Ik ben samni, maar dat wisten jullie ongetwijfeld al. Jarenlang ben ik met wisselende successen, ups en downs, al matig gepassioneerd geweest door poker. Echter heb ik door het niet willen behouden van een maingame, tilt en een superslechte cashoutstrategy (uitcashen is sowieso slecht als je niet pro bent dus lolstrategy) nooit echt veel potten kunnen breken in de pokerwereld. Op toernooivlak heb ik redelijk veel kunnen winnen (zo'n 15 a 20k in totaal I guess, maar door uitcashen enzo ben ik eigenlijk nooit hoger geraakt dan 55$ als maingame MTT). Echter is er in mijn privéleven redelijk veel veranderd de laatste anderhalf jaar waardoor ik geen tijd meer heb om veel lange pokeravondjes te doen. Aangezien volume the key to succes is, is toernooipoker misschien een ambitie die ik nu beter opberg.
Ik heb hier al een paar leuke blogs gezien van mensen die Zoompoker spelen, en dat sprak me wel aan eerlijk gezegd. In gekke tiltbuien ben ik al vaker zoom gaan spelen omdat het supersnel gaat en je kan er je agressie in kwijt. Plan is echter om het nu serieus aan te pakken en niet te gaan zoomen om te tilten, maar wel om gewoon een aardige dollar te verdienen.
Ik zal beginnen op NL10, met een bankroll van 250$ (heb wel iets meer online maar wil een mooi rond getal als startroll hebben). 25 BI lijkt me tot NL50 ook wel redelijk voldoende om mee te starten. Achteraf kunnen we dit nog altijd bijschaven.
Het overige geld dat ik aan de kant heb staan, is om eventueel rond te spewen maar beter investeer ik dit in men spel. Dat kan op verschillende manieren maar daar moet ik nog even over nadenken.
Concreet:
- 250$ als startroll.
- Goal is om tegen 31/12/2013 NL100 te spelen.
Challenge is geslaagd als:
- ik $-wise niet getilt heb (hoger gespeeld dan ik mag, rondgespewed om mainstake, ...)
- ik geen geld heb uitgecasht, no matter what. Ik heb een dayjob en poker is een hobby dus dat geld heb ik irl niet nodig, dus ik laat het gewoon online staan.
- ik een winrate haal op NL100SH Zoom (hoe klein die winrate ook is).
- ik plezier in poker blijf hebben zonder obsessief te gaan grinden om de challenge te halen. Het moet een hobby blijven.
Challenge is gefaald als:
- ik in dit blog post dat ik een andere maingame wil gaan spelen.
- ik één van bovenstaande factoren als niet geslaagd zie.
Actiepunten:
- Mijn HEM 1 doet zeer raar op de Zoomtafels en daar een hud wel onmisbaar is bij Zoom heb ik even een trial gedownload van HEM2. Deze werkte meteen feilloos op Zoom dus misschien ga ik wat rakeback en stellars opsparen om mij de small stakes versie aan te schaffen. Moest er iemand interesse hebben in een HEM1 pro-licentie, let me know want wil deze graag verkopen aan iemand die er een goede prijs voor geeft.
- Ik heb 150 uur aan SH cashgame materiaal op men pc staan. Ik zal hier zoveel mogelijk tijd in steken om mijn game zo goed mogelijk te maken.
- Ik hoop in deze blog respons te krijgen van andere cashgame spelers. Ik moet zeggen dat pak en beet een 2-tal jaar geleden de MTT-community hier de baas was op Pokerstrategy maar de laatste tijd is dat wel anders. Ik hoop dat ik in die cashcommunity kan opgenomen worden en dat ik van jullie feedback zal krijgen.
I'm looking forward to it, klaar voor men eerste sessie
Cliffs:
- 08/02/13: Blog gestart en challenge opgezet (250$)
- 11/02/13: Roll < 200$ dus downmoven naar NL5.