam aan kon ik ombuigen, en na een tijdje was het weer break even.

Na het eten was het spel duidelijk beter, en het aantal geziene flops lager. Ik kon dan ook beginnen met winnen.

Na een goede slothand was het doel bereikt.

Winst $2.46

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Lekker bezig Robbie :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dank je wel, Zee.

Het is nu wennen aan deze nieuw ingeslagen weg. Proberen vol te houden om zo te blijven spelen. En proberen om de leaks eruit te halen. Een leak is de beginfase. Als ik dat eruit weet te krijgen speel ik veel lekkerder.

Even afwachten of ik dit kan doorzetten. Het lijkt er in ieder geval wel op.

Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat zou mooi zijn als je dat weet te lukken en dat je niet te hoog wilt gaan spelen zolang je nog geen stevige bankroll hebt.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vanavond weer een sessie.

Opnieuw een bijzonder zwak begin met binnen de kortste keren de BI weg. Omdat ik vrijwel altijd een slecht begin heb kocht ik opnieuw in. Middels een paar leuke handen en iets beter spel toch de BI weten terug te winnen.

Zwakke punten vanavond waren in het begin opnieuw te snel spelen, te gauw willen winnen, en laten meetrekken in een hand die niet optimaal was.

Sterke punten waren dat er toch het vertrouwen was om het verlies weer goed te maken, weer rustiger spelen na het slechte begin, en toch stoppen zodra de concentratie geringer werd.

Heb procentueel minder flops gezien dan gisteren, en volgens de statistieken gaat het percentage gewonnen showdowns dan omhoog.

Winst $0.00

NietzscheF
PokerStrategist

Omdat ik bijzonder tiltgevoelig ben probeer ik de grote swings eruit te halen door zo min mogelijk risico te nemen.

Had vroeger hetzelfde probleem, echter is het spelen van plo een enorme trigger, met die mindset die je hierboven schets ga je nooit succesvol zijn in plo:f_cry:

Beste tip die ik je kan geven is om de stud games eens uit te proberen of andere limit varianten (fixed) zoals holdem, 08, badugi, horse, ect. De 2,20 mtt's in deze varianten zijn ook heel erg soft.

Wil je je toch verder verdiepen in plo, check dan eens op twitch de stream van Lex Veldhuis. Mijn advies blijft stop met plo :P

Jordyvde
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door NietzscheF

Omdat ik bijzonder tiltgevoelig ben probeer ik de grote swings eruit te halen door zo min mogelijk risico te nemen.

Had vroeger hetzelfde probleem, echter is het spelen van plo een enorme trigger, met die mindset die je hierboven schets ga je nooit succesvol zijn in plo:f_cry:

Beste tip die ik je kan geven is om de stud games eens uit te proberen of andere limit varianten (fixed) zoals holdem, 08, badugi, horse, ect. De 2,20 mtt's in deze varianten zijn ook heel erg soft.

Wil je je toch verder verdiepen in plo, check dan eens op twitch de stream van Lex Veldhuis. Mijn advies blijft stop met plo :P

Voor zover ik je thread heb gelezen moet ik hem hier wel een beetje gelijk in geven. Ik denk dat NLH beter bij jouw stijl zal passen ook is dit minder variance gevoelig.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Thanks voor de input, mannen. Wordt allemaal meegenomen in mijn evaluatie.

Eerst wil ik mijn project een kans geven. Ik ben nu een kleine week bezig ermee, en ik moet zeggen dat het goed gaat. Vooral het resultaat van gisteren was goed, ook al was er geen winst.

Voorheen tiltte ik op deze manier in het freerollen. Nu heb ik dit naar het laagste level echtgeld kunnen overhevelen. Als ik in het PLO verder kan is dat een geweldige overwinning op mezelf. Ik weet dat dit de meest tiltgevoelige variant is, maar ik vind het zo leuk om te doen. In deze game heb ik het meeste plezier.

Voorlopig gaan we lekker door met deze discipline. Ik heb al enkele houvasten gemaakt voor mezelf, en ja, de beste zijn die uit ervaring zijn geleerd.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Sessie op PokerStars ging vandaag iets beter dan gisteren. Het begin was opnieuw niet goed, maar niet zo erg als de vorige dag.

Het dominant spelen zit er niet in op dit ogenblik, maar is dat wel mogelijk in een spel dat zo gevarieerd is? Voorlopig kies ik ervoor om zo min mogelijk kosten te maken, en om het geluk zijn werk te laten doen.

Winst $1.06