Ga naar het forum
Suv strompelt naar ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Suv strompelt naar boven

197 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
2,971 Weergaven

good luck op NL10 Suv, en proficiat met de BR-mijlpaal :D

ff over je handjes(if you don't mind ;) ): Je slowplayed echt teveel hoor...

Die straight op dat flushdrawboard moet je echt raisen voor protection want in zo'n multiway pot gaat er hier bijna altijd iemand die flushdraw hebben!!

Die AK hand: bluffen op NL2 is zelfs met reads zelden +EV hoor... Het enige type bluff dat je eigelijk in je arsenaal mag hebben op NL2 is de cbetbluff, dit soort raises met air gaat op NL2 bijna altijd gecalled worden door pp en alsie dan de turn bet ben je zeker dattie met een domme bet een pp aan het protecten is... Als je gaat bluffen moet je zeker zijn dat je tegenstander weet dat de software een foldknop heeft, en dat hebben de meeste niet op NL2...

de AA hand: wederom slowplayen wanneer het niet nodig is, je kan hier gerust een cbet plaatsen hoor. ALs je bang bent dat je niet veel value uit de hand gaat halen(omdat villain bv geen station is) kan je beter cbet flop, checkbehind turn, bet/raise river spelen... Nu is je check op de flop voor iemand die oplet vrij obviously een monster omdat je normaal gezien met eender welke hand die je preflop raised, op deze flop een cbet zou maken...
River moet je inderdaad gewoon AI raisen, enige hand die nog min of meer in villains range en de je beat is 55 terwijl er veel meer handen zijn waarmee villain hier wrss wel broke wil gaan...

Nonetheless: keep up the good work!!

Nox

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Nox, jongen, ik mind het helemaal niet. Ik waardeer het zelfs enorm!

Ik begrijp best wel dat mijn BB/100 veel te florisant is nu. Dat moet fout gaan op een bepaald moment en als dat moment komt, dan kan ik maar beter zo goed mogelijk kunnen pokeren. :f_biggrin: Je moet sowieso nooit denken dat je een God bent, maar zeker op NL10 kun je maar beter elk advies aangrijpen dat je krijgt. Bedankt, dus! _cool:

@ elderwon: Ja, een kleintje inderdaad, maar ik doe het er maar mee. Zit ik dus niet meer bij jou aan tafel, maar ik hoop dat ik je snel op NL10 kan verwelkomen. :f_p: Heb trouwens één keine tip voor je (if you don't mind :) ): rebuy als je stack onder 100BB komt. Zie je nogal eens met $1.65 of zo aan tafel zitten. Als je dan AA krijgt, is het toch jammer als je niet je volle stock all-in kunt schuiven.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Mijn broer stuurt me net een sicke graph. :D

_biggrin:

Eens kijken of ik ooit een beetje in z'n buurt kan komen. Hij speelt NL1K, NL2K (meestal) en NL5K. :f_grin:

mss wat coaching bij je broer nemen, hem naar het forum lokken en ook een blog laten start??? :D

Very nice graph, one day... :rolleyes:

Nox

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hij zal never nooit naar PS komen. Speelt met 60% rake back op een niet aan PS gelieerde site. Weinig reden om hier rond te hangen dan... :D

Heb gisteren voor het eerst NL10 ge4tafeld. Stond op een gegeven moment $10 in de plus, maar ben uiteindelijk met een verlies van $5 afgesloten. Mijn eigen schuld eigenlijk; liep al tegen half 3 en ik begon moe te worden. Toch doorgespeeld met m'n domme kop, natuurlijk... :rolleyes: Anyway, denk dat NL10 wel te beaten is, maar dan moet ik wel wat aan m'n spel werken. Enkele dingen die mij opvielen (sample size een hand of 500, dus weet niet in hoeverre dit in het algemeen geldt):

* Nog steeds veel fish (T8s all-in callen, elke suited hand (not even connectors!) spelen etc.)
* Moeilijk om goede tafels te vinden; er zitten op NL2 meer mensen met $2+ aan tafel dan op NL10 met $10+. Elke tafel met 3 mensen met stacks groter dan de max BI is een "goede" tafel...
* Er worden minder handen gespeeld (minder limpers)
* Meer handen lijken pre-flop beslist te worden
* Het is moeilijker om mensen all-in te krijgen; er wordt eerder gefold
* Als ik hier gebruik van probeer te maken, heeft ineens niemand zin om te folden :f_p:

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Sessie van gisteren ging zeer wisselvallig; er zitten meer swings in mijn BR op NL10 voorlopig. Toch afgesloten met een zeer aardige winst. Voorlopig staat mijn BB/100 voor NL10 op 18BB/100, wat ik toch wel vrij acceptabel vind. Sample size nog maar 1202 handen echter en ik moet zeggen dat ik ook wel enigszins geluk heb gehad door een grote pot van $26 te pakken.

Het spel is toch wel al duidelijk anders dan op NL2 in mijn beleving en ik zal er zeker voor moeten waken geen domme dingen te doen; er zijn minder mogelijkheden een grote fout goed te maken.

Ik ga wat handen posten waar ik niet zeker over ben en kijk dan wel waar ik sta. Ik voel mezelf nog niet zo zeker op NL2 als op NL10 al is het idee dat ik nu om "groot" geld speel (wat mij in het begin te timide maakte) nu wel grotendeels verdwenen. Chips zijn chips.

Vervelend was gisteren wel dat ik mijn AK en AQ eigenlijk nooit hitte, op een uitzondering na. Veel geinvesteerd pre-flop en dan daar niets voor terugkrijgen blijft vervelend.

Mijn grafiek voor NL10 tot nu toe:

Ziet eruit als een goed begin Suv, en in het begin op een nieuw limiet wat swings tegenkomen is best normaal hoor, je bent mss in sommige situaties wat voorzichtiger omdat het om wat meer $ gaat, je speelt misschien ergens dan weer een beetje te uitbunding omdat dat op NL2 wel kon etc...

komt over verloop van tijd wel in orde en dan wordt dat wel een steady upgoing line :D

Je zal inderdaad wel op elke nieuwe limiet goed moeten opletten in het begin zodat je goed aanvoelt wat nu juist verschilt van het vorige limiet en zodat je je game daar evt wat op gaan adjusten!!

Nox

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Mijn twee ziekste handen van vandaag... X( Over het algemeen een plus (nu 9BB/100 voor NL10), maar bij deze twee, vrij kort na elkaar, kwam er toch wel even een "godverdomme" uit...

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$10,00:///////;MP2$2,36:15/60 /13 /3,0/56 /0 /0 /40 ;BU$8,72:32/44 /22 /6,0/67 /-/-/67 ;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (10 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.69 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG2 with K♠, Q♥
2 folds, Hero raises to $0,40, MP1 folds, MP2 calls $0,40, 2 folds, BU calls $0,40, 2 folds.

Flop: ($1,35) Q♦, Q♠, T♥ (3 players)
Hero bets $0,75, MP2 calls $0,75, BU raises to $1,50, Hero raises to $3,75, MP2 folds, BU raises to $8,32 (All-In), Hero raises to $9,60 (All-In), Hero gets uncalled bet back.

Turn: ($18,74) 2♥
River: ($18,74) J♣ (2 players)

Final Pot: $18,74

Results follow:
Hero shows three of a kind, vrouwen (Ks Qh)
BU shows een full-house, vrouwen full of boeren (Qc Jd)

BU wins with een full-house, vrouwen full of boeren (Qc Jd)

En deze dan:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$9,70:///////;UTG$3,70:28/71 /18 /1,7/22 /0 /-/50 ;CO$3,87:108/23 /11 /4,0/25 /64 /100 /60 ;BU$9,85:86/9 /0 /2,0/44 /-/-/50 ;[/tg]

Preflop: Hero is SB with A♣, A♠
UTG calls $0,10, 5 folds, CO raises to $0,25, BU calls $0,25, Hero raises to $0,80, 2 folds, CO calls $0,55, BU folds.

Flop: ($2,05) 9♣, A♥, 8♣ (2 players)
Hero bets $1,00, CO raises to $3,07 (All-In), Hero calls $2,07.

Turn: ($8,19) J♥
River: ($8,19) Q♦ (2 players)

Final Pot: $8,19

Results follow:
Hero shows three of a kind, azen (Ac As)
CO shows een straight, vrouw high (Jd Td)

CO wins with een straight, vrouw high (Jd Td)

elderwon
PokerStrategist

Zal nog wel effe duren eer ik de bankrol heb voor NL10 :)
Blijven grinden!!

Bedankt voor de tip.
Ik heb soms de neiging van wat te loose te gaan. Als ik dan een getal onder de 2 zie staan toomt me dat wat in :) maar ik hou het in gedachten :)

MCRaia
PokerStrategist

Hey,

Tja, wat altijd helpt: ff checken of je als grote favoriet het erin gekregen hebt, dan eerst een juichkreet, en als -er dan nog lucht over- is een klein vloekje...

En, raise je KQo vanuit UTG2 altijd, first in, 10-handed?

elderwon
PokerStrategist
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Nou, dat was een lange break... :D :D

Heb het flink wat maanden voor gezien gehouden, maar het begon toch weer te kriebelen. Eerst met een "dan maar m'n BR naar de klote helpen" instelling; meer random knoppen indrukken dan iets anders. Op een gegeven moment stond m'n BR op zo'n $70, maar toen had ik weer een redelijke sessie (vast meer geluk dan wijsheid) en veranderde mijn instelling toch weer een beetje. Gewoon redelijk solide spelen en winnen is toch wel lekkerder... :D Een mailtje van Everest met een $25 bonus aanbieding was daarna de laatste druppel... :)

Ben weer hier gaan lezen, proberen per dag zo'n 500 handen te spelen. Moet zeggen dat dat nu aardig gaat en m'n BR schiet omhoog. Mijn grafiek voor augustus ("begonnen" op 14.08) ziet er uit als volgt:

De trial van Elephant is afgelopen (duh... :tongue: ), maar ik heb bijna de benodigde SP verzameld om alle mogelijkheden van het programma weer te kunnen benutten.

Natuurlijk de nodige bad beats al gehad, maar over het algemeen loopt het lekker. Probeer TAG te spelen, raisen i.p.v. callen wanneer mogelijk, letten op positie etc. You know, wat je eigenlijk hoort te doen om NL10 vrij makkelijk te beaten. Op een paar hele domme handen na, zie ik zeker vooruitgang met voorheen. Wat me toen genekt heeft is stilstand, gevolgd door een achteruitgang in m'n BR en een hiermee gepaard gaande, te makkelijk genomen, beslissing "dit is niet voor mij dus". NL10 is wel voor mij. NL10 is een eitje. Als je dat al niet kunt! Kom op, man, doorhalen! :f_mad:

En als je dan ziet waar je tegenaan loopt, dan snap je soms niet hoe je ooit een dip hebt kunnen hebben op dit niveau. Het was echt geen down swing, dat zou een slappe smoes zijn; ik speelde gewoon echt bagger, zelfs voor NL10. Nu dus met hernieuwde energie en inzichten. Ben benieuwd...

elderwon
PokerStrategist
elderwon
PokerStrategist
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hmm, echt waar? Ik blijf nu gewoon op NL10. Gaat redelijk lekker voorlopig, hoewel het BR-management technisch niet echt helemaal OK is. :] Zit nu zo dicht tegen de $200 aan en loop 21BB/100 over 3600 handen (ben dus een beetje teruggezakt in vergelijking met de grafiek hierboven, maar de vrijgespeelde bonus heeft mijn BR toch nog een beetje omhoog geduwd).

Zit ook dicht tegen het vrijspelen van mijn Elephant licensie aan. Dan zullen we eens kijken of ik die HUD aan de gang krijg zoals ik wil. Zoals het nu is, is het te klein, simpelweg onleesbaar.

Laatst was Everest off line en toen heb ik even 2 6-handed tafels gespeeld op Cool Hand Poker, waar zo'n beetje iedereen een nog grotere :f_confused: is dan ik. Mijn top daar was 2,5 BI winst binnen 45 min. Eindigde uiteindelijk met 1 BI winst. Het fijne daar is het feit dat ze euro-tafels hebben. Dat schiet beter op. Staat daar nu 85 euro op m'n account. Misschien dat ik die maar eens naar Everest moet halen...

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Wat een rampsessie vandaag. Zo'n 3 BI down... :f_o:

Wat leuke handen... :O

What the fuck was I thinking here??? X(

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$10,00:///////;UTG2$9,32:30/33 /13 /4,0/11 /0 /-/0 ;MP1$10,25:26/69 /38 /0,1/21 /-/-/100 ;MP3$13,49:451/22 /8 /2,4/29 /10 /100 /58 ;BU$10,40:86/19 /10 /4,5/25 /0 /-/67 ;[/tg]

Preflop: Hero is BB with J♠, J♥
2 folds, UTG2 calls $0,10, MP1 raises to $0,20, MP2 folds, MP3 calls $0,20, CO folds, BU calls $0,20, SB folds, Hero calls $0,10, UTG2 calls $0,10.

Flop: ($1,05) 7♣, 8♠, 2♣ (5 players)
Hero bets $0,75, 2 folds, MP3 raises to $1,50, BU folds, Hero calls $0,75.

Turn: ($4,05) 5♦ (2 players)
Hero checks, MP3 bets $4,05, Hero raises to $8,30 (All-In), MP3 raises to $11,79 (All-In), MP3 gets uncalled bet back.

River: ($20,65) 9♥ (2 players)

Final Pot: $20,65

Results follow (highlight to see):
Hero shows een pair boeren (Js Jh)
MP3 shows three of a kind, achten (8h 8d)

MP3 wins with three of a kind, achten (8h 8d)

Tegen dezelfde villain... :(

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$9,85:///////;MP1$3,25:122/19 /5 /12,0/17 /0 /100 /0 ;MP2$22,53:451/22 /8 /2,4/29 /10 /100 /58 ;[/tg]

Preflop: Hero is SB with A♠, Q♥
3 folds, MP1 calls $0,10, MP2 raises to $0,45, 3 folds, Hero raises to $0,95, 2 folds, MP2 calls $0,50.

Flop: ($2,10) 9♦, 4♥, A♦ (2 players)
Hero bets $1,40, MP2 raises to $21,58 (All-In), Hero calls $7,50 (All-In), MP2 gets uncalled bet back.

Turn: ($19,90) 9♥
River: ($19,90) 5♣ (2 players)

Final Pot: $19,90

Hero shows two pairs, azen and negens (As Qh)
MP2 shows two pairs, azen and negens (Ah Ks)

MP2 wins with two pairs, azen and negens (Ah Ks)

Tegen 2 villains die de hele tijd aan het re-raisen waren... Coin flip zodra we HU gaan, maar de manier waarop vond ik toch zuur... :f_frown:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;BB$17,26:228/13 /9 /6,7/26 /17 /75 /60 ;UTG2$4,12:139/24 /17 /6,0/31 /33 /0 /20 ;Hero$24,39:///////;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is MP1 with 4♣, 4♦
UTG1 folds, UTG2 raises to $0,35, Hero calls $0,35, 5 folds, BB raises to $1,45, UTG2 raises to $4,12 (All-In), Hero calls $3,77, BB folds.

Flop: ($9,74) 3♣, 9♦, T♥
Turn: ($9,74) A♠
River: ($9,74) Q♦ (2 players)

Final Pot: $9,74

Hero shows een pair vieren (4c 4d)
UTG2 shows een straight, aas high (Kc Jc)

UTG2 wins with een straight, aas high (Kc Jc)

De beste hand van de avond... :f_eek: Nog een FH om het in te wrijven...

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;MP1$3,25:38/18 /3 /1,3/33 /0 /-/50 ;Hero$10,00:///////;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is MP2 with K♠, J♠
2 folds, MP1 calls $0,10, Hero raises to $0,45, 5 folds, MP1 calls $0,35.

Flop: ($1,05) 6♣, K♣, K♥ (2 players)
MP1 checks, Hero checks.

Turn: ($1,05) 9♥ (2 players)
MP1 bets $1,05, Hero raises to $4,20, MP1 calls $1,75 (All-In), Hero gets uncalled bet back.

River: ($6,65) Q♣ (2 players)

Final Pot: $6,65

Hero shows three of a kind, koningen (Ks Js)
MP1 shows een full-house, koningen full of vrouwen (Kd Qd)

MP1 wins with een full-house, koningen full of vrouwen (Kd Qd)

Een hoop baggerhanden. Tegen de villain van hand 1 & 2 heb ik al vaker AIs verloren. Die gast die shoved als hij 99% van de tijd voorstaat. En ik tuim er met m'n stomme kop steeds weer in... :rolleyes:

Hele, hele belabberde sessie. Veel fouten gemaakt, niets gehit (of gehit, maar de villain hit een betere hand), werd constant geraised wanneer ik daar echt geen trek in had en wanneer ik wat aggressie verlangde, bleef iedereen chips huggen... Man, man, wat een drama.

BB/100 voor augustus is nu 12, over bijna 4K handen.

elderwon
PokerStrategist

zuigt redelijk ja.
Heb je ondertussen Elephant vrijgespeeld?
Hoe staat het met je BR nu?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Als de SPs van deze sessie worden toegekend, dan wel, volgens mij.

BR is nu $145. Maar ik heb nog 85 EUR op die andere site staan en die ga ik overhevelen naar Everest.

Heb ook bijna de $25 bonus vrijgespeeld. De eerste fatsoenlijke bonus die ik vrij heb kunnen spelen.

elderwon
PokerStrategist

Nice, heb gisteren 50$ bonus gehad van Everest. Wel leuk dat je onmiddellijk stukjes kan vrijspelen.

Volgens mij krijgen spelers die ineens weer actief worden op een site na een week een extra bonus om hun spelend te houden. Had dit ook aan de hand bij Partpoker