Ga naar het forum
Tim29876 - SSS NL50...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Tim29876 - SSS NL50 [x] Fail. Terug naar NL25

66 Berichten
17 Gebruikers
0 Reacties
3,017 Weergaven

daar ben ik het niet mee eens, het niveau van veel ss and bs is veel te laag ,makkelijk te beaten ,het ligt gewoon aan tegen wat voor soort spelers je speelt. notities en zoek de fish

superjunk
PokerStrategist

Met rakeback erbij toch nog winstgevend.. :)

Tim29876 Topicstarter
Tim29876
PokerStrategist

Dank voor jullie reacties :) Ik ga die tool zeker opzoeken en uitproberen.

Dianacornelisse, merci en wrijf het er nog maar even goed in :D

Hier twee aardige handjes van vanavond.

$0.05/$0.1 No Limit Holdem
FullTiltPoker
8 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG ($11.96)
UTG+1 ($7.00)
MP1 ($16.15)
MP2 ($9.05)
Hero (CO) ($2.25)
BTN ($8.50)
SB ($5.84)
BB ($7.94)
[UTG+1 posted $0.1]

Pre-flop: ($0.25, 8 players) Hero is CO
1 fold, UTG+1 checks, 2 folds, Hero raises to $0.50, 1 fold, SB raises to $0.90, 1 fold, UTG+1 folds, Hero goes all-in $2.25, SB calls $1.35

Flop: ($4.70, 2 players)

Turn: ($4.70, 2 players)

River: ($4.70, 2 players)

Final Pot: $4.70
Hero shows:
SB shows:

SB wins $4.39 ( won +$2.14 )
Hero lost -$2.25
UTG+1 lost -$0.10

Mijn nieuwe vriend de SB verdubbelde iets later nogmaals om het daarna weer weg te geven. Helaas geen cent terug mogen ontvangen van hem. Nog niet...

De volgende hoop ik goed gespeeld te hebben. Ik had geen idee met hoeveel mister minbet mee zou gaan. Ik geloofde niet dat ie zou callen bij een raise hoger dan 3x zijn bet. Hij zat vast op een ruiten fd.

$0.05/$0.1 No Limit Holdem
FullTiltPoker
9 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
Hero (UTG) ($1.60)
UTG+1 ($4.45)
MP1 ($4.69)
MP2 ($2.66)
MP3 ($1.71)
CO ($4.00)
BTN ($9.80)
SB ($2.37)
BB ($9.75)

Pre-flop: ($0.15, 9 players) Hero is UTG
Hero raises to $0.40, 5 folds, BTN calls $0.40, SB calls $0.35, 1 fold

Flop: ($1.30, 3 players)
SB bets $0.10, Hero raises to $0.30, BTN calls $0.30, SB calls $0.20

Turn: ($2.20, 3 players)
SB bets $0.10, Hero raises to $0.30, BTN folds, SB calls $0.20

River: ($2.80, 2 players)
SB checks, Hero bets $0.30, SB folds

Final Pot: $2.80

Hero wins $2.92 ( won +$1.62 )
BTN lost -$0.70
SB lost -$1

Tim29876 Topicstarter
Tim29876
PokerStrategist

Op naar NL25!

BR sinds vorige week zondag van $87 naar $109. Vandaag echter door wat pech met de premiums naar $95.

Ter illustratie:

JJ < KK
AK < A9
QQ < AK
QQ < AK
AJ < 62s (villain hit 2 op de flop en later zijn flush)
JJ < KK
AJ < AK (verkeerd gespeeld)
AQ < J9
QJ freeplay < Jks (villain rivered zijn flush)
KK < AK
AK < AT (lig achter op flop)
Natuurlijk ook een paar flipjes gewonnen maar per saldo 7BI down.

Er is ook goed nieuws te melden: vrijdag komt er bijna $17 rake terug en ik heb de Iron Man zilver status gehaald vandaag. Dat brengt mijn BR op $162.

Ik verlaat de SSS-Expresse even totdat de rake back en bonus binnen zijn. Mooie periode om het budget aan pokertijd te besteden aan grondig herlezen van de zilver artikelen. Dankzij de nieuwe print functionaliteit kan ik kleine boekjes afdrukken. Misschien ga ik ze fraai inbinden met een luxe leder kaft.

Van het weekeind ben ik in de Ardennen, dus zondag geen grafiekjes. Hiero die van sinds vorige week zondag, inclusief expect-o-gram.

Tim29876 Topicstarter
Tim29876
PokerStrategist

Afgelopen week niet zo heel veel gespeeld. Wel heb ik de Iron Man zilver status gehaald en een bonus van $50 gekregen. Nou was ik in de veronderstelling dat je die $50 gewoon gestort kreeg. Niet dus. Die bonus moet eerst nog vrijgespeeld worden. Klein dompertje want dat betekent dat ik voorlopig tot NL10 veroordeeld ben.

Sinds vorige week ook wat slaag gekregen op NL10 en mijn bankroll is naar een magere $94 gedaald. Jammer maar er was niets aan te doen. Natuurlijk heb ik wat fouten gemaakt bij de uitvoering van de SSS maar die staan niet voor het gros van het verlies. We stappen dapper door op het ingeslagen pad en proberen op eigen kracht op NL25 te komen. Als het deze maand niet lukt, naja, dan misschien de volgende.

Meer dan een uur of twee poker per avond zit er beslist niet in deze maand. Wel ga ik proberen de $50 bonus vrij te spelen. Wie weet houd ik mijn bankroll tot die tijd boven de $100 en kan ik alsnog snel naar NL25.

Fijne zondagavond!

Tim29876 Topicstarter
Tim29876
PokerStrategist

Wanneer het niet goed gaat (zie vorige grafiek) dan is het verstandig om je spel te verbeteren door de theorie nog eens door te nemen, handen te posten en wellicht een dag of drie te mediteren. Wat je beslist níet zou moeten doen is de omstandigheden veranderen waaronder je poker speelt. Het zal u niet verbazen dat ik het laatste inderdaad wél gedaan heb.

Al sinds mijn eerste weken hier op PokerStrategy heb ik met bewondering naar spelers gekeken die zeggen 20 of meer tafels winstgevend te bestieren. Ik denk terug aan een vid van Pinowww, meekijken met een sessie van Ajfonso en onlangs een kijkje in de keuken van Kirillkk. Acht tafels SSS is nu wel zo'n beetje mijn comfort zone. Op FTP is dat tevens de limiet en dat vond ik wel best.

Een betere speler word je niet door in je comfort zone te blijven hangen. Darwin observeerde al dat pressie dwingt tot evolutie. Pressie. Dat is wat ik nodig heb om naar goud status te evolueren. Hoe kan ik mijzelf verantwoord onder druk zetten om mezelf tot verbeteren te dwingen?

Doelen stellen? Dat is ontegenzeggelijk dé manier om dingen te bereiken. Alleen, ik ben een te casual pokeraar en heb ik niet veel tijd over voor poker. Verder heb ik slechts aan mijzelf verantwoording af te leggen. Trouwens, ik kan mijzelf als geen ander probleemloos overtuigen van mijn eigen onschuld aan een beroerd eindresultaat. Doelen stellen, dat wordt dus niks.

Stiekum even een limietje hoger opzoeken? Jaha, om mijn bankroll op glorieuze wijze te decimeren zeker. Alsof het gras groener is op een limiet hoger.

Dus ik bedacht: ik ga veelklikken oefenen en het op 16 tafels proberen. Hoe gevaarlijk kan dat nou echt zijn?

Aldus heb ik in onderstaande grafiek 6500 handen gespeeld in nog geen 7 uur poker deze week. Ok, hier en daar een fout door per ongeluk een premium hand te folden. Bedankt FTP voor jullie beroerde rebuy systeem. Value laten liggen beschouw ik maar als leergeld. Goud – ook op NL10 - moet kunnen ergens in de komende vier weken.

Stand BR: $96

Fijne zondag!

raymond20001
PokerStrategist

Geinig dat je darwins visie op je leerproces betrekt, games analyzeren en leesmateriaal doornemen, kun je jezelf sneller verbeteren

btw, onder welke condities moet je die bonus van FTP vrijspelen

Tim29876 Topicstarter
Tim29876
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door raymond20001
Geinig dat je darwins visie op je leerproces betrekt, games analyzeren en leesmateriaal doornemen, kun je jezelf sneller verbeteren

btw, onder welke condities moet je die bonus van FTP vrijspelen

Hoi Raymond20001, door deze maand 1000 FTP punten halen. Nog 326 te gaan en dan komt die $50 vrij.

Tim29876 Topicstarter
Tim29876
PokerStrategist

Nu dan eindelijk die $50 vrijgespeeld en de bankroll naar $138 gekregen. Vrijdag verwacht ik $23 aan rake terug. Yey helemaal op eigen kracht naar NL25.

Voor uw vermaeck mijn gepruttel op NL10 sinds vorig jaar augustus:

Sinds April toch wel een stijgende trend in de EV lijn. Heb ik dan toch iets geleerd?

Hoewel ik vooruit loop op de feiten:

Bankroll: $161
Totaal aan rake back: $270
Totaal aan bonussen: $75
Totaal aan cash out: $57

Ik houd me maar even koest tot rake back echt gestort is. Zaterdag maar eens kijken hoe ik het er op NL25 vanaf breng.

Tim29876 Topicstarter
Tim29876
PokerStrategist

Dat had ik net ff nodig: een goede, ik zeg, een vliegende start. De rake kwam binnen vandaag en heb mijn eerste handen op NL25 gespeeld.

Toegegeven, het liep wel HEEL goed. Eén keer verdrievoudigd en daarna tijdens uitblinden die stack bijna verdubbeld met AA.

Slechts 1 van de 5 of 6 all-in's verloren.

Een fijn begin!

BR: $183

caroline29632
BlackMember

Hey Tim,

Leuk dat het zo goed begonnen is.
Ik wens je veel succes!

(ik zal je dan vanaf nu ook aan de tafels tegenkomen op FT :).)

Goed gedaan!

Tim29876 Topicstarter
Tim29876
PokerStrategist
Gerv
Elite Grinder

Succes! Moge je niet links van mij zitten :D

caroline29632
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Gerv
Succes! Moge je niet links van mij zitten :D

Gwn een keer vet restealen, hij doet dat toch met ATC. (Ga ik ook nog wel eens een keertje doen)
Bij Gerv aan tafel zitten doet je wel quads floppen. Zeer +EV.

Tim29876 Topicstarter
Tim29876
PokerStrategist

Absoluut, ik ben scherp op stelers. Al mijn kennis van stealen heb ik van Gerv :) Daarbij heb ik nu Argusogen (lees: extra regel met steal stats in de HUD).

O enne na 1000 handen is mijn bankroll ineens $198 trouwens. _cool:

Gerv
Elite Grinder

Bah nu ga ik alleen met QQ+ stealen tegen jullie 2 :f_mad: :f_cry:

Nice!

Tim29876 Topicstarter
Tim29876
PokerStrategist

Allereerst een rectificatie. Ergens hiervoor postte ik dat Stoicijnen vrij van hartstochten waren. Het was heus niet de bedoeling van de Stoicijnen om het gevoel uit te schakelen of de passies uit te roeien. Luister maar eens naar dit fragement: bijna verplichte kost als je veel last hebt van tilt (ik laat de link niet heel lang staan).

De grafiek van afgelopen week:

Net aangekomen op de nieuwe limiet NL25 (vanaf hand 5200 ongeveer) en het gaat best goed. In nog geen 3k handen $46 erbij. Als dit zo doorgaat zit ik in no time op NL50 maar dat lijkt me niet realistisch. We gaan het zien, hoe lang de wittebroodsweken duren.

Omdat ik zo lang op NL10 heb lopen prutsen was ik nogal onder de indruk van mijn eerste paar two-digit stacks. Nadat ik een grote pot won, telde mijn stack $14. Bijna uitgeblind kreeg ik azen utg die ik won van KK. Zat ik ineens naar een stack van $25 te kijken. Later weer een kans op een dubbeledubbel maar toen ietsie te gretig geshoved en werd het:

AA < QQ

Met de shove riskeerde ik een fold. Deed ie dat maar :)

Heel slecht deden mijn koningen het. Van de zeven keer all-in maar één gewonnen en drie keer geen actie.

KK < Jts
KK < AJ
KK < 85s
KK < 99
KK < 45s
KK < QT

KK = pot

Geen reden om te laten beoordelen, toch?

Verder één hardnekkige leak: niet rekenen voordat ik een cbet plaats. Soms realiseer ik me te laat dat een cbet meer is dan de helft van mijn stack en dan mag ik met 60ct ofzo naar de turn.

Mijn zondag is fijn, ik wens u er ook een!

Tim29876 Topicstarter
Tim29876
PokerStrategist

Mezelf weer eens betrapt op een vorm van tilt. Met SSS op NL25 is de status goud haalbaar, zelfs met de beperkte tijd die ik heb voor poker. Van de week dacht ik, laat ik eens kijken of ik op 16 tafels kan veelklikken om de strategiepunten eens stevig op te pompen.

Een goed uur aan een layout besteed. Ik kwam uit op 2X2 tiled in het midden van het scherm en dan daarbovenop 4x stacked. Ik hoop dat u zich een voorstelling kan maken van deze layout. Door de oogharen turend lijkt het een grote X. Ik was er helemaal klaar voor. Game on!

Geen. Goed. Idee.

Ik had er absoluut geen idee van hoe zwaar ik de controle verloor. Het gekke: ik dacht ik ben lekker bezig en klikte er lustig op los. Het was een genot om te zien hoe PT3 een gestage winst liet zien:

Echter na een tijd viel het me op dat er maar weinig handen op de x-as stonden. Ik zag dat ik PT3 op SHC handen liet filteren. Even dat filter uitzetten (dat was rond hand 2500):

Dit was dus de rauwe werkelijkheid. Aanschouw de moeder van alle tilts. Of onwijs beroerd spel, zo u wilt. Zo'n 13BI in de min!
Overigens dit lijken twee dagen maar dat komt door het spelen voor en na middernacht.

Tijd voor damage control dus en subiet terug naar acht tafels. Dit leek goed te gaan maar uiteindelijk toch nog $80+ weggedonkt.

Zo, nu weet ik weer hoe een serieuze kater voelt. U herkent het misschien niet maar het was zo'n kater waar ik de Schepper via de Grote Telefoon (de plee, inderdaad) plechtig beloofde NOOIT MEER zo stom te doen.

caroline29632
BlackMember

Wow Tim,

ziet er inderdaad scary uit die grafiek :f_o:.
Mss kan je eens kijken in PT welke handen je fout gespeeld hebt en wat je dan deed. Daar leer je wss wel uit.
Langs de andere kant hoef je niet perse alles fout te hebben gedaan. Ik heb ook wel eens dagen waar ik echt veel verlies en dan achteraf maar 1 hand kan vinden die ik anders had gespeeld.

Maar het is wel een beter idee om je tafels langzaam om te bouwen. Elke week er 2 bij ofzo.

Good luck :)