Ga naar het forum
Samni: "MTT's zijn ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Samni: "MTT's zijn cool!"

343 Berichten
39 Gebruikers
0 Reacties
8,847 Weergaven
samni
PokerStrategist

Ik ben samni, maar dat wisten jullie ongetwijfeld al. Jarenlang ben ik met wisselende successen, ups en downs, al matig gepassioneerd geweest door poker. Echter heb ik door het niet willen behouden van een maingame, tilt en een superslechte cashoutstrategy (uitcashen is sowieso slecht als je niet pro bent dus lolstrategy) nooit echt veel potten kunnen breken in de pokerwereld. Op toernooivlak heb ik redelijk veel kunnen winnen (zo'n 15 a 20k in totaal I guess, maar door uitcashen enzo ben ik eigenlijk nooit hoger geraakt dan 55$ als maingame MTT). Echter is er in mijn privéleven redelijk veel veranderd de laatste anderhalf jaar waardoor ik geen tijd meer heb om veel lange pokeravondjes te doen. Aangezien volume the key to succes is, is toernooipoker misschien een ambitie die ik nu beter opberg.

Ik heb hier al een paar leuke blogs gezien van mensen die Zoompoker spelen, en dat sprak me wel aan eerlijk gezegd. In gekke tiltbuien ben ik al vaker zoom gaan spelen omdat het supersnel gaat en je kan er je agressie in kwijt. Plan is echter om het nu serieus aan te pakken en niet te gaan zoomen om te tilten, maar wel om gewoon een aardige dollar te verdienen.

Ik zal beginnen op NL10, met een bankroll van 250$ (heb wel iets meer online maar wil een mooi rond getal als startroll hebben). 25 BI lijkt me tot NL50 ook wel redelijk voldoende om mee te starten. Achteraf kunnen we dit nog altijd bijschaven.
Het overige geld dat ik aan de kant heb staan, is om eventueel rond te spewen maar beter investeer ik dit in men spel. Dat kan op verschillende manieren maar daar moet ik nog even over nadenken.

Concreet:

- 250$ als startroll.
- Goal is om tegen 31/12/2013 NL100 te spelen.

Challenge is geslaagd als:

- ik $-wise niet getilt heb (hoger gespeeld dan ik mag, rondgespewed om mainstake, ...)
- ik geen geld heb uitgecasht, no matter what. Ik heb een dayjob en poker is een hobby dus dat geld heb ik irl niet nodig, dus ik laat het gewoon online staan.
- ik een winrate haal op NL100SH Zoom (hoe klein die winrate ook is).
- ik plezier in poker blijf hebben zonder obsessief te gaan grinden om de challenge te halen. Het moet een hobby blijven.

Challenge is gefaald als:

- ik in dit blog post dat ik een andere maingame wil gaan spelen.
- ik één van bovenstaande factoren als niet geslaagd zie.

Actiepunten:

- Mijn HEM 1 doet zeer raar op de Zoomtafels en daar een hud wel onmisbaar is bij Zoom heb ik even een trial gedownload van HEM2. Deze werkte meteen feilloos op Zoom dus misschien ga ik wat rakeback en stellars opsparen om mij de small stakes versie aan te schaffen. Moest er iemand interesse hebben in een HEM1 pro-licentie, let me know want wil deze graag verkopen aan iemand die er een goede prijs voor geeft.

- Ik heb 150 uur aan SH cashgame materiaal op men pc staan. Ik zal hier zoveel mogelijk tijd in steken om mijn game zo goed mogelijk te maken.

- Ik hoop in deze blog respons te krijgen van andere cashgame spelers. Ik moet zeggen dat pak en beet een 2-tal jaar geleden de MTT-community hier de baas was op Pokerstrategy maar de laatste tijd is dat wel anders. Ik hoop dat ik in die cashcommunity kan opgenomen worden en dat ik van jullie feedback zal krijgen.

I'm looking forward to it, klaar voor men eerste sessie :)

Cliffs:

- 08/02/13: Blog gestart en challenge opgezet (250$)
- 11/02/13: Roll < 200$ dus downmoven naar NL5.

342 reacties

gl, tot over maandje aan tafels;)

vietlam
Legacy Member

GL met cashen! Ik volg :f_cool:

Horemanske
PokerStrategist
oscaar10
Elite Grinder

ik wacht met mijn officiele bolletje tot je terug van game verandert bent _evil:

samni Topicstarter
samni
PokerStrategist

Eerste 1500 handen zijn achter de kiezen. Gisterenavond nog een stuk of 1000 en net een 500 handjes gespeeld. Mag totaal niet klagen, hitte goed en speelde redelijk op ev. Voorlopig weinig handjes die afweken van de standaard maar ga vanavond toch beetje reviewen en eens kijken hoe of wat.

Enkele zaken die me al meteen opvielen:

• NL10 is easy.
  • Spelers zijn superpassief. Eigenlijk moet je gewoon altijd betten voor (thin) value en je pas zorgen maken vanaf het moment dat ze raisen.
  • Met een beetje concentratie kan ik 4 tafels zoom aan, wat leuk is voor het volume. Gisteren speelde ik 1000 handen op 50 minuten.
  • Speel nog te tight. Denk dat ik op dit moment overall 20.7/17.5/9 (VPIP/PFR/3B) speel. Is ook mede te wijten door gebrek aan ervaring en wennen aan de game, maar moet wel omhoog.
  • Serieus zoom spelen en niet alleen als je tilt is leuk :)

Grafiek van de eerste 1500 handjes:

[imgm] [/imgm]

samni Topicstarter
samni
PokerStrategist

Vanavond paar turbo-tourneys en daarna eventueel nog wat cashgames spelen :) Had nog 50 t$ die ik naar believen in MTT's mag investeren van mezelf :P

Succes! bol!

samni Topicstarter
samni
PokerStrategist

Lol, voor de chiplead rond de bubble in 2$r 2x...

No Limit Holdem Tournament
8 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
$2.00+$0.20

Stacks:
UTG (36k) 9bb
UTG+1 (57k) 14bb
MP1 (62k) 15bb
MP2 (115k) 29bb
CO (81k) 20bb
Samni (BTN) (133k) 33bb
SB (66k) 16bb
BB (34k) 8bb

Blinds: 2k/4k Ante 400

Pre-Flop: (9.2k, 8 players) Samni is BTN A♦ A♣
3 folds, MP2 raises to 8k, 1 fold, Samni raises to 17k, 2 folds, MP2 calls 9.3k

Flop: 3♣ 8♠ K♥ (44k, 2 players)
MP2 checks, Samni bets 20k, MP2 goes all-in 98k, Samni calls 78k

Turn: 10:spade: (239k, 2 players, 1 all-in)

River: Q♣ (239k, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 239k
MP2 shows two pair, Kings and Tens
K♣ 10:club:
Samni shows a pair of Aces
A♦ A♣

MP2 wins 239k (net +124k)

Samni lost 115k

samni Topicstarter
samni
PokerStrategist

Busto dus in die 2r, ongeveer 50 plekken van het geld.
Heb wel nog 26k in Hot 11 (shotje for fun :)) waar ik net voor de pauze gelukje had. Villain ging allin voor helft van men stack met nutflushdraw. Ik fold men second nutflushdraw + overcards obv niet voor die stack en moet één van men pairouts hitten, wat ik gelukkig doe :)

106/1222 met 720-ish itm :) Let's go :)

jova23
Oldschool Grinder

Heel veel succes gewenst met je nieuwe maingame !

martijnde666
Oldschool Grinder

Ik ga je volgen!! Wat voor materiaal is dat dan die 150 uur? :)

rogervieri
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door oscaar10
ik wacht met mijn officiele bolletje tot je terug van game verandert bent _evil:

Lol :D

Good luck Samni, bolletje!

samni Topicstarter
samni
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door martijnde666
Ik ga je volgen!! Wat voor materiaal is dat dan die 150 uur? :)

Ty, zo'n mensen als jou heb ik nodig in men blog..

Die 150 uur is zowat alle sh-cashgames videos van deucescracked van de laatste 8 maanden ofzo.. Zit zeer veel zinvol materiaal bij. Is natuurlijk wel niet allemaal zoom maar voor zoom is er maar weinig materiaal beschikbaar. Is dus beetjende challenge om basisgame te beheersen en te adjusten zodat het ook toepasbaar wordt op zoom..

Klein updateje nog: hot 11 ben ik even na de bubble gebust voor kleine 30$ t$ dus ongeveer be omgezet in gewone dollars. Kan ik wss binnenkort zonder aan men sh-roll te komen Hem 2 small stakes kopen :)

Btw oscaar, van game veranderen zit er niet meer in. Zal obv zoals vndg nog wel af en toe wat mtts spelen maar ik heb de tijd niet meer om daar men maingame van te maken (heb het geprobeerd maar is gewoon niet te doen). Op zoom kan je op 35 uur 50k handen spelen met wat geluk, wat toch wel aardig is :)

Ty voor de bolletjes allemaal alvast. Morgen ga ik langlaufen in de ardennen en savonds mss nog klein sessietje spelen als ik niks gebroken heb.

Nu nog deel 2 van Coaching Kristy kijken (vette reeks van DC) en dan slapen!

Rogier
Oldschool Grinder

out of all things, ik zou echt nooit van mn leven gaan langlaufen of curlen ofzo.

kheb me altijd al afgevraagd wat t die mensen bezielt.. dusja, wat bezielt je om te gaan langlaufen?

samni Topicstarter
samni
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Rogier
out of all things, ik zou echt nooit van mn leven gaan langlaufen of curlen ofzo.

kheb me altijd al afgevraagd wat t die mensen bezielt.. dusja, wat bezielt je om te gaan langlaufen?

Wat hebben langlaufen en curlen nu met elkaar te maken? Waarom zou je het niet eens gaan doen?
Imean, je bent eens buiten in de winter, het is gezond, tenzij je je benen breekt. Mensen gaan ook fietsen, wandelen, petanquen, diepzeeknikkeren, minigolfen, ... Dus waarom niet langlaufen? :P tis een olympische sport hoor.. :P

samni Topicstarter
samni
PokerStrategist

Zo, net terug thuis van dagje Ardennen, goed geamuseerd, goed gezweet :) was fun :)
Heb ook men tweede scherm terug geïnstalleerd. Is toch handig wanneer je vid kijken ofzo wil combineren met 1 of 2 tafeltjes (vooral bij tourneys).

Binnenkort die kamer in men appartement maar eens opruimen en beetje deftige grindruimte van maken en dan zal ik misschien wel eens een fotootje posten :)

Nu nog even 1000 handjes spelen denk ik en dan wat analyseren en niet te laat slapen vandaag. Om 5 uur gaat de wekker alweer morgenvroeg en is het weekend alweer voorbij :(

samni Topicstarter
samni
PokerStrategist

Bah BSOD tijdens sessie...

Is kijken wat die grap me gekost heeft, en wat HEM met men huidige sessie gedaan heeft.

Edit: 6$ kwijt doordat men pc vast liep. BSOD is zo'n dubbel issue. Kan zijn dat ik nu weer een hele tijd doorkan en dat er eigenlijk niks aan de hand is (lolmicrosoft). Kan zijn dat men pc naar de kloten is nu :)
Heb men Ipad erbij genomen voor als het nog is gebeurt, heb ik insta backup, maar hoop dat het niet te snel opnieuw zal gebeuren want pc is nog niet oud en heb geen geld voor een nieuwe :) Binnenkort ook sowieso wel eens formatteren want dat is wel eens nodig :)

samni Topicstarter
samni
PokerStrategist

I forgive my computer and Pokerstars :P

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $10 (100 bb)
SB: $7.64 (76.4 bb)
BB: $10 (100 bb)
UTG: $10.12 (101.2 bb)
Hero (MP): $10 (100 bb)
CO: $16.61 (166.1 bb)

Preflop: Hero is MP with Q Q
UTG raises to $0.30, Hero raises to $0.90, 4 folds, UTG calls $0.60

Flop: ($1.95) 7 Q 2 (2 players)
UTG checks, Hero bets $0.80, UTG raises to $2.30, Hero calls $1.50

Turn: ($6.55) 9 (2 players)
UTG bets $4, Hero raises to $6.80 and is all-in, UTG calls $2.80

River: ($20.15) 5 (2 players, 1 is all-in)

Results:

Spoiler

$20.15 pot ($0.91 rake)
Final Board: 7 Q 2 9 5
UTG showed 7 7 and lost (-$10 net)
Hero showed Q Q and won $19.24 ($9.24 net)