Kwam obv omdat ik aan een paar van je FT's zat
Hehe ook 30 BI down in 60 games
Oorspronkelijk gepost door solartje
is toch niet ?![]()
meh roi aan het verneuken momenteel. obv niet goed voor men 20% roi challenge. stond perfect op schema, probeer ik eens F3T/F2T wat looser te spelen en drop je 300$
1700 played, 1400$, sta 300$ achter op schemamaand "grapje"
maybe gewoon men usual game voortplayen?
meh ben ff lost nu. pbb variance, maar voelt gewoon niet juist aan.
no idea ofdak er mij gewoon moet overzetten ofzo..
looser spelen en 16/13 vind ik
als je altijd early bust, valt 16/13 goed mee.
mja echt donno watk ervan moet denken van deze set, en de drop maakt het niet easyer en moeilijker om objectief te weten of de aanpassinge goed of slecht waren.
obv lol, heb gewoon geen zin om 2K te droppen om dan te zien, tja maybe beter bij men regular ranges blijven. had men evbb goed geweest , maar 300$ gedropt, hadk er minder problemen mee, nu is het beetje... meh...
mja heb de games nagekeken, denk dat ik FT iets tighter had mogen spelen. Herinner me in vids dat als de ranges van tegenstanders moeilijker in te schatten zijn, je gerust een grotere edge kan geven en gezien de calls op de bubble, lijkt me dit van toepassing. Heb zelfde pushes dus eens herbekeken met grotere edge, en dan waren ze al marginale pushes, F3T F2T denk ik iets teveel gepushed te hebben en men image beetje verneukt te hebben. herinner me een hand, waar ik op de CO ATC push op 200/400 met 3 spelers na me gelijke stack (11bb), en de BU snapcallde me met A2o en dat is obv niet de bedoeling en -ev als spelers met 11bb gaan snapcallen met "crap" zonder money invested te hebben
Vraagje die ik me stel. EVbb in hem.. hoe berekend hem dit. Gebruikt hij wiz met wiz ranges om te zien of je moves +ev -ev zijn en dan telt hij alles op? of kijkt hij enkel naar equity vs hand? obv met anté's etc, kan je gerust 45% equity spots neme die +ev zijn, maar kwa equity sta je achter, en geeft maybe negatieve -evbb? Nam een vb gisteren, CO unopened spots op300/600. Elke spot leek me goed (na het nakijken in wiz en ranges en edge te adjusten), maar hem gaf me daar -15evbb/100, terwijl ik zeker ben dat het goede unexploitable ranges zijn.
Zal deze avond nog een 100tal games grinden en hetzelfde blijven doen, maybe good news. Runde de laatste 500 games weer hot na een BE periode, dus pbb gewoon een std swong om die hotrun wat te levelen. Nog 4500 sng's te gaan en 300$ achter op schema , dus nog geen ramp.
hm2 berekent de ev door de effectieve handen pot vanaf het moment dat er allin gegaan wordt.
Dus je gaat preflop all-in met KK op sb voor 10 bb's. Perfecte +ev push.
bb callt met AA. dus stel dat je een pot hebt van 20bb's.
Je hebt ev wijs recht op 4bb's (20%)
Stel dat je wint. heb je dan 20bb's of 16bb's boven ev. Die worden dan in icm uitgerekend hoeveel die waard zijn en die geven je ev aan voor die allin hand in dit geval - 16bb's of -xx$. alle all-in handen worden dan opgeteld en dan heb je je allin ev resultaat voor een tornooi.
Dus is niet zozeer gerelateerd aan hoeveel ev een push is in wizard maar meer over de huidige hand vs hand.
sounds very cooler beïnvloedbaar.
Als je continu in de BB pushed die altijd de nuts vind als jij atc pushed, zal je evbb/100 terrible zijn, maar de push op zich +ev, maybe zelfs heel +ev.
Klote dat je grote sample nodig hebt om evbb/100 te gebruiken om veranderingen in je game te evalueren. We zien wel deze avond, wat de grind opleverd.
yeah, in een cashgame kun je al eens redelijk vlug 10k handjes spelen om een beetje een idee te hebben welke richting het uitgaat (voor zover 10k al genoeg zou zijn). In een 45 man, eer je 10k handen hebt op een bepaald blindlevel op de F2T of zo,...
Denk dat je gewoon altijd vrij groot sample nodig hebt om veranderingen in je game te evalueren. Dat maakt het ook gwn lastig. Groot nadeel aan alles zelf te doen imo, i mean zonder coaching of zo. Uiteraard wel goed en knap dat je alle adjustments enzo zelf onderzoekt en toepast. Aangezien je dan zelf beter begrijpt waarom enzo. Maar als een coach je vb zegt "dit moet je veranderen omdat..." dan doe je dat gewoon omdat je je coach normaal wel blindelings vertrouwt denk ik. ^^
Ok beetje lange uitleg maar je snapt me wel.
Oorspronkelijk gepost door Krulle37
Denk dat je gewoon altijd vrij groot sample nodig hebt om veranderingen in je game te evalueren. Dat maakt het ook gwn lastig. Groot nadeel aan alles zelf te doen imo, i mean zonder coaching of zo. Uiteraard wel goed en knap dat je alle adjustments enzo zelf onderzoekt en toepast. Aangezien je dan zelf beter begrijpt waarom enzo. Maar als een coach je vb zegt "dit moet je veranderen omdat..." dan doe je dat gewoon omdat je je coach normaal wel blindelings vertrouwt denk ik. ^^
Ok beetje lange uitleg maar je snapt me wel.![]()
Ik zie echt geen reden om een coach blindelings te vertrouwen. Ik zou niet direct een betaalbare coach weten die ik blindelings ergens in vertrouwen en waarschijnlijk sowieso niemand in 45mans. Als een coach iets aangeeft, ga ik nadenken of het sense maakt, testen, evalueren, eventueel lichte adjudments maken en inpassen in game
Mja als je coach een winning speler is met heel decent roi, en die zegt dat je dit en dat moet aanpassen in je game. ( met obv de nodige uitleg waarom anders zou het maar een belabberde coach zijn ) dan doe je dat gewoon en heb je toch sws wel vertrouwen dat het een goede adjustment is? Aangezien zijn results en ervaring het bewijs ervan zijn moet je zelf toch niet nog eens herhalen wat hij in het verleden deed? Is toch net de reden waarom jecoaching neemt. Tips krijgen en leaks fixen.
Mja als je coach een winning speler is met heel decent roi, en die zegt dat je dit en dat moet aanpassen in je game. ( met obv de nodige uitleg waarom anders zou het maar een belabberde coach zijn ) dan doe je dat gewoon en heb je toch sws wel vertrouwen dat het een goede adjustment is? Aangezien zijn results en ervaring het bewijs ervan zijn moet je zelf toch niet nog eens herhalen wat hij in het verleden deed? Is toch net de reden waarom jecoaching neemt. Tips krijgen en leaks fixen.
Misschien is dat de reden dat ik geen coaching neem. Ook zijn er ook gewoon heel weinig spelers waar je specifiek voor 45mans echt solid coaching van zou kunnen krijgen en geen idee of die coaching geven(die paar solid regs die solar eens heeft opgenoemd). Obv kan je door hu coach je hu game verbeteren(best hyper hu). Door een cashgame coach je early fase. Door een 180mancoach algemene mttsng principes.
Verder changen games continu en is er geen garantie dat iets wat ik het verleden werkte nu werkte en omgekeerd
Ik zou dan ook niemand aanraden om 45man coaching te volgen. Hier op pokerstrategy kan je meer als genoeg vinden en als je iets wilt verbeteren, zou ik een specifieke coach in iets pakken
Lijkt me alsof je wat derrailed liessens. Ik raad niemand aan coaching te volgen, mijn enige punt was dat je veel volume moet maken om een degelijk sample te krijgen om eigen adjustments in je game te kunnen evalueren. Thats it.
Lijkt me alsof je wat derrailed liessens. Ik raad niemand aan coaching te volgen, mijn enige punt was dat je veel volume moet maken om een degelijk sample te krijgen om eigen adjustments in je game te kunnen evalueren. Thats it.![]()
Ja, dat punt heb ik ook nooit tegen gesproken. Echter moet je even goed veel volume maken om te checken of het punt van een coach klopt. Dat is mijn punt
what's the point van coaching nemen voor mij, als dit net weghaalt wat ik zo leuk vind aan poker, nl Math en strategy dingen onderzoeken :rolleyes:.
Ben obv speciaal geval, gezien ik geen toekomst zoek met poker, heb geen doelen te behalen, moet er geen rekeningen van betalen, wil nooit pro worden etc. I'm just having fun. Denk dat veel beginnende spelers heeeeel veel aan coaching zouden hebben.
Obv zou het mij al lang hebben deugd gedaan. I mean , ben nu 2.5j bezig en denk nu pas de 15$' MTsng en de 30$ STT wel te beaten, wat (denk ik? ) no idea infeite, best traag klinkt. Met coaching hadk er maybe 2x zo snel geraakt, maar zoals één of andere budha-dude ooit zei: de weg naar de top is belangrijker dan de hoogte van de top die je bereikt.
Amen en nu ...
Spoiler
BOOBS

en bietje grinden
Zwaar klote dat ze van Avicii niet zoveel lieten zien
Veruit beste naam die daar vandaag stond, laten ze 3 keer 10 minuten zien ofzo
depends what je graag hoort
funny thing is, vanaf ik Aoki zie, is het eerste wat altijd in me opkomt:
"Well played ninja, Well played...."
Oorspronkelijk gepost door solartje
depends what je graag hoort![]()
funny thing is, vanaf ik Aoki zie, is het eerste wat altijd in me opkomt:
"Well played ninja, Well played...."![]()
Aoki is een held!
Jij meer een Carl Cox man dan?