dat echt gaan vertalen in regeltjes van IF > x BB THAN PUSH X + 33.1% ofzo is zinloos. Zijn gewoon standaard EV spots in MTsng, die je moet leren herkennen als bepaalde voorwaarden zich voort doen.
Je kan ze af en toe eens uitrekenen om een idee te hebben, van hoeveel +EV de push is, maar eerlijk gezegd hou ik mij er niet mee bezig, want in 99% van de gevallen is het DIK +ev. hoeveel maakt me niet uit.
tenzij ik weet dat het een randgeval is (die rangeval ranges begin je na een tijd wel gevoel voor te krijgen en dan kan je naar andere rangvoorwaarden als ICM ,future FE en reads op vialin, kijken om te zien of je de marginale +ev spot aangaat, of hem one time fold voor image, of andere redenen)
Welke range je pushed hangt af van factoren zoals:
Hoe groter de blinds verhouding vs avg stack --> looser pushen want edge kleiner
anté's in het spel --> looser pushen want 1 orbit kost je pak meer
Hoe dichter bij de ITM --> looser pushen want bubble abusen
Hoe minder spelers aan tafel --> looser pushen want SH
Hoe groter je stack --> looser pushen want extra chips zijn minder waard in equity
Domineer je vilain zijn stack --> looser pushen want vilain riskeert 100% equity en jij slechts paar %.
Daarom dat je het niet gewoon in regeltjes kan omzetten, de regels zouden te ingewikkeld worden.
Je moet FI in LP in 45/90/180man gewoon heel loose stealen. en dit geval voldoe je aan zo goed als alle bovenvermelde vw om loose te pushen.
Je kan hier door 2 steals, 50% bij je stack toevoegen, waardoor je met 10K idpv 6K aan de FT geraakt, waardoor uw future FE tegen avg stacks met 6k groter is, en je dus nog meer kan stealen aan FT, en dus nog meer future FE hebt etc. IS een sneeuwbal effect.
Waarom kan je hier close to ATC pushen, hangt obv van zijn callrange af, die we niet weten, maar als we de hand even ruuw uitrekenen, zal je zien dat het eigenlijk niet uitmaakt, met welke range hij called...
berekening is echt niet 100% exact, geen zin om op elke komma te berekenen, het gaat het om hoe massive EV de push is. Ik pak 1000$ preflop pot, om easy te rekenen.
stel hij called 30% van zijn range.
70% pak je 1000$ op = 70% * +1000$ = +700$
30% krijg je een call, en met Q8 heb je 35% equity tegen 30% range =
30% * [ (65% - 3600) + (35% + 3600 + 100 (antès)] = 30% * [ - 2340 +1295 ] = 30% * -1045 = - 313$
Dus je pakt hier avg een kleine 400$.
stel nu dat je pushed met 72o idpv Q8
dan heb je 29% equity tegen 30% callrange. en pak je nog avg een kleine 70% * 1000$ + 30% * (- 2520 + 1110 ] = een kleine 300$ chips.
Called hij looser dan 30%,
pak je minder vaak de pot op zonder SD, maar stijgt je equity van je hand, waardoor je vaker de AI zal winnen. De EV die je verliest zonder SD, win je weer op SD (Q8 = 50% equity tegen 70% callrange), en de balans zal altijd in jouw voordeel bewegen. Dus nog jouw hand, nog zijn callrange maakt hier echt veel uit. De push zal in bijna alle gevallen +ev zijn.
Heb het even in sngwiz gesmeten, en je wint hier tussen 476 (worstcase) en 1100 chips per push (best case), zoals je kan zien op de graph. (buiten dat die chips in % uitschrijft)
476$ = 47600%

stel dat je hier 72o had, dan ziet de graph er zo uit. +EV push over alle mogelijke ranges van vilain en -ev als vilain loser dan 50% pushed.
Daarom dat je met read dat het een maniac is, de absolute crap zoals 72o uit je range kan halen, maar je 70% easy kan pushen tegen gelijk wie.