Ga naar het forum
Summer -> Time to c...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Summer -> Time to change... from BSS to MSS

58 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
2,854 Weergaven
LiquidCity
PokerStrategist

Ik runde vorige maand 30BI onder EV.

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

maja ik ben wel eager to learn dus zit regelmatig in de video's selectie te snuffelen. Deze week even wat minder door tentamens, maar volgende week pak ik dat wel weer op.

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Vinmunt90

En dat betekent dat ik het niet kut mag vinden zwaar uitgezogen te worden atm? Zeg niet dat alleen ik het overkom, zeg niet dat het onmogelijk is, zeg niet dat poker riged is.

zeg simpelweg dat ik er een beetje gaar word van de coolers en suck outs. Ik kom er wel weer bovenop, maar ligt me momenteel zwaar aangezien ik op het punt stond up te moven en naar stars te verhuizen voor de first deposit bonus en dat dat nu uitgestelt moet worden.

In ieder geval genoeg tijd om mijn spel te verbeteren voor de move naar NL25 en van de zonnige kant gezien beter dat ik de downswing nu kreeg dan dat ik die kreeg wanneer ik net belande op NL25.

En verwacht toch nog te moeten werken aan me 3bet range, maar weet niet zeker of dit goed is om te doen op NL10, aangezien ze je aanraden ABC daar te spelen. Alhoewel ik het wel kan proberen op nits waar ik veel handen op heb.

xera2
Poker Player

Dan nog moet je er anders tegenaan kijken. Ik zie handen als AA en KK niet als handen waarmee ik een flinke pot mee ga op pakken voor ik deze gespeeld heb. Ik zie deze handen meer als handen die voor de flop een sterk voordeel hebben op de tegenstander. De meeste mensen flippen als ze met hun AA of KK verliezen omdat ze deze kaarten eens in de 220 handen krijgen, en in hun ogen heilig en unbeatable zijn. Ik zie zelf liever mijn PP hitten dan dat ik AA of KK speel; simpelweg omdat je met trips bijna altijd wel goed zit. Ok dit was een hele slechte uitleg en ik heb geen zin om deze post te herformuleren. Het komt erop neer dat je je niet zo op je QQ+ moet focussen, het is maar een paartje. En probeer niet alle schuld van je verliezen bij je ev-lijn te leggen; ik denk dat er zeker wat mis is met je spel. Ik denk dat je wat over je lijn moet nadenken.

Ik zie aan voorgaande handen dat je met QQ en KK vaak bet bet c/c doet. Dit vind ik erg zwak. Als je hem called dan hoop je er eigenlijk op dat je overpair niet beat is. Je kunt beter een kleine bet maken en folden op een raise. Of als het board er zOdanig slecht uitziet check folden. Verders op gevaarlijke boards meer dan 2/3 pot op flop of river betten om je hand te Protecten.

Excuseer mij voor evt onsamenhangendheid want ik zit op iPhone en dan is het overzicht al gauw weg :P

LiquidCity
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door flamman86

En dat betekent dat ik het niet kut mag vinden zwaar uitgezogen te worden atm? Zeg niet dat alleen ik het overkom, zeg niet dat het onmogelijk is, zeg niet dat poker riged is.

zeg simpelweg dat ik er een beetje gaar word van de coolers en suck outs. Ik kom er wel weer bovenop, maar ligt me momenteel zwaar aangezien ik op het punt stond up te moven en naar stars te verhuizen voor de first deposit bonus en dat dat nu uitgestelt moet worden.

In ieder geval genoeg tijd om mijn spel te verbeteren voor de move naar NL25 en van de zonnige kant gezien beter dat ik de downswing nu kreeg dan dat ik die kreeg wanneer ik net belande op NL25.

En verwacht toch nog te moeten werken aan me 3bet range, maar weet niet zeker of dit goed is om te doen op NL10, aangezien ze je aanraden ABC daar te spelen. Alhoewel ik het wel kan proberen op nits waar ik veel handen op heb.

Ik zie in veel handen fouten in speelwijze en betsizes. Aan je vele klaagposts te zien ligt je focus te veel bij het maken van winst dan het maken van goede moves. Als je lang blijft pokeren ga je nog ergere swings meemaken. Daar moet je rekening mee houden.

Veel succes gewenst, dat wel. Maar ik raad je aan om aan je spel te werken (en zeker aan je mindset).

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door xera2
Dan nog moet je er anders tegenaan kijken. Ik zie handen als AA en KK niet als handen waarmee ik een flinke pot mee ga op pakken voor ik deze gespeeld heb. Ik zie deze handen meer als handen die voor de flop een sterk voordeel hebben op de tegenstander. De meeste mensen flippen als ze met hun AA of KK verliezen omdat ze deze kaarten eens in de 220 handen krijgen, en in hun ogen heilig en unbeatable zijn. Ik zie zelf liever mijn PP hitten dan dat ik AA of KK speel; simpelweg omdat je met trips bijna altijd wel goed zit. Ok dit was een hele slechte uitleg en ik heb geen zin om deze post te herformuleren. Het komt erop neer dat je je niet zo op je QQ+ moet focussen, het is maar een paartje. En probeer niet alle schuld van je verliezen bij je ev-lijn te leggen; ik denk dat er zeker wat mis is met je spel. Ik denk dat je wat over je lijn moet nadenken.

Ik zie aan voorgaande handen dat je met QQ en KK vaak bet bet c/c doet. Dit vind ik erg zwak. Als je hem called dan hoop je er eigenlijk op dat je overpair niet beat is. Je kunt beter een kleine bet maken en folden op een raise. Of als het board er zOdanig slecht uitziet check folden. Verders op gevaarlijke boards meer dan 2/3 pot op flop of river betten om je hand te Protecten.

Excuseer mij voor evt onsamenhangendheid want ik zit op iPhone en dan is het overzicht al gauw weg :P

waar zie jij het probleem AA KK? dat probleem heb ik nog geneens, ik weet me AA en KKs wel weg te gooien, np. Hell QQ kan je zelfs preflop al weggooien op te veel actie je speelt dan voor een coinflip max. Weet niet of je in het verkeerde topic aan het posten bent, maar snap niet hoe je op dit onderwerp komt.

En de hand die ik hier verlies door de flop AI te gaan vermeld ik bij dat ik in tilt zat en dat het een domme AI call was(crying call for QQ, JJ). Moment opname. Zie hier geen patroon in dat ik standaard overpair overplay, dus een beetje makelijke aanname die je maakt daar.

De andere KK zou ik zoiezo altijd zo spelen JA, QA, Ax, low pairs zat allemaal in zijn range. Zolang je geen agressie terug gespeelt krijgt kun je veilig doorbetten.

Situaties dat je je overpair weg gooit is wanneer je sterke actie terug krijgt en pot control doe je als je OOP bent. IP behind checken met overpairs (AA & KK) is raar zekker op zo'n board.

en mijn QQ die triped op turn Hell yea da ik AI ga te veel draws op board, dat die door die Q juist een made hand kreeg is UL, maar als jij je QQQ daar fold zou ik het juist een rare move vinden.

De EV lijn heeft hier niks mee te maken aangezien die juist laat zien dat ik het geld er goed in krijg maar word gelucked.

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

Ik zie in veel handen fouten in speelwijze en betsizes. Aan je vele klaagposts te zien ligt je focus te veel bij het maken van winst dan het maken van goede moves. Als je lang blijft pokeren ga je nog ergere swings meemaken. Daar moet je rekening mee houden.

Veel succes gewenst, dat wel. Maar ik raad je aan om aan je spel te werken (en zeker aan je mindset).

thx, ik ga ook zeker veel filmpjes kijken op PS, weet dat ik nog veel kan leren. Mijn zwaktes zitten hem juist op postflop spel.

Betsizes en wanneer te raisen, soms call ik alleen een CB terwijl ik verwacht de beste hand te hebben. Denk dat in sommige situaties een raise beter is aangezien je van sommige visjes dan veel actie kan krijgen, terwijl als je flat ze direct in de check fold mode gaan. Heb het hier over donking stat visjes zoals 50/5 spelers.

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

Nogmaals gekeken naar die 2 QQ plays en ziet er idd belaberd uit de eerste dan.

Hij was wss een lose guy dat ik hem graag de kans wou geven te bluffen op flop. De turn had ik moeten raisen of folden op zijn barel, mocht ik hem niet geloven. Of tenminste de river blockbetten.

Dus gewoon slecht gespeelt, herken mezelf niet echt in die hand. Normaal gesproken geef ik wel actie terug op de flop zelf.

Bij die tweede QQ, zie ik ook een fout ik verwachte dat hij hier of een missed flushdraw speelde of een small overpair. Hij raisde de turn niet terwijl er wel 2 draws op tafel lagen dus trips leek me onwaarschijnlijk.

Normaal gesproken blockbet ik hier de river ook om te folden op shove, maar ik was vrij zekker dat die voor een draw ging en dat die nu net ging doen of die harte had, daarom checkte ik zodat die een bluffbet kon maken.

Zette hem niet op een set want die moest die verdedigen dus het enige wat mij beat was was een straat, maar knappe jongen als je die hand leest van hem.

xera2
Poker Player

waar zie jij het probleem AA KK? dat probleem heb ik nog geneens, ik weet me AA en KKs wel weg te gooien, np. Hell QQ kan je zelfs preflop al weggooien op te veel actie je speelt dan voor een coinflip max. Weet niet of je in het verkeerde topic aan het posten bent, maar snap niet hoe je op dit onderwerp komt.

En de hand die ik hier verlies door de flop AI te gaan vermeld ik bij dat ik in tilt zat en dat het een domme AI call was(crying call for QQ, JJ). Moment opname. Zie hier geen patroon in dat ik standaard overpair overplay, dus een beetje makelijke aanname die je maakt daar.

De andere KK zou ik zoiezo altijd zo spelen JA, QA, Ax, low pairs zat allemaal in zijn range. Zolang je geen agressie terug gespeelt krijgt kun je veilig doorbetten.

Situaties dat je je overpair weg gooit is wanneer je sterke actie terug krijgt en pot control doe je als je OOP bent. IP behind checken met overpairs (AA & KK) is raar zekker op zo'n board.

en mijn QQ die triped op turn Hell yea da ik AI ga te veel draws op board, dat die door die Q juist een made hand kreeg is UL, maar als jij je QQQ daar fold zou ik het juist een rare move vinden.

De EV lijn heeft hier niks mee te maken aangezien die juist laat zien dat ik het geld er goed in krijg maar word gelucked.

Als je het allemaal zelf zo goed weet dan wens ik je veel succes ermee. Probeer niet jezelf alleen alleen maar te verdedigen maar durf ook naar je eigen fouten te kijken. Wij zijn hier om je tips te geven, niet af te kraken.
Ik weet dat mijn post weinig samenhang had, maar het komt erop neer dat je speelstijl, net zoals vinmunt zegt, nog een stuk beter kan.
Nogmaals, ik kan je aanraden (als je dat al niet doet) om na elke sessie op zijn minst je 5 meest winstgevende handen en je 5 grootste verliezen kritisch na te kijken. Zo kun je voorkomen je dat je dezelfde fout de volgende keer gaat maken in zo'n situatie.

EDIT: In reply naar je andere post.
Ik denk dat ook een probleem is dat je te diep denkt. Het gros van je tegenspelers kijkt alleen naar de eigen hand en denkt absoluut niet in ranges, bluffbets, blockbets. Er wordt zeer weinig gebluft op NL5 en NL10, vaak gaan ze met slechte kaarten mee maar dat omdat het grootste deel letterlijk fishes zijn. Als je je gewoon aan de artikelen houdt (ABCpoker) dan zul je waarschijnlijk een stuk winstgevender spelen op deze limieten.

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

Als je het allemaal zelf zo goed weet dan wens ik je veel succes ermee. Probeer niet jezelf alleen alleen maar te verdedigen maar durf ook naar je eigen fouten te kijken. Wij zijn hier om je tips te geven, niet af te kraken.
Ik weet dat mijn post weinig samenhang had, maar het komt erop neer dat je speelstijl, net zoals vinmunt zegt, nog een stuk beter kan.
Nogmaals, ik kan je aanraden (als je dat al niet doet) om na elke sessie op zijn minst je 5 meest winstgevende handen en je 5 grootste verliezen kritisch na te kijken. Zo kun je voorkomen je dat je dezelfde fout de volgende keer gaat maken in zo'n situatie.

EDIT: In reply naar je andere post.
Ik denk dat ook een probleem is dat je te diep denkt. Het gros van je tegenspelers kijkt alleen naar de eigen hand en denkt absoluut niet in ranges, bluffbets, blockbets. Er wordt zeer weinig gebluft op NL5 en NL10, vaak gaan ze met slechte kaarten mee maar dat omdat het grootste deel letterlijk fishes zijn. Als je je gewoon aan de artikelen houdt (ABCpoker) dan zul je waarschijnlijk een stuk winstgevender spelen op deze limieten.

Ik weet dat mijn spel nog vere van optimaal is. En ben hier dan ook om te leren. Al heb ik mijn bedenkingen over je conclusie dat ik mijn overpairs overplay. Ik gooi vaak zat KK en AA weg op flop of turn.

Problemen die ik meer heb zijn valuebets plaatsen. En me tegenstander op ranges zetten. Meestal zet ik iemand gelijk op set hunters wanneer ze een raise callen of AK AQ. Al te vaak spelen ze connectors en gaan ze niet makelijk weg als ze een draw hitten ook al is het een inside draw, sommige hebben zelfs moeite met zo'n hand neer te leggen met alleen een paartje.

Ik neem kritiek op mijn spel dan ook serieus en ben ook blij wanneer mensen me proberen te helpen. Met AA en KK heb ik, naar mijn mening alleen geen problemen.
Ik heb meer problemen met speelstijlen, zoals de hele agressieve spelers. Tegen hun wil ik vaak zat TPTK weggooien ook al verwacht ik voor te staan aangezien ze constant pot betten of over de pot heen voor 2 straten. Zekker als er draws op tafel lig moet ik eigelijk raisen, maar als hij al potbet kan ik dat niet doen. Uitcallen zie ik ook niet echt als optie, aangezien de river dan ziek duur word voor een hand als TPTK.

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

Ok tentamens zijn voorbij en er is veel gebeurt in de tussentijd. Speel nog steeds op FT en heb mijn take2 volgens mij completed.

Dat zorgt voor een BR van 505$, nog steeds 70$ down met waar ik ben geweest. Heb de 420$ aangeraakt dus moet blij zijn dat de schade nog is geminimaliseerd.

Heb de weken hiervoor welliswaar een downswing gehad, maar er moet ook heel wat gebeuren aan mijn game om weer een profit player te worden. Heb blijkbaar wat veranderd aan mijn game, waardoor ik nu slechter run dan voorheen.

Plannen zijn om veel filmpjes te kijken van <NL50, verwacht dat de game van NL50 en NL100 namelijk iets anders is dan NL10 / NL25 waar ik nu nog doorheen moet komen, daarnaast Coaches gaan volgen waar ik tijd heb.

Kijken of ik door deze veranderingen de 625 kan gaan aanraken en mijn cash kan gaan moven voor een first deposit bonus.

Mijn PC hands, het punt van omkeer is duidelijk te zien ;)

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

lol met het 3betten en stealen speel ik op 1 tafel over 100 handjes 29/29. Lijk wel een LAG.

Speel juist TAG dus mischien gaat het me nog v eel $$ opleveren als mensen letten op stats.

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

Bij een frisse kijk op poker hoort ook een nieuwe layout.

heerlijk overzichtelijk bij multitabling

samni
PokerStrategist

Je zou beter je wallpaper eens posten!

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

Lol, dacht is goed ik post wel een willekeurige foto van haar, tis Joanna krupa. Zit ik op google te zoeke zie ik dat ze een poker babe is :O.

Ik zeg dat zijn +punten

Deze foto is wat beter zicht:

xera2
Poker Player

Ik ben er uit. Ik ga overstappen op titan poker :f_biggrin:

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

Heb genoeg winst weggedonkt, door te blijven geloven dat ik BSS nog steeds kon. Moet er denk ik maar aan geloven dat ik het niet meer onder de knie heb.

Ga hierdoor overstappen op MSS, minder beslissingen en bad beats / suckouts doen minder pijn. Daarbij komt dat mensen ook minder snel je gaan chasen en dat mensen je sneller af betalen als je iets hit.

Heb me eerste sessie deze ochtend gehad nadat ik gister de strategie heb doorgelezen. Ben welliswaar 8$ down op de NL10 dus 2 stacks, maar ben er van overtuigt dat dit winstgevend kan zijn en ik vind het nog leuk ook. Je kan veel easyer callen als iemand je donkbet of bluft.

Loop wel weer 12$ extra onder EV in 1 sessie en heb alsnog wat hunters gehad waarbij ik commited was op de river(flush draw hunter vs mijn trips Pot 4.5$, 1.5$ behind).

Dus een goede sessie zou eigelijk 2 stacks erbij hebben, maar kan me nu niet boeien. Ga hiermee wel weer geloven in poker en die EV lijn komt wel weer goed.

Daarnaast loopt de bonus nog van FT die ik ga proberen zo veel mogelijk vrij te spelen (nog 260$ te gaan).

En als extra CB werken zo veel beter, zeker in een 3bet pot. Mensen zien gelijk dat je door die bet eigelijk met elke gemaakte hand commited zal zijn. Maakt folden voor mij easy als ze raisen, daarnaast folden zijn veelste vaak puur omdat ze zien dat een call betekent dat ze een AI kunnen verwachten op turn.

Nu even de zon in vanavond weer een rush sessie :), heb er nu al zin in.