Ga naar het forum
Sutra1981: Turbo-Hy...

Meldingen
Alles wissen

Sutra1981: Turbo-Hyper SNG While waiting for CG Gameplan

534 Berichten
32 Gebruikers
0 Reacties
7,751 Weergaven
Sutra1981 Topicstarter
Sutra1981
PokerStrategist

Eerste punt in het proberen te kweken van de juiste mindset.

Ik speel de rest van de maand uitsluitend 45mans zonder 1x de cashier open te doen. De nadruk moet liggen op elke hand de juiste beslissing nemen, het resultaat van een sessie doet er niet toe.

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981 Topicstarter
Sutra1981
PokerStrategist

pff is nog best afkicken, verbazingwekkend hoe groot de drang is om aan het einde van een sessie te willen checken hoe groot de winst/verlies is... tot nu aan de verleiding weten te weerstaan :P

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981 Topicstarter
Sutra1981
PokerStrategist

volgende stap in building the mindset.

ik zal nooit een uitzonderlijk pokerspeler worden. ;)

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981 Topicstarter
Sutra1981
PokerStrategist

3de dag zonder naar mijn BR gekeken te hebben ... ben precies terug aant stoppen met roken lol

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981 Topicstarter
Sutra1981
PokerStrategist

move van me in 45 mans met nog 12/45 left.

is niet alledaags in mijn eige spel om de shorties met middelmatige hand onder druk te zetten, maar op het moment leek me dit wel +ev move...

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $600(BB) Replayer
Hero ($6,702)
BB ($3,600)
UTG ($6,960)
CO ($7,310)
BTN ($6,083)

Dealt to Hero Q♥ 8♦

fold, fold, fold, Hero raises to $6,652 (AI), BB calls $2,950 (AI)

FLOP ($7,350) 4♥ 7♠ K♣

TURN ($7,350) 4♥ 7♠ K♣ 5♣

RIVER ($7,350) 4♥ 7♠ K♣ 5♣ 3♥

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

je kan hier echt een pak looser pushen dan Q8 hoor. Q8 is snappush
zeker aan F2T, shorthanded kan je hier close to aTC pushen.

push hier Ax, Kx, Qx, J7+ T9+ 67s+ 22+ = +- 50% range tegen unknown, en als je read hebt dat hij geen maniac is zou ik hier zeker 70-80% range pushen. blinds + antés(?) = 25% van je stack.

in 45 man's push je looser dan in je maingame 18 man.

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981 Topicstarter
Sutra1981
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door solartje

push hier Ax, Kx, Qx, J7+ T9+ 67s+ 22+ = +- 50% range tegen unknown, en als je read hebt dat hij geen maniac is zou ik hier zeker 70-80% range pushen. blinds + antés(?) = 25% van je stack.

bestaat hier een regel over die ik niet ken?

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981 Topicstarter
Sutra1981
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door solartje

aan welke voorwaarden moet er voldaan worden eer je deze range aanhoud?

ps tx for reply

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

dat echt gaan vertalen in regeltjes van IF > x BB THAN PUSH X + 33.1% ofzo is zinloos. Zijn gewoon standaard EV spots in MTsng, die je moet leren herkennen als bepaalde voorwaarden zich voort doen.

Je kan ze af en toe eens uitrekenen om een idee te hebben, van hoeveel +EV de push is, maar eerlijk gezegd hou ik mij er niet mee bezig, want in 99% van de gevallen is het DIK +ev. hoeveel maakt me niet uit.

tenzij ik weet dat het een randgeval is (die rangeval ranges begin je na een tijd wel gevoel voor te krijgen en dan kan je naar andere rangvoorwaarden als ICM ,future FE en reads op vialin, kijken om te zien of je de marginale +ev spot aangaat, of hem one time fold voor image, of andere redenen)

Welke range je pushed hangt af van factoren zoals:
Hoe groter de blinds verhouding vs avg stack --> looser pushen want edge kleiner
anté's in het spel --> looser pushen want 1 orbit kost je pak meer
Hoe dichter bij de ITM --> looser pushen want bubble abusen
Hoe minder spelers aan tafel --> looser pushen want SH
Hoe groter je stack --> looser pushen want extra chips zijn minder waard in equity
Domineer je vilain zijn stack --> looser pushen want vilain riskeert 100% equity en jij slechts paar %.
Daarom dat je het niet gewoon in regeltjes kan omzetten, de regels zouden te ingewikkeld worden.

Je moet FI in LP in 45/90/180man gewoon heel loose stealen. en dit geval voldoe je aan zo goed als alle bovenvermelde vw om loose te pushen.

Je kan hier door 2 steals, 50% bij je stack toevoegen, waardoor je met 10K idpv 6K aan de FT geraakt, waardoor uw future FE tegen avg stacks met 6k groter is, en je dus nog meer kan stealen aan FT, en dus nog meer future FE hebt etc. IS een sneeuwbal effect.

Waarom kan je hier close to ATC pushen, hangt obv van zijn callrange af, die we niet weten, maar als we de hand even ruuw uitrekenen, zal je zien dat het eigenlijk niet uitmaakt, met welke range hij called...

berekening is echt niet 100% exact, geen zin om op elke komma te berekenen, het gaat het om hoe massive EV de push is. Ik pak 1000$ preflop pot, om easy te rekenen.

stel hij called 30% van zijn range.

70% pak je 1000$ op = 70% * +1000$ = +700$
30% krijg je een call, en met Q8 heb je 35% equity tegen 30% range =
30% * [ (65% - 3600) + (35% + 3600 + 100 (antès)] = 30% * [ - 2340 +1295 ] = 30% * -1045 = - 313$
Dus je pakt hier avg een kleine 400$.

stel nu dat je pushed met 72o idpv Q8
dan heb je 29% equity tegen 30% callrange. en pak je nog avg een kleine 70% * 1000$ + 30% * (- 2520 + 1110 ] = een kleine 300$ chips.

Called hij looser dan 30%,
pak je minder vaak de pot op zonder SD, maar stijgt je equity van je hand, waardoor je vaker de AI zal winnen. De EV die je verliest zonder SD, win je weer op SD (Q8 = 50% equity tegen 70% callrange), en de balans zal altijd in jouw voordeel bewegen. Dus nog jouw hand, nog zijn callrange maakt hier echt veel uit. De push zal in bijna alle gevallen +ev zijn.

Heb het even in sngwiz gesmeten, en je wint hier tussen 476 (worstcase) en 1100 chips per push (best case), zoals je kan zien op de graph. (buiten dat die chips in % uitschrijft)
476$ = 47600%

stel dat je hier 72o had, dan ziet de graph er zo uit. +EV push over alle mogelijke ranges van vilain en -ev als vilain loser dan 50% pushed.
Daarom dat je met read dat het een maniac is, de absolute crap zoals 72o uit je range kan halen, maar je 70% easy kan pushen tegen gelijk wie.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

als je wat met je eigen hand speelt, blijkt dat T6o ongeveer de laagste hand is, waar je tegen ANY call range van villain, in alle gevallen winst maakt.

Je kan dus handen als T6o tegen any unknown met je ogen dicht pushen in dit geval waar je 25% van je stack met een fold kan bijkrijgen.
.
Is je hand slechter dan T6o, vb T4o, dan zal de grafiek slechts in een paar callranges van vilain onder nul gaan kwa EV, en zou ik ze alsnog pushen omdat vilain dan al net DIE % moet callen die -ev is voor jou.
Heb je een hand als 72o hierboven waar de helft van je grafiek -ev is, dan kan je rekening beginnen te houden met hoe vilain is. Tight: 72o pushen, Loose: 72o folden.

De range die ik poste was dus zelf nog aan de tightte kant.
Ax, Kx, Qx, J7+ T9+ 67s+ 22+ = +- 50%
Ik had T9 in men range, en je kan hier blijkbaar met T6o tegen een unknown pushen.

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981 Topicstarter
Sutra1981
PokerStrategist

Super, gaat me enorm vooruit helpen dit, want duidelijk een gebrek in mijn late game. tx Solar!

effe nog vraagje:

''Hoe groter je stack --> looser pushen want extra chips zijn minder waard in equity''

mijn eerste reactie hier is juist dat omdat extra chips minder waard zijn ik juist tighter zou moeten pushen, omdat de chips die ik zou verliezen meer waard zijn?

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981 Topicstarter
Sutra1981
PokerStrategist

Juist voorbij de eerste 2 hoofdstukken van de pokermindset geraakt en het belangrijkste dat ik moet onthouden zijn een aantal basisbegrippen, eigenlijk actiepunten die de basis van een juiste mindset leggen.

The PokerMindset: BasisGeboden

1. Begrijp en accepteer de realiteit(en) van poker (variance>edge)

2. Speel gericht op de lange termijn (visie)

3. Zet je focus gericht op het maken van juiste beslissingen ipv op het 'maken' van geld/$

4. Distancieer jezelf van geld.

5. Zet je ego buitenspel

6. Laat geen emoties toe/meespelen in beslissingen.

7. Weid jezelf toe tot een onafderbroken cyclus van (zelf)analyse en verbetering (van je spel)

Begin te begrijpen waarom er zo veel wordt gezegd dat er minstens 1 boek is dat je moet gelezen hebben... wss de grootste leak waar het minste aandacht aan besteed wordt in a fish life... grtz

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981 Topicstarter
Sutra1981
PokerStrategist

Even voor de volledigheid: grafiek van de maand juni... gelijk de reden waarom de titel van dit blog dringend een nieuwe titel nodig had...

Uploaded with ImageShack.us

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981 Topicstarter
Sutra1981
PokerStrategist

Mijn CG avontuur even op hold tot ik het volledige Gameplan heb van Farma. Ik geef toe, ik ben een dikke vis :P

Tussendoor had ik al wat 1.5$ sng (hyper-turbo) en 180man hypers opgepikt. Resultaat te zien vanaf het knikje terug naar boven in de grafiek.

Deze worden tijdelijk terug het maingame om tot dan toch iets positiefs met mijn BR te doen.

Beantwoorden
Citeren