Ga naar het forum
Solartje - Chris Fe...

Meldingen
Alles wissen

Solartje - Chris Ferguson challenge 0$ -> 10.000$

9,612 Berichten
248 Gebruikers
8 Reacties
249.5 K Weergaven
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Rogier
yeah kga dan snap autopiloten :P

not that it matters though, wordt nogsteeds gewoon gecoolerd op dezelfde manieren als normaal

same here. gisteren nog opgemerkt. en dat je 20min nodig hebt om weer te "recoveren" klopt ook wel ongeveer. is in elk geval iets waar ik op ga letten. zeker bij cash waar 1 fout de profit van een dag kan wegnemen.

ps nog opmerkingen bij de handen of klopt men redenatie?

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

mja meeste klopt wel, maar vind 99 toch kinda bad @ turn.

A5s dno, zou t zelf pre niet 3betten maar dat is ook omdat in HU er minder wordt gefold op 3bets denk ik. Als t een atc spot is, sure go for it. river is wel thin maar moet je valueshoven wel.

AJ cant fold ever tenzij je een exploitative read hebt (zoals dude never bluffs rivers/never raises draws)
AQ weet luc t t beste

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

A5 was std pre 6max. true river is thin, maar beter dan te checken om dan een mid pp te zien.
AJo agree. na review bleek ie ok te zijn. had read niet (te weinig handen) maar speler leek gewoon braaf te zijn , buikgevoel gaf aan dat het mogelijks zo'n speler was, eerder dan omgekeerd. als een speler je niet opvalt in de eerste 50 handen is hij pbb te honest.

die 99, why bad? ik haal nooit de sd met die hand. ga ik liever blufcatchen met een highcard hand. obv is opgeven ook een optie, maar tegen die postflop nitty weak tag's leek me dit soort bluffs wel ok. ik zou Ax net hetzelfde spelen.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door solartje
A5 was std pre 6max. true river is thin, maar beter dan te checken om dan een mid pp te zien.
AJo agree. na review bleek ie ok te zijn. had read niet (te weinig handen) maar speler leek gewoon braaf te zijn , buikgevoel gaf aan dat het mogelijks zo'n speler was, eerder dan omgekeerd. als een speler je niet opvalt in de eerste 50 handen is hij pbb te honest.

die 99, why bad? ik haal nooit de sd met die hand. ga ik liever blufcatchen met een highcard hand. obv is opgeven ook een optie, maar tegen die postflop nitty weak tag's leek me dit soort bluffs wel ok. ik zou Ax net hetzelfde spelen.

waarom bluffcatch je liever met een highcard hand ipv dat je blufft met een hand waarmee je blockers hebt naar de soortvan nuts (AQ AK, dus KQ KJ QJ)?

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

ik zet hem vooral op pp's tbh en soms fd's. (fd's zal hij meestal zelf cbetten of x/r), Ax cbet ie bijna altijddoor (AK/AQ zeker, maybe dat ie zwakke non-sute aces nog wel x/c), dus zijn x/c range is daar vrij zwak, maar bevat vooral zwakke made hands. tegen made hands heeft x/c turn/river niet echt nut.

dus kan ik best met beiden type handen (99 of KQ) gewoon 2d barrelen en zijn made hands onder druk zetten en hem alles doen folden en als hij turn called, gaat ie heel veel rivers alsnog moeten folden omdat hij zwak made hands niet kan mee broke gaan en we halen meer value vs zijn draws door turn te betten.

dus , maybe gewoon beide type handen gewoon uitbetten als zijn range vooral made hands is, en beide type handen blufcatchen als zijn range vooral air/draw heavy is.

dus agree, dat ik Kq/KJ ook beter uitbet, maar eerder omdat wij een sterkere range kunnen reppen , dan om zijn blocker specs, omdat we geen blockers nodig hebben, gezien we hem niet op sterke Ax zetten.

maar jij vind de 2d barrel bad dus ik snap nog niet why je het bad vind?

poker:
- gisteren tot middernacht ziek geweest van de bakster. brain was full of fuck, dus niet gespeeld.
- vandaag: hang er nu aan, zal wel zien tegen welk uur ik beter word en of wat grinden nog kan. hoop dat het pak beterd, want anders word het lastig om volgende week aan men volume te komen.

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

gewoon omdat het kan en omdat ze f'in lekker is :P

mojito, mooi weer, mooi land en nog schoner vrouwen

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

ok planning:

na al het sng , ben ik even met cashen begonnen om te zien of het me zou liggen en of het practisch gezien een betere spelkeuze zou zijn dan sng kwa tijdsverdeling als een hobby.
ben nu beetje aan het klicken geweest en denk dat sng definitief achter me zit. ik geniet meer van het cashgamen (misschien omdat het nog nieuws is).

waar staan we atm:

the good: ben denk ik winning speler en kan beginnen met nl50 shots
the bad: my buton game suckt
the truth: runde hot early en heb al een 25K BE stretch op nl25 toen ik upmove'de. heeft even geduurd voor ik men game genoeg improvede om ook daar zowel de bad regs als de fish te beaten

the plan:

:diamond: morgen komen al men vrienden bijeen thuis om laatste dag van bday week te vieren, dus morgen laatste dagje genieten en dan beginnen we eraan.
:diamond: zondag begin ik dus officieel met de grind. ik ga 5 maanden poker als #1 hobby zetten en zien waar ik geraak. geen doel, op volume na (en dat is gewoon zoveel ik gezond aankan). varieerd van dag tot dag , dus ik plak er niet echt cijfer op, maar alles close to 10k/week zou super nice zijn, maar denk dat 5k handen @ reg tafels realistischer is.
:diamond: tot nieuwjaar is het bijna 100 dagen, dus i'll make it a 100 dagen challenge waar ik 100.000 handen wil spelen en alle type spelers op nl50 te beaten en game/BR te hebben die goed genoeg is om NL100 te shotten.

wish me luck.

in de komende dagen post ik pbb nog wat ik met de maniez ga doen.

ik MOET elke maand minstens 1 ding met de pokerwinsten doen. heb al paar dingen in men hoofd, maar kwil er echt lange to do lijst van maken, zodat ik afhankelijk van budget uit lijst kan kiezen.

Beetje zoals bij de kermis :) hoe meer vissen je vangt, hoe meer punten, hoe hoger van het schap dat je mag kiezen.

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

wtf die winrates uit de blinds, als je dat volhoudt op hogere stakes kom ik een buiging voor je maken.

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

ik vind ze nog steeds niet super tbh. ze zijn tbh nu al lager :
sb: 0bb en bb: 25bb is denk ik haalbaar longterm als je echt like max exploitable gaat spelen, wat ik probeer te doen, maar verwacht zoiets niet op NL100+ .

op nl25 en lager echt niet moeilijk. spelers zijn nits in lp, of ze stoppen met stealen eens je ze gaat restealen, ze defenden te weinig , folden teveel op 3bets, als ze stealen geven ze postflop vaak op als hun cbet de pot niet oppakt , etc etc.. is echt super exploitable en is pas zeg maar laatste 15K hands dat ik dit echt aan het abusen ben en dan ga je snel van sb;-10 en bb -40 naar sb: 0 en bb -25.

nu langs andere kant, elke keer je upmoved gaan je blind en je button winnings de eerste zijn die een beating krijgen omdat daar de meeste marginale spots zitten die je als eerste gaat droppen en omdat spelers al beter defenden, dus ik ga dit zeker niet kunnen aanhouden, maar ik zie me op nl50 ook nog vrij solid blind game hebben. t'is vooral die buton game die men mind fucked. hoe kan die zo slecht zjin, terwijl het godseat is en alle andere seats is wel solid winnings haal.

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

ok : lijstje van stuff die ik altijd al heb willen doen ga ik op eerste pagina posten, zodat ik het snel kan terugvinden. kga niet like 10 uur nadenken over wat te doen, dus ik ga gewoon lijstje bijvullen telkens iets me te binnen schiet:

alvast begin:

- indoor skydiven
- kweekvijver afhuren om forellen en vooral grote zalmen te gaan vissen + (weer wat visgerief aanschaffen)
- naar engeland gaan om de mosconi cup te gaan kijken: USA vs EUROPE
- optredes van isabelle beernaerdt geen bekijken
- optredes bekijken van muziekgroepen.
- slipcursus volgen
- eens racen met een echte race-car op circuit.
- romantisch weekendje den haag. (denk ik toch? waar ik rogier en bikie dropte na laatste meeting?) leek er keigezellig stadje te zijn met al die klein straatjes en riviertjes er tussen.
- Meedoen met de Ardennen cup (internationale poolwedstrijd)
- ice carting
- abonnement kopen op zender die enkel online pool uitzend
- eens met men teammate meegaan naar een EK of een WK om haar te supporteren.
- met een maat die producer is, samen eens een liedje maken en uitbrengen
- een smartphone kopen
- fotoboek maken over alle dingen die we met pokermaniez gedaan hebben
- survival cursus in de bossen
- sushirestaurant in brussel waar'k al lang naartoe wil
- treehouse huren en weekendje in bos verblijven
- in een sterren restaurant eten
- full masage behandeling in een spa voor 2
- in nero 33 gaan duiken + beter duikgerief kopen
- loads of citytrips
- mosselen gaan eten in koksijde (my childhood memories)
- speedboat varen o pzee
- quads rijden
- echte roadtrip met lewife
- leren snowboarden
- eens deftige foto's laten trekken voor we oud en versleten zijn om op te hangen
- samen kooklessen volgen (ik kan met moeite een ei bakken)
- makeover
- ijsschaatsen
- bowlen
- helemaal verkleed naar een 90's fuif gaan
- een "binnen de minuut" avond thuis met alle vrienden
- een "komen eten maand" met men 3 beste vriendenkoppels
- naar een echt rhumbar eens naar kwaliteit proeven

(ps als er idee'en zijn, laat maar komen. )

ps de finale van de world cup of pool (dubbel spel) gaat beginnen . Holland speelt vs engenland.
http://www.hahabar.com/20140923/v--900987-54210edfbaec36.10371542.html free te zien

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Misschien een indoor ballonvaart?

Spoiler

:coolface:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Outdoor skydiven lijkt me ook wel leuk of gewoon parachutespringen.
Verder veel plezier bij het kijken van de finale WC of pool.

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975
PokerStrategist

Mis op je lijst een live pokertourtje like ept, wsop, ukipt, estrellas :f_eek:
Ook prima te combineren met weekendje weg , kan le wife shoppen en de rest van de gewonnen moneys spenden

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

haha indoor balonvaart. :D

heb hoogtevrees, dus no idea of outdoor ooit een optie was. lewife gaat het zowiezo doen. ik donno... maar blijkbaar heb je geen hoogtevrees als je niet in contact staat met de aarde. indoor ging het ook vrij goed, dus wie weet.

life event gaat er niet opkomen: 1 nogal duur grapje (al is een BSOP side event maybe nog wel leuk... donno) . Hele grote events, dat gaat maanden grinden worden om dan 1x zo iet te doen en dan pbb geowned worden. na ik zoek gewoon dingen die betaalbaar blijven, zodat ik er genoeg kan doen op een jaar. eventueel een life avondje bij iemand thuis zie ik dan wel zitten. vorige keer was het leuk avondje in NL.

grind begint dus dagje later. finale pool + moet nog sauna en bad pakken (heb paar leuke cd's gekregen met deephouse /chillout muziek ) . maandag fris beginnen.

england 8 - 9 holland
race to 10. SPANNEND !

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

succes met de grind.

Spoiler

And maybe eens op vakantie in la croatie ;)

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

die stad was breda. geen idee hoe je dat kan verwarren met den haag ( dat eerder bekend staat om dit: http://www.dumpert.nl/mediabase/6614997/c0d2ad67/rip_haagse_sjonnie.html ).

qua toernooitjes is er hier in de buurt af en toe wel een leuk eventje (100+20 eens in de 3 maanden, met 160 man begin je rond 13.00u en eindig je rond 4.00 oid dus qua structuur is t vrij awesome)

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

was lewife die zei dat het den haag was. ik was totaal clueless, ik volgde maar de gps.
ok, ik hou het in men achterhoofd, al is life spelen niet echt iets wat ik denk te willen doen met de maniez. pokeren , om met het geld , opnieuw te pokeren is niet de bedoeling van de opstelling. pokeren moet een means zijn voor een" higher" doel, iets wat me gevoel moet geven dat ik later geen spijt van zal hebben dat ik x of Y nooit gedaan heb. dus pokeren om te kunnen pokeren makes no sense :)

anyway, vandaag dag 1 :

net wakker, even wat stuff regelen, mails, forums, etc. lekker fruitontbijt gegeten, straks uurtje studie met leakbuster , paar notes maken waar ik op wil letten, 5min calm.com en we beginnen eraan. voel me vrij goed (woop woop :D ) dus maybe kunnen we wat volume spelen. baskter begint pas woensdag, dus normaal heb'k nu wel 2 vrij ok dagen.

LEGO !

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

DAY 1 : set 1 :eerste setje slecht afgelopen

_evil: BOOS op mezelf. voelde na uurtje spelen dat vermoeidheid naar boven kwam, maar khad maar 350 handen gespeeld en wou wat meer volume hebben, als excuus. result duidelijk te zien in graph. :(

:diamond: begon met spew tegen spewtard die ik geen credit gaf.
:diamond: kga dan marginale handen vs deze maniac spelen, wat je net NIET moet doen, en gaan met teveel marginale handen naar sd etc. vermoeidheid word erger, voel herxheimer reactie aankomen
:diamond: begon eindelijk wat te recoveren van de spews, maar speel dan handje tegen reg waar ik overpair moet folden na een 3bet pre en een raise op de turn. kvoel tilt aankomen
:diamond: en tilt en meteen sessie gestopt.

laatste tilt hand

Spoiler

speler had 38/13 stats, weinig handen. passieve vis dus.

preflop value3bet is std, de coldcall4bet was al begin van het hele probleem. ship of fold en vs hem snapfold, omdat een passieve vis nooit 4bet als bluff. postflop makes no sense.

Poker Stars No-Limit Hold'em, $0.25 BB (5 handed) - Poker Stars Converter Tool from http://flopturnriver.com

BB ($28.10)
UTG ($4.98)
MP ($20.55)
Button ($26.72)
Hero (SB) ($32.93)

Preflop: Hero is SB with 10:club:, 10:diamond:
2 folds, Button raises $0.50, Hero raises $1.65, 1 fold, Button raises $3.50, Hero calls $2.25

Flop: ($8.25) 7♣, 4♣, 5♣ (2 players)
Hero bets $4.20, Button raises $22.72 (All-In), Hero calls $18.52

Turn: ($53.69) A♦ (2 players, 1 all-in)

River: ($53.69) K♦ (2 players, 1 all-in)

Total pot: $53.69

Spoiler

Button had Q♦, Q♣ (one pair, Queens).
Hero had 10:club:, 10:diamond: (one pair, tens).
Outcome: Button won $51.69

pissed op mezelf. waarom stop je niet. begin was'k hyper concentrated met de meditatie en studie net voor de sessie. Denk dat ik 1 hand gemarked heb als mogelijke fout over eerste 300 handen en dan verkloot je het gewoon puur omdat ik niet wou stoppen en denk ik wel 1 fout per 10 handen te kunnen vinden.

zit nu vollop in herx . heb het koud, tril helemaal, dus hopelijk gaat het straks over, kunnen we nog wat spelen, en anders word het voor morgen.

not happy AT ALL ! liever drie keer KK<AA dan 70$ spewen.
ik denk echt alle soorten NL25 spelers te crushen , maar kmoet echt wat meer met men gezondheid rekening houden , want ziekte maakt me nogal "explosief" ,heb kort lontje en is duur grapje.

Denk dat dit gewoon men aller grootste leak is : niet optijd stoppen. ik moet de tekens van opkomende herxreactie beter kennen en in het oog houden. denk dat deze challenge 3x zo moeilijk word als in normale gezonde toestand. mja, laat maar komen. moeilijk gaat ook

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

dust yourself of and try again.

denk dat het ergste van de herx achter de rug is. nog steeds beetje moe, dus word wat opletten dat ik weer niet teveel doe. gewoon chill men ding doen en instaprofit.

LE GO

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

fuck mn fishradar werkt niet als je searchblockt

Beantwoorden
Citeren