Ga naar het forum
Steamless blogt

Meldingen
Alles wissen

Steamless blogt

11 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
291 Weergaven
Steamless
PokerStrategist

Hoi!

:diamond: Wie ben ik? :diamond:

Steamless, 25 jaar oud, werk ongeveer 1 jaar, woonachtig in Antwerpen.

Ik speel al enkele jaren poker, maar slechts het laatste jaar 'serieuzer'. In het begin was dat met vrienden voor de fun, tot iemand me doorverwees naar de website van PokerStrategy. Vol goede moed aan de slag gegaan met het $50 startkapitaal, maar tot de conclusie moeten komen dat je er puur op goede wil echt niet komt. Gevolg: $50 down the drain... Daarna nog enkele keren nieuwe deposit gemaakt (telkens zo'n €20), maar echt veel beterschap zat er niet in. Uiteindelijk ben ik minder en minder gaan spelen omdat ik er echt geen plezier meer in had. Een spelletje poker was pure frustratie vanwege de stomme calls en onnodige bluffs. Op een gegeven moment lag m'n account op Party Poker zelfs enkele maanden volledig stil tot ik 2 maanden geleden de laatste $6 over de balk wou smijten. Ik heb me toen ingeschreven voor een $6 MTT met het gedacht dat ik ze nooit meer terug zou zien. Uiteindelijk goed gespeeld en 2e geworden waardoor ik terug een leuke BR had.
€100 heb ik over gezet naar William Hill om daar een bonus vrij te spelen, de rest heb ik op Party Poker laten staan. Ondertussen staat m'n BR van William Hill op mijn eigen bankrekening en heb ik enkel de roll van PP nog.

Tussentijds heb ik vorig jaar ook enkele keren deelgenomen aan de Belgium Open Freeroll. Leuke ervaring!

:diamond: Waarom deze blog? :diamond:

Ik wil deze blog bijhouden om te voorkomen dat ik terug als een randdebiel m'n geld ga weggeven door slecht te spelen.
In de afgelopen 2 maand heb ik me toegelegd op de BSS en heb ik al redelijk wat artikels gelezen (t.e.m. silver) en enkele video's gezien. Ondertussen heb ik de gold status behaald waardoor er weer een hele hoop artikels en video's vrij komen. Ook de MTT artikels heb ik grotendeels doorgenomen.
Het doel is om deze artikels één voor één opnieuw te lezen en aantekeningen te maken. Die theorie wil ik dan toepassen in m'n spel en niet andersom. Ik ga proberen regelmatig handen te posten en enkele grafieken te delen met diegenen die interesse hebben. Op die manier hoop ik tot nieuwe inzichten te komen en m'n spel te verbeteren.

:diamond: Wat ga ik spelen? :diamond:

Door een paar jaar online poker ervaring weet ik ondertussen welke varianten me liggen en welke niet.
Ik ga me specifiek toeleggen op 2 daarvan:

• NLHE BSS
  • MTT

Wegens tijdsgebrek kan ik nu al zeggen dat dit hoofdzakelijk NLHE BSS zal worden. Heb niet vaak een hele dag niets te doen waardoor ik op m'n gemak enkele MTT's kan spelen. Toch hou ik van deze variant en wil me er dus ook in verdiepen.

:diamond: Welke limieten ga ik spelen? :diamond:

Huidige bankroll op Party Poker: $ 240,43

NLHE BSS
Ik zou kunnen overstappen naar NL10, maar heb gemerkt dat ik daar té verlieslatend speel. Daarom zal ik op NL4 spelen tot ik tevreden ben met m'n spel.

MTT
Maximale buy in van $ 2,5 en alles wat daar onder zit.

:diamond: Grootste leak :diamond:

Hetgeen ik maar niet onder controle krijg zijn m'n folds. Ik speel bijvoorbeeld goed pre en op de flop, maar kan het niet over mijn hart krijgen om m'n hand weg te leggen wanneer ik overduidelijk beat ben. Liever al het geld er in dan slim te spelen en te folden. Het lijkt alsof ik op zo'n moment niet helder meer kan nadenken... :)
Als er iemand tips over heeft: let them come!

Los van die leak wil ik gewoon alle artikels gelezen hebben en in staat zijn de theorie te vertalen naar m'n spel. Op die manier wil ik er zeker van zijn dat ik elke hand speel zoals ik ze wil spelen.

:diamond: Wat heb ik nog nodig? :diamond:

Software
- Hold'em Manager 2: heb hier een trial versie van maar krijg een error van de SQL database. Iets wat ik zo snel mogelijk wil oplossen als ik tijd heb. Ook hier weer alle tips welkom

- Programma om statistieken van tegenstanders bij te houden en zichtbaar te maken tijdens het spelen. Heb hier al enkele artikels over gelezen, maar denk dat het nog te vroeg is om hier optimaal gebruik van te maken. Welke software zou ik hier best gebruiken? Kan dat ook met HEM2?

Hardware
- Speel momenteel op mijn laptop maximum 4 tafels tegelijk en dat gaat goed. Enkel het scherm is wat klein. Een grotere monitor kan er in de toekomst dus bij komen

Boeken
- Er zijn heel wat goede boeken geschreven over de varianten waar ik me op ga toeleggen. De bedoeling is om hier een leuke selectie uit te plukken en te bestellen op Amazon, Cosmox,... Alle tips voor goede boeken zijn welkom!

:diamond: Wat is mijn doel? :diamond:

Om het voor mezelf duidelijk te maken wil ik een doel voorop stellen.

[Binnen het jaar opklimmen naar NL25 zonder zelf een deposit te maken]

Als dit niet lukt is het voor mezelf duidelijk dat ik ofwel het gewoon niet in me heb om zo'n limiet te bereiken, ofwel er niet genoeg moeite kan/wil insteken.

Ik hoop dat jullie het aangenaam zullen vinden om mijn blog te volgen, maar vooral dat ik er zelf veel van kan bijleren. Alle tips, opmerkingen, vragen,... zijn welkom!

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
Steamless Topicstarter
Steamless
PokerStrategist

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.04 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]MP2$4.00:///////;MP3$1.69:///////;CO$4.17:///////;BU (Hero)$5.40:///////;SB$6.12:///////;BB$5.80:///////;UTG2$4.57:///////;MP1$4.45:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BU with A:s, K:s.
UTG2 folds, MP1 calls $0.04, 3 folds, Hero raises to $0.16, SB folds, BB calls $0.12, MP1 calls $0.12.

Flop: ($0.5) 4:c, 2:h, 7:h (3 players)
BB bets $0.36, MP1 calls $0.36, Hero folds.

Turn: ($1.22) T:s (2 players)
BB bets $0.64, MP1 calls $0.64.

River: ($2.5) 9:d (2 players)
BB bets $1.00, MP1 calls $1.00.

Final Pot: $4.5.
Results follow:

MP1 shows a pair of fives(5:s 5:d).
BB shows a pair of jacks(J:d J:c).

BB wins with a pair of jacks(J:d J:c).

Beantwoorden
Citeren
Steamless Topicstarter
Steamless
PokerStrategist

Ik weet niet of ik hier nog meer value uit kon halen. Flop is vrij droog en wil hem slow playen. Daarna actie er in en denk dat m'n bet size niet groter hoefde te zijn. Of had ik deze hand toch anders kunnen spelen?

Hand afspelen

$0.02/$0.04 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]MP2$4.10:///////;MP3$1.54:///////;CO$4.53:///////;BU$4.11:///////;SB (Hero)$5.20:///////;BB$5.52:///////;UTG1$8.11:///////;UTG2$4.19:///////;MP1$0.24:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with A:d, J:s.
7 folds, Hero raises to $0.16, BB calls $0.12.

Flop: ($0.32) A:h, 3:d, K:s (2 players)
Hero checks, BB checks.

Turn: ($0.32) 8:s (2 players)
Hero bets $0.15, BB calls $0.15.

River: ($0.62) 4:c (2 players)
Hero bets $0.44, BB calls $0.44.

Final Pot: $1.5.
Results follow:

Spoiler

Hero shows a pair of aces(A:d J:s).
BB shows a pair of eights(5:d 8:h).

Hero wins with a pair of aces(A:d J:s).

Beantwoorden
Citeren
Steamless Topicstarter
Steamless
PokerStrategist

:diamond: Bijkomend voornemen :diamond:

[Enkel spelen wanneer ik er tijd voor heb en niet afgeleid ben]

In het verleden te vaak gespeeld wanneer ik slechts een half uurtje tijd had of met andere zaken bezig was en heb gemerkt dat dit niet meteen optimaal is voor m'n BR :)

Beantwoorden
Citeren
Steamless Topicstarter
Steamless
PokerStrategist

Bummer...
Had ik em anders moeten uitspelen?

Hand afspelen

$0.02/$0.04 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]SB (Hero)$4.12:///////;BB$3.58:///////;UTG2$0.92:///////;MP1$4.78:///////;MP2$11.63:///////;MP3$1.58:///////;CO$3.96:///////;BU$4.04:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with A:c, 7:h.
5 folds, BU raises to $0.12, Hero raises to $0.28, BB folds, BU calls $0.16.

Flop: ($0.6) 7:d, 4:d, 7:c (2 players)
Hero checks, BU bets $0.28, Hero calls $0.28.

Turn: ($1.16) Q:d (2 players)
Hero bets $0.48, BU raises to $1.00, Hero calls $0.52.

River: ($3.16) 9:s (2 players)
Hero checks, BU bets $1.50, Hero calls $1.50.

Final Pot: $6.16.
Results follow:

BU shows a flush, queen high(J:d 9:d).
Hero shows three of a kind, sevens(A:c 7:h).

BU wins with a flush, queen high(J:d 9:d).

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Hey!

Succes met je blog en pokeren:)

Ik zou als ik jou was de handen in het beoordelingsforum gooien, dan worden al je handen sowieso bekeken en je vragen beantwoord. Is oa voor mij wat makkelijker ( ben 1 van de handjudges..)

Beantwoorden
Citeren
Steamless Topicstarter
Steamless
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door KillBZ
Hey!

Succes met je blog en pokeren:)

Ik zou als ik jou was de handen in het beoordelingsforum gooien, dan worden al je handen sowieso bekeken en je vragen beantwoord. Is oa voor mij wat makkelijker ( ben 1 van de handjudges..)

Thx!

Ik was het ook net aan het denken. Niet zo slim om alles hier te posten :)
Ik ga m'n sessie bijna afsluiten, dus vanaf morgen zwier ik ze in het hand beoordeling forum.

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Haha naja je kan ze prima hier posten hoor, maakt je blog wel een stuk leuker om te lezen, alleen vaak reageren mensen niet op de handjes...

Beantwoorden
Citeren
Steamless Topicstarter
Steamless
PokerStrategist

Einde sessie van 2u. Redelijk balen...

Was 1BI up maar op het einde paart grote potten verloren. Set 4'en en straight flush tegen. Daardoor 2BI down.

Huidige BR: $ 232,03

Morgen en overmorgen geen tijd om te spelen want ben laat thuis van m'n werk en daarna EK!

Voor ik nog eens speel ga ik eerst enkele artikels doornemen. Enjoy the gold status while I can :)

Beantwoorden
Citeren
Steamless Topicstarter
Steamless
PokerStrategist

Bon,

Heb net alle basic, bronze, silver en gold artikels in PDF vorm opgeslagen zodat ik ze overal kan lezen. Kleine mapstructuur en nummering van de artikels gemaakt zodat het wat overzichtelijk blijft :)

De bedoeling is om alle artikels te lezen en samen te vatten. Ofwel met pen en papier ofwel met Mindjet Mindmanager. Uiteraard ga ik ze niet allemaal achter elkaar lezen, maar wel in verschillende clusters en dan uitproberen in de praktijk. De exacte structuur moet ik nog bezien.

Doel: alle artikels minimaal 1 keer lezen tegen eind juli

Beantwoorden
Citeren
Steamless Topicstarter
Steamless
PokerStrategist

:diamond: Kleine update :diamond:

Heb de vorige week nog wel wat kunnen spelen, maar geen tijd gehad om m'n blog up to date te houden. Tijd om even terug te zien dus.

Ik heb hoofdzakelijk MTT's gespeeld. Twee keer ITM geraakt. 1 keer werd ik 2e ($77), 1 keer 14e ($7). Mooi voor de BR dus!
Over m'n spel was ik wel best tevreden. Heb vooral geleerd om geduldig te blijven en enkel handen te spelen waar ik een goed gevoel bij heb. Geen moeilijke beslissingen.
Minder tevreden ben ik over mijn BRM. Omdat er weinig 1$-2$ MTT's waren heb ik er enkele van 6$ bij genomen. Note to myself: NIET MEER DOEN! :facepalm:

Gisteren terug wat cash games gepeeld (NL10). Ook dat verliep zeer goed. 2BI up na 2u spelen. Niet meteen de tijd gehad om handen te posten of te herzien. Ben dit zeker wel van plan in de komende weken.

Voor de rest: artikels lezen wanneer ik tijd heb.

BR: $280

Beantwoorden
Citeren